PDA

View Full Version : [פרוייקט מצולם] כיצד למתוח את רצועת בלם היד בפונטו דור שני


07-07-06, 15:29
כידוע לכולם, שכאשר אנו מושכים את בלם היד שלנו לאחר חניה, אנו רוצים ומצפים שהרכב ישאר במקומו. אך לאחר זמן מה, גם הרצועה הזו מתרופפת ויש למתוח אותה. הדבר פשוט מאוד, ולוקח כמה דקות ספורות.

הכלים הדרושים:
מפתח 10 מ"מ פתוח.
מפתח אלן 3 מ"מ.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2423.jpg

לפני שנתחיל:
דאגו שהרכב יעמוד במקום מישורי ככל שאפשר. רק כדי להיות בטוחים, נדאג לשלב את הרכב להילוך (בתיבה ידנית), או לחילופין לשלב להילוך P בתיבה אוטומטית.
ונשחרר את בלם היד. אם לא נעשה זאת, לא נוכל למתוח את הרצועה.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2411.jpg

ביצוע העבודה:הרצועות עצמן עוברות מתחת למאפרה שממוקמת בין המושבים מאחורה.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2412.jpg

נוציא את המאפרה עצמה החוצה, בשליפה כלפי מעלה. היא אמורה לצאת בקלות.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2413.jpg

לאחר מכן, נאתר ונבריג החוצה את הבורג השחור בעזרת מפתח האלן שהכנו מראש. נזכור לשים את הבורג במקום בטוח שלא ילך לאיבוד.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2414.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2417.jpg


עכשיו נשלוף החוצה את בית המאפרה כולו. גם כאן אין צורך להשקיע מאמץ מיוחד.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2418.jpg

לאחר שהסרנו את בית המאפרה, נגלה את הרצועות עצמן, ובורג דיי גדול שיושב באמצע.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2420.jpg

בעזרת מפתח ה 10 מ"מ נסובב את הבורג עם כיוון השעון. יש לסובב כ 1/4 סיבוב כל פעם, למשוך את בלם היד, ואם זה לא מתאים לרצוננו, לחזור על התהליך. שימו לב לזכור להוריד את בלם היד שוב, לפני שממשיכים להדק את הבורג
.http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2421.jpg

לאחר שסיימנו, והרצועה מהודקת, ניתן לסגור את כל העסק, ולהחזיר את המאפרה למקומה.
http://i5.photobucket.com/albums/y189/Cavush/My%20Punto/Handbrake%20Cables%20Project/PDRM2424.jpg

בהצלחה :)

07-07-06, 16:29
תענוג גדעון!! :) .. כל הכבוד על הפרוייקט.. חבל שאין לי פונטו, לך תפרק כבל בלם-יד בקופה, צריך לשבור שם חצי אוטו..

תפרק-תרכיב-תמתח עוד משהו :wink: , אין כמו לראות במו עינינו איך ומה עושים על ידי אדם מן היישוב בביתו ולא במוסך..

נהניתי.. :)

07-07-06, 18:01
http://img370.imageshack.us/img370/1585/smiley325gk.gif

07-07-06, 18:27
גדעון, סחטיין עליך :)

07-07-06, 18:38
כל הכבוד על העבודה המתועדת, כן ירבו:

http://www.fiatclub.co.il/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=181

07-07-06, 21:06
תודה חברה :)

יש עוד פרוייקט בדרך. הפעם קצת יותר מורכב. למי שיש פונטו דור שני, וודאי מכיר את מחלת המגבים המקפצים. אז גם אצלי יש כבר סממנים קלים לזה. הטיפול מאוד פשוט, רק קצת עבודה שחורה.

07-07-06, 23:28
כל הכבוד גדעון על הפרויקט, בהחלט פרויקט שעשוי בצורה קלה ומובנת בהחלט כל הכבוד!!!.
ובקשר לבעית המגבים פגעת בול בבעיה שמציקה לי הרבה מאוד זמן אז אני כבר מחכה בקוצר רוח לפרויקט הבא.


בברכה, ליאור. :)

08-07-06, 01:43
משהו חשוב שקצת פרח מזכרוני !
בלם היד צריך לעלות 4 קליקים, וזו הפעולה התקינה שלו. אז אל תמתחו אותו יתר על המידה :wink:

בקשר למגבים. רק לידע כללי, אין לכם מה לדאוג, אין צורך להחליף שום חלק. ושום דבר לא התקלקל.
הבעיה נובעת מזה שהשימון של המגעים במנוע עצמו "נעלם" עם הזמן, זה הכל.

אבל זה כבר לפרוייקט הבא.

08-07-06, 09:48
לפי היינס צריכים להיות 5 קליקים ולא 4!

לפי מה שהבנתי מהודעה של רפי לין הבעיה במגבים היא בפגם ייצור בנוגע לגריז במנוע/גלגלי השיניים. הגריז מתקשה ומפריע לפעולה של המנוע ולהעברת תנועה חלקה אל זרועות המגבים. הפתרון הוא הורדת הגריז הישן וגירוז עם גריז מתאים ומיוחד שיש במוסכים של פיאט במיוחד לצורך זה (ומן הסתם גם אפשר לקנות אותו בלי קשר למוסך).

08-07-06, 12:08
אני לא מאמין שקליק אחד יהרוס משהו, ובכל זאת.

הגריז המיוחד נקרא שמן מגעים :)

08-07-06, 21:34
גדעון , נהניתי לקרוא ישר כוח !

עידן.

09-07-06, 15:33
אם תשים לב הבורג כיוון צבוע בצבע לנקודת ציון מקום המירווח הרצוי.
הכיוון נעשה ע"י פתיחת תופי הבלם בדיקת מצב הרפידות(נעלי הבלם)
ורק אם אין בעיה של הרפידות מכוונים את נעלי הבלם ע"י מכוונים שיושבים בין "הנעליים"
כאשר .לאחר הכיוון ולאחר בדיקה בלם היד,חובה ליבדוק את שיחרור ונעילת בלם היד .כאשר הרכב מורם והגלגלים האחוריים חופשים.
הפעולה שאתה ביצעת חייבת להיות מיקצועית כי הפן הבטיחותי חשוב מחיסכון של
100 ש"ח לבדיקה במוסך הגון.
נתי

14-04-07, 22:31
האם גם בפיאט בראבו אפשר לעשות זאת כמו בפונטו??

14-04-07, 22:38
תאמינו או לא- רק עכשיו ראיתי את הפרוייקט, אחרי שגילי הקפיצה את השרשור.

גדעון כל הכבוד על הפרוייקט!

14-04-07, 22:39
תאמינו או לא- רק עכשיו ראיתי את הפרוייקט, אחרי שגילי הקפיצה את השרשור.

גדעון כל הכבוד על הפרוייקט!

גם אני

24-04-07, 02:43
ובכן, גילי הקפיצה, ואנשים שמו לב, אך עוד לא נתנו לה מענה.
אשמח לדעת כיצד נעשה הדבר באונו.

בברכה.

24-04-07, 12:22
באונו מתיחת בלם היד מתבצעת או בתופים האחוריים, או מתחת לאוטו.

אם תזחל מתחת לאוטו, אתה תראה את כבל בלם היד רץ מהידית אל שני התופים. באמצע הדרך בערך יש מין בורג עם אום עליו - שם מכוונים.

01-05-07, 20:56
אחלה ממש נחמד העיניין הזה......נראה שמישהו מנוסה עושה את זה ב10 דקות
:lol: ממש יפה