התחבר

View Full Version : חוטי הצתה


alon709
17-07-09, 15:54
שלום !
האם מישהו יודע כמה אמור לעלות 4 חוטי הצתה ?
האם יש הכרח להחליף את כל ה4 פעם שאחד לא תקין ?
האם יש צורת הרכבה ספציפית ?
ומה שם החברה של חוטים האורגנליים של פונטו ?

אגב מדובר על פונטו 2003 FUN.

אשמח לתשובתכם...

shachar
17-07-09, 16:05
כ 540 ש"ח במוסך מורשה (מקוריים אני מדבר)
אף אחד לא ימכור לך חוט אחד אלא רק ארבעה שמגיעים בגדלים שונים ע"פ מספרם
צורת ההרכבה היא ע"פ מיקומם מהקצר ביותר אל הארוך ביותר או להיפך, חוץ מזה אין פשוט מזה

שגיא ישראל
17-07-09, 19:06
כמו שנאמר, נמכר כרביעייה בלבד.
חלופי עולה סביבות ה 100 ש"ח לסט. תעשה את החושבים שלך.

alon709
17-07-09, 19:40
קודם כל תודה על התשובה המהירה.
ברצוני לקנות את החוטים המקוריים ולהרכיבם לבד.

האם מישהו יודע מה שם החברה של החוטים המקוריים (על מנת שלא ירמו אותי) ?

תודה,

alon709
18-07-09, 19:58
ישראל,
האם אתה משתמש בתחליפי \ ממליץ להשתמש בתחליפי ?

שאני נוגע בחוטי ההצתה אחד מהם מעביר אלי זרם, מה זה אומר ??

raanan_t
18-07-09, 21:16
זה אומר שיש בריחת ניצוץ, דבר שלא בריא לרכב.
בדגמי הספייס, אני מציע להשתמש אך ורק בסט המקורי או חליפי איכותי מאוד. סחורה באיכות ירודה עלולה לגרור נזקים למחשב הרכב הרגיש.

saar
18-07-09, 22:20
זה אומר שתחליף מיד לסט חוטי הצתה, מקורי בלבד.
רכוש במוסכי מורשה או אצל סודאי בת"א.

dabab
19-07-09, 01:24
חוטי הצתה BERU כחולים עולים 150 שקל.

שליש מחיר ובטוח לא יורדים מאיכות המקורי.

saar
19-07-09, 12:22
לא ניתן לדעת ללא מיכשור מעבדתי אם הם עולים על המקורי או יורדים ממנו.
חוטי הצתה לא מחליף כול חודש, ובטח שגם לא כל שנה (אלא אם כן המוסניק בהמה, וכל טיפול הדורש החלפת פלאגים, הוא מושך את החוט כמו דביל וגורם לפציעתו). על כן, היות ומדובר בהחלפה של פעם בכמה שנים, והיות ומדובר בדבר משמעותי אשר פגיעה באיכותו יכולה אחר כך לעלות לנו במחשב רכב או בסלילי הצתה אלקטרונים, תמוה בעיניי מדוע לא להוסיף עוד מאתיים שקלים, ולרכוש מקורי.

שיהיה לך קצת חומר למחשבה....

רקובי
19-07-09, 12:40
סער, תמוה בעיני איך חישבת 200 ש"ח, כאשר נרשם לעיל 540 למקורי ו-150 לחליפי.
מישהו בדק כמה יעלה לרכוש מחו"ל ? זה לא באמת כבר ולא באמת תופס מקום...

raanan_t
19-07-09, 15:21
יצא לי פעם להתקל ב-EBAY בסט של בוש (לדגמי 16V) במחיר של כ-170 ש"ח (בערך) כולל משלוח.
יש צורך לחשב מיסוי ומע"מ.

בכל מקרה החוטים של BERU נחשבים איכותיים מאוד ע"פ מה שאני יודע.

shachar
19-07-09, 22:12
אם חוטים מאוד! איכותיים עולים 150 ש"ח. מה המניע לקנות מקורים בלמעלה מ 500 ש"ח ?

alon709
19-07-09, 22:17
בתחילת שרשור זה, הלנתי על קפיצות טורים רבות בעת הפעלת המזגן ואף עליית טורים ללא סיבה, פה בפורום נאמר שכדאי לנקות את בית המצערת ואת מנוע הצעדים, אך לבסוף כשפתחתי והתחלתי לנקות קיבלתי זרם קטן מאחד מחוטי ההצתה ומכך הבנתי שעלי להחליפם.

חוטי הצתה מקוריים עולים כ450 ש"ח וחליפיים עולים כ85 ש"ח, נכון לעכשיו החלפתי את חוטי ההצתה עם התחליפיים והפלא ופלא האוטו נוסע נהדר ואף פסקה התופעה של קפיצות הטורים.

כעת אבקש ממי שיודע את החברה והשם המקצועי של החוטים המקוריים על מנת שאנסה לקנות זאת מחו"ל ( E.BAY).

אשמח לתשובתכם ותודה על עזרתכם עד כה.

Amit-IL
19-07-09, 22:26
בכל מקרה החוטים של BERU נחשבים איכותיים מאוד ע"פ מה שאני יודע.

אם חוטים מאוד! איכותיים עולים 150 ש"ח. מה המניע לקנות מקורים בלמעלה מ 500 ש"ח ?

גם לדעתי החוטים של BERU איכותיים מספיק ואולי אף טובים מהמקוריים
שכן אם כתוב על החלק מקורי אין זה בהכרח אומר שאין תחליפי טוב ממנו,
עם השנים משכללים מוצרים והחלק המקורי ממשיך להיות מיוצר באותה צורה ואילו התחליפיים
נהנים מטכנולוגיה חדשה יותר ואני לא מתכוון לתחליפי מסין או מהמזרח הרחוק בכלל.

בכל מקרה הייתי מסתפק בהם וחוסך את ההפרש אבל כל אחד והשיקולים שלו.

לפעמים ניתן לדעת איזה חברה מייצרת את החלק המקורי שעליו מתנוסס סמל/לוגו של פיאט ואז לקנות את המוצר הזהה ללא הסמל/לוגו של פיאט מהחברה שמייצרת את אותו החלק עבור פיאט.

שגיא ישראל
20-07-09, 19:07
ישראל,
האם אתה משתמש בתחליפי \ ממליץ להשתמש בתחליפי ?

שאני נוגע בחוטי ההצתה אחד מהם מעביר אלי זרם, מה זה אומר ??

להמליץ אני לא ימליץ כי אני לא מומחה בעניין
אני יודע רק שיש חלופי ויש חלופי
בהתחלה שם לי המוסכניק סוג מסוים כנראה זבל של חוטים ותוך חודש אחד הלך, כמובן שהוא החליף למשהו ברמה הרבה יותר גבוהה וללא כל תוספת ובינתיים כבר כמה חודשים האוטו נוסע בסדר גמור ללא בעיות אי אילו ואחרות.
פה גם אמרו שלדגם של 2003 ממליצים מקורי, לי יש 97 דור ראשון, ככה שיכול להיות שיש הבדל.
סה"כ אני מרוצה מהחלופי הנוכחי.

saar
21-07-09, 15:20
בואו קודם כל נשכיל מה ההבדלים,
יכול להיות ולא מן הנמנע שיש חלופי שהוא ברמה גבוהה יותר מחלופי שהוא סיני או ברמה נמוכה מאוד.
הרמות בדרך כלל מניסיוני הן בחומר המעבר, החומר המעביר את הניצוץ, אבל הבידוד הוא נשאר אותו הבידוד (הסיכוך). במקורי יש סיכוך מיוחד שהוא אינו מאפשר בשום פנים ואופן לניצוץ לזלוג החוצה ממנו. כעת מה קורה שזולג ניצוץ החוצה, ראשית הוא יכול בקלות לקפוץ על אחד החוטים של החיישנים ובכך לשרוף את המחשב של הרכב, והוא יכול גם לשגע את הטורים בכל שפעם הרכב עובד בתזמון יפה, ופתאום יש דיליי ואז הרכב מקרטע ושוב חוזר לעבודה יפה.

חוטים חליפיים באיכות טובה, לא יגרמו שיגיע ניצוץ עני לפלאג, וזה מצויין, אך אין הבטחה שלא יזלוג ניצוץ מהן בטווח הארוך, אם לוקחים בחשבון את טמפ' העבודה בה החוטים נתונים (אזור תא מנוע סגור), ואקלים.

שימו לב שבחוטי הצתה יש לנו שני אופנים שיש להסתכל עליהם,
אופן ראשון זה שיגיע הניצוץ באופן מושלם, ולא עני מידי.
והאופן השני שהוא לא פחות חשוב זה רמת סיכוך מצויינת ולא פחות.