זאב-ב
22-06-09, 15:36
אז ככה לפני מספר ימים החלפתי בשעה טוב רפידות בלם קידמיות ברכב שלי והחלטתי לצלם את העבודה ולהעלות אותה לאתר
אז לפני כל התמונות וההסברים הקדמה קטנה להחליף רפידות או דיסקים יש לעשות רק אם אתם יודעים במאה אחוז מה אתם עושים
כי אם יש משהוא שלא מחפפים זה הברקסים אסור לזלזל במערכת הבלמים לא באיכות החלקים ולא באיכות העבודה ואני מאמין שאני לא צריך להסביר למה
אז דבר ראשון שעושים זה מעלים את הרכב על ג'ק ומפרקים את הגלגל (כמובן שמרגע שהרכב על הג'ק אין להיכנס מתחתיו)
http://img35.imageshack.us/img35/8664/75002995.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/983/51570644.jpg
ממשיכים הדבר הבא שצריך לעשות הוא ללחוץ את בוכנת הבלם פנימה על מנת שיהיה ניתן לשחרר את הרפידות ו/או הקאליפר (מצויין בחץ צהוב)
http://img35.imageshack.us/img35/7629/41570714.jpg
בשלב הבא ישנם 2 אפשרויות אפשרות א היא פירוק של אחד הברגים אשר מחזיקים את הקאליפר ביחד ושיחרור קל של השני על מנת ליצור מעיין ציר שיהיה אפשר פשוט להחליק את שניי חלקיי הקאליפר כלפיי מעלה או מטה ולישלוף את הרפידות (מצויין בעיגולים אדומים)
האפשרות השנייה היא פירוק של כל הקאליפר בשלמותו מעל הדיסק והחלפת הרפידות בחוץ (מצויין בעיגולים צהובים)
http://img35.imageshack.us/img35/1900/54377854.jpg
לאחר שיחרור הקאליפר שולפים את הרפדות הישנות ומתחילים להרכיב את החדשות
איך יודעים מה הולך לאיזה צד? אז ככה בין הצדדים של הרכב ימין ושמאלה זה לא ממש בעייתי כי רואים את הצורה של הרפידות (לאיזה צד הולך הקימור)
איזה מין הרפידות מורכב בחלק הפנימי ואיזה בחיצוני? בסט הרפידות מגיעה רפידה עם מעיין קליפס אשר נועד להיתפס בתוך בוכנת הבלם משמע
שהרפידה עם הקליפס נמצאת בחלק הפנימי של הקאליפר (הקליפס מסומן בעיגול)
http://img35.imageshack.us/img35/3246/36879455.jpg
מתחילים להרכיב מכניסים תחילה את הרפידה עם הקליפס כאשר מוודאים שהקליפס ניתפס היטב בתוך הבוכנה והרפידה יושבת טוב
בדרך כלל ישנה מעיין מדרגה על הקאליפר שעליו ניתפסים הווים של הרפידה לאחר ווידוא שהרפידה הראשונה יושבת היטב מרכיבים את הנגדית באופן פשוט מאוד
מחליקים אותה עד אשר היא ננעלת על המדרגה שעל הקאליפר
http://img196.imageshack.us/img196/6708/14609511.jpg
השוואה בין רפידה ישנה לחדשה
http://img196.imageshack.us/img196/9536/96120406.jpg
אני מאמין שאפשר להבדיל לבד מה החדש ומה הישן
לאחר ההחלפה מלבישים את הקאליפר בחזרה על הדיסק ומוודאים שהברגים מהודקים היטב
ואז אפר לעבור לצד השני
http://img196.imageshack.us/img196/3125/88045486.jpg
לאחר סיום שניי הצדדים יש לפמפם את דוושת הבלם מספר פעמים עד אשר היא מתקשחת כי כאשר לחצנו על בוכנת הבלם החזרנו בעצם את כל נוזל הבלמים
בחזרה למאגר ואין מספיק נוזל על מנת ללחוץ את הבוכנה אל הדיסק
כמו כן לאחר החלפה של רפידות בלבד (כלומר ללא החלפת דיסק) יש לינסוע בזהירות מספר קילומטרים כי יכול להיות שעוצמת הבלימה לא תיהיה
כפי שהיתה קודם בגלל שהרפידה לא תתפוס את מלוא שטח הדיסק עקב מדרגה שנוצרה משחיקה שלו(הדיסק)
ובכללי יש לבצע מספר בלימות ניסויי (על מנת לוודא שהכל בסדר) בשטח מבודד ככל האפשר לפני שעולים על הכביש הציבורי
בהצלחה!!!!
אז לפני כל התמונות וההסברים הקדמה קטנה להחליף רפידות או דיסקים יש לעשות רק אם אתם יודעים במאה אחוז מה אתם עושים
כי אם יש משהוא שלא מחפפים זה הברקסים אסור לזלזל במערכת הבלמים לא באיכות החלקים ולא באיכות העבודה ואני מאמין שאני לא צריך להסביר למה
אז דבר ראשון שעושים זה מעלים את הרכב על ג'ק ומפרקים את הגלגל (כמובן שמרגע שהרכב על הג'ק אין להיכנס מתחתיו)
http://img35.imageshack.us/img35/8664/75002995.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/983/51570644.jpg
ממשיכים הדבר הבא שצריך לעשות הוא ללחוץ את בוכנת הבלם פנימה על מנת שיהיה ניתן לשחרר את הרפידות ו/או הקאליפר (מצויין בחץ צהוב)
http://img35.imageshack.us/img35/7629/41570714.jpg
בשלב הבא ישנם 2 אפשרויות אפשרות א היא פירוק של אחד הברגים אשר מחזיקים את הקאליפר ביחד ושיחרור קל של השני על מנת ליצור מעיין ציר שיהיה אפשר פשוט להחליק את שניי חלקיי הקאליפר כלפיי מעלה או מטה ולישלוף את הרפידות (מצויין בעיגולים אדומים)
האפשרות השנייה היא פירוק של כל הקאליפר בשלמותו מעל הדיסק והחלפת הרפידות בחוץ (מצויין בעיגולים צהובים)
http://img35.imageshack.us/img35/1900/54377854.jpg
לאחר שיחרור הקאליפר שולפים את הרפדות הישנות ומתחילים להרכיב את החדשות
איך יודעים מה הולך לאיזה צד? אז ככה בין הצדדים של הרכב ימין ושמאלה זה לא ממש בעייתי כי רואים את הצורה של הרפידות (לאיזה צד הולך הקימור)
איזה מין הרפידות מורכב בחלק הפנימי ואיזה בחיצוני? בסט הרפידות מגיעה רפידה עם מעיין קליפס אשר נועד להיתפס בתוך בוכנת הבלם משמע
שהרפידה עם הקליפס נמצאת בחלק הפנימי של הקאליפר (הקליפס מסומן בעיגול)
http://img35.imageshack.us/img35/3246/36879455.jpg
מתחילים להרכיב מכניסים תחילה את הרפידה עם הקליפס כאשר מוודאים שהקליפס ניתפס היטב בתוך הבוכנה והרפידה יושבת טוב
בדרך כלל ישנה מעיין מדרגה על הקאליפר שעליו ניתפסים הווים של הרפידה לאחר ווידוא שהרפידה הראשונה יושבת היטב מרכיבים את הנגדית באופן פשוט מאוד
מחליקים אותה עד אשר היא ננעלת על המדרגה שעל הקאליפר
http://img196.imageshack.us/img196/6708/14609511.jpg
השוואה בין רפידה ישנה לחדשה
http://img196.imageshack.us/img196/9536/96120406.jpg
אני מאמין שאפשר להבדיל לבד מה החדש ומה הישן
לאחר ההחלפה מלבישים את הקאליפר בחזרה על הדיסק ומוודאים שהברגים מהודקים היטב
ואז אפר לעבור לצד השני
http://img196.imageshack.us/img196/3125/88045486.jpg
לאחר סיום שניי הצדדים יש לפמפם את דוושת הבלם מספר פעמים עד אשר היא מתקשחת כי כאשר לחצנו על בוכנת הבלם החזרנו בעצם את כל נוזל הבלמים
בחזרה למאגר ואין מספיק נוזל על מנת ללחוץ את הבוכנה אל הדיסק
כמו כן לאחר החלפה של רפידות בלבד (כלומר ללא החלפת דיסק) יש לינסוע בזהירות מספר קילומטרים כי יכול להיות שעוצמת הבלימה לא תיהיה
כפי שהיתה קודם בגלל שהרפידה לא תתפוס את מלוא שטח הדיסק עקב מדרגה שנוצרה משחיקה שלו(הדיסק)
ובכללי יש לבצע מספר בלימות ניסויי (על מנת לוודא שהכל בסדר) בשטח מבודד ככל האפשר לפני שעולים על הכביש הציבורי
בהצלחה!!!!