View Full Version : החלפת חיישן למבדה.
שלום לכולם,
ברשותי פיאט פונטו 1600 90 כ"ס שנת 96 , האוטו צורך לי 1/8 - 1/9 לליטר כמות מוגזמת לכל הדעות אני בתמימותי מכיוון שזה רכב ראשון שלי שאלתי את המוסכניק והוא אומר שזה הצריכה הרגילה של ה- 1600 כששאלתי אותו לגבי נורית הזרקה למה היא דולקת הוא אמר שזה מחלה נפוצה בפונטו ואין מה להתרגש . אחרי הרבה בלגנים שהנ"ל גרם לרכבי עברתי למוסך אחר שישר איבחן שהחיישן למבדה הלך. ניסה לחבר חיישן דומה ולא הצליח. התקשר למורשה פיאט ואמרו לו שהחיישן עולה 900 ש"ח. רציתי לדעת אם אני כבר הולך לשלם את זה כמה שאלות
1. האם המחיר סביר?
2. כדאי לטפל במורשה פיאט באיזור גבעת שאול?
3. האם מישהוא ניתקל בבעיה כזו או שמכיר את סוג הרכב הזה כי לא נתקלתי בו בכלל.
4. האם חפרתי יותר מדי?
מצפה לתשובות
תודה,
נ.ב הרכב לא טופל במורשה. לא חייב לענות על שאלה מס' 4
שלום חבר,
ראשית גם המוסכניק הראשון והשני שלך הפתיעו אותי בתשובתם העזתית.
לדאבוני זוהי תופעה נפוצה שרק הולכת ומתרחבת.
כעת קרא בעיון רב וזאת על מנת שהדברים יכנסו טוב טוב לראשך, שכבר זה זמן רב מחפש אחר האמת.
כאשר נדלקת מנורה של הזרקת דלק בלוח השעונים, לא קיים מוסכניק בעולם שיוכל לומר לך איפה הבעיה, מבלי שיחבר את הרכב שלך למחשב אבחון תקלות (הנקרא בשמו אקזמינר), שאת המחשב הזה יש בנמצא רק למוסכים מורשה פיאט מטעם היצרן.
יתרה מכך אוסיף ואכתוב, שהיה והגעת למוסך שניחן בראיית לייזר וקרני X, עד כדי כך שהוא יודע בעצמו איפה התקלה, הריי שגם אם יוחלף החיישן, עדיין המנורה תשאר דולקת, ועדיין הרכב יחשוב שהחיישן לא הוחלף, וזאת עד שיחברו את רכבך למחשב האקזמינר לשם הליך הנקרא מחיקת תקלות מהמחשב, וכמו כן כיול החיישן החדש שנכנס למערכת הרכב.
דהיינו שמכאן ניתן להסיק, שבתקלה הזו, אתה חייב לגשת למוסך מורשה פיאט, זאת על מנת שהם יחברו את רכבך למחשב פיאט (אקזמינר), יראו בדיוק איזה חיישן מדליק את מנורת ההזרקה, יחליפו אותו, יתחברו שוב, וימחקו את התקלה.
לא זאת, גם זאת כי לומר שהחיישן הלך ללא שום אבחון טכנולוגי, זה בגדר הימור בלבד, יכולים להיות גורמים נוספים אשר הדליקו את מנורת ההזרקה בלוח שעונים, גורמים נוספים אשר משפיעים על צריכת הדלק, ולכן בלית ברירה, חייבים להתחבר למחשב האקזמינר על מנת לדעת בדיוק איזה חיישן הדליק את מנורת ההזרקה, ולדעת בדיוק איך להתעסק איתו.
לגבי עיניין המחיר, זהו טווח המחירים הסביר של חיישן מקורי.
נ.ב - בעלים גאה של פיאט פונטו קבריולט 1600 סמ"ק, השותה ליטר דלק ל ארבעה עשר קילומטרים.
שלום לכולם ובפרט לסער שמתשובותיו נוכח אני שיש לו ידיעה רבה בנושא,
שכחתי להוסיף שאותו מוסכניק ש"איבחן" את חיישן הלמבדה התקול כן השתמש בסורק תקלות אך מכיוון שהזכרת שהסורק קיים רק אצל מוסך מורשה פיאט יש מקום לומר שהוא טעה.
בכל אופן המוסכניק כבר פירק את החיישן + הצמה שמתחברת למחשב והורה לי לחבר אחר אחת חדשה
החיישן נמצא אצלי ואני נוסע ללא חיישן.
האם אפשר לבדוק את החיישן ברב מודד ? (מה התנגדותו וכו')
מה הבעיות שיכולות לצוץ בנסיעה ללא חיישן חוץ מצריכת דלק גבוהה?
האם אפשר לבדוק את החיישן בכל דרך שהיא?
תודה רבה מראש.
ניתן לבדוק אותו ברב מודד ולדעת אם הוא תקול או לא, אך בדיקת אקזמינר הרבה יותר מדוייקת.
לצערי אני השבוע ללא המחשב הנישא שלי (שם מותקנת לי תוכנת האוטו דאטה, שבה כל נתוני הרכב) ולכן המתן למישהו פה שיכתוב מה ההתנגדות שצריכה להיות לחיישן למבדה .
כחיישן חמצן בתוכנה.
כמו כן, כנראה שהמוסכניק חיבר לך סורק תקלות אוניברסלי, שמרחקו בדיוק מהאזקזמינר הוא שווה ערך למרחק מזרח ממערב.
כמו כן, לגבי החלפת הצמה, החלפת הצמה אומרת שאולי הוא מתכוון להביא לך חיישן חליפי אשר ידרוש שינוי של הפלאגים (זכר נקבה) בצמות שם.
אל תעשה זאת, שים מקורי בלבד.
כמו כן, חיישן מקורי מגיע כבר עם צמה ונשאר רק לחבר אותה שקע תקע.
תודה רבה סער
עזרת לי מאוד אני מקווה שהמוסך בגבעת שאול מספיק טוב בשביל הטיפול.
ואיך שהבנתי יש לנו אותו מפרט רכב ולכן ברצוני לדעת איזה סוג שמן, פלאגים, וכל החלקים הדרושים לטיפול 10,000.
ואני מאד מעריך את הפורום הזה שנותן תשובות מקצועיות ואמינות.
שלום לכולם,
היום הייתי במוסך מורשה פיאט בגבעת שאול כדי לטפל בבעיה של צריכת הדלק חיכיתי מעל 5 שעות רק בשביל בדיקה, מוגזם לא? תקנו אותי אם אני טועה.
ממצאי הבדיקה הם כדלהלן :
חיישן ספידומטר הלך 1115 כולל מע"מ זה משום שהתלוננתי על כיבוי של הרכב בעת החלפת הילוכים, האחראי שם אמר שהחיישן לא מקבל נתונים ולכן הוא מכבה את האוטו.
חיישן למבדה תחליפי אין מקורי 860 ש"ח. לא בדק את הקודם שלי משום שהוא אומר שצריך להרכיב אותו על הרכב בשביל לבדוק אותו והוא יחייב אותי על עוד שעת עבודה וכשאמרתי לו את מה שכתב סער שאפשר לבדוק זאת באמצעות התנגדות הוא אומר שאין אפשרות כזאת.
290 ש"ח על בדיקת הרכב באמצעות המחשב.
סה"כ = 2300 ש"ח כולל מע"מ.
אני עדיין לא תיקנתי את האוטו משום שרציתי לקבל תשובות מחברי הפורום.
1. האם המחיר סביר?
2.האם שווה להשקיע בכלל?
3. האם יש עוד משהו שכדאי לי לתת עליו את הדעת?
תודה רבה רבה.
או עכשיו אתה מדבר,
לגבי החיישן סל"ד הוא צודק, ואמת בדבריו, אם הרכב נכבה במהלך נסיעה, שאתה לוחץ על הקלאץ' אז בדרך כלל זה חיישן סל"ד, כמו כן הוא גם אחד הגורמים המדליקים את נורת ההזרקה. בדרך כלל היא פעם תדלוק פעם לא, ולפעמים תשאר קבועה פתאום.
לגבי המחיר שלו, יקר, אני פעם החלפתי חיישן סל"ד במורשה בסביבות ה 700 ש"ח הכל כולל הכל.
לגבי חיישן למדה (למבדה), מה פתאום נותנים לך מחיר עבור חיישן, שבכלל לא נמצא בוודאות שהוא דפוק??
תמוה בעיני דרך העבודה הזו, ולכן מה שאני ממליץ לך, זה להרכיב את חיישן הלמבדה .(באופן עצמאי, הוא נכנס בסיבוב כמו בורג ושקע תקע מבחינת החיווט שלו), ואז ללכת למורשה אחר, ולבקש שיחליפו לך את החיישן סל"ד, ולאחר שיחליפו את חיישן הסל"ד ויבצעו איפוס משתנים למחשב הרכב, בקש שיבדקו לך את חיישן הלמבדה באמצעות בדיקה פשוטה שנקראת 4 גזים (אגב זה המכשיר שמחברים לך לאגזוז בטסט, ויש אותו לכל מכון קרבורטורים / הזרקות דלק. אתה לא חייב מורשה בשביל זה.
אם מצאו את חיישן הסל"ד דפוק במאה אחוז, נדיר ששניהם ילכו לפתע פתאום.
אין מה להוציא עוד 800 ש"ח עבור חיישן למבדה שבסוף יתברר שהוא תקין.
כמו כן, שים לב, שכאשר יחליפו לך את חיישן הסל"ד שישימו סיליקון לאיטום מלמעלה עליו, כי אחרת טיפה מים והוא הולך שוב.
כמו כן, שים לב שיש לקבל על החיישן הזה אחריות מלאה, ולכן שאל את המוסך מורשה כמה זמן אחריות אתה מקבל על חיישן הסל"ד.
כמו כן, שים לב שבסיום החלפת החיישן , המד ספידומטר עובד לך, לעיתים הם מחליפים אותו כמו אני לא יודע מה, ופשוט מנתקים לך את הכבל ספידומטר מה שגורם ללוח שעונים שלך להפסיק להגיב.
חזור עם ממצאים,
כמו כן הרם טלפון בשביל הספורט לחיים ממוסך שמשון ביהוד (מורשה פיאט), בקש ממנו הצעת מחיר להחלפת חיישן סל"ד לרכבך (אמור לו שכבר עברת בדיקה של אקזמינר במורשה אחר), ותראה את ההצעה ועשה איפה שמשתלם לך.
החיישן סל"ד יושב בסעפת היניקה מצד ימין עם קונקטור כחול?
מה תפקידו של החיישן?
לילה טוב,
לאחר שקראתי את דברי סער עולים בראשי מספר שאלות.
האם יש קשר בין צריכת דלק מוגברת לבין חיישן סל"ד תקול? ואם לא, מוכח שזה חיישן למדה (למבדה) ואם לא, מה כן?
אם באמת חיישן הסל"ד תקול מה כבר יכולה להיות הבעיה חוץ מזה שהרכב כבה מדי פעם? אני כבר כמה חודשים חי עם זה עד שהגעתי למוסך המורשה. (זה לא שאני מתכוון להמשיך כך רק בשביל הידיעה).
ולגבי הרכבת החיישן האם חייב להרים את האוטו על ליפט, ואם לא איך אפשר להרכיבו?
מצטער על רוב השאלות פשוט אני לא רוצה לחזור על טעויות שוב.
מקווה לתשובות במהרה,
ושוב תודה רבה מראש.
מוטי היקר שלום,
אנא הסר מליבך שאלות על בעיות שטרם התחלת איתן.
כפי שכתבתי וכפי שנאמר לך על ידי מורשה כתוצאה ישירה של בדיקת האקזמינר, חיישן הסל"ד ברכבך תקול , והוא זה שגורם לרכבך להכבות בהילוך סרק (אני גם יכול לומר לך מניסיוני, שפעם הוא נכבה ופעם לא, זה לא משהו שיהיה קבוע). אי לכך ובהתאם לזאת, יש קודם כל להחליפו. נקודה. קודם כל להחליף את החיישן סל"ד. אין טעם שנחזור על זה שוב.
לגבי צריכת הדלק, משום מה אני רואה שבוער בך לדחוק בי לתת לך ייעוץ להחליף את חיישן הלמבדה, כבר כעת אם לא הייתי ברור עד עכשיו, אני מודיע לך חגיגית, שאני לא עובד ולעולם לא עבדתי בשיטת המצליח. אני לא בעד החלפת חלקים, בדיוק כמו שלא עושים לאף אחד ניתוח לב פתוח, עד שלא מבצעים בדיקות מקיפות וצילומים מקיפים. ולכן, עד שלא הוכח באופן ממשי מוחשי, שחיישן הלמבדה אינו תקין, לא אכתוב לך להחליפו. נקודה. והיה ויתברר כי לאחר הרכבת החיישן, אכן החיישן אינו תקין, אז אומר לך שאתה צריך להחליפו ולהיפרד מעוד 1000 ש"ח פלוס מינוס מעמ ועבודה. אך עד אז, לא אייעץ לך להחליפו, אם יש פה מישהו שחולק עלי, אשריו ואשרי חלקו, אני לא עובד בצורה כזו.
לגבי צריכת הדלק המשך, לא מן הנמנע שישנם עוד גורמים המשפיעים על צריכת הדלק, עם זאת, על מנת להגיע אליהם ולבדוקם, יש קודם כל להחליף את חיישן הסל"ד. ורק אז, ניתן לבצע המשך בדיקות ולראות אם הוא זה שגרם לתופעות לוואי או לא.
ולכן, נכון להרגע הייעוץ שלי הוא חד משמעי, החלפת חיישן סל"ד תקול, אשר נמצא תקול על פי עדותך, בבדיקת אקזמינר במוסך מורשה פיאט. לאחר החלפתו, אפשר להמשיך הלאה ולבדוק.
לא מן הנמנע שלאחר החלפתו כל הבעיות תפתרנה, ויכול להיות שבאמת לאחר החלפתו יתברר שבאמת חיישן הלמבדה גם הוא נמצא תקול. אך אם קיים סיכוי, ואפילו קלוש, שיכול לומר שחיישן חמצן (למבדה) תקין, ויכול לחסוך לך עוד 1000 ש"ח, מדוע לא לנצלו?
אתה שואל שאלה, מה יכול לגרום לרכב להכבות חוץ מחיישן סל"ד, הריי שהתשובות הן אין סופיות, אך אם אחלק אותן לשתי קטגוריות גדולות, הריי שהן יהיו או כשל במערכת הדלק , או כשל במערכת ההצתה (חשמל), עם זאת, מדוע בכלל להיכנס לזה, ומדוע בכלל לפרט עליהן? הרי שהתשובה ידועה לנו במקרה הזה, וזה חיישן סל"ד תקול, והוא זה שגורם לרכב להכבות בהילוך סרק. על כן, החלף אותו, ואז נהיה חכמים יותר. ולאחר החלפתו, בדיקת 4 גזים (שבמכוני קרבורטור היא חינמית לגמרי), תראה לנו בברור מה נתוני הלמבדה.
דרך אגב, למבדה תקול היה מתבטא גם בכך שהייתי נכשל בטסט על זיהום אוויר.
לגבי ליפט או לא אם שאלת, צריך ליפט על מנת להחליף את חיישן הסל"ד, וחובה לאטום אותו מלמעלה עם סיליקון וזאת שלא יכנס אליו מים משלוליות.
כמובן שגם ג'ק יכול לעשות את העבודה. עם זאת במידה ואתה שוקל החלפה עצמאית, אל תשכח שיהיה עליך לחזור לאקזמינר ,
וזאת על מנת למחוק תקלות ממחשב הרכב, על מנת שמחשב הרכב יבין כי חיישן סל"ד הוחלף ויכבה את מנורת האינג'קטור האדומה שמהבהבת לך בהתחלה נסיעה, ולאחר נסיעה קצת ממושכת היא מתחילה להיות קבועה.
שלום ולילה טוב סער,
לסיכום כל השרשור אני אבצע בזמן הקרוב כמה מהלכים תקן אותי אם טעיתי וכן בסדר שלהם.
1. הרכבת חיישן הלמדה (למבדה).
2. החלפת חיישן סל"ד במוסך מורשה ואיפוס משתנים למחשב הרכב.
3. בדיקת 4 גזים לשם תקינות חיישן הלמבדה.(לא חובה במוסך מורשה). במידה ותקול להחליפו.
4. מקווה שלא יהיה.
אודה לך אם תיתן את אישורך לסדר העדיפיות הללו.
תודה לך על התשובות שאני ממש נהנה לקרוא שפה ברורה ונקייה פשוט תענוג.
סדר פעולותיך הוא סדר תקין, ומאוד מאוד שקול.
יפה מאוד, בדיוק מה שאני הייתי עושה, לו הייתי בנעליך.
שיהיה בהמון בהצלחה, זכור לשוב אלינו עם ממצאים.
כמו כן, אל תשכח שמוסכי מורשה פיאט אינם בעלי מחיר זהה, ועל כן המלצתי לך
לבדוק בעוד כמה מוסכי מורשה מחירים עם עבודות ומע"מ, לא מן הנמנע שתמצא במורשה אחר,
מחיר זול יותר.
שיהיה המון בהצלחה
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.