PDA

View Full Version : טיימינג בפנדה


zizkebab
04-06-09, 12:46
שלום.
האם נהוג להחליף רצועת טיימינג בפנדה ב 60,000 ק"מ / 3 שנים, או רק לבדוק?

Ron_Dadon
04-06-09, 12:53
אם אני לא טועה - החלפה כל 60K

zizkebab
04-06-09, 15:04
לפי ספר הרכב, צריכה להיות בדיקה כל 60K ק"מ והחלפה כל 120K.
אבל כפי שמוכר לנו מדגמים אחרים של פיאט, הוראות לחוד ומציאות לחוד.
אני שואל מה הנוהג במוסכים.
השאלה באה מפני שאני כנראה קונה את הרכב שיש לי כיום בליסינג, והוא מגרד את ה 60K, ורוצה לדעת האם אצטרך להחליף, כמה זה יעלה וכו'.

Stefan Shpunk
04-06-09, 19:51
אני עומד על 33000 והרכב שלי בן 3 שנים וניסו לשכנע אותי להחליף. כמובן שלא הסכמתי.
אני אשמח גם לדעת מתי צריך תכלס להחליף וכמה זה עולה במוסך מורשה יבואן.

dodihob
04-06-09, 20:15
אני רואה שאתה מחולון, היכן אתה מטפל ברכב?
יש את מוסך שמשון ביהוד, מאוד אמינים ולא יגרמו לך להחליף דברים שאינך צריך.
מומלץ בחום

Caveman
04-06-09, 20:19
אני עומד על 33000 והרכב שלי בן 3 שנים וניסו לשכנע אותי להחליף. כמובן שלא הסכמתי.
אני אשמח גם לדעת מתי צריך תכלס להחליף וכמה זה עולה במוסך מורשה יבואן.

חבל שלא החלפת.
ההוראות הן 60,000 או 3 שנים. זה מה שקורה גם בפועל בשטח, וזה גם מה שמומלץ.
רוצים להתעסק עם זה ולהסתכן בזה שתתקעו? בבקשה.
הנזק אז כנראה יהיה גדול יותר.

אלעד ס
04-06-09, 20:40
אני עומד על 33000 והרכב שלי בן 3 שנים וניסו לשכנע אותי להחליף. כמובן שלא הסכמתי.
אני אשמח גם לדעת מתי צריך תכלס להחליף וכמה זה עולה במוסך מורשה יבואן.
דווקא במקרה זה, ההתעקשות להימנע מההוצאה, הנובעת מההנחה שאם הכל עובד סימן שהכל בסדר, היא שגויה.
אצל לא מעט יצרנים קיימת הנחיה לא למשוך את החלפת הטיימינג מעבר לשלוש שנים, וזאת בשל סכנת ההתייבשות של החגורה, כמו גם התעייפות המותחנים שלה.

ארילו
04-06-09, 22:57
ציון המנוע שלך הוא מנוע פייר.
זאת אומרת שאם הרצועה נקרעת, חוץ מחוסר נעימות לא נגרם נזק למנוע.

אמורים לבדוק כל 3 שנים או 60K ולהחליף כל 5 שנים או 120K.

אבל מצד שני להחליף רצועה זאת עבודה קצרצרה בפנדה שלא אמורה לעלות הרבה כסף, אז עדיף לבצע את זה ולא להיתקע ולשרוף יום.

zizkebab
05-06-09, 12:06
האם מנועי פייר הם אלה שהיו בפנדות הישנות (עד 2004), או שהם גם המשיכו לפנדה החדשה (2004 ואילך)?

ארילו
05-06-09, 12:17
זה אותו מנוע (בלוק וראש) שהיה באונו, בפנדות הישנות, בפונטו, בפונטו ספייס, בפנדות החדשות, בפיאט 500 ובגרנדה פונטו.

תכנון מאוד מוצלח של בלוק וראש. :)

Stefan Shpunk
05-06-09, 15:36
אני רואה שאתה מחולון, היכן אתה מטפל ברכב?
יש את מוסך שמשון ביהוד, מאוד אמינים ולא יגרמו לך להחליף דברים שאינך צריך.
מומלץ בחום

האמת שרק קבעתי תור פעם ראשונה לטיפול ליום א'(אני עדיין יכול לבצע את הטיימינג). קניתי את הרכב לפני כמה חודשים.
אני מתכוון לעשות את הטיפול במוסך המרכזי ברמת החייל מהסיבה שזה מאוד קרוב לעבודה שלי וככה אני לא אשרוף יום עבודה.

"מוסך שמשון" ביהוד מורשה? ממעבר על הודעות ראיתי שהרבה ממליצים עליו.
האם החלקים שלו מקוריים של פיאט? והאם יש הבדל בין אחריות שאני מקבל במוסך מרכזי לחלקים לאחריות במוסך זה?
בנוסף להמלצות, האם אמור להיות הבדל בין המחיר לטיפולים, תיקונים וכו'?

ארילו
05-06-09, 19:06
מוסך שמשון ביהוד הוא מורשה פיאט ומשתמש בחלקים מקוריים של פיאט (אלא אם אתה מבקש ממנו חלק חלופי).

האחריות היא אותה אחריות.
לגבי מחיר שעת עבודה - תיאלץ להרים טלפון ולשאול.

Stefan Shpunk
09-06-09, 15:26
רק רציתי לעדכן שעשיתי את הטיפול ובלי לבדוק המכונאי אמר לי שלא צריך להחליף את הטיימינג.

עשיתי טיפול שמנים, פילטרים, פלאגים, נוזל בלמים ועוד החלפה של תקע המנורה הימנית הקדמית וזה עלה לי אחרי הנחה של 15 אחוז על החלקים 1341 כולל מע"מ. האם זה נחשב ליקר?

Caveman
09-06-09, 18:25
אז בפעם הראשונה שהגעת למוסך, הוסבר לך שכן צריך להחליף. בפעם השניה לא?

Stefan Shpunk
10-06-09, 11:21
לא מדוייק.
בפעם הראשונה לא הייתי במוסך אלא הזמנתי תור לטיפול בטלפון. הפקידה שראתה שגיל האוטו הוא 3 שנים אמרה לי שצריך להחליף רצועה.
שלשום שהייתי במוסך, המכונאי אמר לי שאין צורך להחליף את הרצועה (בלי לבדוק).

stio
10-06-09, 11:31
הפקידה עובדת כנראה לפי הנתונים (או ההמלצות) היבשים של היצרן: החלפה כל 3 שנים או 60K, בעוד המכונאי מסתמך על כך שאם הרצועה נקרעת לא קורה כלום במנוע הזה, אז חבל על הכסף (ועל זמן העבודה שלו).

במקרה הזה אתה צריך לעשות את החשבון הפשוט שלך: או שאתה מחליף רצועה, או שאתה לא מחליף ומסתכן בקריעת הרצועה, אובדן יום עבודה ועצבים בגרירת הרכב למוסך וכל מה שנלווה ל"תענוג" הזה.
מכיוון שאין נזק לשסתומים בקריעת הרצועה, ההחלטה היא שלך ורק שלך לפי השיקולים שאתה רואה לנכון.

אני באופן אישי לאונו החלפתי כל 3 שנים בדיוק, לפי הספר. גם המוסכניק אמר לי כל פעם "עזוב אותך, בחייך, לא יקרה כלום, עליי", אבל אמרתי לו שיחליף בכל זאת. מצד שני במנוע של האונו 1.4 כן ייגרם נזק אם הרצועה תקרע, אז לא לקחתי שום סיכון.

בנוגע לעלויות טיפול: אתה יכול לסרוק את הקבלה יחד עם כל הפירוט? אך תמחק פרטים מזהים קודם (מס' רכב, מס' כרטיס אשראי וכ').