View Full Version : הטנק דלק קטן או שזה רק אצלי?
עד היום כל פעם שתידלקתי את הרכב (לרוב הגעתי למצב שהנורה דולקת - ולפעמים אפילו כמה קילומטרים לאחר מכן) ותידלקתי את הרכב מלא הגעתי לכמות של 38 , גג 39-40 ליטר (עם פמפומים נוספים), במפגש עם הHGT החדשה של גיא הוא סיפר לי שהוא תידלק 47 ליטר! להפתעתי המרובה.
להלן הפרטים הHGT שלי כידוע שנת 2001 ושלו 2002 , יש שינוי בין השנים הנ"ל? מדובר בHGT בשני המקרים ובדגמים מקבלים (לא אבארט), אצלי זה אותו דבר מהיום הראשון שקניתי אותה עד היום (7 חודשים ובערך 5K ק"מ)
עלה רעיון שהמחוג לא תקין אבל שוב הוא לא עולה מהר\לאט מדי לא יורד מהר\לאט מדי פשוט יש פחות קיבולת במיכל. יש מצב שהמחוג לא יהיה תקין ויעשה טעות כזאת? כאילו הוא לא מכוון או משהו בסגנון?
נשמע תמוה מאוד. אני חושב שנפלה טעות בידו :???:
יכול להיות פשוט שהמיכל שלו היה יותר ריק משלך בזמן התדלוק.
47 ליטרים זו הכמות כולל הרזרבה. זה לא אומר שהוא היה ריק יותר משלו, זה אומר שהוא היה ריק. נקודה :)
אבל כשהטנק שלי ריק לחלוטין אני מגיע לגג 40 ליטר, אתה רוצה להגיד שיש לי עוד 7 ליטר אי שם? והנורה נדלקת 10 - 11 ליטר לפני שנגמר הדלק?
הנורה במצב תקין אמורה להידלק כשיש 5-7 ליטר דלק במערכת
יש לך 5-7 ליטרים של עתודה מה שנקרא.
כמובן שהנורה נדלקת לפני שאתה מגיע למצב שאתה משתמש באותה עתודה.
42 ליטרים זה המקסימום שיצא לי להכניס למיכל הזה, וזה היה כשהמחוג כבר עמד על הקו האחרון.
כך שאכן נראה שהמספרים שלך יותר הגיוניים.
או שגיא לא שם לב, או שבתחנה שהוא תדלק, מתעסקים עם המספרים - וזה כבר סיפור לא טוב בכלל.
לפי מיטב ידיעתי 45 ליטר או קרוב לזה מאוד לא זוכר בדיוק זה סך הכל נפח המיכל דלק
אתם לא צריכים לזכור, בשביל זה יש ספר רכב.
47 ליטרים כולל עתודה של 5-7 ליטרים.
אם זכרוני אינו מטעני, המנורה נדלקת כאשר מחשב הרכב מעריך (ע"פ צורת הנהיגה וצריכת הדלק הרגעית) שנותר עוד דלק שמספיק ל-70 ק"מ. כמדומני הסטודנט או רקובי כתבו זאת בעבר.
כלומר, ייתכן מצב בו בנהיגה בזבזנית תדלק הנורה ואז בעקבות שינוי צורת הנהיגה (או תוואי הדרך כגון ירידות) המחשב יחשב ויראה כי פתאום אפשר לנסוע 80 ק"מ עם אותה כמות הדלק הנתונה, אז הנורה תכבה ותדלק שובבשלב בו המחשב יעריך שוב 70 ק"מ עד לסיום המיכל..
נשמע מאד הגיוני האמת. כבר קרה לי מספר לא מבוטל של פעמים שהנורה נדלקה, כבתה ונדלקה שוב לאחר זמן מה. אני חשבתי שזה עקב שינוי זווית הרכב ואז המצוף דלק מזייף (כמו שקורה ברכבים ישנים יותר בעיקרון), אבל ההסבר הזה נשמע הגיוני הרבה יותר.
יצא לי בטעות פעם לרוקן לגמרי (הרכב נכבה) ואז תידלקתי 49.6 ליטר, זה נשמע לי מוזר אולי התחנת דלק מזייפת?
אין לי מושג כמה נכנס במיכל וזה גם לא מעניין אותי.
מה כל כך מסובך להסתכל מדי פעם על שעון הדלק וכשהוא מגיע לרבע להיכנס לתדלק ולסגור עניין,
תצאו כבר מהסרט שהיה לפני עשרים שנה היום יש תחנת דלק בארץ כל שני מטר מה הבעיה?
וכמו שכבר אמרו אם זה באמת מעניין יש ספר רכב ובו מפרט טכני.
לבחור שרוקן את כל הדלק מהרכב אל תשכח שאתה רוקנת גם את הדלק מהצינורות, מהחליל, מסעפת היניקה, מפילטר הדלק ומהמצערת אז הגיוני שזה עוד כשני ליטר +-
כשמישהו שואל שאלה רצינית מכנית או חשמלית במקרה הטוב הוא מקבל 4 או 5 תגובות לעניין,
אבל שמישהו שואל שאלה בסגנון מה לחץ האויר הדרוש בצמיגים פתאום 5 עמודים של תגובות
אני אוהב את התעמקות הזאת (זוכרים את עניין הפלסטלינה אני כבר שכחתי).
שבת שלום,עמית.
במפגש עם הHGT החדשה של גיא הוא סיפר לי שהוא תידלק 47 ליטר! להפתעתי המרובה.
האמת שזה היה 43.4 ליטרים, התבלבלת ידידי. :)
בכל מקרה, אל תגיעו למצבים כאלה, לא מומלץ.
רבע מיכל = תדלוק. לרוב זה מסתכם בכ35-36 ליטרים.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.