התחבר

View Full Version : טיפול 80,000 פונטו ספייס SX שנת 01


armin
28-06-09, 17:59
שלום רב,

כבר פתחתי שרשור לגבי נושא אחר,אך הודעה זאת היא בנושא אחר.

הפונטו שלי עברה קצת את ה80000 וחשבתי לעשות לה טיפול...

את הטיפול האחרון ביצעתי אם אני לא טועה ב66000 ק"מ וזה היה לפני שנה לערך...(לא במוסך מורשה).

את הטיפול הקרוב אני רוצה לבצע במוסך מורשה.

האם מישהו יכול להגיד לי מה הוא כולל וכמה התענוג אמור לעלות\?

יש לציין כי אני חושב שגם אני צריך להחליף רצועת טיימינג,שכן,מעולם לא עשיתי זאת בעבר...

תודה

raanan_t
28-06-09, 18:08
טיפול 80K הוא טיפול גדול. כלומר מחליפים פלאגים, פילטרים, שמן מנוע ובודקים אי אילו מערכות חיוניות.
טיימינג ברכבך, כל 3 שנים או 60K ע"פ הוראות יצרן בכל מקרה בדגמי ה-SX אם נקרעת רצועת טיימינג לא קורה שום נזק למנוע. כבל שמעתי על הרבה אנשים ש"מושכים" 4 שנים או 90K. מחיר מוערך כ-700ש"ח (ייתכן מאוד ואני טועה) כדאי לבדוק מה מצב משאבת המים היות והיא והטיימינג עובדות יחדיו וחבל לפרק טיימינג בעוד חצי שנה שוב.

המחיר לטיפול הוא לא אחיד היות ואצל כל אחד יש ליקויים נוספים פרט לטיפול.

Caveman
28-06-09, 20:12
טיפול 80 + טיימינג סטנדרתי עלה לי בזמנו כ1600 ש"ח בELX הקודמת שלי.

פיני
29-06-09, 02:06
אין דבר כזה טיפול גדול או טיפול קטן, צריך להחליף חלקים אם עברו
זמן או קילומטר לפי הוראות יצרן לפי ספר הרכב

Ron_Dadon
29-06-09, 03:55
ודווקא בגלל זה יש טיפול גדול ויש טיפול קטן.
כל 20K או שנה -> יש להחליף שמן מנוע + מסנן שמן.
כל 40K או שנתיים -> יש להוסיף להחלפה גם מצתים ומסנן אויר.
כל 60K או 3 שנים -> רצועת טיימינג ונוזל בלמים אם אני זוכר נכון.

משמע? כל טיפול הוא קטן->בינוני->גדול לסירוגין, שהכוונה באמות המידה היא לעבודה + המחיר שמשלמים, 20K סטנדרטי אמור לצאת כ-300 שקלים, 40K סטנדרטי כ-600/700 שקלים ו-60K סטנדרטי כ-1500 שקלים בגלל הטיימינג (כמובן שהמחירים הם הערכה גסה ומשתנים גם ממוסך למוסך, וגם מרכב לרכב).

זו כוונת המשורר בכל מקרה.

פיני
29-06-09, 18:02
הדברים שכתבת לא כל כך מדויקים, למשל, מצתים, אם אתה לא נוסע הרבה והרכב
מטופל, המצתים במצב מצוין אחרי שנתיים ואין צורך להחליף אותם ואז ההחלפה שלהם
יכולה ליפול דוקא על "טיפול קטן", טיימינג לא חייבים להחליף אחרי 3 שנים לרכב עם
קילומטרז' נמוך וגם זה יכול ליפול על ה"קטן", פילטר אויר, במוסך שלי בודקים אותו, אם
הוא נקי משאירים ולא מחליפים, בלי קשר לסוג הטיפול.
מה שאני רוצה להגיד, זה שלא צריך לסווג את הטיפול לפי גדול או קטן, קוראים לטיפול
טיפול 20000 ומחליפים מה שדורש החלפה.
פיני

Ron_Dadon
29-06-09, 18:23
ולמוסכניקים יש יכולת ראיה מיקרוסקופית שהם יודעים אם צריך להחליף פילטר אוויר או לא?
יש להם מידת פחם על המצת שלפיה מחליפים אותו?

סלח לי, אבל זו עבודה חפרית קצת. לא מחליפים דברים רק כי הם נראים שהם צריכים החלפה.
מצתים לדוגמא, משפיעים מאד על שריפת הדלק, מכאן על תגובת הרכב ועל תצורת הדלק. להשקיע 200 שקלים ב4 מצתים פעם בשנתיים, יחזיר את ההשקעה שלו הרבה יותר מהר בצריכת דלק מאשר העלות שלהם. כנ"ל דברים נוספים. שמן שומר על המנוע, אז גם אותו מחליפים רק כשנראה?

אם נדבר על טיימינג, יכול להיות דווקא שטיימינג של רכב שנסע 10K במשך 3 שנים יהיה במצב יותר גרוע משל זה שנסע 60K במשך 3 שנים, עקב זה שהרצועה לא הייתה בשימוש ומתייבשת עם הזמן - לכן יש גם הגבלת זמן שימוש ולא רק ק"מ.

אם יש לך מנוע 8V, אז תסחוב עם הטיימינג כמה שאתה רוצה עד שהיא תקרע, ואז תאבד יום על לגרור את הרכב למוסך ולעשות את הטיפול שהיית עושה בכל מקרה. אם יש לך 16V, תתחיל לברר בבנק באיזה תאריך אתה יכול לשבור את החיסכון למקרה שהטיימינג יקרע כי נסעת רק קצת.

נכון, אנחנו ישראלים ותמיד נוטים קודם לחשוב מנסים לדפוק אותנו, אבל ליצרן יש סיבות מוצדקות להוראות שהוא כותב (לפחות לרובן).

dodihob
29-06-09, 19:35
לפי הפרטים של פיני יש לו 16v, שיהיה רק בהצלחה עם החשיבה הזאת לגבי הטיימינג.
אגב ראש מנוע כדאי ועדיף לעשות במוסך מורשה ;)

פיני
29-06-09, 20:35
יש לי elx רציף 2002 , ההוראות של היצרן להחליף טיימינג 120K או 5שנים !!
אני החלפתי אחרי 6 שנים ו 50K והרצועה נראתה בסדר גמור, ואין לי הרבה
כסף בבנק לראש מנוע!

ארילו
30-06-09, 01:37
ואחרי זה טוענים שפיאט זה לא אוטו אמין :(

נכון שהיצרן לוקח מקדם בטחון (אגב הוראות היצרן לטיימינג הן לבדוק אחרי 3 שנים או 60K ואם צריך להחליף, ואם לא החליפו אז חובה להחליף אחרי 120K או חמש שנים) לגבי תחלופה של החלקים, אבל אם טעית ולא החלפת פלאגים בזמן וכתוצאה מזה נפרץ לך סליל הצתה או גרוע מכך מחשב - הנזק יהיה גדול בהרבה מאשר עלות הפלאגים.

armin
02-07-09, 15:35
בהמשך לבעית הזרקת הדלק שתיקנו לי(ראו שרשור נפרד),

טיפול 80,000 כלל בין היתר החלפת שמן,מסנן מזגן,מצתים,רפידות ברקס קדמיות,תוסף דלק,מסנן שמן,וכמה נורות...

לא יצא זול,אבל עכשיו אני רגוע...


תודה לכולם

נ.ב-לא היה צריך להחליף טיימינג