View Full Version : חבר'ה בעיה - צריך עזרה!! (הרכב התחמם, כ"ע)
היום התחממה לי הפונטו (75hsd 95') בנסיעה עם מזגן.
פתחתי מכסה מנוע - ולתדהמתי המים ברדיאטור רתחו והחלו ל"נזול" ולגלוש ממכסה הרדיאטור (שהיה סגור חזק, כמובן).
אציין, כי אתמול מילאתי מים ירוקים, כי חשבתי לתומי שחסר מעט, אך יתכן מאוד כי מילאתי יותר מהרצוי.
האם זו דרכה של המערכת להיפטר מהעודפים, או שיש דרך אחרת לכך , ועליי לדאוג?
אודה על תשובה מהתותחים כאן!!
מה הכוונה התחמם מד טמפרטורה היה בעליון ואו מתחמם רק עם מזגן
כשמכניסים יותר מדיי מים הם ישאפו לצאת החוצה והפקק פקק בטחון .
גם כשהמנוע מתחמם ויש מים בגובה הנכון הם יצאו מהפקק.
עכשיו עליך לדעת אם התחמם רק כשהפעלתה מזגן אז הבעייה יכולה להיות רדיאטור סתום.
בדוק את המאוורר אם נתפח בהפעלת מזגן כל הזמן. שעות הלילה לבדיקה כדאית .
בדוק טרמוסטט שנפתח ע"י בדיקת הצינורות היוצאים מהרדיאטור העליון מתחמם ראשון ולאחר הפתיחה של הטרמוסטט את התחתון .זהירות מהמאוורר.
לא להזניח ילך לך ראש מנוע
כמה דברים:
1 - באופן כללי: ביטויים בסגנון "..תותחים כאן!!" מיותרים מאוד. במקום זה, עדיף שתשקיע בכתיבה איכותית שתסביר בצורה רהוטה את מה שרצית לומר.
גם כותרת "חבר'ה בעיה צריך עזרה" זה טוב לשכונה, לא לפורום שמתיימר להיות רציני.
מעבר לעובדה שאנחנו לא החבר'ה שלך, ושזו לא כותרת עניינית. עד כאן פדגוגיה, אנא קבל בהבנה אם אתה רוצה תגובות.
2- אם אכן מילאת יותר ממה שצריך, המערכת אמור לפלוט את העודף.
3- בדוק כאשר הרכב קר, במשך תקופה של כמה ימים האם מפלס נוזל הקירור בטווח הנכון.
בדיקה כאשר הרכב חם עלולה להיות מסוכנת, וגרוע מזה - היא לא ממש נכונה.
הרכב מתחמם מעט - לא יודע להעריך בטמפ', אבל טיפס מעט מעל לחצי.
זה קרה רק (!!)בהפעלת המזגן. 2 הוונטות עבדו במרץ. אחרי שהתחמם,עמדתי עם מנוע דולק מס' דקות, ולאחר מכן נסעתי שוב כקילומטר, החום ירד, ובעמידה שוב טיפס מעט. הצינורות של המים כפי שתיארת, נראה לי בסדר. תרמוסטט? נראה לי ככה. השאלה, האם זו הדרך להפטר ממים עודפים, או שישנה איזו צינורית צדדית קטנה ונסתרת כמו שיש במכוניות אחרות (היה לי בפיג'ו, לדוגמא.)
לי זה נראה שמילאתי יותר מידי מים (תחושה שלי. בכל אופן), ואולי בהזדמנות זו תאמר כמה למלא?
תודה חבר!
סליחה, אבל לא צריך להיות קטנוניים. אפשר לחשוב שקיללתי. השתמשתי בשפה נקייה ותקנית!
אם אכן מילאתי כמו שצריך - איך המע' אמורה לפלוט את העודפים? האם באופן שתיארתי?
במקרה של לחץ גבוה במערכת, המים אמורים לצאת דרך פקק הרדיאטור העליון. יש שם קפיץ שעולה ומשחרר את המים.
במידה והנ"ל לא היה, המיכל היה מתפוצץ לך. בדוק תרמוסטט הנתפס במצב סגור.
לגבי הבעייה הטכנית אשאיר למומחים לעזור לך
עזרה קטנה לי אליך היא לקרוא את כללי הפורום >> כאן (http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=40845#post40845)<< ואז תבין למה רקובי התכוון בדבריו
המטרה היא שלכולנו יהיה נעים ונוח לקרוא באתר, ולא להפוך אותו לצ'אט שכל שורה ניגמרת בא-ח-י או בשילוש ח-ח-ח
1) תבדוק ששני המאוורים שלך עובדים . יתכן כי אחד לא עובד והמזגן מעמיס על הרכב , אם ברכבך
רק מאוור אחד בדוק כי הוא עובד בשני המהירויות .
2) יוניט מאורר יתכן כי לא נדלק בזמן .
3) סתימה בראדיאטור
4) משאבת מים
5) ראש מנוע
המספרים כסדר הסיכויים שזו הבעיה שלך..
אנא בדוק ועדכן.
עמית
כן, אם מילאת יותר מדי, זה יצא דרך הפקק של הרדיאטור.
לגבי ההתחממות - את זה אתה צריך לבדוק.
ברכבך אין את מה שיש ברוב חברות יצרני הרכב, מה שנקרא מיכל עודפים או בשמו המקצועי מיכל עיבוי, שלשם מתנקזים העודפים וממנו יוצאת צינורית החוצה, אלא ברכב שלך יש פקק לחץ שתפקידו בלחץ גבוה, לשחרר מים החוצה, כמובן מים שהם אקסטרה.
לגבי עינייני הפדגוגיה של חברנו רקובי, קבל התנצלותי כחבר הפורום וכלוקח בו חלק מאוד רציני, למרות שיש פדגוגיה והיא נאכפת ביד רמה ומקצועית פה (על ידי המנהלים והאחראים לכך), הריי שיש גם צורה וגם דרך לומר ולהסביר אותה, ובטח אם מבינים שמדובר בך (חבר חדש שכנראה אינו מכיר את הנהלים) ועשה זאת בשוגג ולא במזיד.
הערות של רקובי חברנו כמו "כותרת "חבר'ה בעיה צריך עזרה" זה טוב לשכונה, לא לפורום שמתיימר להיות רציני.
מעבר לעובדה שאנחנו לא החבר'ה שלך", הן כבר מייצרות אנטיגוניזם ואני מתנצל כחבר הפורום.
לגבי התחממות רכבך קו אחד מעל החצי, בדוק מפלס מים, בדוק נזילות, בדוק טרמוסטט שנפתח בזמן, בדוק שהמאוורר של הרדיאטור מתחיל את פעולתו בזמן, בדוק שהוא מסתובב במהירות הנדרשת, מתי פעם אחרונה הוחלפה משאבת מים? אולי היא עייפה? מתי פעם אחרונה בוצע רענון לרדיאטור, אולי הוא סתום או עייף? מתי פעם אחרונה שטפת (בעזרת זרם מים עדין) את צלעות הרדיאטור והמעבה של המזגן? מומלץ שתעשה זאת בעזרת צינור גינה, היות ואחרי החורף נסתמות בבוץ ולכלוך הצלעות ולכן מעברי האוויר ברדיאטור סתומים בחלקם בחול וכיוצא באלה.
חזור אלינו עם ממצאים, אגב קו אחד מעל לחצי ניתן גם להתייחס אליו כנורמל ולחיות עם זה, הכל שאלה של האם אתה פדנט ומעוניין להיות עירני לרכבך, או להירדם בשמירה.
שלום לכולם,
הייתה לי בעיה דומה ברכש, פונטו שנת 96, בה המים היו מבעבעים ונשפכים מהמיכל החוצה.
רוב חוות הדעת שקיבלתי בנושא ממוסכים פרטיים היו שכנראה ישנה איזה שהיא בעיה במערכת הקרור (ונטה לא תקינה, רדיאטור סתום, בעיה במשאבת מים וכו...), שורה תחתונה, נגשתי למוסך שמטפל רק ברדיאטורים ואגזוזים, האדם שם חיבר את מיכל המים למעין מד לחץ והתברר כי הפקק כבר בלוי ולא אוטם את מיכל המים כמו שצריך.
כתוצאה מכך, המים מבעבעים (דבר שלא אמור לקרות!!!) ונשפכים מהמיכל ובמקביל הדבר גורם לכניסה של אויר לצינורות הקרור של המנוע כך שגם המנוע היה מתחמם.
הנושא טופל בבדיקה של 10 דקות ובחלפת פקק למיכל המים (עלות של 85 שקלים לפקק היקר יותר).
בהצלחה
אז ככה:
משאבת מים +תרמוסטט הוחלפו בחודש 11.08, והם תקינים לחלוטין.
מאוורר רדיאטור תקין. עובד במרץ..כנ"ל לגבי מאוורר מעבה.
עכשיו הנזק:
הוחלט על ניקוי רדיאטור, שהוחלף בדיוק לפני 4 שנים (7.05). עלות : 300 ש"ח כולל פו"ה. מצבו משביע רצון.
בעת פירוק הרדיאטור, הובחנה דליפה ממעבה המזגן, בחיבור הצינור למייבש. הורכב הרדיאטור ללא תיקון המעבה.
למחרת - שוב - פו"ה, הפעם של הטמבון הקדמי, על ליפט, הלחמת החיבור במעבה, ואקום גז מלא.
תיקון מעבה: 210 ש"ח, במכון רדיאטורים מורשה.
פו"ה מעבה + ואקום וגז עוד 600 ש"ח!!
כרגע, הכל עובד, לא מתחמם בינתיים. נקווה לטוב.
אחרי מה שפירטתי לעיל, נסעתי בצהרי היום, חום אימים, עם מזגן. לבדוק את מה שבוצע אתמול.
אז ככה:
ללא מזגן, האוטו לא מתחמם בכלל!!! עליות, שרב, פקקים - כלום ושום דבר!! מאז ומתמיד. המחוג לא עובר את הרבע!! טיפה יותר טיפה פחות, אבל בגדול אפילו לא מתקרב לחצי.
עם מזגן, האוטו מתחמם מעט יותר, מגיע למרכז הסקאלה (90 מעלות?) וממשיך לטפס!!!:confused:
בדיוק בנקודה הזו - המים מתחילים לצאת לאיטם מפקק הרדיאטור, עד שאני מכבה את המזגן ונותן לאוטו להתקרר עם המאוורר הראשי. עניין של מס' דקות.
כאמור, הוחלפו:
משאבת מים ותרמוסטט
בוצע ניקוי רדיאטור וכן תיקון מעבה.
צינורות תקינים. 2 ונטות שעובדות במרץ...
מה לעזאזל קורה באוטו?
די, אני יוצא מדעתי.
למישהו יש מושג?:confused:
בדוק שכשאתה מפעיל מזגן הוונטה של הרדיאטור מתחילה לעבוד. (לוקח לזה כמה שניות)
בדוק בסרק בטורים גבוהים 4000 סיבובים ובהקפצות אם יוצא מים מהאגזוז.
בדוק אם המאוורר עובד קבוע בזמן הפעלת המזגן בעמידה.
כמובן מפלס המים בגובה הנכון?
בדוק שכשאתה מפעיל מזגן הוונטה של הרדיאטור מתחילה לעבוד. (לוקח לזה כמה שניות)
לחלוטין, זו לא הבעיה.
תודה על ההתעניינות , בכל זאת.:grin:
קראתי את ההודעה שלך שוב, ואם גם בעמידה מד החום לא עובר את הרבע אז יש לך בעיה כלשהיא, כי הוא אמור להגיע עד החצי.
האם הוונטות עובדות כל הזמן, או שרק חלק מהזמן?
אם כל הזמן, אז כנראה ישנה בעיה כלשהיא (עשו מעקף לוונטות?) שהוונטות מסתירות. למשל רדיאטור קטן מדי ולא מתאים, או שהוא עדיין סתום בחלקו.
האם כשהמזגן עובד הוונטות עובדות גם? האם במהירות הגבוהה שלהן?
קראתי את ההודעה שלך שוב, ואם גם בעמידה מד החום לא עובר את הרבע אז יש לך בעיה כלשהיא, כי הוא אמור להגיע עד החצי.
האם הוונטות עובדות כל הזמן, או שרק חלק מהזמן?
אם כל הזמן, אז כנראה ישנה בעיה כלשהיא (עשו מעקף לוונטות?) שהוונטות מסתירות. למשל רדיאטור קטן מדי ולא מתאים, או שהוא עדיין סתום בחלקו.
האם כשהמזגן עובד הוונטות עובדות גם? האם במהירות הגבוהה שלהן?
תודה על ההתיחסות.
הבעיה שלי היא רק (!!) בנסיעה עם מזגן . הוונטות - הן עובדות. שתיהן. לרדיאטור יש רק מהירות אחת . למעבה, וונטה קטנה יותר. מעקף? לא שידוע לי.
לגבי הרדיאטור, הוא מתאים, וייעודי. ניקוי נעשה שלשום..
קיצר, אני עובד עצות. משתגע בחום הזה.
הכי מתסכל לדעת שיש לך מזגן ברכב ומפחיד להפעיל אותו.
תודה שוב.
קודם כל כמו שנאמר לך אם המחוג בלי מזגן לא מגיע לחצי - זה גם לא תקין (אם כי זו חצי הכוס המלאה, רוב הסיכויים אז שהתרמוסטט נתפס במצב פתוח).
אם יש לך 2 מאווררים לפי מיטב ידיעתי המשמעות היא שהמזגן שלך הוא התקנה ישראלית (יש לך 3 מהירויות מאוורר אפשריות בחוגה?), וההגיון שלי הוא מאד פשוט והיה כזה גם שהייתה לי אונו עם מזגן ישראלי (אולי הרבה פה לא יסכימו איתו אבל זה ההיגיון שלי)- הרדיאטור והמאורר של הרכב שלך מותאמים ע"י היצרן לשימוש של הרכב ללא התוספת של המזגן שמעמיסה על המנוע, ומכאן שאם התקינו מזגן בנוסף, המאוורר הקטן ששמו, בכלל נועד למעבה המזגן ולא לקירור הרכב, ואי לכך ובהתאם לזאת, הרכב שלך לא מקבל את הקירור שהוא אמור לקבל עם תוספת העומס של המזגן.
האם הבעיה קיימת גם בנסיעה מהירה בכביש פתוח? (נסיעה של 90+ רצופה)
אם כן, אז יתכן שהבעיה יותר מורכבת, אם לא, אז כנראה שהרעיון שלי נכון, ובעמידה המאורר לא מספיק בשביל לקרר את נוזל הקירור (מה שקורה לנוזל הקירור בזמן נסיעה מהירה כאשר הרוח מהנסיעה מקררת את צלעות הרדיאטור).
קודם כל כמו שנאמר לך אם המחוג בלי מזגן לא מגיע לחצי - זה גם לא תקין (אם כי זו חצי הכוס המלאה, רוב הסיכויים אז שהתרמוסטט נתפס במצב פתוח).
אם יש לך 2 מאווררים לפי מיטב ידיעתי המשמעות היא שהמזגן שלך הוא התקנה ישראלית (יש לך 3 מהירויות מאוורר אפשריות בחוגה?), וההגיון שלי הוא מאד פשוט והיה כזה גם שהייתה לי אונו עם מזגן ישראלי (אולי הרבה פה לא יסכימו איתו אבל זה ההיגיון שלי)- הרדיאטור והמאורר של הרכב שלך מותאמים ע"י היצרן לשימוש של הרכב ללא התוספת של המזגן שמעמיסה על המנוע, ומכאן שאם התקינו מזגן בנוסף, המאוורר הקטן ששמו, בכלל נועד למעבה המזגן ולא לקירור הרכב, ואי לכך ובהתאם לזאת, הרכב שלך לא מקבל את הקירור שהוא אמור לקבל עם תוספת העומס של המזגן.
האם הבעיה קיימת גם בנסיעה מהירה בכביש פתוח? (נסיעה של 90+ רצופה)
אם כן, אז יתכן שהבעיה יותר מורכבת, אם לא, אז כנראה שהרעיון שלי נכון, ובעמידה המאורר לא מספיק בשביל לקרר את נוזל הקירור (מה שקורה לנוזל הקירור בזמן נסיעה מהירה כאשר הרוח מהנסיעה מקררת את צלעות הרדיאטור).
תודה רון.
אז ככה:
אכן, בנסיעה, כביש בינעירוני או אפילו תנועה זורמת בעיר - החום יציב, איכשהוא. לא מתחמם יחסית.
הבעיה היא באמת בעמידה בפקק, או סתם בסרק, או בעליות אפילו קלות יחסית.
המזגן הוא אכן של "רסקור", מקומי, ויש הגיון במה שאמרת.
שמעתי על האופציה להרכיב מאוורר מעבה נוסף, קטן, שיפעלו יחדיו עם הפעלת המזגן, אך המכונאי שלי, שהוא באמת מקצוען בתחום, טען שהדבר עלול לגרום לעומס - מכאן לקצר, ואף לדליקה, ונשללה האופציה הנ"ל.
בינתיים, הוחלף פקק לרדיאטור (70ש"ח מקורי), החום עולה מעל לחצי במעט (3,4 מ"מ) ונשאר יציב פחות או יותר, והכי חשוב, אין את בריחת המים שדיברתי עליה. כבר טוב..
בינתיים,לפי המכונאי, נראה לו שאפשר לחיות עם זה, למרות שאני פדנט מאוד, ונמשיך לעקוב ונהוג עם מבטים תכופים לעבר הסקאלה.
תודה לכל מי שעזר וניסה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.