View Full Version : בעיה|פונטו בעיית הזרקה טורים גבוהים +סרטון
שלום לכולם!
אז ככה יש לי בעיה מוזרה ברכב פונטו שנת 96 1300 סמ'ק
לפני יומיים בבוקר התנעתי את הרכב כרגיל וכהרגלי נתתי לו דקה אחת לעבוד שהוא על סרק.
בערב: התנעתי את הרכב אחרי שעמד שעה שעתיים, והבחנתי במשו מוזר
המנורה של ההזרקה (מזרק כזה משפריץ) נשארה דלוקה למשך כמה דקות
והטורים הגיעו עד 2900-2800 סל'ד. במשך כמה דקות זה מה שקרה כאילו הגז נתקע על זה.
אחרי כמה דקות ירדו הטורים למצב רגיל 1300 סל'ד
[צירפתי סרטון עם הבעיה הנ'ל יוטיוב או הורדה]
(עוד דבר שקורה בזמן האחרון:
שהטורים לא אחידים ולפעמיים יורדים עד כדי רעידה של הרכב בזמן עמידה ולא נכבה)
השאלות לי:
ממזה קרה ?! ולמה?! תיקני?! צריך להתחיל לחשוש?!
והאים זה נורמלי שבסרק הטורים על 1300 סל'ד?!
לאיזה כייון לחשוב על תיקונים?! עם יש כאלו בכלל..:-?
תודה לכולם!
סרטון (לא רואים הכי טוב) : http://www.youtube.com/watch?v=_JTCnPNUiEU
הורדה של הסרטון רואים הרבה יותר טוב : http://www.f2h.co.il/3619550005533
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
הזרקה נקודתית או רב נקודתית.
אם חד נקודתי תנקה את בית המצערת שלב ראשון.
תוציא את בית פילטר אויר ובתוך הלוע העגול יהיה פיח שחור התז פנימה וביד השניה סובב את בית המצערת ונקה גם פנימה עד שיהיה נקי.להוציא לפני כן תקע חשמלי על הית המצערת
תמיד טוב לעשות את זה בלי קשר.
ישנם עוד אפשריות כמו דלק מהול מים פילטר דלק.
עדכן פרטים וטיפול
רב נקודתית.
טיפול אחר ?
ומה הבעיה לפי דעתך?
יכול להגרם נזק ?
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
חסר פרטים איך הרכב מטופל.כמה ק"מ .מצב ראש מנוע האם חסר מים.
אם הכל תקין צריך לעשות מה שנקרה אינפוזיה למזרקים לא סיפור התייעץ עם מוסך.
טפל בזה לא יקרה שום נזק
גם ברב נקודתי אפשר לעשות ניקוי מצערת. אינני מכיר את המנוע המדובר (אלא אם הוא זהה לזה של הספייס 16V) ולכן איני יכול לכוון כיצד לעשות זאת.
סל"ד של 1300 כסטנדנט אינו תקין. הסל"ד צריך להיות כ-1300-1500 בזמן ההנעה כשאשר המנוע קר, ולרדת לכ-800 (900 עם מזגן) ולהייצב כך להמשך הנסיעה, מה שלי אישית גורם לחשד של חיישן טמפ' מנוע תקול.
מכיוון שנורית האזהרה נדלקה, התקלה אמורה להירשם במחשב המנוע, וניתן לקרוא אותה ע"י סורק מתאים במוסך מורשה. זה הפיתרון היעיל ביותר למערכת זו, מכיוון שישנם חיישנים רבים ולנחש מה לא תקין - נשאר בגדר ניחוש בלבד.
מטופל במוסך פרטי. 330000 אלף קילומטר מנוע שני עבר 150000 אלף עד עכשיו בערך..
מצב ראש מנוע?! איך אני ידע?! מים כול שבוע בערך ממלא....
הינפוזיה למזרקים?1 פרט?
יותר בכייון מזרקים אני מבין....
ניקוי מצערת מזה אומר?! ואפשר לעשות את זה לבד? יש לי חוש טכני.. רק תנו לי כיוון...
חיישן טמפרטורה... סיפור גדול? גורם נזק?!
המוסך רוצה 250 ש'ח על בדיקה של המחשב ומחיקת התקלה.. שזה לוקח בדיוק 2 דקות בלחץ!
פתרונות אחרים שיוכלים לסייע לי?!
אין צורך לצטט את ההודעה מעליך
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=5829&highlight=%F0%E9%F7%E5%E9+%E1%E9%FA+%EE%F6%F2%F8%F A
קח עוד אפשרות אני בשלב ראשון ומכיוון שלא יקר הייתי מנקה את בית המצערת רב נקודתי.
ותנסה לעשות חיפוש בנושא זה
אם אפשר לשאול למה הכיוון פונה לבעיה במצערת ?? או במזרקים ??
לי נשמע כמו חיישן תקול כמו שנאמר . ראשית הייתי ממליץ לגשת לסריקה של המחשב או לבצע בדיקת תקינות חיישנים לפי הגדרות אוטודאטה.
נתק מחשב מהמצבר חבר שוב לאחר 45 דקות.
וספר מה המסקנות .
עמית
נתק מחשב מהמצבר ?!
ניתוק כולל של כול המצב +- לגמריי יכול להתקבל גם?!
ואיך זה יפתור את הבעיה?!
"בדיקת תקינות חיישנים לפי הגדרת אוטודאטה" מזה אומר ?!
פעם זה קרה לחבר שלי במיצובישי קולט והיה לו את אותה הבעיה הטורים היו קופצים לו פתאום ולפעמים שקטים עד כדי רעידות של האוטו, הבעיה אצלו הייתה חיישן הטורים לא היה טוב היה על הפנים וזה מה שגרם לו לבעיה.
אני לא יודע אם זה ככה גם אצלך אבל בכול מקרה עצה אישית לך למוסך לבדוק זאת לפני שיתחילו לצוץ לך עוד בעיות בעקבות זה.
אוטדאטה היא תוכנה המספקת נתונים מדוייקים ומפורטים על הרכב שלך (שרטוטים , הסברים )
היא גם מספקת מערכי בדיקות לחיישנים .
ניתוק המצבר יביא לאיפוס המחשב רכב , במידה והבעיה היא מחיישן או מתקלה שנרשמה בזיכרון המחשב יתכן כי איפוסו יביא לשינוי בבעיה . (האיפוס מתבצע עיי ניתוק הפלוס מהמצבר ).
עמית
תודה לכולם אנסה ואתן פרטים בימים הקורבים.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.