PDA

View Full Version : בעיה לאחר התקנת רדיו דיסק


zoola
17-07-09, 14:58
שלום לכולם,

קניתי היום רכב מסוג פונטו ספייס SX, שמח וטוב לב נסעתי לי לביתי תוך כדי שאני שומע רדיו ברדיו-דיסק שהיה ברכב, לאחר שהגעתי לביתי פירקתי את הרדיו-דיסק הישן ושמתי אחד אחר שקניתי לא מזמן, לאחר שסיימתי להרכיב את הרדיו-דיסק ניסיתי להפעילו אך משום מה הוא לא עובד, כמו כן שמתי לב שאם אני נועל את הרכב עם האזעקה אז לאחר כמה דקות היא מתחילה לעבוד סתם ללא סיבה נראית לעין, חשבתי לתומי שהבעיה היא ברדיו דיסק ששמתי אז פירקתי אותו והחזרתי את הקודם להפתעתי, גם הוא לא עבד פתאום.

מה יכולה להיות הבעיה? יכול להיות שנשרף פיוז או משהו?

zoola
17-07-09, 15:07
שלום לכולם,

קניתי היום רכב מסוג פונטו ספייס SX, שמח וטוב לב נסעתי לי לביתי תוך כדי שאני שומע רדיו ברדיו-דיסק שהיה ברכב, לאחר שהגעתי לביתי פירקתי את הרדיו-דיסק הישן ושמתי אחד אחר שקניתי לא מזמן, לאחר שסיימתי להרכיב את הרדיו-דיסק ניסיתי להפעילו אך משום מה הוא לא עובד, כמו כן שמתי לב שאם אני נועל את הרכב עם האזעקה אז לאחר כמה דקות היא מתחילה לעבוד סתם ללא סיבה נראית לעין, חשבתי לתומי שהבעיה היא ברדיו דיסק ששמתי אז פירקתי אותו והחזרתי את הקודם להפתעתי, גם הוא לא עבד פתאום.

מה יכולה להיות הבעיה? יכול להיות שנשרף פיוז או משהו?

Lexxxa
17-07-09, 15:29
נראה לי פיוז.
1) תבדוק פיוז.
2) תבדוק שמגיע זרם ב +. (כך נורה של פנסים, תצמיד חוט (-) לצד של הנורה ו (+) לנקודה למטה אצל הנורה ותבדוק שהנורה נדלקת)

באיזה צבע של חוט אתה משתמש כ(+)?? צהוב אן אדום ???

כי אדום זה (+) קבוע וצהוב זה (+) של סוויץ.

yair068
17-07-09, 16:27
נראה שחיברתה את +או - לאזעקה.
החיבור צריך להיעשות מקופסת הפיוזים עם מתח דרך המפתח או ישיר

saar
17-07-09, 19:58
עזוב הכל, וגש למתקין מורשה של מערכות סאונד ואזעקה, על מנת שיתקן את מה שעשית.
יש דברים שלא עושים עליהם ניסויים, וחשמל רכב זה אחד הדברים האלה.
על אחת כמה וכמה אם מדובר באיטלקיות, שהריי ידוע גלוי ומוצהר שפיאט מאוד מאוד רגישה בכל מה שנוגע לחשמל.

zoola
17-07-09, 20:23
זו לא הפעם הראשונה שאני מתקין רדיו דיסק ברכב, אני פשוט מחבר את החוטים לפי הצבע...

נראה לי באמת ששרפתי פיוז השאלה היא איך אני יכול לדעת איזה פיוז קשור לרדיו דיסק\אזעקה?

Michael
17-07-09, 22:50
עם היה נשרף פיוז אז המערכת לא היתה נדלק בשום מצב, זה כמו בבית עם הפחת למטה אין מתח...

stio
17-07-09, 23:08
לגבי הפיוז אתה צודק, אבל לגבי הפחת פחות...
קפץ לי פחת למטה עקב קצר בבית באחד מהמעגלים, כשהעלתי את הכפתור החשמל עדיין לא חזר. לקחתי מוט של מטאטא ונתתי לו מכות, פתאום החשמל חזר לכל הבית. לך תבין...

לגבי הרדיו דיסק- עדיך שייגש למתקין מערכות, הוא חיבר חוטים למקומות הלא נכונים, שלא יעשה יותר נזק.

yair068
18-07-09, 00:40
אם יש לך בודק מתח בדוק עם מגיע מתח לדעתי זה לא פיוז אחרת לא היה עובד .
כשאתה מפעיל את האזעקה אחרי ההשהיה כנראה מקבל מתח.
השאלה אם הרדיו ממשיך לפעול קבוע אחרי ההשהיה נסה לכבות מהמפסק ברדיו.
לאחר מכן עשה ניסויי החלף את ה+ ישירות מהמצבר ובדוק לא עובד נסה את המינוס.
אין פה סיפור רציני לא יסתדר הוצא את הרדיו וחבר לייד המצבר עם פיוז כמובן לפני ללא רמקולים וראה אם מגיב

command sergeant major
18-07-09, 13:32
קרה לי משהו דומה בפיאט דובלו של אמא חיברתי חוט צהוב + אחרי וזה היה איזה חוט שהוא סוגר מעגל הסקאלה משתגעת לגמרי וגם האזעקה זה היה מצחיק בטירוף אולי זה ככה גם בפונטו שלך ?

saar
18-07-09, 22:47
קודם כל לגבי הפחת שנתת לו מכה עם המטאטא, אז תבין לבד שכנראה שהפחת דפוק או שיש מגעים רופפים שם. כאשר פחת נופל כל החשמל בבית יורד, כאשר פחת עובד כל החשמל בבית צריך לחזור.

לגבי הבעיה שלך (פותח השרשור), זאת אחת הטעויות הנפוצות שמסתמכים על צבעי החוטים, לעולם לא מסתמכים על צבעי חוטים, שהריי יצרן של מערכת בגרמניה פתאום מחליט שהחוט של האנטנה החשמלית יהיה בצבע וורוד, ויצרן אחר מחליט שחוט של האנטנה החשמלית תיהיה בצבע חום. זו הסיבה שלעולם לא מסתמכים על צבעי חוטים, בשביל זה יש רב מודד, שתפקידו לוודא היטב לפני החיבור של החוטים, בשביל זה יש גם אופציה של בדיקת רציפות לבדיקת כל חוט לאן מגיע.

אתה מתאר בעיה הקשורה בבעיה, משמע מרגע התקנת הרדיו דיסק (זה שאתה לא פעם ראשונה מחליף), גם הרדיו דיסק החדש שהתקנת לא עובד , גם הרדיו דיסק הישן שהחלפת לא עובד, וגם האזעקה התחילה לעשות בעיות. והיות ומדובר כאן בבעיה שקשורה לבעיה, כי הצלחת איכשהו להגיע למעגל של האזעקה, לכן אני ממליץ לך לשמור את הניסויים לשיעורי ביולוגיה, וללכת למתקין מורשה בשביל שיתקן את מה שעשית.
רכב הפיאט הוא מאוד רגיש לכל מה שנוגע לחשמל, ומי שאינו מבין ויודע (ויש הבדל בין מבין ויודע, לבין אדם שמחבר מערכת בהסתמך על צבעים), לא מומלץ לו שיגע בפיאט, אחרת הוא עלול לשלם ביוקר.
אני יכול להכיר לך כמה מחבריי שהרכיבו בפיאט רדיו דיסק פשוט (ולך ולהם יש דבר אחד משותף שזה לא הרדיו דיסק הראשון שהם התקינו), ובסיום ההתקנה הם הבינו שהם דפקו את המחשב רכב של הפיאט. אז ... תסיק את המסקנות לבד.

zoola
20-07-09, 11:42
קודםפ כל תודה לכל מי שעונה פה ומנסה לעזור..

אתמול חלה הידרדרות נוספת, אפ עד עכשיו הייתי יכול לשים אזעקה ואחרי כמה זמן היא הייתה מתחילה לעבוד לבד אתמול ניסיתי לשים אזעקה ולא הצלחתי, כמו כן האור הפנימי ברכב לא עובד...

יש למישהו רעיון אולי מה קורה לרכב?!

ארילו
20-07-09, 15:01
לדעתי נשרף לך פיוז כלשהו.

zoola
20-07-09, 18:08
אהלן ארילו,

איך ניתן לדעת למה אחראי כל פיוז?

לפי מה שראיתי יש פיוזים מתחת למכסה מנוע ויש עוד מתחת להגה, יש מקום כלשהו שבו אוכל לראות למה אחראי כל פיוז?

stio
20-07-09, 18:27
קודם כל לגבי הפחת שנתת לו מכה עם המטאטא, אז תבין לבד שכנראה שהפחת דפוק או שיש מגעים רופפים שם. כאשר פחת נופל כל החשמל בבית יורד, כאשר פחת עובד כל החשמל בבית צריך לחזור.


אז זהו, כאשר הוא היה נופל בגלל קצר החשמל היה מתנתק, וכאשר העלתי אותו החשמל עדיין לא חזר, רק אחרי לינץ' על הפחת באמצעות מקל של מטאטא החשמל היה חוזר (המקל מעץ, שלא יוליך לי זרם בטעות).
בקיצור עוד באותו היום קראתי לחשמלאי ואמרתי לו שיחליף את הכפתור הזה.

לדעתי נשרף לך פיוז כלשהו.

גם אני חושב ככה, הבעיה היא שאם הוא יחליף את הפיוז הוא יישרף שוב. הוא חיבר חוטים וגרם לקצר, אנחנו לא יודעים מה הוא בדיוק עשה ולכן שיגש לבעל מקצוע.

saar
20-07-09, 18:50
בסוף הוא ידפוק את המוח של המערכת אזעקה, או גרוע מזה.
גש למתקין מקצועי שיתקן את מה שעשית.

zoola
20-07-09, 20:50
הבעיה נפתרה.

פתחתי את קופסת הפיוזים, מצאתי את פיוז שנשרף והחלפתי אותו - האור הפנימי והאזעקה התחילו לעבוד.

פתחתי את הרדיו דיסק וראיתי שגם שם פיוז נשרף (של הכבל חשמל שלו) החלפתי את והרכבתי שוב - הכל עובד!!!

תודה לכולם על העזרה!!! :)

yair068
20-07-09, 21:21
פותחים שמפנייה

BentzZz
21-07-09, 19:39
LOL גם אצלי הפיוז של הרדיו מחזיק עליו את האור הפנימי ואת האזעקה, לא מוזר?

saar
21-07-09, 22:52
גרוע מאוד מאוד שהפיוז של הרדיו מחזיק גם את האזעקה.

כן בפיאט הפיוז של הרדיו הוא בדרך כלל גם הפיוז של האור הפנימי והבית מצית, ואם זכרוני אינו בוגד בי, הוא גם אחראי על תאורת הרקע של הלוח שעונים וקונסולת המיזוג.
אבל זה שהאזעקה רוכבת עליו זה בושה וכלימה לאותו מתקין.
אזעקה צריכה פיוז בפני עצמה.
אבל עצלנות של מתקין גורמת לו לרכב על מעגל חשמלי שקיים כבר ברכב, אני נתקל לא פעם גם במתקיני דיבוריות וטלפונים קבועים ברכב, שמצטרפים לחגיגה, וכולם רוכבים על הפיוז הזה של הרדיו, בית מצית ואור פנימי.

בסוף אנשים לא מבינים למה נשרפים להם פיוזים, או גרוע מכך, למה יש ריח של פלסטיק שרוף מהבית פיוזים.

amitbl
22-07-09, 02:14
דווקא פעם אחת השקע מצת שלי לא עבד (לא השפיע כלל על תאורה פנימית או על רדיו-דיסק) וזה היה כתוצאה מפיוז שרוף (שאני מניח שהיה אחראי רק על השקע מצת).

אולי זה שונה קצת בmk2b...

BentzZz
22-07-09, 11:06
במחשבה שניה לחבר את האזעקה לאותו פיוז של הרדיו זה לא רע בכלל, תחשוב שלא קורה מצב שהרדיו והאזעקה פועלים בו זמנית, אז אין פה שום העמסה על הפיוז כשהאוטו מונע\הסוויץ פתוח הרדיו פועל וכשהאוטו חונה ומכובה האזעקה פועלת\דרוכה.

saar
22-07-09, 11:20
לא מדוייק , היות ואתה יכול לשכוח את הרדיו עובד ולצאת מרכב לנעול אותו.
חוץ מזה שאין פה עיניין של מעמסה או לא, זה פשוט לא מקצועי ולא עושים דברים כאלה.
אתה מכניס צרכן זרם חדש לרכב, אז תכניס לו פיוז נפרד , ותעשה עבודה מקצועית כמו שצריך וכמו שכתוב בספר. ופותח השרשור פה נותן דוגמא מצויינת, יכול להיות פעם אחרת שמישהו אחר יתעסק עם הרדיו דיסק מבלי לדעת כמו שצריך,וטעות אחת שהוא יעשה תעלה לו גם במוח של אזעקה וגם ברדיו דיסק, וזאת במקום שהיא תעלה לו רק ברדיו דיסק.
בוא ניתן דוגמא נוספת, הזמנת טכנאי מזגנים הביתה בשביל שיתקין לך מזגן, אתה תראה שהטכנאי מוסיף לך בלוח חשמל פקק שאליו תתחבר הנקודה החשמלית של המזגן, אז כן, גם בגלל העומס שהמזגן צורך אך גם בגלל הסדר הטוב. למשל הוא יכול לחבר את המזגן לפקק שאחראי על תאורה במסדרון שגם ככה לא לוקחת הספק גבוה והמזגן יעבוד מצויין, אבל זה יגרום להתחממות הפקק , ולאורך זמן זה לא בריא.

BentzZz
22-07-09, 13:54
א. הרדיו דיסק לרוב נכבה עם הסוויץ', וב. אנחנו מדברים על אזעקה "מקורית" לא של פיאט אבל שמותקנת בסוכנות