התחבר

View Full Version : התייעצות בנוגע לבדיקה של פונטו ELX


eran230
27-07-09, 18:45
החלטתי לקנות פיאט פונטו ועל סמך מה שקראתי בפורומים מדובר על ה-SX ו-ELX בכלליות בין השנים 2001-2003. היום הלכתי לבדוק מכונית אחת וקיבלתי את הדברים הבאים:

בולמי זעזועים- בלאי יתר,בולם קדמי שמאלי פגום ,בולם קדמי ימני פגום.
מיתלה קדמי- נקישות יתר.

בלוק מנוע- רעש אביזרי מנוע/רצועה/ מותנים וגלגלות. מנוע מזייף/אינו עובד עגול. אבנית חלודה סתימות, תצרוכת שמן מהצילינדרים.
ראש מנוע- קורוזיה/אבנית/ סתימות.

תיבת הילוכים אוטומטית- בלאי דיסקיות, נקישות יתר, החלף תומכים.

מערכת קירור מנוע- נזילות מי קירור במערכת, לתקן משאבת מים/נזילה, קורוזיה/ אבנית/ סתימות ברדיאטור
מערכות חשמל- (הוסיפו ידנית) מנעל חורק.
גל הנע ציריות- מרווחי יתר.

פלוס דברים אחרים יותר קטנים.
הבנתי שהטיפול בפונטו אמור להיות לא יקר.
בהנחה שמדובר פה על ELX 2001, כמה אמור לעלות תיקון של הדברים האלו? על אילו דברים אפשר להתפשר ועל מה לא?

ערן

stio
27-07-09, 19:00
צריך להחליף משאבת מים (ורצוי לעשות גם טיימינג בהזדמנות זאת), לבדוק את הרדיאטור ובמקרה הצורך לנקות אותו, להחליף נוזל קירור לפראפלו ולהחליף בולמי זעזועים קדמיים.

הטיפול ברכב במורשה יקר ויכול להגיע לאלפי שקלים רבים.

eran230
27-07-09, 19:14
צריך להחליף משאבת מים (ורצוי לעשות גם טיימינג בהזדמנות זאת), לבדוק את הרדיאטור ובמקרה הצורך לנקות אותו, להחליף נוזל קירור לפראפלו ולהחליף בולמי זעזועים קדמיים.

הטיפול ברכב במורשה יקר ויכול להגיע לאלפי שקלים רבים.


האם מדובר על סדר גודל של 5-10 ? בנוסף האם צריך לחשוש לדברים אחרים כמו גיר וראש מנוע?

stio
27-07-09, 20:47
טיימינג, משאבת מים, 2 בולמ"ז, ניקוי רדיאטור ונוזל קירור (כולל עבודה) במוסך מורשה, יכול להגיע ל- 5000 ש"ח.

הגיר הרציף נחשב אמין, אבל במידה ומילאו לרדיאטור מי ברז- בהחלט יכול להיות שיהיו בעיות עם ראש המנוע בהמשך.

כמה ק"מ הרכב עבר? האם עשו בדיקת דחיסה למנוע?

eran230
27-07-09, 21:37
טיימינג, משאבת מים, 2 בולמ"ז, ניקוי רדיאטור ונוזל קירור (כולל עבודה) במוסך מורשה, יכול להגיע ל- 5000 ש"ח.

הגיר הרציף נחשב אמין, אבל במידה ומילאו לרדיאטור מי ברז- בהחלט יכול להיות שיהיו בעיות עם ראש המנוע בהמשך.

כמה ק"מ הרכב עבר? האם עשו בדיקת דחיסה למנוע?

הרכב עבר 98 אלף קילומטר, כנראה שלא בדקו דחיסת מנוע- הספק מנוע התקבל 54 כ"ס.

איך אפשר לבדוק אם מילאו לרדיאטור מי ברז או את הנוזלים שהוא אמור לקבל?
האם מספיק ניקוי רדיאטור ביתי במקרה הזה עם חומרים שמוכרים בחנות לשימוש זה?

ronesbones
27-07-09, 21:50
54 כ"ס ל- ELX נשמע לי בעייתי מאוד. זה אמור להיות מנוע עם 80 כ"ס.
חוץ מזה, נזקי קורוזיה ונזילות במערכת קירור יכולים לרמוז על שימוש במים ולא בנוזל קירור.
לדעתי כדאי לוותר על הרכב.

Tzvika 16V
27-07-09, 22:14
54 זה סביר.
ההספק של 80 כ"ס זה ההספק מהמנוע כשהוא מקורי.
בבדיקה בודקים את ההספק שיורד מגלגלים לכביש שהוא כמה אחוזים טובים פחות וגם פחות בלאי והתיישנות של המנוע.
הרכב שלי שנמכר עם 160K הוציא 58 כוח לגלגל כשהמזגן עבד בבדיקה.