View Full Version : פתרון לבעיית הקרטועים וגם בעניין עבודה לא נקייה של המנוע | אונו, 94' S70 הזרקה
צהרים טובים לכולם, אחרי די הרבה זמן שלא כתבתי פה, החלטתי לפתוח ת'רד עדכון לגבי בעיה של הקרטועים באוטו (כשאתה לוחץ טיפה על גז, אז המנוע כביכול מתקשה "להתפס" למצערת והאוטו מתחיל להשתגע). לאחר ביקור במוסך, לא גילו את הבעיה, ואמרו תלך מהקל לכבד, התחלתי כבקשתם, אז קניתי חוטי הצתה BERU (בצ'ק פוסט , חיפה 180 שח אם אני לא טועה). והבעיה עדיין לא נפתרה. ואז ביום שישי האחרון לפני שנסעתי שוב למוסך להחליף שמן גיר ושמן בלמים שמתי לב שהצינור שמתחבר מתחת לבית מסנן אויר קרוע ... חשבתי, שאין מצב שזאת הסיבה לקרטועים, אבל אמרתי לעצמי, בוא נשים איזולייר, בכל מקרה לא עולה כסף, ויעשה רק טוב. לאחר שהתנעתי את האוטו, יצאתי מהחנייה ופלא ופלא אין יותר קרטועים! (זה היה אחד הרגעים המשמחים שהיו לי בזמן האחרון).
אז לכל מי שיש את הקרטועים שימו לב לצינורות אויר, הבעיה עלולה להיות בהם ולא בכויל או שאר הדברים שהמוסכניק יגיד לכם להחליף.
אבל מה, לא יכול להיות הכל מושלם,
הקרטועים עברו, אבל עכשיו צצה לה בעיה חדשה,
המנוע לא עובד עגול בסרק. כלומר לפעמים יש רגעים שהסלד יורד עד כדי כיבוי (וקרה כמה פעמים בזמן נסיעה).
לא יכול להגיד מה בדיוק הבעיה, אבל מה שכן שהאטת סרק עד כדי כיבוי מנוע לא היה קודם לכן , אך ייתכן ושינוי בסלד כן היה (כזכור , אין לי מד סלד). אתמול מה ששמתי לב אליו, שכאשר הסלד יורד, אז ליד בית המצערת יש מן קפיץ שזז אחורה כשהסיבובים נמוכים, אך לפעמים הוא זז מאוחר מדי, ולכן האוטו לא מעלה בעצמו סלד והמנוע נאלץ להכבות.
קראתי בפורומים שייתכן הבעיה באחד החיישנים (מה עלותם משוערת?), אך אהיה שמח אם מישהו יוכל למקד אותי קצת יותר את מה לבדוק (התנגדות שלהם, או משהו כזה, על מנת למנוע החלפת רכיבים תקינים).
תודה מראש,
ליבר.
"לאחר ביקור במוסך לא גילו את הבעיה"... מעניין אותי לאיזה מוסך נסעת, האם תוכל לספר?
המוסך בעכו.
אי אפשר להאשים אותו, כי הקרע לא נראה לעין עד שלא מורידים את מסנן אויר
שאני ניגש למוסך מורשה יבואן, אני עושה זאת לא בגלל הפרצופים היפים של המכונאים, אלא מתוך מחשבה שהם האנשים שמכירים הכי טוב את הרכב, עברו קורסים והשתלמויות מטעם היבואן והם יפתרו לי את הבעיה על הצד הטוב ביותר, במהירות, במקצוענות ומבלי להכניס אותי להוצאות סרק.
בהתאם לזאת, אני מצפה מהמכונאי לאתר את התקלה גם היא לא נראית לעין ע"פ הסממנים של התקלה (במקרה שלך רעידות/ קרטועים), ולא שיגיד לי ללכת "מהקל אל הכבד", כי את זה גם אני יודע בלי לגשת למוסך.
במידה וקורה מקרה חריג ולא מאתרים את התקלה, ואין שום ברירה וצריך ללכת מ"הקל אל הכבד", אני מצפה מהמכונאי שאכן יתחיל להחליף לי חלפים (במקרה הזה חוטי הצתה), ואם הבעיה נמשכת שהוא יחזיר לי את החלק שהיה מורכב קודם (שזאת הריי לא הבעיה, ולכן אין צורך להחליף את החלק). במקרה שלך, שלחו אותך לקנות חוטי הצתה של "בירו" (שהם מצויינים אגב). לידיעה כללית, במידה והיית רוכש את החוטי הצתה המקוריים, היית נאלץ לשלם מחיר של 313 ש"ח בדיוק.
בהתאם ליעיל, אני לא מקבל את גישת המכונאי לטיפול בתקלה הזאת. העיקר להחליף את מסגרות לוחיות הרישוי לכאלו עם הפרסומת שלהם הם ידעו. מעניין אותי באופן אישי לבחון את המוסך האיזורי של סקודה, אני מקווה שהמצב שם יותר טוב (עוד 4 חודשים טיפול).
נתחיל מזה , שחטוי הצתה BERU שקניתי הם אכן מקוריים (בקופסתם מפלסטיק) ולא הופנתי ע''י אף אחד ל"אמנועל__" שבצ'ק פוסט (קארספורום נחשב?).
ואם כבר מדברים על ראש "שקט" כשעושים טיפול במוסך מורשה , אז דובר כבר לא מעט שמוסך מורשה לא תמיד מוצא ומתקן את הבעיות תוך ניצול כלכלי מועט ככל האפשר.
חוטי ההצתה שרכשת אינם המקוריים. אומנם איכותם מצויינת, אך אלו חוטים תחליפיים. החוטים המקוריים לא מגיעים באריזת פלסטיק אלא באריזת ניילון עם לוגו פיאט ולנצ'יה, על החיבורים מוטבע לוגו פיאט ולנציה ומחירם הם 313 ש"ח. סמוך עליי- אני עשיתי את הטעות וקניתי מקוריים.
המוסך המורשה (כל מורשה של כל היצרנים) סוחט את כספי הלקוחות במחירים בומבסטיים של חלקי חילוף ושעות עבודה. מה לעשות שכולם שותקים וללקוחות אין ברירה.
אני לא יכול להתקין חלקים תחליפיים ברכב בשנתיים הראשונות (כולל חלקי פח), ואלו בעלי הרכבים המיוחדים (ספורט, יוקרה) חייבים להשתמש בחלקים המקוריים מהסיבה הפשוטה שלא מייצרים להם חלקים תחליפיים (אין הרבה מכוניות כאלו על הכביש).
התכוונתי שחוטי בירו עצמם הם מקוריים... לא התכוונתי לזה שזה מקורי של פיאט ולנצ'יה
ועדיין לא קיבלתי תגובה לגבי הכיבוי של המנוע בסרק.. מה אתה גיא, חושב על זה?
לגבי כיבויי מנוע בסרק ברכב בעל הזרקת דלק עוד אין לי נסיון עם זה, מכיוון שהאונו שהיתה לי הייתה מצויידת בקרבורטור וצ'וק ידני ולכן כשהתופעות האלו קרו אצלי, פשוט שלחתי את הרכב לניקוי ושיפוץ קרבורטור והבעיה לא חזרה לעולם.
כמובן שיש לי מס' השערות, אבל מכיוון שאני מעייץ בד"כ ע"פ ניסיוני בלבד (אלא אם יש משהו שלא התנסתי בו ולמרות זאת אני בקיא בו) אז במקרה הזה אתן למומחים לענות.
אחרי שהחלפת חוטי הצתה ופלאגים, תחליף גם פילטר אוויר ודלק.
יכול להיות שמנוע הצעדים שלך תקול או מלא פיח, חיישן טמפרטורה, חיישן מצב סרק וכו'.
הכי קל לוודא באמצעות התחברות לאגזמינר לשם אבחון.
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
או קי, תודה אקח זאת בחשבון
fiat uno 1.4t
17-06-09, 03:20
האם כיבוי המנוע בהילוך סרק קורה באופן קבוע? ואם אתה נותן גז אז לא מתכבה?
בזמנו שהייתה לי אונו, ניקוי בית מצערת וניקוי מנוע צעדים הפסיק את הבעיה של כיבוי הרכב בסרק.
בדוק את זה אצלך.
כמו כן, חזור עם ממצאים מה הייתה התקלה.
אבל ההרגשה שלי שאחרי שתיקנתה את הווקום,צריך לנתק מצבר לאיפוס(ריסט)המחשב.10 דקות וחבר חזרה וספר לנו מה קורה.
תנסה לבצע איפוס בית מצערת כמו שרפי כתב פה פעם.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.