התחבר

View Full Version : התלבטות ברכישת פונטו ספייס


peled1
31-07-09, 02:39
שלום לחברי הפורום,
כבר כשבוע אני בתהליך של בדיקת רכבים ובעיקר התמקדתי בפונטו ספייס. התקציב שלי הוא בסביבות ה20 אלף.
הדרישות שלי מהרכב הן , לפי הסדר - 1.רכב אמין שלא מרבה בביקורים במוסכים. 2. צריכת דלק נמוכה. 3. עלות תחזוקה וטיפולים שוטפים זולים. 4. נוחות.

המבחר של הפונטו ספייס בעייתי, אני חושש לקחת רכב מהשכרה/ ליסינג כך שירדו בערך 50-60 אחוז מכלל הרכבים לקניה ב-"יד 2", רכבים עם יד סבירה (2-3) שנת 2000-2003 עם קילומטרז' נורמלי(סביבות 140 אלף) דורשים עליהם מחיר גבוה מהמחירון בכמה אלפים.

המוסכניק שלי, נותן לי בדיקה ראשונית וכללית על הרכבים שאני מתעניין בהם בחינם, לפני בדיקה במכון (הבאתי אליו כבר 3 פונטו ספייס מאוד בעייתיות, והוא הציל אותי מלהשקיע כסף באוטו שרק יגרום לי צרות בעתיד) אמר לי שפונטו ספייס נסחר מתחת למחירון ומעל מחירון נסחרים רכבים דוגמת טויוטה יאריס שנחטפות כמו לחמניות טריות.

היום הלכתי לבדוק אופל קורסה שנת 2000 יד ראשונה 100,000 ק"מ שנראית מדהים במחיר של ארבעת אלפים ש"ח מתחת למחירון של יד 2.

כבר כשבוע אני חורש את כל הפורומים הרלוונטיים למיניהם בחיפוש אחר רכב שאני אהנה ממנו לפחות בשנתיים הקרובות ולא ממש מצליח להגיע להחלטה.

אוקיי, ועכשיו לשאלות:
*האם זה ריאלי מצידי לאמץ את העצה של המוסכניק שלי ולהמתין למוכר שימכור ספייס במחיר מתחת למחירון, אני מתכוון כמובן לרכב שמור עם קילומטרז' של 10-15 אלף בשנה ?
*לחברה שלי היה פעם אונו והיא בפרנויות על פיאט מבחינת אמינות, אם אני אקנה רכב שיעבור בדיקות במכון וימצא במצב טוב , וכמובן עם טיפול טוב מצידי האם אני צריך לחשוש לאמינות של הרכב, ז"א כל כמה חודשים עם ביקור יקר אצל המוסכניק?
*ההתלבטות שלי היא כרגע בין האופציה למצוא ספייס שמור בקרוב לבין האופל קורסה, אני יכול לקנות ספייס חדשה בשלוש שנים מהאופל, ולפי מה שקראתי האופל בעייתית מאוד במחירי התחזוקה שלה, האם היא בכלל יותר אמינה מהספייס? ועל איזה רכב לדעתכם כדאי לי ללכת, ומתי פשוט לחתוך ולהחליט? אני ממש בדילמה רצינית.
אשמח אם תרחיבו בתשובות, תודה מראש.

peled1
31-07-09, 02:48
*יש לי גם אפשרות לרכישת פונטו "רגילה" משנת 2000 האם שווה לי להשקיע קצת פחות והאם התמורה שאני מקבל על הרכב תהיה בהתאם?
*האם יש הבדל בכלל או הבדל מהותי בין הפונטו והפונטו ספייס?

amitbl
31-07-09, 03:32
אם אתה רוצה קצת על ההבדלים בין פונטו לפונטו ספייס להלן קישורים עם הרבה טרראם טכני:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=6642
http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=18019&postcount=1

בגדול - זה מאוד תלוי בדגם הספציפי שעליו אתה מתכנן ללכת.
אישית אני מעדיף מאוד את העיצוב הפנימי של הספייס מאשר של הדגם הקודם. מה גם שהדגמים הקודמים הם 10 שנים ויותר (!) על הכביש - חסרון עצום.
מבחינת תחזוקה - אני נכנס למוסך רק לטיפולים שגרתיים (הייתה לי תקלה בהיגוי לפני קצת זמן אבל נפתרה וחוץ מזה האוטו סוכריה).

לפי דעתי לא צריך לשבור יותר מדי ת'ראש. בדברים האלה לך עם התחושת בטן ולא לפי מה שאומרים לך "האוטו הזה יקר בטיפולים, וההוא לא בטיחותי, והזה לא אמין" וכל מיני שיט כזה.
לא מכיר את הקורסה - ולכן לא אתן לך חוות דעת לגביה, ובכלל אני חושב גם שחוות הדעת שלי לא אמורה לשנות לך בכלל.

מה שאתה צריך לזכור זה שאוטו שרואים הרבה על הכביש, הוא לרוב אוטו טוב, או לפחות אוטו עם יתרונות מספיק גדולים על המתחרים שלו בשביל שהוא יהיה אופציה מובילה עבורך (לדוגמא, פונטו, מאזדה לנטיס, טויוטה קורולה/יאריס, דיהטסו סיריון, סוזוקי סוויפט וכו'). "אוטו פופולרי הוא אוטו טוב".

תמצא משהו שעומד בתקציב שלך, שנראה ומרגיש שמור היטב, ושתחושת הבטן שלך מזרימה לך תחושות חיוביות לגביו - ותתחדש!

Ron_Dadon
31-07-09, 09:20
פונטו ספייס שמורות באמת הן יחסית נדירות (הרוב הבולט הוא יוצא ליסינג/השכרה/עברו התעללות), ולכן הדרישה של בעליהן שנראת טמועה לאנשים רבים - הגיונית לחלוטין (הרי הישראלי הטוב ישר רץ - "מה? מעל המחירון?"), ולעיתים שווה להשקיע את ה-1000, 2000 מעל המחירון ולהיות בראש שקט לגבי הרכב מאשר לקנות רכב "מציאה" ב-5000 מתחת למחירון, ואז להשקיע תוך שנה את ערך הרכב במוסכים.

זה אגב נכון גם לרכבים נוספים רבים.

אני אישית שחיפשתי מצאתי כי החלפים של הקורסה יחסית יקרים (לא שאלו של הפונטו ספייס זולים כל כך, אבל הכל יחסי) וכי צריכת הדלק של הדגם עם המנוע 1400 (למיטב הבנתי ה-1200 חלש מידי) היא יחסית גבוהה (בדומה לרכב משפחתומטית 1600) - אז קח לתשומת ליבך.

בתקציב המדובר הספייס שתוכל למצוא היא שנת 2001, דגם SX, אבל קח בחשבון שלמצוא ספייס שמורה לוקח זמן, ואם אתה לחוץ לרכב הייתי מוותר ומחפש משהו נפוץ יותר.

ההבדל בין הפונטו דור ראשון לשני הוא כמובן בצורה החיצונית והפנימית, וכמו כן בטיחות טובה (4* בטיחות) יותר ורכב מודרני יותר, כך שלדעתי עדיף להשקיע עוד קצת ולקנות ספייס 2001 ולא פונטו 2000, אבל כמובן שאילוצי כסף הם המכריעים ברוב המקרים.

קבל ממני המלצה זהירה עד מאד (מכיוון שמעולם לא הייתי בעלים/נסעתי על הרכב הנ"ל אלא רק שמעתי דעה מאחרים), בתקציב שלך - סקודה ניו-פליסיה. המון המליצו לי עליה בזמן שחיפשתי רכב, פשוט היה לי תקציב גבוהה יותר והעדפתי לחפש משהו אחר. שוב, חוזר ומדגיש - המלצה מאד זהירה.

ארילו
01-08-09, 22:15
פונטו ספייס מתקדמת יותר מפונטו רגילה. שתיהן מראות אמינות טובה בסך הכל ולא דורשות ביקורים מפתיעים במוסך.
לי יש פונטו דור ראשון עם המון קילומטרים שנוסעת כל יום כ-60 ק"מ בלי שום בעיה.
למוסך אני נכנס פעם בשבועיים, אבל זה בגלל שאני עובד קרוב ואני בא לדרוש בשלומו של המוסכניק ולא בשביל לטפל באוטו.
פעם בשנה טיפול כמו שכתוב בספר וזה הכל.

קח בחשבון שרכבים זולים מתוחזקים רע ובקמצנות בדרך כלל, מה שאומר קומבינות. הרכבים האלה לא אוהבים קומבינות בכלל.
ודבר אחרון, אני חושב שעדיף לשלם 1000 ש"ח יותר במעמד הקניה ולהיות רגוע, מאשר לשלם 1000 ש"ח פחות ואז לשלם את זה בתיקונים.

peled1
02-08-09, 23:30
בסוף קניתי דייהו 2001 עם 100000 ק"מ:)
מקווה שלא אזדקק לשירותי הפורום הזה בשביל תקלות אלא רק בשביל להעשיר את הידע שלי..

stio
02-08-09, 23:41
הדרישות שלי מהרכב הן , לפי הסדר - 1.רכב אמין שלא מרבה בביקורים במוסכים.

בסוף קניתי דייהו 2001 עם 100000 ק"מ

ביקשת רכב אמין, לא?

בכל מקרה תתחדש...

shachar
03-08-09, 00:12
גיא, לאבא שלי יש דייהו נובירה 2001 שכבר עברה למעה מ 230000 ק"מ
ורק בטיפול האחרון הוחלפו לה חוטי הצתה שאני ב 70000 כבר נאלצתי להחליף.
(מה גם שחוטי ההצתה של דייהו זולים פי 2 מחוטי ההצתה היקרים של הפונטו)

חוץ מזה הרכב ב 200000 ק"מ הראשונים שלו הגיע למוסך פעם בשנה

stio
03-08-09, 14:10
כנראה מדובר על הרבה מזל ברכב הספציפי...