PDA

View Full Version : [לפני רכישה] אונו 1.4, עלויות אחזקה ומה שבינהם.


דניאל_חיפה
07-07-09, 03:37
בקצרה, אני בן 17.5 לא מזמן הוצאתי רישיון ונגמר המלווה מחפש רכב זול וקל לתחזוקה, שמעתי על 205 קליאו סויפט שרייד וג'סטי. ועל האונו.

205 וקליאו צרפתיות, חוץ מהסטיגמה יש לי כמה חברים בגילי שקנו והתאכזבו קשות.
סויפט ושרייד וג'אסטי, אמינות של ממש יחסית, עגלות בהתאם, ומכוערות.
האונו היא מין פשרה באמצע של אמינות "כוח" ויופי.

מכיון שאני חיפאי ויש הרבה עליות אני יוותר על מנועים קטנים כמו 1.0 ו1.1 ומתמקד ב1.4 שהוא החזק ביותר בדגמי האונו.

עשיתי חשבון ופחות או יותר, המטרה היא לרכוש את הרכב בסכום מקסימלי של 4k+ביטוח+תיקונים.
עד כאן הפתיחה.

כמה שאלות לפני שאני רוכש לי אחת:
1)ביטוח לנהג בגילי מישהו יודע מניסיון כמה יעלה?
2) האם 4k הוא סכום ריאלי לרכישת אונו במצב טוב או שאני אופטימי מידי?
3)לגבי סכום הרכישה וסכום הביטוח אני כלל לא דואג אלו קבועים מראש, מה שמדאיג אותי זה התיקונים שהרכב דורש, בעיקרון שמעתי שאונו זה רכב אמין ושפותחים מכסה מנוע רואים רצפה ושכל מכונאי יודע לתקן אותה ויש לה חלפים בשפע, השמועה נכונה?

4)שכן שלי עשה ראש מנוע לאונו ב2k עבדו עליו או שזה באמת המחיר?
5)טיפולים שגרתיים, אשמח לקבל כל מיני פירוטים על האחזקה דברים שנורמלי להחליף,
למשל עם הולך: מצבר, צמיגים, קלאץ', 10kmאלף, וכל דבר שהוא שגרתי, אשמח לשמוע מספרים קצת.
6)הרכב מיועד לשנה יותר נכון 10 חודש פחות או יותר, מתחילת י"ב ועד תחילת הגיוס, כמה בהערכה שלכם כדי לי להשאיר בצד לתיקונים? 3k יספיק או ששוב אני אופטימי?
7)הנסיעות שלי בעיקר בעיר ועם הרבה עליות, מה צריכת הדלק העירונית?
8)במידה והרכב במצב טוב ואני מתחזק אותו הוא ייסע לי מרחקים על כביש מהיר, או בקצרה הייתה ממליצים לרדת איתו לטבריה\אילת או שאוטובוס עדיף?
9)הכי הכי הכי חשוב, מה לבדוק שהולכים לראות אונו?

בעיקרון אני רוצה לדעת כמה עולה בממוצע לשנה להחזיק את הרכב הזה על מנת לדעת עם אני יכול להתמודד עם זה או לא.

זהו עד לכאן חפרתי, אם אתם רוצים להוסיף משהו אתם מוזמנים להעשיר את הידע הדל שלי, ואם אתם שומעים על איזה אונו שמורה מהאיזור שלי אשמח לקבל הצעות בפרטי.

Ron_Dadon
07-07-09, 05:33
1) ביטוח חובה לנהג בגילך עולה כיום כ-2300 שקלים בחברות הזולות יחסית. מומלץ בחום להוסיף ביטוח צד ג' (מקיף לא יעשו לאונו בכל מקרה), כך שאם חלילה תהיה מעורב בתאונה ותפגע ברכב אחר - יש לך ביטוח שיכסה את ההוצאות האלו. צד ג' בסיסי (כולל גרירה ושמשות) עולה כ-1300 שקלים נוספים. (כן - לשנה של ביטוח תשלם בערך את אותו מחיר של הרכב).

2) ראלי לחלוטין. תוכל למצוא שנת 93-94 במצב טוב.

3) חלפים חדשים יש מספיק, חלפים ישנים יש בכל פירוקיה כמעט. מחירי החלקים באמת ברצפה (טיפול 10K לאונו מבחינת חלקים נטו עלה לי בזמנו פחות מ-200 שקלים, כשאני עשיתי את הטיפול בעצמי). האונו יחסית רכב אמין, כמובן ביחס לרכב בן 15-16.

4) אם האונו שתקנה טופלה כיאות, אין לך סיבה לחשוב בכלל לכיוון ראש מנוע. ראש המנוע ברכב מטופל יכול להחזיק שנים רבות. מקסימום צריך להחליף אטם ראש (שזה לא סיפור גדול). 2K נשמע לי קצת יקר, אלא אם נעשה במורשה או שנעשה משהו מעבר לרק תיקון הראש עצמו.

5) כמו שרשמתי מקודם - טיפול 10K זול מאד (גם אם תלך לעשות את זה במוסך, אני בספק אם יצא מעל 300 שקלים). צמיגים מחליפים לפי המצב שלהם (שחוקים, יבשים, סדוקים וכו') - או לפחות פעם ב-4 שנים. מצבר - גם מחזיק כ3-4 שנים. קלאץ' אמור להחזיק כמות עשרות אלפי ק"מ לפחות - עלות של החלפת קלאץ' במוסך כ-600-700 שקלים. בלמים - לפי המצב, גם עלות לא גבוהה במיוחד.

6) אם תקנה רכב שטופל כיאות - הייתי אומר שטיפול 10K לישור קו אמור להספיק לשנה הקרובה, אבל תמיד יתכנו הפתעות.

7) צריכה עירונית בנסיעה בעליות מרובות (אל תשכח שלכל עליה ש"לוגמת" דלק, יש בחזרה ירידה) - אני מאמין כ- 1:12 / 1:11.

8) אין שום בעיה לנסוע עם אונו במצב תקין למרחקים כאלה. אני עם האונו שלי הייתי יוצא גם לנסיעות של 200-300 ק"מ כל כיוון ללא חשש, ולא מאמין שיש לרכב כזה גם בעיה להגיע לאילת.

9) לבדוק שאין מים רגילים במיכל נוזל הקירור. נדיר שמישהו ישים באונו נוזל קירור מקורי של פיאט, אבל לפחות שיהיו מים ירוקים. לבדוק נזילות שמן. לבדוק שאין "טחינה" תחת פקק השמן (סימן לאטם ראש פרוץ שיצריך תיקון ראש מנוע). לבדוק שהרכב נוסע כמו שצריך, כל ההילוכים משתלבים (שים לב שהילוך ראשון נכנס חלק רק בעמידה מלאה, ויחרוק בכל מצב אחר וכך זה צריך להיות). בעיקרון, לרכב במחיר הזה, לקחת אותו פשוט למוסך שאתה מכיר (או שאני מניח אבא מכיר), לשלם לו 50-100 שקלים שיעיף מבט ויחווה את דעתו. לעשות בדיקה במכון בדיקות שעולה 300-400 שקל, זה סתם יקר וביזבוז לרכב כזה. כמו כן, קח איתך מישהו שמבין קצת כאשר אתה הולך לראות רכבים.

דניאל_חיפה
07-07-09, 13:15
שמתי לב רק עכשיו שלא עשיתי 8.:D

תודה רבה על התגובה שלך עזרת לי מאוד ואפילו הכנסת לי חשק עוד היום לעשות סיבוב על אונו.:-)

1)בקשר לשאלה 1, אני די בקיא בנושא ויודע שגם עם היה אפשרות למקיף לא הייתי עושה, אבל איפה אתה ממליץ לבטח? (ישיר או סוכן) וד"א הסכום שהצעת נמוך מידי אני חושב הטווח מחירים היום הוא בסיבות ה4-4.5k
2)לגבי הקומבינה הזאת שרושמים את הרכב על שם ההורים ומאפשרים לכל נהג+נהג צעיר לנהוג על מנת לקבל מחיר נמוך יותר, האם זה באמת עובד?
3)לשתי הורים שלי אין רישיון, יהיה אפשרי בכלל לרשום רכב על שמם ולרשום אותם בביטוח?
4)האם אפשר לעשות העברת בעלות לפני גיל 18?
5)נוזל קירור מקורי של פיאט, אם לא השתמשו בו כל ה14-16 שנה שהרכב על הכביש זה באמת ישנה עם פתאום אני יתחיל להשתמש בו? או שאני סתם יזרוק עליו כסף? (וכמה?)

בהערכה שלך 3k הוא סכום ריאלי (בלי הפתעות וכדומה) לאחזקת אונו שנה שלמה (בלי דלק וביטוח)?

Liber
08-07-09, 00:17
היי,
אני גם **צעיר כמוך והתלהבתי מהקטע של אוטו משלי. לבסוף קניתי אחת משלי ב 4,700 ש''ח. (אונו אגב). עברו חצי שנה , 4000 קמ , למרבה הפלא לא היו תקלות שהיו מצריכות תיקון דחוף במוסך. אבל, יש אבל אחד גדול. "השקעתי" ברכב 9,500 שח (טסט, רדיודיסק, יישור קו התחלתי וכל דבר אחר שקניתי לאוטו.. אגב פחית של נוזל קירור פאראפלו 1 ליטר עולה 40 שח - צריך לערבב עם מים מזוקקים ) וזה לא כולל ביטוח ודלק כמובן...
תסמוך אלי, שאם אתה גר בחיפה וההתניידות שלך היא מנווה שאנן להדר ביום שישי, ופעם בשנה לכינרת אז זה לא שווה את זה, בחיפה יש לך אוטובוסים 24 שעות , ופעם בשנה אפשר לקחת ספיישל עם חברים לכינרת, זה בסדר, זה עדיין לא יעבור את עלות החזקת רכב .
ולא, זה לא רכב פוזות. כלומר לא יהיה "מגניב" לעשות סיבוב בשכונה. אם תקנה אונו אז זה להתניידות בלבד
מצד שני, אם אתה עובד (או יש לך דמי כיס חודשיים), ויש לך 6-7 אלף בצד שאין לך מה לעשות איתם. אתה בהחלט יכול לרכוש איזה אוטו מצ'וקמק.

בסה''כ אני לא בא להגיד כמה שזה יקר, אני פשוט מנסה לגרום לך לשקול הכל טוב טוב. על מנת שתוכל לחסוך לעצמך כאב ראש, זמן וכסף מבוזבז

**כעת אני בן 19 בחודש הבא. בעל גאה, של אונו מצ'וקמקת. ותברכו אותי : שלחו לי אתמול את הרישיון הזמני ללא הכיתוב "נהרג חדש" :)

דניאל_חיפה
08-07-09, 00:57
9.5 אלף שהשקעת, כולל ביטוח?
תן לי סכום של תיקונים נטו ולא מותריות כמו רדיו דיסק וריפודים, תכלס כמה עלה לך תיקונים בלב בלי ביטוח ודלק? רק תיקונים.

אני מתכנן לעלות את כל דרך הים כל בוקר (כמה ק"מ זה בערך) לבית הספר וחזרה, ואולי פה ושם עם בכלל יהיה זמן עם כל הלימודים לצאת קצת איתו בערב, מה שבטוח הוא ייסע על בסיס יומי דרך הים וימי שישי ליציאות.

Liber
08-07-09, 13:43
הרשימה המסודרת של כל ההוצאות על האוטו נמצאת אצלי בבית (ואני עכשיו לא בבית) אז לפי מה שאני זוכר:
1. יישור קו שעשיתי כלל טיפול 10K + בולמים 1700 במוסך מורשה ( אין מה לעשות, לומדים מהטעויות. לא הולך יותר למוסך מורשה)
2. שיפוץ אלטרנטור, למרות שהוא היה תקין לגמרי, +החלפת איזה מיסב יצא בסהכ 250 שח.
3. פאראפלו 3 פחייות * 40 שח כל אחת = 120 שח
כפי שזכור לי - זהו, כמו שאמרתי לא יצא לי להוציא הרבה על תיקונים.

Ron_Dadon
08-07-09, 14:17
שמתי לב רק עכשיו שלא עשיתי 8.:D

תודה רבה על התגובה שלך עזרת לי מאוד ואפילו הכנסת לי חשק עוד היום לעשות סיבוב על אונו.:-)

1)בקשר לשאלה 1, אני די בקיא בנושא ויודע שגם עם היה אפשרות למקיף לא הייתי עושה, אבל איפה אתה ממליץ לבטח? (ישיר או סוכן) וד"א הסכום שהצעת נמוך מידי אני חושב הטווח מחירים היום הוא בסיבות ה4-4.5k
יכול להיות, אני קניתי את האונו שהייתי בן 19 וקצת, שזה לפני 4+ שנים כך שבטוח שהמחירים השתנו. אני אישית עובד מול סוכן ביטוח.
2)לגבי הקומבינה הזאת שרושמים את הרכב על שם ההורים ומאפשרים לכל נהג+נהג צעיר לנהוג על מנת לקבל מחיר נמוך יותר, האם זה באמת עובד?
לא מכיר את הקומבינה ולא מתעסק בהן. אם תרשום את הביטוח כאילו הוא של אדם מבוגר, ואתה תנהג - הביטוח לא מכסה אותך
3)לשתי הורים שלי אין רישיון, יהיה אפשרי בכלל לרשום רכב על שמם ולרשום אותם בביטוח?
אין לי מושג האמת, ושוב - לא ממליץ
4)האם אפשר לעשות העברת בעלות לפני גיל 18?
לא זוכר בוודאות, אבל נראה לי שכן
5)נוזל קירור מקורי של פיאט, אם לא השתמשו בו כל ה14-16 שנה שהרכב על הכביש זה באמת ישנה עם פתאום אני יתחיל להשתמש בו? או שאני סתם יזרוק עליו כסף? (וכמה?)
כבר לא ישנה יותר מידי, אלא אם נעשה ראש מנוע ממש בתקופה האחרונה ואז אולי שווה לעבור לנוזל מקורי. אני אישית באונו השתמשתי תמיד במים ירוקים פשוטים

בהערכה שלך 3k הוא סכום ריאלי (בלי הפתעות וכדומה) לאחזקת אונו שנה שלמה (בלי דלק וביטוח)?
בלי הפתעות - ראלי לחלוטין ואפילו ישאר עודף


תגובותי באדום.

דניאל_חיפה
08-07-09, 14:26
הרשימה המסודרת של כל ההוצאות על האוטו נמצאת אצלי בבית (ואני עכשיו לא בבית) אז לפי מה שאני זוכר:
1. יישור קו שעשיתי כלל טיפול 10K + בולמים 1700 במוסך מורשה ( אין מה לעשות, לומדים מהטעויות. לא הולך יותר למוסך מורשה)
2. שיפוץ אלטרנטור, למרות שהוא היה תקין לגמרי, +החלפת איזה מיסב יצא בסהכ 250 שח.
3. פאראפלו 3 פחייות * 40 שח כל אחת = 120 שח
כפי שזכור לי - זהו, כמו שאמרתי לא יצא לי להוציא הרבה על תיקונים.

הבהלת אותי לרגע שאמרת 9 וחצי אלף, אמרתי לך לגבי מותרויות אני מוותר וביטוח כבר לקחתי בחשבון.
אז אונו זה לא כזה נורא, אני בטוח שגם עם לא היית עושה במורשה היית יוצא בהרבה פחות נזק כספי.

רון, בקשר לשתיים אני לא מתכוון לנסוע בלי ביטוח, זה מסובך.
עם הרכב שלי ורק אני נוהג בו אז מאה אחוז מהזמן נוהג בו נהג צעיר
עם הרכב רשום על ההורים+נהג חדש וצעיר, אז הביטוח מתייחס לזה לפי סטטסטיקות, הביטוח במקרה הזה מבין שהרכב של ההורים והאוטו כל היום אצלהם והנער מקבל את האוטו בערבים ובימי שישי, ככה שיוצא שהנער נוסע 50 אחוז מהזמן (סתם זרקתי מספר אבל בטוח שיש להם סטטסיטיקות בעניין) וככה הביטוח יעלה פחות כי הילד "פחות" על הרכב.
מקווה שהבנתי כי ככה הסבירו לי.
סוג של קומבינה.

נ"ב
עדיף אונו קרבורטור או הזרקה?
מבחינת צריכת דלק ועלות התיקונים מה עדיף שמדובר באונו?

Liber
08-07-09, 16:26
מבחינת עלות של הביטוח זה לא משנה אם אתה נהג יחיד, או שהביטוח רשום על ההורים שלך (ויש תוספת לנהג צעיר), ככה לפחות אצלי בביטוח. מה שכן, כאשר הביטוח רשום על אחד מההורים אתה לא תקבל הנחה בפרמיה מדי שנה, אלא ההורים שלך, וגם, אם תחליט לעבור לחברת ביטוח אחרת - לא תוכל להוציא דף "נקי מתביעות" על שמך..

העניין הוא, שכאשר יש אוטו, זה כמו סמים, אתה לא יכול להפסיק להפסיק לקנות תשופרים (למשל המראות חצי ירח (באונו זה הכרחי, המראות המקוריות לא בטיחותיות בכלל) נוזל בלמים, נוזל תיבת הילוכים..כל מיני דברים קטנים בסגנון)

דניאל_חיפה
08-07-09, 17:38
אני לא ממש דואג.
למשל רדיו-דיסק ורמקולים יש לי כבר, סאב יש לי, מראות ירח יש לי, ריפוד זה עניין של כמה עשרות שקלים אם בכלל אני יצטרך, נוזל בלמים וכל אלה אני לא ממש ישקיע במשהו איכותי אני יתפשר על פשוט מחוסר ברירה.

אני הולך להחזיק את הרכב בין 10 חודש לשנה, אני לא מתכוון להשקיע בו ולעשות אותו מלך היופי, שטיפה הגונה ואולי וקס ביום הקנייה יספיקו לי אני מאמין.

מצד אחד אני מאמין שעם האחזקה תהיה ממוצע של 3k אני יסתדר איתה, הבעיה שבזה אני לא יכול להיות בטוח.
ממש לא מזיז לי שלאוטו יהיה נוזל בלמים בעשר שקל במקום במאה, העיקר שיראה נקי ושמור.

stio
08-07-09, 18:06
כמה שאלות לפני שאני רוכש לי אחת:
1)ביטוח לנהג בגילי מישהו יודע מניסיון כמה יעלה?
חובה כ- 2200 ש"ח, צד ג' ללא שמשות, גרירה ורדיו דיסק כ- 700 ש"ח. עם הנ"ל תוספת 300 ש"ח.
2) האם 4k הוא סכום ריאלי לרכישת אונו במצב טוב או שאני אופטימי מידי?
סכום ריאלי לחלוטין.
3)לגבי סכום הרכישה וסכום הביטוח אני כלל לא דואג אלו קבועים מראש, מה שמדאיג אותי זה התיקונים שהרכב דורש, בעיקרון שמעתי שאונו זה רכב אמין ושפותחים מכסה מנוע רואים רצפה ושכל מכונאי יודע לתקן אותה ויש לה חלפים בשפע, השמועה נכונה?
השמועה נכונה, אך בד"כ הרכב נכנס למוסך מידי פעם- קצת מעצבן.
4)שכן שלי עשה ראש מנוע לאונו ב2k עבדו עליו או שזה באמת המחיר?
יכול להיות שזה המחיר במוסך מורשה, במוסך לא מורשה המחיר זול יותר.
5)טיפולים שגרתיים, אשמח לקבל כל מיני פירוטים על האחזקה דברים שנורמלי להחליף,
למשל עם הולך: מצבר, צמיגים, קלאץ', 10kmאלף, וכל דבר שהוא שגרתי, אשמח לשמוע מספרים קצת.
מצבר 60 אמפר כ- 600 ש"ח, צמיגים כ- 400 ש"ח ליחידה, מצמד כ- 700 ש"ח, טיפול 10 כ- 600 ש"ח.
6)הרכב מיועד לשנה יותר נכון 10 חודש פחות או יותר, מתחילת י"ב ועד תחילת הגיוס, כמה בהערכה שלכם כדי לי להשאיר בצד לתיקונים? 3k יספיק או ששוב אני אופטימי?
בין 3000 ל- 7000 ש"ח לתיקונים וטיפולים בלבד. תלוי על איזה רכב תיפול.
8 ) במידה והרכב במצב טוב ואני מתחזק אותו הוא ייסע לי מרחקים על כביש מהיר, או בקצרה הייתה ממליצים לרדת איתו לטבריה\אילת או שאוטובוס עדיף?
לטבריה אתה יכול לנסוע- זה מאוד קרוב (חצי שעה/ 40 דק' מיוקנעם), לאילת לא הייתי ממליץ בשום אופן. הרכב לא נוח לנסיעות ארוכות ולא בטיחותי- סע באוטובוס או תשכיר יונדאי גטס/ פיאט פנדה למשך הבילוי.
9)הכי הכי הכי חשוב, מה לבדוק שהולכים לראות אונו?
לבדוק מפלס שמן מנוע, שאין בועות על מדיד השמן, שאין טחינה ברדיאטור, שאין רעשים בנסיעה ובעת פניות, שלא יוצא עשן לבן/ כחול/ שחור מהאגזוז.

בעיקרון אני רוצה לדעת כמה עולה בממוצע לשנה להחזיק את הרכב הזה על מנת לדעת עם אני יכול להתמודד עם זה או לא.
היו שנים שעלה לי 7000 ש"ח, והיו שנים של 700 ש"ח (ללא דלק, ביטוח, טסט וכ'), כך שהכל עיניין של מזל.


שמתי לב רק עכשיו שלא עשיתי 8.:D

עשית 8, יש באג בפורום. קוד הסמיילי זהה לקוד ה- 8, ולכן הוא התחלף.

1)בקשר לשאלה 1, אני די בקיא בנושא ויודע שגם עם היה אפשרות למקיף לא הייתי עושה, אבל איפה אתה ממליץ לבטח? (ישיר או סוכן) וד"א הסכום שהצעת נמוך מידי אני חושב הטווח מחירים היום הוא בסיבות ה4-4.5k
אצל מי שאתה סומך עליו. האונו היתה מבוטחת אצל סוכן, הפאביה בחברה ישירה. הסוכן בד"כ מטפל מהר יותר בתביעה.
4)האם אפשר לעשות העברת בעלות לפני גיל 18?
כן.
5)נוזל קירור מקורי של פיאט, אם לא השתמשו בו כל ה14-16 שנה שהרכב על הכביש זה באמת ישנה עם פתאום אני יתחיל להשתמש בו? או שאני סתם יזרוק עליו כסף? (וכמה?)
אם לא השתמשו עד עכשיו- אל תשתמש. האונו לא רגישה לשימוש בנוזל קירור לא מקורי, במידה והנוזל שאתה שם הוא איכותי (פרסטון איכותי. בחיים לא שמתי פראפלו) אז לא יקרה כלום.



נ"ב
עדיף אונו קרבורטור או הזרקה?
מבחינת צריכת דלק ועלות התיקונים מה עדיף שמדובר באונו?

מבחינת צריכת דלק עדיף את ההזרקה, מבחינת עלויות תיקונים עדיף את הקרבורטור.

דניאל_חיפה
08-07-09, 19:57
מבחינת צריכת דלק עדיף את ההזרקה, מבחינת עלויות תיקונים עדיף את הקרבורטור.

האם ההבדל בצריכת הדלק משמעותי?

איזה דגמים ומאיזה מודל זה קרבורטור?

ארילו
08-07-09, 20:13
קרבורטור זה עד שנת 93, הזרקה זה משנת 94. אם אתה שואל לדעתי - עדיף לך למצוא אונו 94. גם הזרקה וגם בלי מבחן הזיהום המעיק.

stio
08-07-09, 20:16
ההבדל בצריכת הדלק לא משמעותי, אך מורגש בהחלט.

עד 1993 (כולל) זה קרבורטור, מ- 1994 (כולל) זה הזרקה.
היו דגמים מסויימים שהגיעו עם הזרקה לפני 1994. עוד מידע תוכל למצוא כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4504

דניאל_חיפה
08-07-09, 20:29
ההבדל בצריכת הדלק לא משמעותי, אך מורגש בהחלט.

עד 1993 (כולל) זה קרבורטור, מ- 1994 (כולל) זה הזרקה.
היו דגמים מסויימים שהגיעו עם הזרקה לפני 1994. עוד מידע תוכל למצוא כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=4504

קראתי מספר פעמים גם בעבר, יישר כוח עזר לי הרבה.
אני ישתדל למצוא 1.4 הזרקה מ94+, גם פחות דלק וגם חוסך מבחן זיהום.

בנסיעה עם מזגן במידה ויש כזה, עומס מורגש או זניח?

stio
08-07-09, 20:37
בנסיעה עם מזגן (שלי היה מקורי) יש עומס על המנוע. העומס מורגש בהחלט ויש לכבות את המזגן לפני כל עלייה ממושכת, שכן הרכב לא יסחב עם מזגן מעבר לכ- 60 קמ"ש והתאוצה תהיה איטית משמעותית.

Ron_Dadon
08-07-09, 20:44
לא מסכים כל כך עם הקביעה האחרונה.
נכון שהעומס מורגש, אבל לא עד כדי כך שבקושי יסחוב 60 קמ"ש בעליה.
לי הייתה אונו 94 עם מנוע 1100 ומזגן ישראלי, וסחבה 80-90 בעליות מטבריה עם מזגן ו-2 אנשים ברכב (ובמקרה המדובר זה היה אני ועוד בחור, שאני 1.90 על 95 ק"ג והוא 2+ על מעל 100, ככה שזה כמעט נחשב 3 אנשים :D )

דניאל_חיפה
08-07-09, 20:54
איך הגיוני שאצלך stio היה מנוע 1.4 ומזגן מקורי והיא לא סחבה, ולרון מנוע 1.1 והוא סחב מעולה?

stio
08-07-09, 20:57
תלוי מהי חומרת העליה. בעליות של טבריה ושל רמת הגולן נסעתי במהירויות גבוהות במיוחד. אבל מה קורה בעליות מנשר לכרמל? בעליות ליוקנעם? בעליות לירושלים?

בעליות קלות הרכב יסחב טוב, בעיקר אם הרכב נוסע במהירות גבוהה טרם הכניסה לעליה. הבעיה מתחילה בעליות קשות וארוכות- הרכב פשוט מתאמץ ולא עובר 60 קמ"ש, אולי 70 קמ"ש בלחץ, וכשמעבירים להילוך רביעי הוא לא סוחב בכלל- כל המהירות יורדת וחייבים להוריד לשלישי.

liorwohl
08-07-09, 22:11
אז מעלים את הסלד, נוסעים בהילוך שני אם זה מה שצריך, לא יקרה למנוע כלום מכמה שניות בסלד גבוהה.. הוא תוכנן לעבוד בסלד הזה גם.
אני לא רואה סיבה לכבות את המזגן

Ron_Dadon
08-07-09, 22:11
גיא, זה הגיוני לחלוטין שזה כך. גם רכב עם יותר סוסים יתקשה לטפס עליות כמו של יוקנעם על סל"ד נמוך (קריא הילוך רביעי \ חמישי) אלא אם מושכים את ההילוך הקודם עד מעבר לשיא המומנט על מנת שבירידת הסל"ד הוא ישאר קרוב לשיא המומנט.

גם עם הספייס הנוכחית בעליה בכניסה ליקנעם אין מנוס מלמשוך הילוכים (במקרה שלי פשוט להחזיק סל"ד גבוה ולתת לרציף לעבוד) וממש אין לה בעיה עם עליות ומזגן. אפשר בקלות לעלות עליות כאלו עם אונו + מזגן במהירות, אם לא מפחדים למשוך את ההילוך עד לסל"ד גבוה (4000+), כמובן שאם לא מפריע לכבות את המזגן, אז עדיף לכבות כדי להקל מעט על הרכב.

שונה הדבר אם מדובר על רכב ששיא המומנט שלו מושג בסל"ד נמוך יחסית (מה שלא קורה במנועים קטנים לפי מיטב ידיעתי).

וכמובן לא לשכוח שמדובר על מנוע מיושן, ובנוסף גם ישן בהנחה שזה המנוע המקורי (15 שנים על הכביש), אז כמובן שהוא יתקשה יותר מרכב חדש, אבל זה נכון לכל רכב בקטגוריה.

stio
08-07-09, 23:02
בעליות של יוקנעם לא הצלחתי לעבור 70 קמ"ש/ הילוך שלישי עם האונו כשהמזגן עבד גם כשמשכתי הילוכים, אבל לדוגמא בפאביה עדיף שאני לא אספר כמה הרכב סוחב טוב באותה עלייה על הילוך שישי ועם מזגן (משכתי הילוכים עד 6K, הייתי על מצב ספורט, על D רגיל זה לא מושך הילוכים).

בכל אופן כשנסעתי עם הפאביה לירושלים לא מזמן (עם 4 נוסעים ומזגן) הרכב סחב בקלילות על 120, הסיבה שלא האצתי עוד בגלל שזה הגבול שלי בכבישים שבהם מותרת נסיעה ב- 90 קמ"ש.

דניאל_חיפה
08-07-09, 23:09
אז הפיתרון למזגן הוא משיכת הילוכים אני מבין.
טוב לגבי המזגן זה לא ממש בעיה כי לא תהיה לי בעיה לכבות אותו הנסיעה, הנסיעה שלי היא בעיקר 10 דקות לכל כיוון (העלייה של דרך הים, ד"א כמה ק"מ יש בכל העלייה של דרך הים?)

ד"א, אין מד סל"ד באונו אז :roll:

שמעתי שהבעיה העיקרית באונו היא ההתחממות של המנוע, ופותרים את זה ע"י הוספת מד ללוח שעונים שמודד חום, מה העלות של כזה דבר+התקנה והאם זה באמת עוזר?
מה עושים במקרה שנדלקת הנורה של החום מנוע?

Ron_Dadon
08-07-09, 23:15
הפאביה זו ממש לא השוואה גיא ;)
מנוע 1.6 חדש ומודרני עם מערכת העברת כוח מהטובות שיש (או שאני מתבלבל, יש לך את הרובוטי או אוטו' רגיל?), ובכלל מנוע חדש לחלוטין, הגיוני שיסחוב בלי בעיה. תהיה בטוח גם שהמומנט שיא שלך מושג בסל"ד הרבה יותר נמוך משל האונו.

באונו אכן אין מד סל"ד (ברוב האונו). אז נוסעים לפי רגש :) מתרגלים לזה.
מה שכן, ברוב האונו דווקא כן יש מד טמפ'.
לנסיעה של 10 דקות לכל כיוון עם מזגן ישראלי לא הייתי טורח להדליק את המזגן :p עד שהוא יקרר כמו שצריך אתה כבר תחנה את הרכב. עם המקורי הבנתי דווקא שהקירור טוב.

stio
08-07-09, 23:20
באונו 1.4 ו- 1.1 יש מד חום מנוע מקורי.

בקשר לעליה של דרך הים, לא יותר פשוט לקחת קו 103? בשביל 10 דקות לכל כיוון לא משתלם להחזיק רכב, לתשומת לבך.

בכל מקרה, אין בעיה עיקרית של חום מנוע גבוה, יש בעיה עיקרית של נהגים שמזניחים את מע' הקירור, ועל הדרך ממלאים מי ברז. ב- 7 שנים שהרכב היה ברשותי אירעו רק 3 מקרי התחממות: שבוע לאחר שרכשנו את הרכב (הבעלים הקודמים אמר לנו מראש שיש נזילה מהצינורות), הפעם השניה היתה כשהרדיאטור היה רקוב וסתום אז החלפתי, והפעם השלישית כשנתפס לי התרמוסטט על מצב סגור אחרי טיול בעליות של משמר העמק. אז דרדרתי את הרכב 7 ק"מ עד לבית ונגמר הסיפור (לא התחשק לי לחכות לבד ביום שבת בצהריים 3 שעות לגרר).

רון, בפאביה יש גיר אוטומט רגיל בעל 6 הילוכים (אך לא DSG ועדיף שכך) וברור שלא רובוטי כמו בגרנדה פונטו :)

דניאל_חיפה
09-07-09, 01:54
103 זה חוצה חיפה, הוא לא עובר בדרך ים.

תשמע, לקחתי בחשבון שאיכשהו עדיף אוטובוס.
אבל מה, באוטובוס לא רק שאני תלוי בלוח זמנים מסויים גם לוקח לו הרבה יותר מעשר דקות, זה בערך 25-30.
אין דבר יותר נוח מלצאת 10 דקות לפני ולהגיע בזמן ולא לצאת 45 דקות לפני לחכות לאוטובוס שכל הזמן מאחר ומשנה לוח זמנים, להידחס עם חצי צה"ל (כל החיילים שנוסעים לבית חולים 10, כל הזקנים שנוסעים להדר\כרמל ועוד 4 בתי ספר באיזור שנוסעים איתך באותו שעה)

אני לא מפונק ואכן אוטו זה מותרויות ואני לא עשיר הכל ממומן מהכסף שלי בלי עזרה מההורים, מה גם שאני כבר 5 שנים נוסע באוטובוס נשאר לי שנה אחרונה ללמוד ככה שאין לי בעיה לסבול את זה עוד שנה, ונכון שאונו זה לא שיא הפינוק ולא הספורטיביות והיופי, אבל בינינו מי מבינכם לא זוכר את האוטו הראשון שקנה מכספו, ואם כל כמה שהוא יהיה מצ'וקמק עשה בעיות את כל זה מי זוכר?
אין מישהו שזוכר את הרכב שלו בתור דבר רע, כולם רואים את זה כחוויה בסופו של דבר, וכמה שהם למדו מהרכב.

אוטו=כיף, אפילו באונו שאין בה שום דבר כיפי או נוח זה כיף, במיוחד לצעיר בגילי שמת לעלות על הכביש, ונכון שיש לי עוד את כל החיים לנהוג אבל שאתה צעיר זה "הדבר", דרך אגב זה לא רק התניידות לבית הספר, שיש אוטו אתה פתאום מחפש תירוץ לנסוע, ימי שישי זה ממש חסכוני בהתחשב במחירי המוניות וכל זה, וגם הדאווין, תצחקו תצחקו על פיאט שאין בה דאוין, אבל אני לא מאמין שלבנות אכפת ממש מסוג הרכב כל עוד יש כזה, שישאלו אותם אני יהיה דניאל עם האוטו הלבן או מה שלא יהיה ולא ההוא עם הפיאט.
זה דאוין ולא אני לא מוכן להשקיע סכום לא מבוטל על תיקונים ודלק רק בשביל בנות, זה כיף שאתה עם חברים זה כיף עם בחורות וזה כיף אפילו לבד, נהיגה זה כיף.

בוא רק נגיד שזה לא ייגמר ב10 דקות ביום, פה לנסוע לחברה פה לסידורים פה לאסוף את אחותי מבית הספר פה בשכונה בים לעזור להורים, נסיעות בחגים למשפחה, זה שימושי. לא משתלם בהשוואה לאוטובוס אבל שווה את זה לדעתי.
בסופו של דבר עשיתי את החשבון הזה עם עצמי לפני שפניתי אליכם בייעוץ לרכישת רכב, והחלטתי ללכת על זה.

Caveman
09-07-09, 02:01
רון, בפאביה יש גיר אוטומט רגיל בעל 6 הילוכים (אך לא DSG ועדיף שכך) וברור שלא רובוטי כמו בגרנדה פונטו :)
אתה לא יודע על מה אתה מדבר בכלל. הDSG עדיף פי כמה מונים על הגיר שיש לך (לא ששלך רע).

Ron_Dadon
09-07-09, 03:07
אם הDSG זה גם הגיר שיש בפאסאט (אני יודע שאין מה להשוות בין הרכבים, אני זוכר שאמרו לי ששל הפאסאט זה רובוטי, וזכור לי DSG משום מה), אז לאחר שנסעתי מספר פעמים לא מבוטל עם גיר כזה (פאסאט 08), חייב לציין באמת שזה אחד מהגירים הכי מהנים שנהגתי עליהם. העברת ההילוכים לא מורגשת בכלל ותגובת הגיר מהירה מאד, גם באוטומט וגם בשליטה ידנית.

לדניאל,
אפשר להרצות לך עכשיו בלי הפסקה על זה שאוטו זה לא ל"דאווין", ושעל הכביש עצמו ביום יום זה לא בדיוק כיף (בטח לא בפקקים בתוך העיר), אבל זה לא יעזור. כולנו היינו שם, חלקנו יותר חזק, חלקנו פחות, אבל לא נראה לי שיהיה פה מישהו שיכול באמת ובתמים להודות שחלק מהרכב הראשון שהוא קנה לא היה גם קצת בשביל הכיף נטו.

עצות לגבי מה לבדוק, מה לשים לב וכו' קיבלת לרוב.
בתקציב שלך, אונו לדעתי היא הפשרה הטובה ביותר (אגב, זה לא רכב כזה לא נוח, המושבים שלו דווקא היו נוחים לי מאד), ובהתחשב בעובדה שאתה מתכנן להחזיק אותו בסה"כ כשנה, אם זה מה שאתה רוצה, אז תתחיל לחפש, שיהיה בהצלחה, והכי חשוב - "דאווין" תעשה בכיף שלך, רק לא בנהיגה שמסכנת את עצמך ואחרים על הכביש.

ארילו
09-07-09, 09:23
בכל אופן כשנסעתי עם הפאביה לירושלים לא מזמן (עם 4 נוסעים ומזגן) הרכב סחב בקלילות על 120, הסיבה שלא האצתי עוד בגלל שזה הגבול שלי בכבישים שבהם מותרת נסיעה ב- 90 קמ"ש.

גיא, מעולם לא נסעתי לאט בעליות לירושלים (או לרמת הגולן או אפילו מנשר). במקרה הכי גרוע מורידים לשלישי - אין צורך לכבות את המזגן. (גם עם הפונטו שלי זה ככה, וגם עם הסיריון)

stio
09-07-09, 13:26
אתה לא יודע על מה אתה מדבר בכלל. הDSG עדיף פי כמה מונים על הגיר שיש לך (לא ששלך רע).

עדיף מבחינת מה?
אני התכוונתי מבחינת תקלות. ה- DSG הוא גיר רובוטי לכל דבר, זה שיש לו 2 מצמדים זה ייתרון משמעותי, אך כמה יעלה לשפץ את ה- DSG בכ- 200K ק"מ וכמה יעלה לשפץ את הגיר האוטומט הקלאסי? אני מהמר ששיפוץ הגיר הרובוטי יהיה יקר משמעותית.

Caveman
09-07-09, 19:55
אנחנו קצת סוטים מהנושא...

בכל מקרה, הוא עדיף מבחינת הכל.
ביצועים, צריכת דלק.

לגבי אמינות, למה ישר להניח שהגיר יזדקק לשיפוץ?
זה גיר וותיק מאוד, ולא זכור לי שקראתי על אמינות כלשהן.
אתה מתכנן לנסוע עם הרכב שלך 200,000 ק"מ?

דניאל_חיפה
10-07-09, 01:17
אנחנו קצת סוטים מהנושא...

מ?

חשבתם לפתוח על זה דיון בפרטי?:)