התחבר

View Full Version : ברבה SX אוטומטית - בעיית גיר


ad1
18-08-09, 23:55
שלום,

אני נוהגת על ברבה SX אוטומטית שנת 2000, היום כשהיתחלתי לנסוע האוטו לא סחב ועלה לטורים גבוהים. בעמידה ברמזור בעלייה האוטו התחיל לנסוע לאט מאוד לא האיץ ועלה לטורים גבוהים, משך ככה בערך 100 מטר בעלייה ואז הפסיק לנסוע בינתיים גם המנוע קצת התחמם. גם ב D וגם ב R מתנהג כאילו נמצא ב N. דירדרתי את האוטו למקום בו ניתן לחנות.

לאן לגרור את האוטו מחר? מוסך או מכון גירים?

הגיר עבר שיפוץ לפני כשנתיים, 30000 ק"מ האם זה לא החזיק מעט מדי?

תודה לעונים.

stio
19-08-09, 00:01
לפי התיאור הגיר מחליק, כנראה צריך לעשות שוב שיפוץ גיר. ייתכן שהשיפוץ הקודם לא בוצע כראוי.
הכתובת היא מכון גירים.

ad1
19-08-09, 00:07
האם יש המלצות למכון גירים באיזור חיפה? האם יש טעם לפנות למכון שעשה את השיפוץ הקודם? השיפוץ נעשה במסגרת אחריות של המגרש ממנו קניתי את הרכב, כך שבעצם לא אני הייתי הלקוחה עבורה בוצע השיפוץ (אני שילמתי רק השתתפות עצמית מאוד גבוהה)

stio
19-08-09, 00:30
כל עוד אין לך כתב אחריות ביד ומצויין שיש אחריות על השיפוץ עד היום- אין טעם לדעתי לחזור למקום, במיוחד אם לא מכירים אותך והשיפוץ הנ"ל בוצע ע"י צד שלישי.

אני לא מכיר מכון גירים בחיפה כלל מכיוון שאני דיי חדש ב"עסק" של הגירים האוטומטים, אני נוהג על כזה רק 10 חודשים (וגם זה יותר מידי). אם יהיה מישהו שמכיר אני מאמין שהוא יגיב.

בכל אופן, כשאת ניגשת למכון גירים אל תגידי להם שצריך שיפוץ, תגידי "לא עובד". יכול להיות שזה משהו קטן (אולי חסר שמן גיר?) ועדיף לא להכניס רעיונות למוסכניק.

Amit-IL
19-08-09, 01:19
המלצה 2.טיפטרוניקס קרית אתא http://www.fayzak.co.il/lightforum1/bizniz/bizniz.asp?id=621

המלצה 1.טורבו גיר מנסור, שמעתי עליו דברים טובים מכמה בעלי מוסכים נמצא ממש בסמוך לצומת המוביל לכיוון נצרת ליד הישוב ציפורי
http://www.turbogear.co.il/

המלצה 3 (בגלל המחיר).גירומטיק, מכון ששמו הולך לפניו והמחירים בהתאם מצד שני עבודה מקצועית ואמינה ביותר
http://www.gearomatic.co.il/HTMLs/Home.aspx



קחי הצעות מחיר ותשקלי אפשרות ללכת למוסך שאת מכירה ולבקש שירכיב לך גיר מרכב לאחר תאונה.
אל תתפתי להכנס למכוני גירים בכפרים כמו שפרעם תמרה וכו'.

בהצלחה ואל תשכחי לעדכן בהתפתחויות.

ad1
19-08-09, 06:00
גירומטיק עשו את השיפוץ הקודם שכאמור החזיק שנתיים 30000 ק"מ, זה נראה לי קצת מעט כך שאני נוטה לא חזור אליהם.

אבדוק את שני המקומות האחרים ואחליט, המיום לא מאוד חשוב במילא הגרירה היא מהביטוח.

אעדכן אחרי שיחות הטלפון, וגם אחרי התיקון.

רפי לין
19-08-09, 13:37
במכוניתך מותקן גיר אוט' יפני מתוצרת AISIN ושיש לו גם מחשב חיצוני.
לפי תאורך נראה שאכן יש החלקה של הגיר ואכן הוא דורש שיפוץ.
פני אל מכון מקצועי, אמין והוגן "אביר הגיר" שבקבוץ רמת השופט, טל' 04-9898523
או 050-9959635 ובקשי את אבי שכבר דיברתי איתו לגבי מכוניתך.
נא עדכני בממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין :)

ad1
19-08-09, 22:11
קודם כל תודה לכל העונים.

רפי הודעתך באה מאוחר מדי, האוטו היה כבר בדרכו לטורבו גיר מנסור שהומלץ קודם.

כיוון שהגעתי עם האוטו מאוחר הוא עדיין לא פרק את הגיר אבל נמצאו מים בשמן הגיר, כנראה הגיעו מהשפרצה מצינור שמחובר לרדיאטור (צינור חדש שהוחלף יחד עם הרדיאטור לפני כארבעה חודשים). לא ברור איך המים הצליחו לחדור לגיר.

את מידת הנזק אדע רק מחר אעדכן לגבי הממצאים והתיקון בהמשך.

Amit-IL
20-08-09, 18:30
קודם כל ההמלצה של רפי לין למכון לא פחות טובה, דבר שני המכון של מנסור מעולה ויש שם עם מי לדבר,
לגבי המים כנראה הקולר של הגיר משותף עם נוזל קירור המנוע והוא נפרץ וחודרים מים ועכשיו תצטרכי להחליף/לתקן רדיאטור.

מחכה לעדכונים.

רפי לין
21-08-09, 13:56
בפיאט בראבו/ה/מריאה עם גיר אוטומטי צריך להזהר במעבר שלווליות מיים כי עלולה להיות חדירת מיים מהשלולית לתוך הגיר.
בברכה - רפי לין :)

Amit-IL
21-08-09, 14:13
רפי שלום, למה הכוונה שלוליות מים? אתה מתכוון לשלוליות מים שנמצאות על הכביש ומשפריצות, תוכל להסביר?

ad1
21-08-09, 15:50
כנראה עשיתי קצת סלט בהודעה הקודמת, למרות הרושם הראשוני שנכנסו מים לגיר זה לא מה שקרה. הצינור שהתפוצץ הוא צינור של שמן גיר שהולך למערכת הקירור שאכן משותפת, הרדיאטור והצינור הזה הוחלפו לפני מספר חודשים. כתוצאה מפיצוץ הצינור הגיר נשאר ללא שמן ונגרם לו נזק. היה צורך לפרק ולשפץ את החלק האחורי של הגיר. כמו כן הוחלפה כל הצנרת שהולכת לקירור.

לאור הממצאים ברור גם שאין קשר לשיפוץ הקודם שהגיר עבר.

אין לי מספיק הבנה טכנית להביע חוות דעת על המכון אני יכולה להגיד שהתרשמתי לטובה, השירות היה אדיב והתיקון בוצע בזמן סביר. נראה לי שגם עלות התיקון 3000 ש"ח סבירה.

רוצה שוב להודות לכל מי שענה לשאלותי, בטח אבוא שוב להציץ וגם להתייעץ כשיהיו לי שאלות.

Amit-IL
21-08-09, 16:05
את זוכרת כמה עלה התיקון בפעם שעברה במכון גירומט בצ'ק פוסט?
ודבר אחרון וחשוב האם שעלת את טורבו גיר מנסור לגבי אחריות?
כדאי מאד לבדוק מדי פעם את כמות הנוזלים בכל אחת ממערכות הרכב.

ad1
21-08-09, 16:26
1. לא אני שילמתי את התיקון הקודם, מי ששילם ועבד מול גירומטיק היה המגרש ממנו אני קניתי את הרכב.

2. אחריות לשלושה חודשים, הוא אומר שאם יקרה משהו שקשור לתיקון שבוצע הוא יטפל בו גם אם זה יהיה קצת אחרי תום תקופת האחריות.

3. לא הייתי מודעת לגבי בדיקת שמן גיר, אני בודקת שמן מנוע, נוזל קירור ומים למגבים. אוסיף לרוטינה גם את בדיקת שמן הגיר. האם יש עןד משהו שצריך לבדוק?

Amit-IL
22-08-09, 00:20
חשוב מאד כשבודקים מפלס נוזל (שמן) גיר אוטו' יש לבדוק כאשר הרכב מונע ועל מצב P או N וזאת כמובן בניגוד לבדיקת שמן מנוע שנעשת כאשר המנוע כבוי,
בדיקת נוזל הגה כוח גם נעשה כאשר הרכב מונע על מצב N או P ומומלץ לשחק מעט עם ההגה ימינה ושמאלה לפני הבדיקה.
בנוסף יש לבדוק מפלס נוזל בלמים.

נוזל הגה כוח ונוזל גיר אוטו' הם אותו דבר בדיוק.