התחבר

View Full Version : בעיה בהתחממות מנוע בנסיעה !!!


עינב
07-07-09, 23:13
שלום לכולם .

לאחרונה יש לי תופעה מוזרה בפיאט פונטו שלי מודל 2002 SX .

לפני כחודשיים התפוצץ לי צינור מים בכביש 6 , ישר שמתי לב כי המד חום עלה עד הסוף עצרתי בצד , והחלפתי אותו .

מאז בערך כל שבוע בנסיעה מאומצת באמצע היום והחום עם מזגן בנסיעה מהירה חייב לציין , החום של

המנוע עולה בין ה חצי ל 3/4 .

וכאשר אני עוצר את הרכב והרכב נשאר מונע החום יורד .

עכשיו , בדקתי מים לא חסר , בדקתי אם יש נזילות לא חסר , המד חום לדעת המוסכניק תקין .

הדבר הכי מוזר שבנסיעה מהירה כביכול הרוח אמורה לקרר את המים ובעצם החום עולה , וזה קורה אך ורק כל כמה ימים זה לא קורה כל יום שזה ממש מוזר .

אני רוצה את עצתכם למה יכול לגרום לתופעה .

יש לי חבר מוסכניק שלדעתו הוא חושב שיש לי בעיה עם הפאקום ראש , כביכול שיש בריחה מהצינלדר למערכת המים .

בבקשה תגובה לפני שאני הולך למוסך מורשה שישחטו אותי .

רפי לין
08-07-09, 01:47
ראשית, צריך לבצע כראוי ניקוז אויר ממע' קרור המנוע והרדיאטור.
אם לא תיפתר הבעייה, צריך לבדוק אם הרדיאטור אינו סתום.
בברכה - רפי לין :)

yair068
08-07-09, 11:46
הייתי מוסיף לרפי להחליף יוניט וטרמוסטט חובה ישור קו למערכת תהיה מצויינת.
בכלל מנסיון אני חוזר ואומר לדאוג לרכבי פיאט שלא יתחממו במיוחד בקיץ המכוניות עובדות על חום גבוהה בסביבות ה80 מעלות כל חריגה והתחממות של הרכב גורמת לפגיעה בראש מנוע.
לכן הייתי מציע כל שנתיים להחליף את הטרמוסטט ואת היוניט ללא קשר להתחממות ובדיקת הרדיאטור כמובן אסור לשים מים מהברז אלא מים שקבע היצרן פראפלו

עינב
09-07-09, 01:15
תודה רבה על החוות דעה .

אני אבצע ניקוי ראדיאטור + החלפה של המים וניקוז כמו שצריך , כמו שאמרתם .
ואני מקווה שזאת באמת התקלה ולא משהו יותר רציני .

כי זאת באמת תופעה שלא נתקלתי בה .

אתם אחלה תודה

Ron_Dadon
09-07-09, 02:57
עכשיו , בדקתי מים לא חסר , בדקתי אם יש נזילות לא חסר , המד חום לדעת המוסכניק תקין .
.

אם נתייחס ישירות למה שמסומן באדום, זה דיי מתנגש אם האמרה הראשונה :D

ועכשיו ברצינות, מישהו יכול להסביר איך זה אפשרי שבנסיעה מהירה ושיוט טמפ' המנוע תעלה ובעמידה תרד? אני לא מוצא שום הסבר. (ומכיוון שהוא ציין נסיעה מהירה אני פוסל עליות חדות וארוכות שגורמות למאמץ)

גם חוסר העיקביות של התופעה מצביע על משהו לא הגיוני, והרי רק לפני שבוע שאלתי והעלתי סירטון (אצלי המחוג ירד במקום לעלות), והתופעות היו כמעט זהות מלבד זה שאצלי המחוג ירד במקום לעלות. במקרה שלי זה הסתיים ממש היום ברגע שנדלקה נורת האזהרה של מערכת ניהול המנוע, ואז בבדיקה במוסך מצאו שחיישן הטמפ' נהרס (זייף כבר המון זמן, והיום בבוקר פשוט סיים את "חייו"). אני משער שיתכן ואצלך הכיוון דומה, ויכול להיות שהחיישן אצלך מזייף גם כן.

עינב
23-07-09, 18:16
הבעיה נפתרה .

הרדיאוטר היה סתום מזה סתום לא ראיתי דבר כזה בחיים גושים של בוץ וחתיכות גומי פשוט סתמו אותו , עבר כמעט שבוע והמנוע לא התחמם , והוונטה עובדת נורמלי סוף סוף .

הקטע המצחיק שכל המכונאים אמרו לי שזה ראש מנוע , ורק אחד צדיק בסדום אמר לי קודם כל לעשות ניקוי רדיאטור יכול להיות שזה הגורם לבעיה מיכיוון שבמהירויות גבוהות הזרימה ברדיאטור צריכה להיות מהירה והכל שמה חסום ..
ובסוף הוא צדק וזה באמת זה , נחמד שיש אנשים טובים שמנסים לעזור ולא לשחוט אותנו ....

תודה רבה לעוזרים

yair068
23-07-09, 18:40
יפה שעידכנת אותנו טוב שנסגר כך.
עוד נקודה האם שמו נוזל קירור פראפלו חובה.

moshesh
22-07-10, 12:40
כמה עלה לך הניקוי?