PDA

View Full Version : בעיה מוזרה בHGT


זאב-ב
28-05-09, 23:44
שלום לכולם בכמה ימים האחרונים התחילה אצלי בעיה מוזרה ברכב יש לציין שהיא התחילה לאחר שהתפוצץ לי מיכל העיבויי והמנוע התחמם טיפה (קו אחד מעל הטמפרטורה הנורמאלית שלו)
מייד כיביתי את הרכב ביצעתי תיקון זמני (הדבקתי את החלק שנשבר עם בוקסי) מילאתי פארפלו עד למקסימום וניקזתי אוויר מהמערכת ולאחר שווידאתי כי מערכת הקירור עובד טוב המשכתי בנסיעה
ועקבתי אחרי חום המנוע שלא עלה מעל הטמפרטורה הנורמאלית בזמן הנסיעה התחלתי להרגיש שהרכב לא נוסע כרגיל יש מעיין תחושה שהרכב נחנק ויש רעש של גימגומים בזמן שאני לוחץ על הגז בנוסף ישנה תופעה נוספת שהיא רעידות חזקות של הרכב במצב סרק למרות שהטורים יציבים החלק המוזר הוא שזה לא קבוע כלומר זה מתחיל ומפסיק בדקתי את נוזל הקירור ואת השמן ואין ערבוב בניהם כלומר אין פראפלו בשמן ואין שמן בפארפלו מה שמעיד שהאטם לא נפרץ (נראה לי) אני חייב לציין שכאשר התפוצץ לי מיכל העיבויי ופתחתי את מכסה המנוע כל המנוע היה מלא במים שהשפריצו מהפרצה שנוצרה האם יכול להיות שזה גרם לבעיה (נכנסו מים לכויילים) או שאין ממש קשר בין הדברים והבעיה שציינתי היא בכלל סימפטומים של סתימה במערכת הדלק

אשמח לקבל כל עצה או עזרה
תודה מראש

stio
29-05-09, 00:01
מד הטמפ' אצלך לא מציג את הטמפ' האמיתית אלא לפי הוראת מחשב ניהול מנוע. ז"א מד החום מתחיל לעלות מ- 107 מ"צ ומעלה, מה שזה אומר כשהשעון הראה קו אחד מעל האמצע טמפ' המנוע האמיתית היתה לפחות 110 מ"צ ומעלה.

אם נגרם נזק אי אפשר לדעת, אבל חשוב שתדע זאת.

ido
29-05-09, 04:48
יכול להיות צירוף מקרים, תחליף מיכל עיבוי, תבדוק נפילת לחץ, ואחרי שתראה שהכל תקין תנסה לסוע חזק בהילוך שני (טורים גבוהים) כדי לנסות לשחרר את הסתימה, אם קיימת, באינג'קטורים.

stas203
29-05-09, 10:03
יכול להיות שנכנסו מים לאיפה שנמצאים הפלאגים,זה קרה גם בHGT שלי ואז היו את התופעות שאתה מספר.

זאב-ב
29-05-09, 12:11
מד הטמפ' אצלך לא מציג את הטמפ' האמיתית אלא לפי הוראת מחשב ניהול מנוע. ז"א מד החום מתחיל לעלות מ- 107 מ"צ ומעלה, מה שזה אומר כשהשעון הראה קו אחד מעל האמצע טמפ' המנוע האמיתית היתה לפחות 110 מ"צ ומעלה.

אם נגרם נזק אי אפשר לדעת, אבל חשוב שתדע זאת.


מה זאת אומרת לפי הוראת מחשב אין ברכב בזה טרמוסטת זה לא נשמע לי הגיוני אחרת איך תידלק הוונטה אם אין לרכב חיישן חום בתוך הרדיאטור (שזה בעצם מה שמראה את חום המנוע ברוב הרכבים)

זאב-ב
29-05-09, 12:13
יכול להיות שנכנסו מים לאיפה שנמצאים הפלאגים,זה קרה גם בHGT שלי ואז היו את התופעות שאתה מספר.

אני אבדוק את זה תודה על התגובות דרך אגב הזמנתי מיכל חדש אבל צריך לחכות שבועיים עד שזה יגיע מאיטליה:mad:

stio
29-05-09, 12:25
יש לך טרמוסטט ברכב וגם יוניט חום.
תפקיד הטרמוסטט הוא לפתוח או לסגור את מעבר המים, ותפקיד היוניט הוא להדליק או לכבות את המאוורר.

העיניין הוא שהמד חום מנוע ברכב שלך (בעצם בכל הרכבים החדשים) לא מציג את הטמפ' האמיתית.
כשמד החום נמצא על האמצע, אתה חושב טמפ' המנוע היא 90°? לא. טמפ' המנוע האמיתית נעה סביב 87° ל- 107° אבל אתה פשוט לא יודע מזה כי הריי המד מראה על האמצע.
רק כאשר יש תקלה והטמפ' עולה מעבר ל- 107°, מד חום המנוע אצלך מתחיל לזוז לכיוון צד ימין. זאת הסיבה שהמון המון יצרנים בהרבה דגמים פשוט העיפו את מד חום המנוע. עכשיו שמתי לב שגם מאזדה 3 החדשה שתגיע עוד מעט היא ללא מד חום מנוע.