התחבר

View Full Version : בעיה|פונטו מזגן לא מקרר בטורים נמוכים


Roi b.e
11-07-09, 20:05
:confused:אז ככה הימים החמים התחילו
ואיתם התחילו הבעיות
פונטו 96 ,1300
מזגן כנראה מקורי 4 מצבים
הבעיה היא כזאות..
בנסיעה בכביש מהיר בטורים העולים על 3000 סל'ד (שיוט על 100 קמ'ש)
המזגן עובד יופי!!!!
בנסיעה בעיר בטורים עולים ויורדים הקירור יורד...
המזגן מוציא אבל לא קור כמו בכביש מהיר
לא מקרר בקיצור!
גם שהאוטו עומד על ניוטרל בסל'ד של 1000 האוטו לא מקרר!
למה???

Michael
11-07-09, 20:28
אני מצטרף לשאלה של רועי יש לי HGT 2001 ויש לי בעיה דומה, בעיר המזגן לפעמים עובד מצויין ולפעמים על הפנים אין נזילות מיליתי גז לפני שבועיים...

yair068
11-07-09, 20:47
כיוון שחקרתי קצת לעומק ראו פנייה דומה אז תנסו כך.
כיוון שבעצירה או נסיעה איטית ואו רכב כהה נכנס הרבה שמש לתוך המכונית וגוברת על המזגן.
גם אני אנסה את זה שימו וילון אחורי לבג'ז ועל החלונות אכי אחוריים מצאו פתרון דומה.
מקדימה אם הדשבורד אם אני לא טועה הוא שחור שימו כיסוי שמותאם לבהיר יותר.
בשלב הראשון לבדיקה שימו קרטון בצבע לבן על החלקים האחוריים ומקדימה וילון לבן

i12z
11-07-09, 20:57
גם אצלי הבעייה ככה... אולי גז מזגן יעזור לכולנו...

Roi b.e
11-07-09, 21:18
לא וילונות לא יעזרו
הבעיה היא שהמזגן לא מוציא קור
זה לא שהוא מוציא ובורח או כמו שאתה אומר החום מבחוץ
לא יוצא קור פשוט מאוד!
ואני רואה שיש עוד אנשים שגם להם הבעיה קיימת..
אצלי דור ראשון אצל מיכאל דור שני
האם בעיה כללית בפיאט?!?!
מומחים?!

ארילו
11-07-09, 21:34
צריך לבדוק אם המאוורר של הרדיאטור מתחיל לעבוד במהירות הגבוהה שלו כשאתה מפעיל מזגן.
וכמובן אם יש לך מספיק גז במערכת.

gsk
11-07-09, 22:14
לדעתי מדובר על חוסר בגז. ואגב, ההבדל בין נסיעה מהירה ואיטית (מבחינת המזגן) זה לא הסל"ד. במהירות גבוהה זרימת אוויר חזקה יותר והיא עוזרת לפזר טוב יותר את החום מיחידת הרדיאטור של המזגן.

Michael
11-07-09, 23:46
הגז אצלי בסדר גמור בדקתי וגם מיליתי...
אצלי זה פעם מקרר פעם לא, לא שהוא לא מקרר בעיר ומחוץ כן. אין לי חוסר של גז פשוט יש לו תקופות וזה מה שמוזר...

chesh
12-07-09, 01:10
אצלי יש את אותה בעיה בפונטו 96, מדחס, מייבש, מאדה חדשים. גז יש, אין נזילות. לחצים תקינים
מחוץ לעיר הוא מקפיא, בעיר הוא לא מקרר ממש. הטמפ' בתריס היא באזור ה 17-20C.
אבל זה לא בגלל הרוח, גם בעיר אם אני מעלה אותו לסל"ד גבוה לכמה זמן ונשאר קבוע הוא מתחיל לקרר. כשאני מחזיק אותו בניוטרל עם סל"ד גבוה יוצא יותר קור
מה זה יכול להיות?

Ron_Dadon
12-07-09, 06:54
לי זה נשמע כמו פעולה תקינה של המדחס. הגיוני שבסל"ד גבוה יותר, הוא מסתובב מהר יותר ומכאן תפוקת קירור טובה יותר. תמיד בנסיעה רציפה המזגן מקרר טוב יותר, מ-2 סיבות:
1) סל"ד
2) קירור צלעות הרדיאטור ע"י האוויר
כאשר בעיר, בגלל מהירות נסיעה יחסית איטית, הסל"ד משחק תפקיד גדול יותר ובחוץ, להפך.

Roi b.e
12-07-09, 12:19
טוב.. נכראה שאין פיתרון לבעיה הזאות...
חבל...

שגיא ישראל
12-07-09, 16:57
גם אצלי אותה תופעה, פונטו 1.1 97
ממש משגע
למרות שלא בדקתי גז מהדברים כאן אני מבין שזה לא יעזור וזו תופעה שכיחה.

saar
12-07-09, 17:28
שלום חברים,

ראשית בואו נציין שאין זה מצב נורמלי! זה שיש את התופעה להרבה אנשים לא אומר שמדובר במצב נורמלי, "צרת רבים, נחמת כסילים" (שלמה המלך).

בצעו את הבדיקה הבאה וחזרו אליי עם ממצאים,

כאשר הרכב עם מזגן לאחר נסיעה בין עירונית ביום חמסין, והגעתם איתו לבית ואתם עומדים בהילוך סרק בבית כאשר מהירות הפאן על הכי גבוה, ואתם רואים שהמזגן לא מקרר כי הריי אתם בהילוך סרק בחניה בבית, קחו בקבוק מים 1.5 ליטר (מים רגילים מהברז), ותזרקו את המים מחוץ לחורים של הטמבון בקידמי על המעבה, משמע תרטיבו את מעבה המזגן, כאשר את שוכפים בתנועה של כאילו משפריצים על מישהו. עדיף שאתם תיהיו ברכב עם חלונות סגורים והמזגן עובד, ותביאו חבר שיעשה את הפעולה הזו מבחוץ (אין צורך לפתוח מכסה מנוע!), שימו לב אם שחבר שלכם מבחוץ משפריץ מים על המעבה ומרטיב אותו, אם המזגן פתאום מקרר, אם יש שינוי משמעותי והמזגן פתאום מקרר כל עוד החבר משפריץ עליו מים! אז סימן שיש לנקות את המעבה כמו שצריך עם צינור מים של הגינה, על מנת לנקות את האבק והחול שסתם את הצלעות בחורף, כמו כן יש להוסיף מאוורר קטן (מומלץ של חברת ספאל) ולחברו, על מנת שתפעילו מזגן יפעלו שני מאווררים נטו על המעבה.

אתם מתארים תופעה ידועה, כאשר המעבה של המזגן מתחמם, לחץ הגז עולה, ותפוקת הקירור יורדת.
יש לדאוג שמעבה המזגן יקבל איוורור רציני, ויהיה נקי. דרך אגב הדבר בדרך כלל אופייני ליימי חמסין, שאז מעבה המזגן עדיין חם כי מאורר אחד עליו מצנן פחות משני מאווררים.

**זאת בלקיחה בחשבון שיש לכם גז, המערכת שלכם אטומה, שסתום ווסת לחץ ביחידה הפנימית תקין, מייבש תקין ואינו סתום, ומדחס תקין, ומעבה בגודל מקורי המותאם לרכב.

yair068
12-07-09, 18:51
שחר הבנתי אותך טוב .
לפי דעתי כל המזגנים תקינים ואין בעיה .
אתה אומר דבר יפה שהבעיה מתחילה בנסיעה איטית ואו עצירה .
הרדיאטור מתחמם וגם המעבה לחץ הגז עולה והתפוקה יורדת.
אוסיף מאוורר אולי ליד הטמבון לפני כן אעשה את הבדיקה שאמרתה.
איזה עבודה שלחתה אותי אני מקווה שיש לי את החלקים.
את המאוורר להיכן לחבר +-

זה אני הולך לשתות מים קרים

saar
12-07-09, 22:15
אני לא יודע מי זה שחר, אבל כנראה שהוא אמר משהו מאוד דומה למה שאני (סער) אמרתי,
בכל אופן, אענה לך בשמו של שחר, הבדיקה שהבאתי לך היא מאוד פשוטה, לא צריך כלום חוץ מבקבוק מים רגילים.

בעיניין החיבור של הוונטות אתה יכול לחבר אותה באופן מקבילי לוונטה הנוכחית הקיימת של המעבה, כך שתדליק מזגן שתי הוונטות יפעלו במקביל.

בברכה,
סער

shachar
12-07-09, 22:53
אני שחר אבל לא אמרתי כלום 8O

amimalka
13-07-09, 19:43
שחר הבנתי אותך טוב .
לפי דעתי כל המזגנים תקינים ואין בעיה .
אתה אומר דבר יפה שהבעיה מתחילה בנסיעה איטית ואו עצירה .
הרדיאטור מתחמם וגם המעבה לחץ הגז עולה והתפוקה יורדת.
אוסיף מאוורר אולי ליד הטמבון לפני כן אעשה את הבדיקה שאמרתה.
איזה עבודה שלחתה אותי אני מקווה שיש לי את החלקים.
את המאוורר להיכן לחבר +-

זה אני הולך לשתות מים קרים


כנראה שהוא ראה שרשום SAAR אז הוא חשב שזה שחר!

saar
13-07-09, 20:08
ואני שואל את עצמי, בשביל מה יש לי חתימה למטה (:

ronesbones
13-07-09, 23:15
אני הייתי בודק גם את הפילטר אבק של המזגן למי שיש לו ברכב.

Roi b.e
14-07-09, 10:42
פילטר אבק מזה !? איפה זה ממוקם בערך?!

ronesbones
15-07-09, 00:45
אצלי זה מתחת לתא הכפפות, על המפוח של המזגן.
החלפתי פילטר אצלי לפני שבוע. 70 שקלים, שני ברגי פיליפס, הרבה אויר נקי וצח :)