PDA

View Full Version : פונטו | החלפת משאבת מים + פקק נס קפה


Roi b.e
21-07-09, 13:46
שלום לכולם!
זה מתחיל ככה..
אתמול בשעות הערב האיתי בנסיעה בין עירונית, בחוץ לא חם , נעים
ושמתי לב שהמד חום דלג לו אט אט למעלה...
מצב נורמלי זה חצי
המחוג כבר הגיע לקו אחד לפני הסוף
החלטתי לעצור
יצאתי מהרכב ולהפתעתי גיליתי שכול המים הירוקים שלי נשפכו לכביש
נתתי לרכב להתחמם למחרת ( היום )
הגעתי למוסך...
הנזק לא היה גדול...
פקק נס קפה
ומשאבת מים גמרו את חייהם
בדרך גם החלפתי טיימינג ומותחן
עלויות:
משאבת מים 140 ש'ח
פקק נס קפה 40 ש'ח
רצועת תיזמון + מותחן 120 ש'ח
עבודה - 400 ש'ח
סך הכול : 660 ש'ח כולל מע'מ

יצאתי בזול !?
מצורף תמונות של פקק נסקפה והמשאבת מים לפני\אחרי:
http://up102.siz.co.il/up3/tdokk1tximho.jpg

http://up101.siz.co.il/up3/umzu2y1lodg1.jpg

http://up108.siz.co.il/up3/kuzomty2d3mr.jpg

נ.ב:
ניהיה לי גם חור במהבה מים בנתיים סגרתי עם פוקסי
אבל השאלה עם אפשר להמשיך לסוע או עדייף להחליף!?
ומהם הסיבות שהחלפתי לפני 13 חודש משאבת מים והיא שוב גמרה את חייה !?

shachar
21-07-09, 14:50
כניראה שימוש בנוזל קירור לא יעודי לפיאט, חפש בפורום את המילה פראפלו, דובר על זה רבות

saar
21-07-09, 14:55
קודם כל לפי המחיר אני מבין שאין מדובר במוסך מורשה פיאט.

לגבי המשאבת מים, נדיר שהיא הלכה, היא גם לא נראת במצב גרוע ביותר, אלה שכבה של חלודה שהיא אופיינית למי שלא משתמש שנוזל קירור ייעודי.

כנראה מה שקרה שבאמת הלך פקק נס קפה אצלך ברכב, אבל המוסניק חשב שאם תשלם לו רק 50 ש"ח וזהו, זה לא יהיה כדאי לו, ולכן אמר לך שהלכה משאבת מים, ועל הדרך נכנסים גם לטיימינג ומותחן.

כעת נדון בסימפטומים של משאבת מים לפני שהיא הולכת לשבוק חיים:

1. סמפטום אחד זה התחלת נזילת מים מהמשאבה עצמה.

2. סמפטום שני התחלת רעש מהמשאבה.

אם הנזילת מים הייתה מפקק הנס קפה, זה זו הייתה הבעיה. ולא משאבה. נדיר ששניהם ילכו ביחד.

לטיפ לעתיד, תשמש בנוזל קירור ייעודי על מנת למנוע חלודות כאלו במשאבות הבאות.

כמו כן, לא הבנתי מה כתבת שיש לך נזילה במהבה? אתה מתכוון למעבה? מעבה יש אחד והוא של המזגן, מה זאת אומרת נזילה, של גז? או שאתה בכלל מתכוון לרדיאטור של הרכב?

Roi b.e
21-07-09, 15:23
מהבה...
איפה שאתה ממלא מים לרדיאטור ?!
יש בו חור...

ארילו
21-07-09, 15:23
המשאבה נזלה? הרעישה? התחילה לעשות שמיניות?
היא נראית דווקא בסדר בתמונה.
הפקק רקוב לגמרי.

מה זה במבה מים?

Roi b.e
21-07-09, 16:15
איתה נזילה מהמשאבה

saar
21-07-09, 22:55
או שאתה מגמגם, או שהמקלדת שלך לא תקינה, או שאתה כותב לנו בקודי מורס, או שיש לי בעיות אוזניים.
מתנצל אך אני עדיין לא מבין מה אתה שואל.

Roi b.e
21-07-09, 23:49
אתם מגמגמים ...
מ-ה-ב-ה
החלפתי את המשאבה כי איתה נזילה ממנה!
הפקק אכול כמו שרואים
שאלתי איתה איך תוך שנה בערך שוב החלפתי משאבת מים?!
והאם זה קשור לזה שיש לי חור ב-מ-ה-ב-ה של המים
איפה שמכניסים מים ! מעל הרדיאטור!!
עם זה לא מובן לא יודע מה כן

chesh
22-07-09, 00:01
מיכל עיבוי... לא "מהבה"

shachar
22-07-09, 00:06
אתם מגמגמים ...
מ-ה-ב-ה מעבה (או מיכל עיבוי)
החלפתי את המשאבה כי איתההיתה נזילה ממנה!
הפקק אכול כמו שרואים
שאלתי איתה שוב היתה איך תוך שנה בערך שוב החלפתי משאבת מים?!
והאם זה קשור לזה שיש לי חור ב-מ-ה-ב-ה שוב במבה? של המים
איפה שמכניסים מים ! מעל הרדיאטור!!
עם זה לא מובן לא יודע מה כן זה ממש לא מובן

מרוב שגיעוט קתיו לו רועים אט היאר

amitbl
22-07-09, 00:44
"מהבה" - אין מילה כזו בעברית תקינה. עד לרגע זה אין לי מושג למה אתה מתכוון.
האם התכוונת ל"מעבה"? אם כן אין כזה ברדיאטור. יש צלעות קירור...
אני מניח שהתכוונת "שאלתי הייתה איך..." ולא "שאלתי איתה...".
ו"עם" זו מילה שמשמעותה "יחד" או מקנה . אני יושב עם חבר. אני מתנשק עם חברה שלי...
"אם" זו מילת תנאי. שאני מניח שאליה התכוונת כשכתבת "עם זה לא מובן (אני) לא יודע מה כן".

-עם- אתה כותב ככה... אין פלא שלא מבינים אותך.

זה ממש לא מובן

מרוב שגיעוט קתיו לו רועים אט היאר

******חח הקדמת אותי
וגם הרגת אותי מצחוק

ארילו
22-07-09, 08:52
אתה מתכוון למיכל הפלסטיק שצמוד לרדיאטור ואת המים מוזגים לתוכו?

saar
22-07-09, 11:11
הא עכשיו הבנתי, הוא מדבר על המיכל עיבוי.
טוב אני רואה בפרופיל שלך שיש לך פיאט שנת 96, אני לא זוכר שבפיאט שנת 96 יש בכלל מיכל עיבוי, אז אתה בטח מתכוון למשפך הזה של הרדיאטור. המשפך הזה הוא חלק אינטגרלי מהרדיאטור, אז אתה פשוט יכול לומר שיש לך חור ברדיאטור.
מה שהוא יכול לעשות זה שיצא לך משם מים ואז הרכב יתחמם, מה גם שהוא יכול להכניס לך אוויר למערכת ובכך למנוע את קירור הרכב ולגרום למשאבה להילחם בבועות אוויר.
אך אתה טוען שהמשאבה התחילה לנזול, אולי היא נזלה כי האטימה שלך נפרצה ופשוט היה צריך לפרק אותה ולמרוח יותר חומר איטום ייעודי שם ולהחזירה למקום.
לגבי החור במשפך אם פוקסי סייע לך, אז מה טוב. ואם הוא לא יסייע לך אז אין מנוס מלהחליף את הרדיאטור.

Roi b.e
22-07-09, 18:50
***חח אתה שרוט אתה...
אז כתבתי "מהבה" במקום "מעבה"
ביג דיל !?

saar
22-07-09, 19:22
באמת שחבל, תדע לך שבגלל ההתבטאות הזו שלך ("אתה שרוט אתה"), כרגע זכית לכך שהרבה מאוד חברי פורום מקצועיים, יתעלמו לגמרי משרשורים שתפתח ומבעיות שתבקש עליהם יעוץ בעתיד.
חבל

ארילו
22-07-09, 20:13
האמת שכן, זה ביג דיל.
לנו הזקנים קשה להבין למה אתה מתכוון כשאתה כותב עם שגיאות כתיב כאלה.

בוורד יש בודק איות - תשתמש בו.

Roi b.e
22-07-09, 21:04
אתה לא רוצה אתה לא חייב להגיב בנושאים שאני פותח זאות זכותך

shachar
22-07-09, 21:26
אם אתה לא רוצה(פסיק) אתה לא חייב להגיב בנושאים שאני פותח(נקודה) זאותזאת זכותך(נקודה)

123

stio
22-07-09, 22:08
שאלתי איתה איך תוך שנה בערך שוב החלפתי משאבת מים?!


האמת שצריך הרבה כישרון בכדי להרוס משאבת מים חדשה תוך שנה וחודש, אלא אם כן מילאת לרדיאטור מי ביוב מהאסלה. נכון שבישראל יש בצורת ומומלץ לאגור מים כדי להשקות גינות, אבל אף אחד לא ממליץ שתסית את הביוב לגיגיות שרכשת מראש, ועוד יותר לא מומלץ שתמלא לרדיאטור ברכבך מי ביוב.

Roi b.e
22-07-09, 22:15
נכון עשיתי את הטעות הזאות
עכשיו לא אחזור עלייה
רק מים ירוקים!

Shachar לא מכיר אותך ולא יודע את השם הפרטי שלך
אבל יש גבול על תעשה ממני צחוק!

khc
22-07-09, 22:20
שורה תחתונה,
שאלת שאלה -קיבלת תשובה (אחרי שתרגמו את השאלה) צריך להגיד תודה ולסגור את השרשור.

amitbl
22-07-09, 22:20
Shachar לא מכיר אותך ולא יודע את השם הפרטי שלך
אבל יש גבול על (אל?) תעשה ממני צחוק!

נראה לי שאתה מצליח טוב מאוד בזה בלי ששחר יעזור לך...

Amit-IL
22-07-09, 22:35
קודם כל אני שמח שהבעיה שלך נפתרה והרכב חזר לכביש.
דבר שני, הפורום הוא מקום להעלות בעיות טכניות ולא ללמוד לשון ודקדוק (כך אני חושב).
אם פותח הדיון לא ממש בקיא בכתיבת השפה העברית זה לא נורא ולא ממש חשוב לדיון עצמו כל עוד מצליחים להבין את דבריו.
כל הקופצים בראש ללגלג על צורת כתיבתו לא תורמים לדיון ובטח לא מקבלים נקודות זכות על תיקון שגיאות.
אם "סער" שואל בתמימות למה הכותב התכוון אין צורך לקפוץ בראש.
ברור ששגיאות כתיב חמורות וקלות מפריעות ומציקות בעין לקורא ולמתבונן אך אין זה אומר לדעתי שחברים בפורום בעלי שגיאות לא ימצאו בו את מקומם.
לפותח הדיון הנ"ל, מילים והערות כמו שאתה כותב לא יועילו לך ובטח שלא יקדמו אותך סה"כ "נפלת" על אחד שכן מנסה (ומצליח) לעזור.
דבר אחרון, חברי פורום בעלי שגיאות כתיב שלא ממש מתעמקים/התעמקו בקריאת ספרים/עיתונים לאורך השנים ולהם שגיאות כתיב יכולים רק להשכיל מקריאת התוכן בפורום וללמוד קריאה וכתיבה טובה יותר גם מבלי לשים לב.
למי שיש הערות/הארות על צורת כתיבה מין הראוי לדעתי לעשות זאת באמצעות הודעה פרטית.

Roi b.e
22-07-09, 22:54
khc יש פה כמה חכמולוגים
אבל על דאגה אני שולט בזה.

dodihob
23-07-09, 00:37
רועי רשמת שלא תעשה את הטעות הזאת, מעכשיו רק מים ירוקים.
אך זו לא הבעייה, אתה לא צריך מים ירוקים אלה פראפלו.
אם לזה מה שהתכוונת אז בסדר, רק רציתי לשם דגש על זה.
(יש חבר ששם מים ירוקים איכותיים מאוד ועדיין לאחר חצי שנה עשה ראש מנוע)

אגב המצב עוד לא כזה גרוע.
יש בחור בצפון המוכר מאזדה 323f יפייפיה, והוא מוכן בהחלפה על "גייב בגירו קצר"
כן לקח לי גם שנייה להבין מזה בכלל :D

saar
23-07-09, 01:33
דודי, פראפלו לא מונע ראש מנוע!

dodihob
23-07-09, 01:54
נכון, צודק.
אך הבנתי ששימוש בנוזל קירור שונה מפראפלו יכול לגרום למצב שצריך לעשות ראש מנוע.
אך באמת אף פעם לא שאלתי למה, תוכל להסביר?

saar
23-07-09, 10:13
אני אסביר לך בשמחה דודי.

אין נוזל קירור בעולם שיכול למנוע פריצת ראש מנוע. עכשיו בוא נבין מהבסיס מה זה פריצת ראש מנוע.
הדבר קורה כאשר יש כשל במערכת האחראית על קירור המנוע, זאת אומרת אם הטרמוסטט פתאום נתפס, או משאבת המים פתאום הפסיקה לעבוד. המנוע מתחיל להתחמם תוך שניות (אלו נקראות שניות זהב), ואז כתוצאה מהחום הגבוה יש פריצת ראש מנוע.

עכשיו לאחר הסבר, הבנו מה הגורם העיקרי לראש מנוע, כשל כלשהו במערכת האחראית על קירור המנוע.
הדבר היחידי בעולם שיכול למנוע פריצת ראש מנוע במקרה שכתבתי, הוא עירנות הנהג במהלך שניות הזהב. משמע רק נהג עירני (נהג שלא יודע רק לנהוג טוב, אלא יודע לחוש את רכבו טוב), הוא הנהג שידע לצאת מהמצב אליו הוא נקלע במהלך שניות הזהב.

משמע לא משנה מה יש לנו במערכת האחראית על קירור המנוע, במקרה כזה של כשל במערכת קירור המנוע, יכול להיות לצורך העיניין מים מהברז, יכול להיות פראפלו, ויכול להיות מיי קירור יעודיים בצבע ירוק.

אם כך אז מה משנה לנו לשים מים ירוקים או מי ברז או פראפלו?

שמירה על מעברים נקיים מאבנית, חלודה, התמוססות צינורות המעבר, פקקי המנוע ושאר התחנות במערכת קירור המנוע.
כל יצרן בא ואומר תראו, אני בניתי את מערכת קירור המנוע מחומר כזה וכזה, הצינורות מעבר הם מחומר כזה וכזה, אז אני ממליץ לכם להשתמש בנוזל קירור כזה וכזה, ובכך תשמרו על מעברים נקיים באופן אופטימלי. משמע אורך חיי משאבת המים יתארך, בגלל שהיא אינה תתפוס חלודה ואבנית עם נוזל קירור מומלץ על ידי היצרן, מערות הרדיאטור תשמרנה נקיות למעבר ללא חלודה וחתיכות מתכת.
זהו, זה מה שאנו עושים שאנו משתמשים בחומר המומלץ על ידי היצרן.

אם נשים מים מהברז, אז משאבת המים (שבתפקידה היא מסתובבת) תתחיל לתפוס אבנית, בכל יהיה לה קשה והיא תהרס. חתיכת אבנית או חלודה תתפוס את הטרמוסטט על מצב סגור, ואז הוא לא יפתח.

אני מקווה שהנקודה ברורה, אני לא רוצה לכתוב יותר מידי כי לא נעים לי שאני מבלבל לחבר פה את המוח, אבל הנקודה הובהרה.
ראיתי יצרנים שממליצים לשים מי קירור יעודיים, משמע מים ירוקים.
פיאט ממליצה על מי קירור פראפלו, גם חברת פי'גו, כנראה שמי קירור פראפלו שומרים על מעברים נקיים, והנוזל מסתדר טוב יותר עם תרכובות החומר של המנוע. יכול להיות שמים ירוקים אוכלים או ממיסים לאט לאט בתהליך ארוך טווח את חומר אזור המנוע או הברזל. יש לכך צד של תרכובות חומרים כימיים ושילובם.

אז פראפלו לא ימנע בחיים פריצת ראש מנוע (אם יש לנו נהג חולמני, ונתפס טרמוסטט, והחום מרקיע שחקים, והנהג ישן) אלא רק עירנות נהג, ורק בתקופת הזמן הנקראת שניות הזהב. מה שכן פראפלו יעשה, זה ישמור על המעברים וכל תחנות מערכת הקירור נקיים ופתוחים, ובכך יעשה חיים קלים יותר למשאבת המים כי היא לא תתצטרך להתאמץ לדחוף את המים, כי המעברים נקיים ופתוחים, ותשמור על הרדיאטור והטרמוסטט, והכי חשוב, פראפלו ישמור על פקקי המים והמעברים בתוך המנוע, למה? כי היצרן שהכין את המנוע קבע, שהחומר פראפלו מסתדר מבחינה כימית הכי טוב עם חומר המנוע.

dodihob
23-07-09, 13:50
תודה רבה סער, הסבר מצויין.
עכשיו עוד שאלה קטנה, אם נעשה שימוש בפראפלו, עדיין שמעתי שעושים טיימינג כדיי גם להחליף את משאבת המים והטרמוסטט כיוון שהם הולכים דיי "מהר", עלותם לא גבוהה ובשביל להחליף אותם צריכים לפרק טיימינג.
האם זה נכון? או שאפשר להסתפק רק בבדיקה?
שוב באמת תודה רבה על העזרה

saar
23-07-09, 21:35
יש שתי גישות לתשובה, ואני אסביר.

לא בכל רכבי הפיאט, משאבת המים יושבת על רצועת הטיימינג, אבל בגלל שאלתך אני אתייחס לדגמים שבהן כן משאבת המים מורכבת על רצועת הטיימינג.
בדרך כלל, על מנת שלא לבצע עבודה חוזרת, והיות ועושים רצועת טיימינג כל 60 אלף קילומטר מינימום או 5 שנים, אז עדיף על הדרך להחליף את משאבת המים. יהיו כאלה שיגידו לא! אם לא מתקלקל אני לא מחליף, הכל בגישת בעל הרכב. מי שכן מעוניין להקשיב לכתוב במסכת אבות "אזהוא החכם הרואה את הנולד", יחליט להחליף את רצועת הטיימינג וגם את משאבת המים, ובכך יחסוך את התשלום עבור עבודה השווה לטיימינג בעתיד, אם יגיע ויבקש להחליף ספציפית את משאבת המים.
לגבי הטרמוסטט, הוא לא קשור למשאבת המים ולרצועת הטיימינג מבחינת מיקומו, וניתן להחליפו מתי שרוצים, עקב עלותו הנמוכה, אפשר להחליפו מתי שחפצים, כל שנה או כל שלוש שנים, כל בעל רכב יחליט בשביל עצמו.

שוב הכל תלוי בבעל הרכב. אתן לך דוגמא מצויינת נוספת, אני תמיד המלצתי לכם פה ועדיין ממליץ, שאתה הולכים להחליף רצועת תזמון, תבקשו להחליף את מחזירי השמן, עלותם היא נמוכה מאוד, ועדיף לעשות זאת היות ופירקו את אזור הטיימינג ויש מספיק מקום להחליפם. כמו כן, תמיד זכרו אם את מחליפים רצועת תזמון, יש לבקש שיחליפו גם את המותחן (מיסב).

אם אתה מחליטים להחליף מצמד (קלאץ'), בקשו שיחליפו לכם את מחזירי השמן ופקקי המים (או פלטת מים בדגמים מסויימים), על אותו עקרון , עלותם זולה, והמקום גם ככה נגיש כי הורידו גיר, ולכן עדיף לעשות זאת.

היה לי חבר שלא שמע לעצתי, וחודשיים אחרי שעשה קלאץ' במוסך מורשה פיאט, ושילם המון כסף עבור עבודת ההורדת גיר, התחילה לו נזילה ממחזיר שמן שבאזור הגיר (מחזיר שמן שעלותו 30 ש"ח), והוא נאלץ לשלם למוסך המורשה שוב על עבודת הורדת הגיר והכל בשביל להחליף מחזיר שמן חודשיים אחרי שהוא כבר שילם עבודה עבור הורדת גיר.

dodihob
24-07-09, 01:34
סער באמת תודה רבה על ההשקעה והעזרה.
אני איתך בנושא, אך אין מה לעשות יש אנשים שמנסים לחסוך, מה שאחר כך יעלה להם ביוקר.
בחצי השנה הקרובה יש לי הרבה מה להחליף, קלאץ,טיימינג, רפידות/דיסקיות קדמיות וכל הדברים הקטנים שמחליפים על הדרך.
נתחיל לחסוך מעכשיו :]

ארילו
24-07-09, 21:09
ישנה עוד סיבה למה כדאי להשתמש בנוזל קירור ייעודי (כל דבר איכותי) ולא סתם מים, או מים ירוקים.

נוזל קירור מכיל גם גורם סיכוך שמגן על הציר של משאבת המים ומאריך את חייה.
בנוסף, כאשר ממלאים מים או נוזל קירור לא איכותי המים שמסתובבים במערכת מתחילים לאכל אט אט את ראש המנוע שעשוי אלומיניום ולפעור בו חורים. אחרי מספיק זמן תהיה קריסה וילך ראש המנוע ולא יהיה ניתן לשפץ אותו.

snufkin
25-07-09, 02:25
לפי דעתי גם נקודת הרתיחה של נוזל הקרור גבוהה יותר ממים רגילים, מה שאומר שהם נשארים במצב נוזלי בטמפרטורות שמעל 100 מעלות, כלומר במצבים שמים רגילים מתאדים נוזל הקרור שומר על מצב נוזלי, מה שמונע לחץ בכל מערכת הקרור בין השאר.

ארילו
25-07-09, 03:05
מערכת הקירור עובדת בלחץ. אכן לנוזל קירור איכותי יש טמפרטורת רתיחה מעט גבוהה יותר וטמפרטורת קפיאה נמוכה בהרבה משל מים. אבל במערכת הקירור שעובדת תחת לחץ כל הזמן טמפרטורת הרתיחה עולה בגלל הלחץ בעיקר ופחות בגלל התכונות של נוזל הקירור.