View Full Version : רעש מכני לאחר טיפולים במוסך
יש לי פיאט פונטו ידנית, שנת 96, נפח מנוע 1250.
בתחילת החודש הגעתי עם האוטו למוסך לטפל במספר דברים:
1. הכנה לטסט (הוחלפו באוטו מספר חלקים כתוצאה מבלאי - גלל קדמי, פנס אחורי, שני פלגים ובלמים..)
2. הוספתי גז למזגן
3. טיפול 10,000
4. החלפת רצועת תיזמון
לאחר שחזר האוטו מהמוסך (ועבר טסט) החלו הטורים באוטו לעלות ומאחר ומידי פעם הייתה נדלקת לי נורית הזרקת הדלק חזרתי שוב למוסך והתברר (בבדיקה של מחשב הרכב) כי מנוע הצעדים לא תקין ולכן החלפתי גם אותו!
האוטו חזר מהמוסך, הנורית לא נדלקת יותר והכל נראה נהדר רק שלי (היחידה שנוהגת ברכב) נראה כי הטורים עדיין גבוהים - הרכב משמיע מעין רעש מכני, משהו בין טורים גבוהים לנסיעה עם וונטה, ולדעת כל מי שנהג ברכב אין שום רעש והכל תקין!
אשמח לקבל איזו חוות דעת - לפני שהרכב נכנס למוסך בפעם הראשונה להכנה לטסט לא היה כל רעש.
אין גם בעיה של מים (אין שעון חום לרכב אבל לא היו בעיות בנושא של התחממות של המנוע במשך כל התקופה שהרכב אצלי - 3 שנים)
תודה מראש,
ענת
האם יש לך מד סל"ד?
בכל מקרה בחיבור למחשב אפשר לראות מה הסל"ד של הרכב ולהחליט מה לעשות בהתאם.
ענת שלום!
ראשית האם הרכב "מושך" כמו בעבר ?
יתכן כי לא חיזקו משהו שפרקו במהלך הטיפול . אני ממליץ לחזור למוסך ולשבת להם שם עד שיחפשו מה הבעיה .
אם את מאזור השרון את מוזמנת אלי אני יעיף מבט .
עמית
היי עמית,
הרכב לא "מושך" כמו בעבר, נראה כאילו הוא מבקש להחליף הילוך מוקדם יותר.
אני אכן שוקלת לחזור שוב למוסך אבל מאחר ואין שום אינדיקציה על תקלה ברכב חוץ מהטענות שלי קצת קשה לי להסביר מה הבעיה ואני פוחדת שיתחילו להמציא לי בעיות חדשות....
האם יכול להיות שאחת מהפעולות שעשו באוטו לקראת הטסט (החלפת פלגים למשל, או הוספת גז למזגן ...) יכלו לגרום לבעיה.
שוב תודה,
שלום רב לחברת הפורום החדשה,
ראשית הרשי לי לשאול אותך מדוע ציינת שהוחלפו 2 פלאגים?
האם התבלבלת, או שבאמת הוחלפו רק שני פלאגים במוסך?
במידה ובאמת המוסך החליף רק שני פלאגים, מצאי באופן דחוף מוסך אחר!
אותו הדבר לגבי גלגל קידמי שציינת, מה זאת אומרת הוחלף גלגל קידמי, האם הוחלף צמיג אחד לחדש?
אם כן ראי שוב את ההערה שלי מקודם החליפי מוסך דחוף!
פלאגים יש להחליף ברבעייה. משמע מחליפים את כל הפלאגים.
צמיגים יש להחליף בזוגות, משמע או זוג קדימה חדש או זוג אחורה חדש, לעולם לא מחליף צמיד בודד.
עכשיו לאחר שסגרנו את זה נתחיל עם הבעיה, טורים.
האם הטורים עולים ויורדים שאת בהילוך סרק? או שהם פשוט תקועים גבוה מהנורמל?
אם הם תקועים, על כמה סל"ד הם תקועים בהילוך סרק?
האם בוצע רענון מי קירור? אם המוסכניק ביצע זאת, לעיתים כשנקלעות בועות אוויר במערכת (משמע ניקוז אוויר לא בוצע כראוי) זה ישגע את מנוע הצעדים שירים את הטורים יותר מידי גבוה.
מתי לאחרונה ביצעת ניקוי בית מצערת?
בקיצור על מנת שאתן דיאגנוזה מעמיקה יותר, עני לי על השאלות ששאלתי בבקשה, כמו כן, שימי בצד את כל הסיפור של הטסט והמוסך, ופשוט תכתבי לעומק בדיוק מה את מרגישה בנסיעה וכאשר הרכב בהילוך סרק, מה הבעיה. הזכרת משהו לגביי רעש ולגבי וונטה, תוסיפי פרטים על העיניין הזה. למשל רעש, מתי הוא מרעיש תמיד? או רק שהרכב קר? או רק שהוא חם?
מאיזה אזור הרעש הזה? מה את שומעת? בקיצור אם תפרטי יותר, רוב הסיכויים שנקלע יותר לבעיה.
האם התעסקו עם הקלץ?
כמו שחברי לפורום אמרו , הייתי ממליץ לבדוק אם אכן הוחלפו רק 2 פלאגים ורק צמיג אחד זה בהחלט לא תקין אם כי לא רלוונטי לבעיה .
אני הייתי מנחש כי הדקו את הטיימינג יותר מדי או לא כיוונו כהלכה .
מהכן את בארץ ?
עמית
היי סער,
אני לא מבינה גדולה אבל אני אנסה לענות לשאלותך.
אז ככה:
1. לקחתי לצומת ליבי את הערות על המוסך...
2. בהילוך סרק הטורים לא עולים - המנוע שקט לגמרי. הרעש נשמע רק כאשר לוחצים על דושת הגז גם במהלך נסיעה למשל בעת החלפת הילוך כאשר לוחצים על הקלץ אין רעש
3. אין לי מושג לגבי רענון מי הקירור או ניקוי בית המצערת - לדעתי לא בוצע
לסיכום: הזכרתי את נושא הטסט על מנת להבהיר כי הרגשתי בשינוי עוד לפני שבוצעו טיפולים מכניים כל שהם אלא רק החלפה של מספר חלקים. בהילוך סרק האוטו שקט לחלוטין הרעש נשמע רק כאשר לוחצים על דושת הגז. הרעש הינו רעש מכני שמגיע לדעתי מאזור המנוע (שוב מזכיר את הרעש שנשמע מהאוטו כאשר הונטה נכנסת לעבודה). בהנעת הרכב כשהמנוע קר (בחצי דקה הראשונה כשנורית הזרקת הדלק עדיין עובדת) הטורים גבוהים ועם תחילת הנסיעה נראה שהם יורדים קצת אבל עדיין כנראה שיותר גבוהים מהרגיל, כשהרכב חם נדמה שהרעש מתגבר.
מקוה שעניתי תשובה מספקת.
המון תודה.
הנורה של ההזרקה שלך נשארת דלוקה חצי דקה ???????
נורית ההזרקה אמורה להיכבות אחרי כמה שניות בלבד.
כשהאוטו עומד במקום, ואז על ניוטרל - אם את לוחצת על הגז את שומעת את הרעש?
אם אני מבין נכון, אז לדעתי יש קשר לטיימינג שביצעו, אבל אני לא מבין איך הרעש הזה נשמע ומאיפה הוא דרך המסך.
פשוט יש שם הרבה רצועות ומיסבים ושאר מרעין בישין.
בוקר טוב לכולם,
העלתם המון אופציות, אשמח אם משהו יוכל להמליץ לי למי לפנות על מנת לטפל בנושא.
לא כל כך מתחשק לי לחזור למוסך בו בוצעו התיקונים....
יום טוב,
גם את מבת ים? אני רואה שבסוף יהיו לי המון בת ימים, יש פה את חבר הפורום היקר אלי בוני, שצריך ליצור עימי קשר ולהגיע אלי שאסדר לו משהו ברכבו.
לגבי הבעיה שלך, זה שהרכב עם טורים גבוהים שהוא קר זה נורמלי, היות וחיישן הטמפ' משדר למחשב הרכב להרים את הטורים מפני שהרכב קר, כאשר הרכב מתחמם החיישן טמפ' משדר למחשב הרכב להחזיר טורים לנורמלי היות והמנוע הגיע לטמפ' עבודה.
אם שאת לוחצת גז את שומעת שמשהו רועד ויש רעש והדבר קבוע, אז זו לא בעיה. גשי לכל מכונאי אמין , תעמידי אותו מול התא מנוע, שימי הילוך סרק, ותלחצי על הגז כאשר את מחזיקה קבוע טורים גבוהים, הוא כבר יאתר מאיפה הרעש מגיע.
יכול להיות שמדובר בממיר קטליטי, הוא בדרך כלל מרעיש כשנותנים גז ומרימים טורים (זה סימן שהוא הולך לגמור).
יכול להיות שמדובר במשאבת מים שהולכת לסיים את חייה, ומה שאת שומעת זה את הלאגר שלה, היות ואת מרימה טורים כשאת לוחצת על הגז, המשאבה מסתובבת מהר יותר, ולכן את שומעת רעשים ממנה, ושהרכב במנוחה היא עובדת קצת יותר לאט ולכן הרעש פחות נשמע.
כל אלה הם כמובן השערות ודיאגנוזה שדרך המסך, יכול להיות שזה בורג פשוט שלא מחוזק, פשוט יש גבול דרך המסך כמה אפשר לתת דיאגנוזה.
אני מצטער מאוד לומר לך ענת, אבל חוששני שמנוע הצעדים שלך הוחלף סתם, היות ובדרך כלל נדיר שהחלק הזה הולך.
גשי למכונאי אמין, ובטוחני שזה יכול להיות משהו פשוט מאוד הרעש הזה, וגם הטורים.
לעיתים שהולך חיישן טמפ' אז הטורים נשארים גבוה מידי, כי הוא לא ממלא תפקידו כראוי בקריאת טמפ'.
בקיצור לא מחליפים חלק בשביל לראות אם זה תוקן או לא, אלא מאתרים את שורש ומקור הבעיה, ורק לאחר שבוודאות מבינים שהחלק אינו תקין, רק אז מחליפים אותו.
כמו כן, ממליץ בחום לבצע ניקוי בית מצערת, אם את יודעת לעשות זאת זה פעולה פשוטה, ועלותה מסתכמת ב 40 ש"ח שזה עלות ספריי יעודי לניקוי בית מצערת.
אני כמעט בטוח שזה יפתור לך את הבעיה של הטורים אחת ולתמיד, וזה מה שהיו צריכים לעשות לך במקום להחליף מנוע צעדים.
היי סער,
המון תודה.
שוב, אני לא מבינה גדולה אבל מאז שהוחלף לי מנוע הצעדים כבר לא נדלקת לי נורית הזרקת הדלק באמצע בנסיעה כך שיכול להיות שבאמת הייתה בעיה...
בכל מקרה, יש לך משהו אמין להמליץ עליו?
עזרת המון - יום טוב,
מוסך מורשה היבואן, מקצועי, אמין והוגן ושהנו מוסך הביית של הרבה מחברי פורום זה הנו
"מוסך פיאט שמשון יהוד" שברח' העצמאות 24 א.ת יהוד, טל' 03-5360748
ובקשי את חיים ורצוי מאוד לתאם מראש את בואך:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=60
בברכה - רפי לין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.