התחבר

View Full Version : נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה.


ybenami
13-07-09, 21:37
ברשותי פיאט בראבה 2001 דגם SX .
נתיך מאוורר הרדיאטור נשרף ומעטפת הפלסטיק שלו הותכה והתעוותה וכמעטנישרף האוטו... הוחלף מאוורר רדיאטור ,בית הנתיך והנתיך עצמו ל40 אמפר במקום 50 מקורי.התיקון החזיק חודש ימים בלבד שוב נישרף הנתיך עם סמני התכה מסביב. מה הכוון?

saar
14-07-09, 09:42
מה פתאום הורדתם לו 10A ?
אם המקורי 50 אז שמתם 40 , מדוע???? איך אתה מצפה שלא ישרף?

ybenami
14-07-09, 12:52
לא רוצה אוטו שרוף... יש לך פיתרון?

dabab
14-07-09, 14:36
היה לי מקרה דומה לפני מספר ימים,הסיבות שיכולות לגרום למצב הן:

1)מאווררים(מאוורר) עייף , שינוי בהתנגדות המאוורר.
2)רדיאטור סתום שלא מאפשר סירקולציה טובה, שגורם למאוורר לעבוד ללא הפסקה .
3)בית פיוז או מגעים רפויים.

ככה נראה הפיוז שלי לאחר שהוצאנו אותו.

http://img127.imageshack.us/img127/7640/026k.jpg

ybenami
14-07-09, 15:26
מה אמורה להיות התנגדות המאוורר?מדובר במאוורר יחיד מקורי אך ישן.
(השילוב עם המזגן והקיץ הישראלי גורם לעבודה ממושכת של המאוורר במהירות הגבוהה שלו...הרדיאטור עבר ניקוי לא מזמן והטרמוסטט הוחלף בחדש מקורי,ועדיין יש עבודה ממושכת של המאוורר במהירות הגבוהה שלו. )

saar
14-07-09, 15:33
הייתי מבצע חיווט חשמלי חדש, חוטים בעובי מקורי חדשים, ואפילו קצת יותר עבים.
פיוז כמובן מקורי לפי הוראות יצרן מבחינת אמפר.
זה צריך לפתור את הבעיה, יכול להיות שהחוטים התעייפו , יכול להיות שעשו חיווט שהוא דק יותר, שים חוטים עבים, בית פיוז בעל אמפר גבוה יותר, על מנת שהוא לא יתחמם וישרף, ופיוז עצמו בדיוק כמו שקבע היצרן.

כמו כן תבדוק אם קיימת גניבת זרם על אותו חוט, יכול להיות ששמו לך רוכב על החוטי חשמל של המאורר. לדוגמא, אולי חיברו לך את הוונטה של מזגן לוונטה של הרדיאטור. מה שגורם לכך שאתה מדליק מזגן, אז אתה רוכב על החשמל של הוונטה של הרדיאטור ובכך החוטים יתחממו והפיוז ישרף. כי פתאום במקום לספק מתח לוונטה אחת כמו שתכננו, הוא לפתע מספק חשמל לשתי וונטות. וזה יוצר עומס, חום ושריפה בסופו של דבר.

תבדוק טוב שהוונטה של המזגן אינה תלויה בוונטה של הרדיאטור, משמע לשניהם יש מקור מתח נפרד משלהם.

ybenami
14-07-09, 16:03
תודה.

רפי לין
14-07-09, 19:52
חשוב גם לבדוק שהמהירות הראשונה, האיטית, של המאורר רדיאטור פועלת, כי אם היא לא פועלת, אז המאורר יפעל הרבה יותר זמן במהירות 2 המהירה שצורכת גם יותר זרם לאורך זמן רב יותר, דבר שיקצר הן את חיי מנוע המאורר והן יגרום להתחממות יתר של הנתיך וחוטי ומחברי המאורר.
בברכה - רפי לין :)

ybenami
15-07-09, 07:19
המהירות הראשונה, האיטית, של המאורר רדיאטור פועלת אך מהר מידי ולאורך זמן המאוורר פועל במהירות השניה(גם ששעון החום לא מגיע לחצי)...

רפי לין
15-07-09, 19:48
כשהמזגן פועל, אז לחץ גז המזגן הגבוה מפעיל מהר את ולהרבה זמן (יחסית) את מהירות 2 המהירה של מאורר הרדיאטור, גם אם חום המנוע עדיין נמוך וזה תקין.
בברכה - רפי לין :)