PDA

View Full Version : קצת ארוך. בעיה בלתי פתירה עדין. לא מניע הרכב...


eser
11-08-09, 22:54
שלום לכולם! זו ההודעה הראשונה שלי לאחר שאני צופה זה זמן רב בפורום ומחכים.

בבעלותי פונטו שנת 96 מנוע 1600 שעד לפני שבוע לא עשתה שום בעיות. והרי הסיפור.

ביום שלישי בשבוע שעבר 4.8 נסענו עם הרכב לצפון. לאחר נסיעה של כשעה וחצי ללא שום בעיות, הגענו לנחל מסוים וטילנו שם כשלש שעות. לאחר שחזרנו לאוטו, נסיתי להניע והרכב לא הניע. היה חשמל כך שכבלים לא היו עוזרים. לאחר מספר ניסיונות הרכב הניע וכאשר לחצתי קצת על הגז, משהו בסביבות ה4000 סל"ד הרכב כבה מיד. לאחר כמה ניסיונות כאלה התקשרתי לשירות דרכים של חברת הביטוח. השירות הגיע לאחר 3 שעות ולאחר בדיקה של כ-10 דקות בהם לא הצליח להניע, אמר שכנראה הלך החיישן הצתה וקבע שצריך להזמין גרר. לאחר חצי שעה בערך הגרר הגיע ולקח את הרכב לחניון לילה של החברה בטענה שאין אפשרות לגרור את הרכב בשעות הלילה לאזור המרכז.

חזרנו הביתה ושכרנו רכב להמשך הטיול. למחרת בבוקר הודיעו לי מחברת הגרירה שעד הצהרים יגיע הרכב למוסך שביקשתי. בצהרים דחו זאת לערב. בערב דחו זאת לילה. (שאלו אם אפשר להשאיר את הרכב ליד המוסך ב-3 לפנות בוקר...). ביום חמישי בבוקר כבר צעקתי עליהם והבטיחו שעד הצהרים יגיע הרכב למוסך. בסופו של דבר הרכב הגיע למוסך ביום חמישי בשתיים בצהרים. האבחנה הראשונה של המוסכניק שלי היה שצריך קודם כל לשים חישן הצתה אחר ולבדוק. אלא שלהשיג חישן כזה היה מאד קשה (חישן עם שקע אובלי) ואמר שצריך להזמין. אלא שהיה כבר אחרי הצהרים והחיישן לא היה מספיק להגיע לפני הסגירה .הבעיה היא שהמוסך יצא לחופש כל השבוע הזה. הסיכום איתו היה שישאיר את הרכב מחוץ למוסך ואם ארצה אגרור אותו למוסך אחר.

ביום ראשון ( 9.8) אחרי שצעקתי על הביטוח שבגלל שלקח להם 41 שעות לגרור את הרכב למוסך, היו מוכנים לתת לי גרירה נוספת בחצי מחיר לעיר הסמוכה, למוסך אחר. ביום שני בבוקר התחילו לבדוק את הרכב. החליפו חישן ואמרו שהמקורי היה תקין. משם בדקו את הטיימינג וקומפרסיה וגם זה היה תקין לגמרי. לאחר מכן הוא החליט לבדוק את המחשב של הרכב. מחר אני מחכה למחשב כזה שיגע ויוחלף ולראות אם הבעיה נפתרה.

אמשח מאד לתובנות מחכימות שלכם. תודה וסליחה על האורך.

stio
11-08-09, 23:30
יש כמה בדיקות שאתה יכול לעשות בעצמך:

קודם כל תבדוק אם המשאבה שואבת דלק. נתק את הצינור אחרי הפילטר ובקש ממישהו להיכנס לאוטו ולתת סטארטר. זהירות לא לכוון את הצינור לתא מנוע שלא ישפריץ שם דלק- זה נדלק בשניות (תכוון החוצה, לכביש).

אם מגיע דלק תחזיר את הצינור חזרה ותבדוק אם מגיע בכלל ניצוץ. הוצא קצת את החוט הצתה של אחד מהפלאגים והצמד אותו לפלאג כך שעדיין יהיה רווח מסויים ובקש ממישהו לתת סטארטר. אתה אמור לראות ולהרגיש את הניצוץ מהחוט הצתה אל הפלאג. עשה את הבדיקות וחזור לדווח, למרות שלפי תגובת המכונאי נראה לי שלא מגיע ניצוץ, אך מצד שני אתה אומר שהצלחת להניע אבל התכבה- כלומר אולי הגיע דלק ואז הזרימה הופסקה... יצאתי מבולבל בקיצור, צריך לבודד את הבעיה.

eser
11-08-09, 23:41
תודה על התגובה המהירה.

הרכב במוסך מיום ראשון. מקווה שמחר יעלה על הבעיה.
אעדכן מחר.

ברא
12-08-09, 02:49
כמו שאמר STIO נראה לי שהכל יתבהר לפחות לפי מה שהיה אתי משהו דומה למה שאתה הסברת ויצא שמשאיבת הדלק סימה את חייה וצריך להחליף תבדוק משאיבת דלק ולחץ משאיבה וגם את חיישן אוויר ומצערת והדברים האלה בהצלחה ומאחל לך שיהיה תקון זול

saar
12-08-09, 10:08
אני עדיין לא הבנתי למה הוא קורא חיישן הצתה!?

הוא מתכוון לחיישן נמ"ע?

ברא
16-08-09, 01:32
מחכים לעדכון ??
מה היה בסוף ??
טוב לדעת ולהשכיל

eser
16-08-09, 16:53
בסוף, לאחר כשבוע במוסך, הוחלף המחשב באוטו והוא חזר לחיים.

מה שכן, היה ממש קשה למצוא אחד כזה משומש ותקין.

גובה הנזק: 2740 ש"ח.

תודה לכל המגיבים והמתעינים.*