PDA

View Full Version : האוטו דפוק או שכך הוא צריך להיות?


טוני_חאין
13-08-09, 01:01
ערב טוב חברים .
שאלה ראשונה מה הצריכה הממוצעת בעיר פונטו 01 SX?
אצלי זה 14 -13 האם זה נורמלי וזה גם מה שמראה לי המסך הקטן.
שאלה שנייה אחרי סיפור של הגומי במשאבת הדלק שבגללה הלחץ דלק היה נמוך מאוד ואוטו שתה דלק בגלל תערובת ענייה אמרו לי שאני צריך לתת למנוע שיעלה לפחות כמה ימים לסל"ד גבוה עכשיו כשאני נותן גז הסל"ד מתחיל לעלות ב 3 אני מרגיש כאילו משהו נפתח במנוע והסל"ד מתחיל לעלות מהר יותר.
ז"א שבהילוך 3 סגרתי מהירות של 100. האם זה נורמלי כאילו שיש במנוע טורבו חח אבל בס"כ 60 כ"ס. שאלה שלישית.אם אני נוסיע בסל"ד גבוה זה הורס את המנוע -הורס את הבוכנות?

Ron_Dadon
13-08-09, 02:05
הילוך 3 אמור להגיע ל100 בלי בעיה מיוחדת.

נסיעה בסל"ד גבוה במשך זמן רב עשויה לגרום לבלאי מואץ למנוע לדעתי, אבל אני לא מדבר על יומיים-שלושה.

אגב, הצג של הפונטו אופטימי, לרוב בסביבות ה1-1.5 ק"מ יותר מהמציאות (כלומר, אם הוא רושם 1:14, אז בפועל זה בערך 1:12.5-1.13). אם אתה עושה במקביל בדיקה גם עצמאית (מילוי וחישוב) ויוצא לך אותו הדבר, אז זכית :D

צריכה עירונית של בערך 1:13 זה בסדר גמור.

המומנט שיא של הפונטו הוא בסל"ד גבוה (~5000 אם אני זוכר נכון), לכן הגיוני שככל שהסל"ד עולה, התגובה של הרכב טובה יותר.

raanan_t
13-08-09, 02:25
לידע כללי:
מומנט מקסימלי מגיע דגמי הספייס S\SX\ELX (לא יודע מה לגבי ה-HGT) ב-5600 סל"ד.

stas203
13-08-09, 02:38
ב HGT זה 4300 סל"ד

raanan_t
13-08-09, 02:59
נראה לי שהתבלבלתי. בדגמים שציינתי כח הסוס המקסימלי מגיע ב-5000 סל"ד. (ולא 5600)
שיא המומנט, מגיע ב-ELX ב-4000 סל"ד ובדגמי ה-8V ב-2500 סל"ד.

Ron_Dadon
13-08-09, 19:37
אם כבר לידע כללי, מה ההבדל בין מומנט לכח? (עדין לא סיימתי קורס פיזיקה 1 :p)
הכוונה כמובן להשפעה שלו על הרכב, לדוגמא בהאצה.
שיא המומנט כמו שנאמר נגיד ב16V מושג ב4000 סל"ד, ושיא הכוח ב-5000.
אז למטרת האצה מהירה, מה עדיף? להשאר באיזור ה-4000 סל"ד, או ב5000?
בעליה לדוגמא, מה עדיף? שיא מומנט או שיא כח?

גדיA
13-08-09, 22:53
הסבר מפורט ניתן לקבל כאן:
http://www.netcar.co.il/magazin/milon.asp#34

בקצרה, ניתן למדוד רק את המומנט.
את ההספק ("כח") מחשבים מהנוסחה: מומנטXסל"ד שבו הוא התקבל לחלק ל726 (ואל תשאל למה...)


מה יותר טוב? תלוי איזו נהיגה מתאימה לך.

ברכב ספורטיבי, עדיף הספק גבוה (הרבה כח) אבל הוא גם מגיע בד"כ בסל"ד גבוה ונקודתי.
כלומר בשביל לנהוג מהר וחזק, צריך למשוך את המנוע לסלד גבוה, ולשמור את המנוע בתחום החזק
שלו על ידי משיכה והחלפות זריזות של ההילוכים (מקרה קיצוני של נהיגה כזו אופנועי ספורט או הונדה S2000).

ברכב משפחתי, עדיף מומנט גבוה בסל"ד נמוך. מקבלים אמנם פחות כח, אבל הוא מגיע בטווח הסל"ד
שאנשים שפויים (בלי להעליב) נוסעים בו. כלומר בין 3000-4000 סל"ד. בנוסף, רצועת הכח קצת יותר
רחבה, כך שלא צריך "לערבב" כל הזמן את ידית ההילוכים (מקרה קיצוני לרכב כזה זה מנוע דיזל).


זה על קצה המזלג, כיוון שלא נכנסנו למנועי טורבו, מנועים superchargers (מגדש על) ומנועים עם תזמון שסתומים משתנה.



בטח כמה "ירדו" על התגובה שלי, אבל כיוון שאני לא מחשיב את עצמי לממוחה בתחום, אין לי בעיה.
אנא תקנו אותי אם אני טועה :)

Caveman
13-08-09, 23:29
746, לא 726. זה פשוט בגלל שכ"ס שווה בגסות ל746 וואט.

מומנט בעצם מתרגם לכמות הכח שאתה צריך להשקיע. למשל, דוגמא שנתקלתי בה באינטרנט,
יש לך מפתח שוודי באורך 30CM, ואחד נוסף באורך 10CM. כדי לפתוח אום עם המפתח הארוך יותר, תצטרך להשקיע כוח של 1N (ניוטון). כדי לפתוח את אותו אום עם הקצר יותר, תצטרך להשקיע כוח של 3N.
במנועים נכנס למשוואה גם אורך הבוכנה, הזווית שהיא יושבת בתוך המנוע וכו'.
מנוע בעל מומנט גבוה יגרום לך להרגיש משיכה חזקה יותר בתאוצות, ובאופן כללי אומר שההספק שהמנוע מסוגל להוציא מגיע מוקדם יותר, כי המנוע מסוגל להגיע מהר יותר למצב בו הוא מספק את ההספק המקסימלי שלו.

הדוגמא הקלאסית היא מנועי וואנקל לעומת מנועי בוכנה רגילים (להוציא בוקסר). במנועי וואנקל המומנט נמוך מאוד מפני שאין "זרוע" כלשהי שמפעילה את הכח, כמו המשקך של הבוכנה שעולה ויורדת במנוע רגיל. לכן במנועי וואנקל המומנט נמוך מאוד. אבל, בגלל שהוא מסתובב על צירו, ולא צריך לסחוב עליו את המשקל של הבוכנה שעולה ויורדת, הוא מסוגל להגיע לסל"ד גבוה יותר, וההספק שלו גם כן גבוה יותר לסמ"ק אל מול מנוע רגיל.

הספק זה בעצם כמה אנרגיה אתה משקיע ביחידת זמן כלשהי, נניח שניה.




ערב טוב חברים .
שאלה ראשונה מה הצריכה הממוצעת בעיר פונטו 01 SX?
אצלי זה 14 -13 האם זה נורמלי וזה גם מה שמראה לי המסך הקטן. נשמע הגיוני.
שאלה שנייה אחרי סיפור של הגומי במשאבת הדלק שבגללה הלחץ דלק היה נמוך מאוד ואוטו שתה דלק בגלל תערובת ענייה אמרו לי שאני צריך לתת למנוע שיעלה לפחות כמה ימים לסל"ד גבוה נשמע כמו שטויות במיץ.
עכשיו כשאני נותן גז הסל"ד מתחיל לעלות ב 3 אני מרגיש כאילו משהו נפתח במנוע והסל"ד מתחיל לעלות מהר יותר.
ז"א שבהילוך 3 סגרתי מהירות של 100. האם זה נורמלי כאילו שיש במנוע טורבו חח אבל בס"כ 60 כ"ס. הספק המנוע לא רלוונטי כאן. מה שקובע אם תוכל לנסוע במהירות של 100 קמ"ש בהילוך שלישי, זה הגיר, לא הספק המנוע.
שאלה שלישית.אם אני נוסיע בסל"ד גבוה זה הורס את המנוע -הורס את הבוכנות? זה גורם לבלאי מואץ יותר באופן כללי. אם אתה לא נוהג כך כדרך קבע, אין לך מה לדאוג.