PDA

View Full Version : האם איכות החומרים בפונטו mk2b השתפרה לאחר מתיחת הפנים?


גדיA
23-06-09, 01:18
אני מחפש פונטו מהדגם שלאחר מתיחת הפנים.

עד כמה שזכור לי מהפונטו שהייתה פעם לאמא שלי (2001),
בכל מהמורה נשמעו ברחבי הרכב צקצוקים וקרקושים.


האם לאחר מתיחת הפנים המצב השתפר?
האם הבעיה הייתה רק ברכב של אמא שלי?

כיום אני נוהג על קליאו 2001, ודי מרוצה מתחושת המוצקות שלה.
האם מעבר לפונטו חדשה יותר, יגרור ירידה באיכות הנסיעה?


בתודה מראש.

shachar
23-06-09, 09:36
פונטו הוא לא ב.מ.ו. לא אאודי ואפילו לא מרצדס
אבל היא קנייה שמחזירה תמורה לכסף שהיא עלתה
לי יש ELX 2005 ששקטה על הכביש לחלוטין

gsk
23-06-09, 15:53
כיום אני נוהג על קליאו 2001, ודי מרוצה מתחושת המוצקות שלה.
האם מעבר לפונטו חדשה יותר, יגרור ירידה באיכות הנסיעה?
בתודה מראש.

לא נהגתי על קליאו אבל בהשוואה לרכבים אחרים, נוחות הנסיעה ורמת הרעש בפונטו לא מהמשובחות (הכל כמובן יחסית לרכבים מודרניים מקבילים)

shachar
23-06-09, 19:49
לא כ"כ ברור ע"ס מה אתה רושם את זה. אשמח אם תביא דוגמאות
אני יכול להגיד שמנסיון אישי בנהיגה ביונדאי גטס ודייהטסו סיריון (החדשה)
הפונטו הרבה יותר נוחה וידידותית על הכביש
(הרי אנחנו מדברים פה על קומפקטיות בקטגוריה שלה ולא משווים אותה לרכבים משפחתיים גדולים)

גדיA
23-06-09, 19:51
פונטו הוא לא ב.מ.ו. לא אאודי ואפילו לא מרצדס
אבל היא קנייה שמחזירה תמורה לכסף שהיא עלתה
לי יש ELX 2005 ששקטה על הכביש לחלוטין


אני בטוח שהפונטו נוחה ושקטה מטרקטור,
אבל ההשוואה צריכה להיות כמובן עם רכבים בסקאלה שלה.

ופה השאלה שלי, איך האיכות של הפונטו mk2b ביחס לקטגוריה בכלל ולקליאו בפרט.

gsk
23-06-09, 20:20
לא כ"כ ברור ע"ס מה אתה רושם את זה. אשמח אם תביא דוגמאות
אני יכול להגיד שמנסיון אישי בנהיגה ביונדאי גטס ודייהטסו סיריון (החדשה)
הפונטו הרבה יותר נוחה וידידותית על הכביש
(הרי אנחנו מדברים פה על קומפקטיות בקטגוריה שלה ולא משווים אותה לרכבים משפחתיים גדולים)

רמת הרעש גבוהה מהמקובל אני מוצא עצמי מגביר או מנמיך את הרדיו ביחס ישר למהירות הנסיעה. רעשי רוח ומנוע מורגשים מאוד במהיריות מעל 90 קמ"ש (ביחס למכוניות סטנדרטיות אחרות).

שיכוך מהמורות רע (יחסית) בנסיעה במהיריות נמוכות בכבישים משובשים.

אין לי נסיון עם הסריון או הגטס.

גדיA
23-06-09, 22:10
לפי התמונות, ל-gsk יש את ה-mk2, ול-shachar יש mk2b.

אולי מכאן נובעים ההבדלים?
בהנחה שלשניכם יש את הדגמים המאובזרים יותר ELX.

gsk
24-06-09, 00:28
לא מאמין שיש הבדלים. ההבדל בין התצורות הוא בעיקר קוסמטי ותקני זיהום אוויר מחמירים יותר. בכל אופן נוחות נסיעה זו הרגשה אינדבדואלית הכל תלוי למה אתה רגיל ולמה אתה מצפה.

אני אישית נוהג גם בקיה סורנטו דיזל ואני רוצה להפתיע אותכם ולהגיד שהקיה במהירות שיוט של 100 קמ"ש (חלונות סגורים) שקטה בהרבה מהפונטו שלי. מבחינת נוחות נסיעה, נסעתי בהרבה מכוניות נוחות יותר (והכוונה לא לכאלו בקטגוריית היוקרה)

shachar
24-06-09, 01:22
gsk - תגיד, אני באמת מתעניין . ברכב שלך יש במושב נהג כרית תמיכה לגב התחתון מתכווננת שבאמצעות סיבוב ניתן להקשיח ולרכך אותה ?
יש לך מושב נהג המתכוונן גם לגובה ?

(אני פשוט לא רוצה להאמין שהדבר היחיד שמבדיל MK2 ל MK2B זה פנסי חזית מתוחים וכמה תקני זיהום אויר מחמירים , מבלי שנגעו בכלל בשיפור איכות הנהיגה ברכב)

Tzvika 16V
24-06-09, 02:35
אני יכול להגיד מניסיון על פולו 2001 ועל גטס 2004 שהפונטו הרבה יותר איכותית מבחינת חומרים מהגטס ולא נופלת בהרבה מפולו.
הרכב שלי שנמכר הפיק מירב רעשים מאיזור המגש האחורי וחגורת הנוסע שלא הצלחתי לפתור, לעומת זאת הפונטו שנשארה אצלנו שקטה מאוד ואין שום קרקושים.
המכלולים בין השנים לפני ואחרי מתיחת הפנים זהים כמעט ב100%. ההבדל במקרה של שחר וGSK נובע כנראה מוותק הרכב על הכביש, רכב שנסע יותר הבולמים שלו נחלשים ומן הסתם משככים פחות טוב לעומת רכב משנתון מתקדם יותר. בסה"כ הפונטו עושה עבודה טובה בעיר, למרות ההגה החשמלי היא מתקשרת בצורה מספקת צרכים בסיסיים ומתמודדות לא רע עם כביש משובש ובורות.
איכות הבידוד בפונטו באמת גרועה אין מה להגיד, המנוע הקטן כמה שהוא דינמי מרעיש גם שלא מאמצים אותו ואכן בכביש מהיר החוויה לא נעימה מבחינת הרעש גם עם חלונות סגורים ועם ורכב שלא יושב מספיק טוב על הכביש (גם עם צמיג מאוד איכותי) ומתנדנד מכל משב רוח אבל אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, הרי הפונטו גם עלתה בהתאם. אני מוכן לוותר על הנ"ל ולשמור על היתרונות שלה מול המתחרות שהם מנוע דינמי וזריז, חסכוני, אמין, נוח ויחסית מאובזר.
הכל עניין של פרופורציות ואצלנו הרכב משרת אותנו נאמנה ולא סתם היה לנו 2 בבית. הקטנות האלה בהחלט קנייה טובה.

amitbl
24-06-09, 02:55
יש לי ידנית דגם אקטואל 2006 (לאחר מתיחת פנים).

אולי זה שונה עם האקטיב אבל המנוע לא מרעיש מדי לדעתי בניגוד למה שהחבר'ה פה טוענים. אולי זה קשור לגיר הידני שלי (באוטומט/רובוטי שמעתי שהמנוע מרעיש יותר?)
רעש מהתנגדות אוויר הוא משהו שמתחיל להיות מורגש מאוד (כלומר, להאפיל על רעש מנוע) רק במהירויות של 100-110 קמ"ש, והוא רעש שדומה/זהה לרעש שמופק בנסיעה באותה המהירות עם הגולף 2002 של ההורים שלי. אז מהבחינה הזו אתה יכול להיות רגוע - הוא לא רועש מדי.

מבחינת איכות החומרים - אל תצפה ליותר מדי. האוטו זול - בעיקר משום שבדיוק כאן פיאט חסכו עלויות. ישנם הרבה קרקושים במהלך הנסיעה מכל רחבי האוטו בכל פלסטיק אפשרי - תא כפפות, חגורות, מגש אחורי, הפלסטיקים שמכסים את הרמקולים, ומשום מה אצלי אפילו מפלסטיקים נוספים בדלתות. זה מציק, אבל אפשר לחיות עם זה ולהתנחם בעבודה שבמתחרות של הפונטו המצב לא יותר טוב.
אם יש לך ממש הרבה סבלנות אפשר לאתר את כל מקורות הקרקושים - לחזק ברגים שנחלשו, להדביק פלסטיקים מקרקשים עם חתיכות סיליקון או גומי ואפילו לתקוע קיסמים במקומות שזה יכול לעזור. אני התחלתי במבצע כזה באוטו שלי אבל בסופו של דבר וויתרתי.