התחבר

View Full Version : החלפת רדיאטור


maayani12
14-06-09, 17:49
לאחרונה רכב הפונטו שלי דגם 75 משנת 96 (1240)החל להתחמם.(ברכב יש רק נורית חיווי של חום מנוע)
במוסך החליפו לי תחילה יוניט למאוורר .
הרכב המשיך להתחמם כשהגעתי עם הרכב שוב למוסך התברר שבכלל מדובר בנזילה ממשאבת המים- החליפו לי שלושה אטמים (כולל אטם שנמצא ליד הגיר, ולשם כך פירקו את הגיר)
הרכב המשיך להתחמם- ולבסוף התברר שיש סדקים ברדיאטור, שכבר הודבק בעבר .
לאחר שהוצאתי כספים רבים, טורטרתי למוסכים ונתקעתי במקומות משונים..אני נחושה לפתור את הבעיה.
מס שאלות אליכם:
1. מהי העלות של רדיאטור חדש ושל רדיאטור יד שניה? (ללא עבודה) היכן ניתן לרכוש(אני מתגוררת באיזור ירושלים)
2. רכשנו רדיאטור אחד שלא התאים ,נאמר לנו כי הרכב זקוק לדגם רדיאטור החדש ביותר.. האם ידוע לכם על דגמי הרדיאטור השונים ואיזה דגם מתאים לרכב מהסוג שתיארתי?
אני כבר כמעט מיואשת... מקווה שתוכלו לעזור
המון המון תודה..

stio
14-06-09, 20:00
קודם כל רצוי (מאוד) ברכב הזה להתקין מד חום מנוע חיצוני או להחליף את לוח השעונים לזה של דגם ה- SX (אני מבין שהדגם שלך הוא S) ובנוסף יהיה לך במקום השעון האנלוגי מד סל"ד שזה מוסיף המון.

קודם כל שאלה: האם הרכב מאבד מים? אילו מים את ממלאת לרדיאטור (ירוקים/ פראפלו/ מי ברז)?
אם איתרו נזילה ממשאבת מים מדוע החליפו רק אטמים? למה החליפו בכלל יוניט, המאוורר לא עבד?

1. העלות של רדיאטור חדש תחליפי נע סביב 500 ש"ח בלי עבודה. לא לקנות רדיאטור יד שנייה.
2. מה זאת אומרת "רכשתם"? עצמאית? מדובר ברדיאטור של פונטו mk1 דגם S עם הזרקה רב נקודתית (75 כ"ס). שהחלפתי באונו הספיק שאמרתי את דגם הרכב וכבר ידעו על מה אני מדבר.

snufkin
15-06-09, 00:31
גם אותי מאוד מתסכל שאין מד חום מנוע בלוח השעונים (פונטו 60 שנת 97). ראיתי איפשהו פרוייקט מצולם להחלפת לוח השעונים לכזה עם מד חום ומד סלד.
השאלה שלי, מה רמת הקושי בביצוע דבר כזה ואיפה משיגים לוח שעונים כזה (מפרוק?) ואיזה דגם של לוח שעונים אני יכול להתקין וכמה זה יכול לעלות?
כמו כן ראיתי שהצאתם למעיין להתקין מד חום מנוע חיצוני. אפשר להרחיב קצת על אופציה זו?
מקווה שלא נדחפתי פה לבעיה של מעיין, פשוט זה נראה לי קשור.

תודה

stio
15-06-09, 09:20
לגבי החלפת לוח שעונים בפונטו:
אני באופן אישי לא הייתי עושה דבר כזה לבד, אבל למי שיש ניסיון ורוצה להיכנס לפרוייקט כזה זו זכותו. רמת הקושי תלוייה בידע שלך בנושא.
משיגים לוח כזה מפירוק. אתה מחיפה, אז נסה לגשת ל- "יורופ חלפים" שבנשר. הייתי שם לפני שנה שלמה והיו להם כ- 15 רכבי פונטו דור ראשון מכל הדגמים. אומנם עברה שנה, אבל סיכוי גבוה שיש שם רכבים כאלו לפירוק. אתה זקוק ללוח שעונים של דגם SX ומעלה (אתה יכול לזהות את הדגם ע"פ הסמל שבצד ימין של דלת תא המטען).
במידה ואתה מחליט להתקין מד טמפ' חיצוני, מדובר בשעון עגול שאתה צריך לקבע אותו לקונסולה המרכזית או לדשבורד עצמו ע"י ברגים. זה קצת מכוער ועושה חורים, אבל עדיף מכלום.
להתקנת השעון יש 2 אפשרויות: או שמבטלים את נורת חום המנוע המקורית בלוח השעונים ע"י החלפת היוניט המקורית ליוניט אחרת עבור שעון טמפ' שהתקנת, או שבנוסף לנורה מתקינים את השעון ע"י חיבור החיישן לאחד הברגים באיזור ראש המנוע, אבל יש הטוענים שבשיטה הזאת זה מזייף.

בנוגע לפרוייקט של החלפת לוח השעונים, אתה בודאי מתכוון לזה:
http://www.punto.bitcom.co.il/
במקרה שלו- הוא ביטל את היוניט המקורית (החליף את היוניט למעשה) מהסיבה שהוא החליף את כל הלוח ואין לו צורך/ שימוש בנורת חום מנוע.

maayani12
18-06-09, 22:45
היתה נזילה רצינית של מים, לאחר החלפת האטמים היא נפתרה לזמן קצר, ואז התפרצה שנית כשגילנו סדקים ברדיאטור.
ובכן , בדקתי במספר מקומות (גם בראשלצ וגם בתל אביב דרך האינטרנט) והכי זול שמצאתי היה בירושלים כ 700 שח לא כולל עבודה. רדיאטור חדש.

הוא הותקן ונכון לעכשיו הבעיה נפתרה.

לגבי שאלתך, ברכב היתי שמה מים ירוקים אך לא הקפדתי על זה תמיד
ובתקופה שהרכב נזל בכמויות לא היתה לי ברירה אלא לשים מי ברז..
יכול להיות שזה וגם הבלאי הטבעי הם שגרמו לנזק מצטבר.

ארילו
19-06-09, 00:55
זה הזמן לעבור לפראפלו :)

upetar
19-06-09, 10:43
הכי פשוט ,הכי זול, והכי מהר. ליקנות בסיס לשען ושעון לפי רצנך,יש מ200ש עד אין סוף למקמן בגובה הרגלים,ולחבר גם אותו וגם את היוניט מנורה לאותו חיבור עיםT .או כפי שנאמר,עים יוניט יבש.

maayani12
22-06-09, 02:48
דיברתי איתי סינית עכשיו.. אבל אני מניחה שהמכונאי ידע על מה אתה מדבר
בכל אופן,
נראה לי שאני מוכרת.