התחבר

View Full Version : אטם ראש וקרטועים


ruby gtt
01-08-09, 09:07
שלום לכולם, לפני מספר ימים החלה הפונטו מדגם s60 לקרטע החלפתי לה פלאגים וחוטי הצתה והבעיה נפתרה ליום כמו כן היתה לי הרגשה שיש עוד משהו לא תקין מעבר לזה.
כאשר פתחתי את פקק מילוי השמן היו מעט סימנים של "טחינה" שערתי לעצמי שלא מדובר באטם ראש כי הרכב לא עבר שום טראומה וכי במזג אוויר כזה יש משקעים שעלולים לגרום למעט לחות להגיע לשמן.
נסעתי עם הרכב בחזרה ביתה ואיך שהגעתי לחניה נדלקה לי מנורת חום מנוע, מיד כיביתי את הרכב ופתחתי סוויץ כאשר לחצן המגן לחוץ ונתתי ולונטה לקרר את הרכב.
החלפתי יוניט למאוורר הנעתי את הרכב והקרטועים נעלמו למספר ימים והרכב התנהג כאילו שלא קרה כלום לא קרטועים ולא "טחינה" עד אתמול שבו שוב שבו הקרטועים הרכב עובד לדעתי על 3 צילנדרים והטחינה חזרה שוב.
יש למישהו רעיון איך תופעה כזו נעלמה וחזרה שוב?? השערה לבעיה ?
תודה למגיבים רובי.

yair068
01-08-09, 14:11
תן לנו קצת יותר פרטים שנה וק"מ ודגם.
הקירטועים מצב שנכנס מים לצילנדרים או לאחד מהם.
כנראה שהרכב עבד על חום גבוהה עקב יוניט לא תקינה ובחום יותר גבוהה האטם נפרץ ואז החדירה של המים יותר מהירה.
בדוק אם יוצא מים מהאגזוז בלחיצות על הגז בטורים גבוהים.
לא תטפל ילך לך כל המנוע .
טיפול ראש מנוע יעלה לך בסביבות 1800 ש"ח במוסך .
לבד יעלה לך 500 ש"ח ולא סיפור יש לך 8 שסתומים אם תרצה עזרה אוכל להדריך אותך.

ruby gtt
01-08-09, 14:23
תודה על התגובה.
הרכב הוא פונטו s 60 שנתון 98 עם 140000 ק"מ , יש מעט טיפות כנראה כתוצאה מלחות מכיוון שהרכב כבר עומד קרוב לשבוע.
דרך אגב הרכב עבר ראש מנוע לפני קצת פחות משנתיים כ15000 ק"מ.
נ.ב גם אני מראשון לציון.

yair068
01-08-09, 14:42
מה עשו בטיפול ראש מנוע קודם אם ניקו את מעברי השסתומים והחליפו גומיות לשסתומים אז
אז מה שאתה צריך זה לישר ראש מנוע בלבד והעלות עצמאית 100 ש"ח אטם 50 ש"ח.
בקשר לטיפטוף מים בדיקה רק לאחר נסיעה של כמה ק"מ ואחרי זה לחיצות על הגז בטורים גבוהים.
לגבי הטחינה אם זה ישנו לא יעזור לך חייב להחליף אטם ראש.
לגבי טיפול שנערך לפני שנתיים אין קשר מכיוון שהרכב התחמם ועוד פעם נפרץ אטם ראש.
לישור קו החלף טרמוסטט ויוניט אמרתה שהחלפתה.
בדוק גם את הרדירטור שלא סתום נקה גם אותו
הכנס לאחר הטיפול מי קירור לפי הוראות היצרן פראפאלו

ruby gtt
01-08-09, 15:04
טרמוסטט הוחלף קיץ שעבר אבל אני אחליף שוב עלותו אפסית כמו כן הרדיאטור חדש.
במידה ואני יעשה את העבודה לבד אני חושב שהקשיים היחידים שאני אתקל בהם הם הטיימינג ומומנט חיזוק הראש.

yair068
01-08-09, 16:07
טיימינג הדבר אכי פשוט שיכול להיות.
ישנם שלושה סימנים אחד על פולי הקרנק אבל אינך יכול לראות אותו ולא חשוב כל כך.
הסימן ששני שנובע מהסימון הראשון נמצא ע"י הקלץ סימוני החריצים על גל הארכובה ישנו חריץ שצריך להתאים לנקודה 0.
הסימון שלישי נמצא ע"י גל זיזים עליון ישנו חריץ על הגלגל וצריך להתאים לחריץ מולו לשעה 9 .
כל הכיונון נעשה ע"י סיבוב גל זיזים עליון ישנו הבורג,
קח פרוייקט ותראה את הסימונים

http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/pasek.htm

ruby gtt
01-08-09, 22:19
טוב עכשיו זה ודאי בן דוד של אשתי מכונאי במקצועו בא להציץ וקבע חד משמעית שצריך ראש מנוע :mad:.

ruby gtt
14-08-09, 04:55
עדכון : הראש היה במצב קטסטרופלי שופץ הראש הוחלף טרמוסטט כול הסיפור יצא 1200 ש"ח כולל הכל.