PDA

View Full Version : יופי של סיום להתחלת בילוי בשישי - תאונה...


Ron_Dadon
11-07-09, 03:43
שמחים ומאושרים (הרוב יותר ממני מכיוון שאני היחיד שלא שתה ולכן גם נסענו ברכב שלי שאני נוהג) יצאנו לכיוון רמת מנשה לבילוי של יום שישי.
ככה זה התחיל, ופה זה גם נגמר, כאשר חזיר בר גדול קפץ משום מקום אל הכביש. בלימה חזקה ככל שתהיה לא הספיקה, לשבור את ההגה לצד לא בא בחשבון עקב חשש להתהפכות, אז כל שנותר זה פשוט להאט כמה שניתן, ועדין החזיר והרכב נפגשו (צד ימין של הרכב מקדימה, צד הנוסע) כשהרכב במהירות של 50+ קמ"ש.
לחזיר שלום (לפחות בדקות לאחר מכן, שכן הוא התגלגל מספר פעמים ולאחר מכן המשיך לרוץ אפילו בלי צליעה), לרכב שלי לעומת זאת - ממש לא.

במידי לאחר החבטה החל צליל חזק של בריחת אוויר שהגיע מאיזור הרדיאטור. עצרתי בצד, ושמתי לב גם לעשן לבן שיוצא בקצב מטריד מהאגזוז. מהר כיביתי את הרכב (לא היה סימן להתחממות המנוע לפי המד טמפ' בכל אופן).
פתיחת מכסה המנוע (זה החלק שחטף הכי חלש את המכה, מגלה תמונה לא נעימה בכלל.
הרדיאטור זז מהמקום, הפגוש הקידמי בצד של הפגיעה חטף מכה לא קטנה בכלל, וזה נראה כאילו המנוע זז קדימה (באופן מוזר, לכיוון המנוגד ממה שחשבתי שיקרה, כאילו זז לכיוון קדמת הרכב ולא לכיוון תא הנוסעים). פנס ימין כמובן נשבר, ולאחר שראיתי את העשן שמאד הזכיר לי ראש מנוע (רק שאין לי מושג איך ראש מנוע אמור אם בכלל להיפגע מדבר כזה), פתחתי מהר את הפקק שמן, שהיה נקי, אך בפתיחה של מיכל המים, התגלה שמפלס המים עלה, והמים חומים, מזכירים מי ביוב (במקור היה פראפלו כחול).

תמונות אעלה שהגרר יביא את הרכב (ביינתים חבר החזיר אותי הבייתה).

ועכשיו כמובן אומדן נזקים:
פגוש, פנס ימין -> החלפה בטוח.
רדיאטור -> לא נראו נזילות בכל הזמן שעמדנו ליד הרכב, אבל כמו שאמרתי הוא זז.

יתכן שהצליל של בריחת האוויר הגיע ממיכל הגז של המזגן? (שמתי לב שהוא קרוב מאד).
מישהו יודע אולי למה נוזל הקירור נהיה כך?

עלות משוער לתיקון של מכסה מנוע (בעיקר התעקם קצת, אולי כמה שריטות על הצבע), כנף ימין (התעקמה בחלק שקרוב לפנס)?
עלות משוערת או ידועה של פגוש (שאני משער מגיע שחור, אז כולל צביעה) ופנס?
רדיאטור למקרה שכן יזדקק להחלפה?

אני מתחיל לחשוב כמה חסכונות אצטרך לשבור על מנת לתקן את כל זה עכשיו :( ואני עוד חשבתי להתחדש בצמיגים וג'נטים בקיץ ולנקות את הראש מהמבחנים הלילה :(

רקובי
11-07-09, 03:51
לא נעים, אבל בשביל זה יש ביטוח.
לדעתי, גם אם המכה קלה ממש (וזה לא נשמע כך) - ההוצאה תהיה לפחות 3K ש"ח.

אז אם החבר'ה שלך בסדר, שיעשו מגבית להשתתפות העצמית, ואל תתקן את מה שהביטוח מכסה.
בשביל זה משלמים על ביטוח.

gsk
11-07-09, 11:30
ביטוח? הבנתי שרוב בעלי הספייס בשנתונים 2001-2003 לא מבטחים במקיף?
הביטוח המקיף עולה עוד כ1000-1500 ש"ח בשנה (לעומת צד ג' בלבד).

ע"פ מחירון יצחק לוי (שעל פיו מחושבים סכומי הפיצויים) השנתונים האלו שווים בין 18K ש"ח ל 23K ש"ח.
יוצא שמשלמים פרמיה של 6-8% מערך הרכב כל שנה (שהולכת וגדלה ככל שיורד ערכו של הרכב)

אמנם במקרים שאכן מתרחשת תאונה משמעותית/ גניבה זה שווה. אבל תחשבו גם על ההשתתפות העצמית, בהרבה מקרים בוחרים לא להפעיל ביטוח בכדי לא להעלות את הפרמיה בשנה הבאה. מה גם שלפעמים בוחרים לתקן לבד כי הנזק קטן מההשתתפות העצמית.

אני מתלבט עם שנה הבאה לבטח את רכבי במקיף (ספייס 01 ELX). יש פה מישהו מהשנתונים הנ"ל רק עם צד ג'?

stio
11-07-09, 11:59
רון, משתתף בצערך. אוטו אפשר לתקן, העיקר שלא קרה לך כלום. לפני כחצי שנה ראיתי זוג שנסע בפורד פוקוס דור ראשון על כביש 70 (מיגור לצומת העמקים) שחזיר בר קפץ לכביש, גרם לתאונה קטלנית, נפתחו כריות אוויר והוזמן מד"א.

אני מניח שניסית להגיע לטרמינל, מערבית ליקנעם. בכבישים האלו בחושך צריך להיזהר טוב טוב. גם חזירים ואפילו שועלים, גם סיבובים עקלקלים וגם חושך מוחלט. תעלה תמונות, אוכל לתת את דעתי על הנזק.

ארילו
11-07-09, 12:25
תנחומיי - זה הזמן להתחיל לשוטט בפירוקיות. עם קצת מזל תוכל למצוא את רוב החלקים.

מבחינה מכאנית קשה לנחש מה הנזק בלי לראות את האוטו.

צביקוש23
11-07-09, 14:26
אני אישית מבוטח בביטוח מקיף (יש לי טמפרה) לכל מקרה שלא יבוא.
ואצלי בפוליסה כמובן הכל מכוסה (כולל נזקי "טבע")

Ron_Dadon
11-07-09, 16:22
מבחינת ביטוח כמובן שאם היה מקיף לא הייתי דואג כל כך לפירוק החסכונות, אבל עקב תקציב סטודנט מוגבל, לא יכולתי להרשות לעצמי מקיף אז עשיתי רק חובה וג'.

בפירוקיות אוכל למצוא פנס אני מאמין, מיכל של גז המזגן (שווה להתעסק עם משומש?) ואולי גם פגוש (למרות שאת זה קצת קשה למצוא שם שלם), אבל רדיאטור אני בטוח אשים חדש אם הוא באמת נפגע ולא סתם זז מהמקום. השאלה נותרה היא כבר כמה יותר זול זה יהיה מחדש, מכיוון ששמתי לב בזמן האחרון שחיפשתי דברים קטנים בפירוקיות המחירים שלהם גם לא בדיוק זולים משמעותית.

אותי מאד מטרידה העובדה שמפלס המים עלה והם שינו צבע בצורה דרסטית (ממש חומים). אין רעיונות מה יכול לגרום לזה חוץ מכניסה שמן למים (שאם זה מה שקרה, אז משהו ממש מוזר פה!)?

את הכביש אני מכיר היטב גיא, מעבר ל-3 שנים שביליתי באיזור עם האקסית (שהחמודה גם הגיע "לזירת הפשע" להרגיע אותי ולראות שלא קרה לי כלום, ואז לצחוק עלי :rolleyes: ), זו לא פעם ראשונה שאני נוסע לטרמינל. מה שאני עוד מכיר היטב זה התנהגות של חזירי בר עקב כמעט חיים של שנתיים+ בקיבוץ. כאשר מדובר בחזיר(ה) בוגר(ת) עם גורים, הם תמיד הולכים בראש התור. הפעם מה שקרה זה שראינו תור של חזרזירוני בר קטנים עוברים את הכביש מרחוק (הייתי עם אורות גבוהים), אז האטתי, כולם עברו, עברו עוד כ-10 שניות שראינו שאין עוד בהמשך, אז האצתי בחזרה, ולאחר שהגעתי לסביבות ה-80 (זה היה בחלק הישר של הכביש), הגדול קפץ לי מול הרכב, וכבר לא היה מנוס חוץ מבלום חזק ככל שניתן.

yair068
11-07-09, 18:45
נראה פחות מפחיד ממה שציירתה כנראה שהקורה האמצעית נכנסה פנימה תנסה להפעיל את הרכב ולשלב הילוכים פה המבחן שאין פגיעה בתושבות.
לגבי הפנס אפשר להלחים התושבת בדבק חם

Ron_Dadon
11-07-09, 21:09
עכשיו חזרתי מבדיקה מדוקדקת יותר (היה חשוך בלילה בכל מקרה, אז ויתרתי והשארתי את זה לשעות היום)

הפנס הימיני לא נשבר לגמרי, כלומר, הפנס עצמו שלם - הפלסטיקים שעליהם יושבים הברגים שמחזיקים את הפנס נשברו. (אפילו כל הנורות בפנס עובדות כרגיל).

הכנף הימינית התעקמה קצת ב"שפיץ" שמעל הפנס, נכנסה מעט פנימה וירדה למטה.

הרדיאטור של המזגן (הקידמי יותר) נמעך לתוך הרדיאטור קירור של הרכב וקיבל צורה קמורה.

כל הקורה הקידמית (זו שבגובה של הלוחית רישוי בערך) נכנסה פנימה וקיבלה צורת קמורה גם כן (מה שאולי נתן את האשליה שהמנוע התקדם קדימה).

תושבת המנוע העליונה שלמה ובמקום, התחתונה, רק במישוש (לא פירקתי את המצבר) מרגישה שלמה גם כן.

בחינה חזותית של הרדיאטורים לא הראתה נזילות. בחינה חזותית של מיכל הגז של המגזן גם כן לא הראתה פגיעות (חיפשתי אם יש חור או משהו כזה).

מגן הפח שעל סעפת הפליטה קיבל חור קטן כנראה מזה שהרדיאטור נדחף לכיוונו), אבל חוץ מזה שלם. מתחת למגן גיליתי מיכל כלשהו (מה זה?), וגם בדיקה חזותית ומישוש לא העלו שום פגיעות בו.

בדיקה של נוזל הקירור באופן מדוייק (לקחתי משאבה קטנה ושאבתי החוצה נוזל קירור לתוך כוס) הראתה נוזל ירוק כהה. זה תקין? (מצרף תמונה של הכוס) יש לקחת בחשבון שזה פראפלו שיושב במערכת כחצי שנה (התוספת שלי שהוספתי לפני כ-3 שבועות הייתה כ300-400 מ"ל לכל היותר).

פקק שמן ומדיד שמן נקיים והמדיד מציג על שמן מלא.

מבחינת קוסמטיקה יש שברים בפגוש בצד ימין, צד שמאל יצא מהחיבור שלו לרכב (החיבור במיקום של הבורג מעל הגלגל נשבר). 2 פסי המגן השחורים שלמים. החלק השחור שמסתיר את הרדיאטור נשבר מעט באמצע, אך לא רציני (לא משהו שקצת אפוקסי לא יסדר ואפילו לא יראו את זה לאחר מכן).

מצרף גם מספר תמונות שצילמתי אתמול בלילה. כמו שניתן לראות הנזק הקוסמטי הוא לא נורא כל כך (יחסית לעובדה שהתנגשתי בחזיר בר של 70-80 קילו), הנזק הפנימי מפחיד אותי יותר.

הרכב בלילה שהגיע הגרר, הניע ונסע רגיל (הייתי חייב להניע ולנסוע איתו כ-20 שניות על מנת להוריד אותו מהגרר ולהחנות אותו מכיוון שלא הייתה למשאית גישה להורדה ישירה). אין גם שום נורות אזהרה דולקות וגם לא יצא באותו הזמן עשן לבן מהאגזוז (מה שיצא אתמול בכמויות מיד לאחר הפגיעה). לא נשמע יותר צליל של בריחת אוויר (אולי זה מאשר את החשש שלי שהאוויר שברח הוא בעצם גז המזגן?)

השאלה שנותרה לי עכשיו אם אני יכול לנסוע איתו עד למוסך או שאצטרך להזמין גרר שוב שיגרור אותו (הפעם על חשבוני כמובן ולא על הביטוח).

stio
11-07-09, 21:52
יש לך נזק מזערי (לפחות לפי מה שנראה מהתמונות). לא צריך להחליף כלום, הכל אפשר כנראה לתקן, גם שברים בפגוש. החיבור של הפגוש הקדמי לכנף התנתק בגלל שעף או נשבר הקליפס.

gsk
11-07-09, 22:11
הצבע של נוזל הקירור לא נראה לי נורמלי - כהה מידי. אולי זה לא קשור לתאונה. ממליץ בכל מקרה להחליף אותו לפארפלו בלי קשר לתיקון.

Ron_Dadon
11-07-09, 22:17
זה פראפלו. מולא לאחר הראש מנוע לפני כחצי שנה (כל הטיפול בוצע במוסך מורשה וכמובן שמולא פראפלו כחול כנדרש). בגלל זה החשד שלי שמשהו לא תקין.

גיא, כמו שאמרתי, קוסמטית מבחוץ זה לא נראה קריטי. הבעיה שלי היא לא עם בחוץ, אלא מה יכול להיות קרה בפנים. מחר הרכב יגיע למוסך, השאלה היא פשוט אם לנסוע איתו לשם, או להוציא כסף נוסף על גרירה נוספת (הסיבה שלא רציתי לגרור למוסך כי מי יודע מה היה נשאר מרכב שנשאר מחוץ למוסך במשך 2 לילות).

gsk
11-07-09, 22:41
זה פחות או יותר צבע של פאראפלו מוכן לשימוש. אצלך הצבע יותר נוטה לצבע חום.

Ron_Dadon
11-07-09, 23:06
זה הצבע של פרפלו לפני שהוא היה בשימוש. הוא כחול ברור לחלוטין.
לאחר שימוש של זמן מה הוא משנה את הצבע לפי מה שאני יודע, לכיוון החום-ירוק-אדמדם או משהו בכיוון (לפי הניקוז שעשו לי לפני יומיים בסה"כ וגם ניקוז שעשו לי בעבר. הנוזל שנזל לא היה כחול וזה כן היה פראפלו).

simon377
12-07-09, 06:33
בהנחה שבשלב כלשהו בחייו של הרכב מילאו מים רגילים, הצבע של הפראפלו תקין.

איך להגיע למוסך?
הנע את הרכב בעמידה והמתן שיגיע לטמפ' עבודה. פתח מכסה מנוע ונסה לאתר דליפות וכד' ובדוק את מד הטמפ'.
אם הכל נראה בסדר, לדעתי אתה יכול להגיע בנסיעה למוסך, כל עוד זה לא יותר מ20 דק' נסיעה. סע בשעה בה לא צפויים פקקים וקח איתך מים לייתר בטחון, נטר את מצב הטמפ' כל מס' דקות.

להזמין גרר תוכל, במידת הצורך, גם באמצע הדרך.

זה מה שאני הייתי עושה.

צר לי על התקרית, אני מקווה שחברים שלך ישתתפו בנזק.

Ron_Dadon
12-07-09, 07:01
אני חושב שאכן זה מה שאעשה, במיוחד בהתחשב שהמוסך קרוב מאד לבית, פשוט אעשה את העיקוף בכדי לא להתקע בפקקים בתוך העיר דרך הכביש המהיר שעוקף את העיר עד לאיזור תעשיה (נסיעה של 5 דקות לכל היותר עד למוסך). נקווה לטוב :roll:

דו"ח נזקים סופי מאוחר יותר, שהמוסך יחרוץ את הדין.

Ron_Dadon
12-07-09, 11:27
מה שחזיר אחד יכול לעשות...
אני עדין בהלם.

פגוש קידמי - החלפה (לא בר תיקון לפי המוסך) - עלות 780 שקלים (חלופי) - לא כולל את מגני הפלסטיק השחורים (מזלי שהם נשארו שלמים, זה כ-100 שקלים לכל מגן צד ועוד 300 שקלים לחלק התחתון)
פנס ימין - כנ"ל - עלות 496 שקלים
מכסה מנוע - החלפה (לטענתו הזמן עבודה שאני אשלם על פחחות יהיה קרוב אם לא זהה לחדש) - עלות 505 שקלים

תיקון מעבה מזגן (חורר ע"י הקורה שנדחפה עליו) - 250 שקלים
(הייתה התלבטות אם יהיה ניתן לתיקון, לאחר הפירוק אמר שניתן לתקן. עלות של חדש כ-800 שקלים!)
מילוי גז למזגן - 260 שקלים

עבודות פחחות - 1100 שקלים (שיחזור קורה קידמית לצורה המקורית, אמר שמכיוון שהם לא מפרקים אותה זו לא נחשבת פגיעת שילדה)

עבודות צבע - 850 שקלים

סה"כ (לפני מע"מ) - 4241 שקלים
כולל מע"מ: 4940 שקלים!!!

המאורר רדיאטור קירור של הרכב חורק מסיבה כלשהי. אמר שיפתחו אותו ויתקנו ללא עלות, וכמו כן לא יחייבו אותי על התיקון המינורי בכנף ויבצעו שטיפה לרדיאטור.

אלוהים...זה היה אמור להסתיים ב30 שקל כניסה למועדון ועוד 40 שקל לכל היותר בבאר...:(

iz2
12-07-09, 12:28
תשתף את הבטיחו מקיף שלך במידה ויש לך?..

stio
12-07-09, 13:15
נראה שהמוסך שוחט אותך במחירים. איזה מוסך זה? ניסית לבקש הצעת מחיר ממוסך אחר לצורך השוואה?

רקובי
12-07-09, 13:32
הוא כבר אמר שאין לו מקיף, IZ, ולכן זה לא רלוונטי.

לגבי הצעת המחיר, זה מורשה פיאט?
כדאי לבדוק כמה יעלה במקום אחר, ורק עניינים שהפיאט רגישה אליהם, לבצע במורשה, אם בכלל.

אולי רפי יודע להמליץ (אם לא עשה זאת בעבר) על בעלי מקצוע באזורך שיעשו את אותה עבודה
באותה מקצועיות אבל יתגמשו במחיר ?

yair068
12-07-09, 14:02
לא הייתי מחליף את מכסה המנוע מהסיבה שהוא לא מקורי ומנסיון גם לא יושב טוב מרווחים ומחליד.
נסה לתקן את כל הנזק וגם ואפשרות להחלפות מפירוקיה תהיה יותר טובה.
עלות תיקון ללא החלפה נראה לי בסביבות גג 2000 ש"ח.
אם אתה באזור המרכז מוכן לבדוק אצל הפחח שאני מכיר

Ron_Dadon
12-07-09, 19:31
לצערי הרב לחץ עושה את שלו. למרות שאני לחוץ בכסף, אני הרבה יותר לחוץ בזמן כיום, ואין לי יותר מידי זמן לעבור בין מוסכים ובטח לא לתקן לבד בבית (למרות שזה היה יכול להיות פרוייקט ממש טוב).

שקלתי את כל האפשרויות הנ"ל, וחוץ מהעובדה שאת הקורה הקדמית אני לא אוכל לתקן לבד (שכחתי לציין שגם הגשר מעל הקורה התעקם והוא גם יעבור תיקון), אין לי את השעות להשקיע עכשיו ליד הרכב, אלא הרבה יותר להשקיע עכשיו מול הספרים אחרת את הסמסטר הזה אני לא יעבור בשום צורה, וגם אין לי את הזמן להתרוצץ בין מוסכים (ועל זה נאמר המשפט המכאיב בכיס - זמן = כסף). גם לי זה נראה דיי שחיטה, אבל לפחות אני יודע בוודאות שהעבודה שלהם מעולה (ראיתי המון רכבים שנכנסו ויצאו משם, ובהחלט עבודה איכותית ומקצועית). אגב, כן, מדובר במורשה, ידעתי שזה יעלה יותר, אבל חוץ ממורשים אני לא מכיר יותר מידי מוסכים באיזור פה שיש להם את הכל במקום אחד.

עבודות הפחחות והצבע נראה לי הם היקרות ביותר פה לעומת מוסכים אחרים. אני מאמין שאת החלקים כל מוסך שהיה מזמין היה מציג לי באותו מחיר +- (הוא ניסה לעזור לי עם הפגוש, מכיוון שזה החלק הכי יקר והתקשר לפירוקיות לידי, אבל לא היה של השנתון שלי, רק של MK2B).

החברים עוזרים קצת באמת (משתתפים ב-500 שקלים כל אחד), ואת השארית אחלק את התשלום להרבה תשלומים (לפחות 10, כבר דיברתי איתו בבוקר, אמרתי לו שאני סטודנט ושיראה איך הוא יכול לבוא לקראתי בתשלומים ואמר שאין בעיה, עם תשלומים נסתדר), וכך אוכל לעמוד בו.

אותי מה שמאד הפחיד זה שאין עוד פגיעות מעבר למה שנראה לעין, לכן הייתי חייב לאשר לו פירוק של הפגוש וכל מה שנמצא מאחוריו על מנת לוודא שאין עוד פגיעות שהן לא קוסמטיות, ורק על הפירוק והרכבה הייתי צריך לשלם לו 300-400 שקל אם הייתי אומר לו לתקן רק חלק מהפגיעה.

יצאתי פראייר במקרה הזה מבחינת המחיר לצערי, אני יודע, אבל לימודים כרגע בעדיפות עליונה, ומעבר לצורך ברכב לנוחות, לעבודה הוא חובה (אין אוטובוסים באיזור שאני עובד בשעות שאני צריך).

וכרגיל, מטעויות לומדים. למרות העלות הגבוהה יותר של מקיף, החל מפעם הבאה שאני מחדש את הביטוח, הוא יהיה מקיף ולא צד ג'. בדיעבד מעדיף לחלק עוד 1000-1500 שקלים לאורך שנה, ואז במקרה שקורה כזה דבר להיות עם ראש שקט.

stio
18-07-09, 19:58
מקפיץ- רק עכשיו ראיתי את ההודעה האחרונה.

קודם כל אני מבין את הלחץ שלך, הלימודים הם מכה.
דבר שני חבל שמיהרת להכניס את הרכב למוסך, יש לקרוב משפחה שלי מוסך לפחחות וצבע במרחק 5 דקות נסיעה מהמקום בו עשית את התאונה. גם הפאביה כבר ביקרה אצלו, לאחר ש- &^%$ דפק לי את הרכב בחניה וברח! בישראל מסתבר, שכדי לשמור על רכב צריך להחנות אותו בחניה סגורה ונעולה, אפילו בלי חלונות. בכל אופן אני מאמין שהוא היה יכול לתקן לך את הנזק בהרבה יותר זול, ובצמוד אליו יש מוסך למכונאות שבו טיפלתי באונו כל חייה, שהיה יכול לסדר לך את הנזק גם בהרבה יותר זול.

האם הרכב יצא מהמוסך? האם יש תמונות בשמש של הרכב?
מה לגבי מכסה המנוע בסוף? אם המחירים זהים עדיף לתקן את הנוכחי. במוסך של קרוב משפחה שלי תמיד מעדיפים לתקן ולא להחליף, ואם יש צורך להחליף מעדיפים להשיג חלקים משומשים מקוריים מפירוקיה מאשר להזמין חלקים תחליפיים חדשים. החלקים התחליפיים פשוט זבל (אין הסבר אחר). חבל שלא ראית פגוש תחליפי, פשוט מתפרק לחתיכות במקום לספוק את המכה.

Ron_Dadon
19-07-09, 06:45
הרכב כבר היה במוסך (3 ימים), ויצא משם (איכשהו הוציא לי גם מהכיס 5K...:neutral:)

מכסה המנוע הוחלף. מסתבר בדיעבד שטעות אבל כבר היה מאוחר מידי, נקווה שאני לא אצטרך לבדוק את יכולת הספיגה שלו.
פגוש קידמי הוחלף.
פנס ימין הוחלף (ועכשיו משגע אותי שימין חדש ונוצץ ושמאל פתאום נראה עכור :D)

רדיאטור מזגן תוקן (סתימת 2 חורים קטנים יחסית ע"י החלמה) וגם הוא וגם הרדיאטור של קירור הרכב עברו ניקיון יסודי ונראים כמו חדשים. כמו כן תוקן מאוורר הרדיאטור קירור שהחל לחרוק ממש חזק ולהיות "תפוס" קלות לאחר התאונה.

רוב הכסף האמת יצא על עבודות (פחחות, צבע ועבודה חיצונית על הרדיאטור מזגן) ולא על חלקים (כ2/3 על עבודות), ובטוח שבמקום אחר הייתי יכול לצאת בזול יותר, אבל לא היה לי זמן להתעסק עם זה בכלל (זמן = כסף זה משפט כל כך נכון). גם להגיע חזרה ליקנעם היה אפשרי אומנם בדיעבד (לא היה שום נזק פנימי מלבד הרדיאטור מזגן), אבל לא ידעתי את זה באותו בוקר (וגם לא ידעתי שזה אופציה), וגרירה ליקנעם הייתה עולה לי המון.

בסופו של יום, יצאתי פראייר במחיר, אבל לא בוכים על חלב שנשפך, ולא היה לי זמן להתעסק עם זה. מה שבטוח, מהחידוש ביטוח הבא אני כבר מעל 24, ואז המחירי ביטוח יורדים פלאים שלא צריך תוספת נהג צעיר וביטוח מקיף כולל נזקי טבע בטוח יהיה!

stio
19-07-09, 13:30
5000 שקל על התאונה הזאת?!
אתה יכול בבקשה להעלות לכאן את הקבלה הסופית? (קודם תמחק מס' רכב, טלפונים, מס' ת.ז, כתובת וכל פרט מזהה אחר).

תודה..