PDA

View Full Version : רעידות בפונטו ELX 2002


hararim
11-08-09, 21:54
כבר כמה ימים שהרכב רועד כאשר הוא עומד ובמיוחד בהנעה בבוקר הוא ממש ממש רועד אם הוא בכלל מניע , וכאשר הוא מניע יוצא ממנו ריח של גזים.
יש לציין שהייתי במוסך התחברו למחשב ולא מצאו כלום חוץ מהחיישן למבדה שהוחלף והבעיה לא נפתרה.
יש למישהו רעיון מה זה יכול להיות?

stio
11-08-09, 23:48
בדוק תושבות מנוע ואת הגומיות של האגזוז מתחת לרכב.

saar
12-08-09, 10:11
אם חיישן הוחלף ולא נפתרה הבעיה, אז שיחזירו לך הכסף קודם כל.

דבר שני צריך לבדוק חיישן טמפ', חיישן מנוע צעדים, חיישן מצב מצערת.

ואם אתה נוסע איזה חצי שעה והרכב כבר בטמפ' עבודה, אז הבעיה נפתרת? הרעידות מפסיקות?

ארילו
12-08-09, 10:32
מה הסל"ד כשאתה מניע?

hararim
12-08-09, 11:16
א- הסל"ד בהנעה בערך 800
ב- אחרי 2 דקות זה נפתר והרכב מתייצב.
ג- לגבי החיישן ייתכן שהייתה בו תקלה בלי קשר כי לעיתים הייתה דולקת לי הנורת הזרקה והצריכת דלק הייתה קצת גבוהה ( על כל מקרה כשאהיה במוסך אני אראה ואולי אחזיר להם)

Amit-IL
12-08-09, 12:26
בצע אינפוזיה למזרקים כנראה שאחד מהמזרקים לא מרסס כראוי.
אם יש לך את הכישורים והיכולת תוכל לבצע את הבדיקה כך:
1.הסר את בית פילטר האויר
2.פרק את חנוכית המזרקים על ידי פירוק שני ברגים
3.הוצא/נתק את חוטי הכוהלים כדי שהרכב לא יניע
4.שחבר ישב ברכב ויתן סטרטר ואז אתה שמחזיק בחנוכייה תוכל לראות כיצד המזרקים מרססים,
הריסוס צריך להיות מפוזר בדיוק כמו שמרססים באופן ידני בקבוק של נוזל כחול לחלונות ולא שפריץ אחד חד, גלה את המזרק הסורר אם בכלל קיים ותחבר חזרה עם מעט שמן על הגומיות של המזרקים.
5.המלצה שלי תחליף פלאגים וחוטי הצתה, נכון שזו לא הדרך הנכונה להתחיל להחליף כל חלק עד למציאת התקלה אבל פלאגים וחוטי הצתה לא מזיק להחליף מדי פעם בטח אם ההחלפה האחרונה נעשתה לפני זמן רב.

saar
12-08-09, 12:52
אתה אומר "אחרי שתי דקות הרכב מתייצב", נשמע לי חיישן טמפ'.

hararim
12-08-09, 12:53
הרכב יצא עכשיו מהמוסך (מורשה).
לא נמצאה שום תקלה ע"י המחשב , נבדקו חוטי הצתה ופלגים ונמצאו תקינים.
ביקשו ממני להביא אותו בערב ולהשאיר אותו שם עד הבוקר בכדי שהם יוכלו לראות את התופעה על חם.
אולי מחר אשאיר להם אותו.

ארילו
12-08-09, 15:14
אני מצטרף להשערה של סער.
הסל"ד סרק בהנעה נשמע לי נמוך מדי, כנראה שהחיישן משדר שהמנוע חם גם כשהוא קר.

Ron_Dadon
12-08-09, 22:44
הוא נמוך באופן וודאי. סל"ד 750-800 הוא הסל"ד בטמפ' עבודה.
ממש בהנעה, כאשר הרכב קר - הסל"ד מתחיל מ-1500 ויורד במשך כדקה לאט לכיוון ה800.