View Full Version : ראש מנוע פונטו ספייס
שלום,
אתמול הוחלף לי טרמוסס ונעשה ניקוי רדיאטור לאחר שהיו לי מס התרעות במד הטמפרטורה.לאחר מס' דקות התברר כי יוצאים לי מים מהאגזוז וכנראה שהלך הראש מנוע.הייתי מעוניין לדעת:
1.כמה החלפת ראש מנוע ורצועת טיימינג אמור לעלות לי?
2.האם זה נכון כי בפונטו יש צורך להחליף את התרמוסטט כל שנה?
3.והאם יש צורך להתקין מד חום למנוע?
תודה על העזרה
שלום,
אתמול הוחלף לי טרמוסס ונעשה ניקוי רדיאטור לאחר שהיו לי מס התרעות במד הטמפרטורה.לאחר מס' דקות התברר כי יוצאים לי מים מהאגזוז וכנראה שהלך הראש מנוע.הייתי מעוניין לדעת:
1.כמה החלפת ראש מנוע ורצועת טיימינג אמור לעלות לי?
2.האם זה נכון כי בפונטו יש צורך להחליף את התרמוסטט כל שנה?
3.והאם יש צורך להתקין מד חום למנוע?
תודה על העזרה
1.תלוי במוסך שתבחר (מורשה יבואן או מוסך מורשה רגיל) ובאיכות החלפים (תחליפיים או מקוריים), אני מעריך סביב 2000 ש"ח.
2.הבעיה בפונטו שאם הטרמוסטט מתקלקל הוא נתפס במצב סגור ברוב המקרים וזו הבעיה העיקרית, עלות טרמוסטט היא זניחה וגם ההחלפה פשוטה ואף ניתן להחלפה ללא צורך במוסך אם יש לך ידע וידיים טכניות, אין צורך בכיוון מסויים סה"כ פירוק והרכבה פשוטה וגם הגישה היא טובה במנוע.
3. כדאי מאד להתקין שעון חום, כל חשמלאי רכב מקצועי ידע לעשות את העבודה וקרוב לודאי שהתקין כבר כמה בפונטויים, מומלץ להתקין בנוסף למנורה הקיימת ולא במקום.
אם המים יוצאים דרך האגזוז לאחר חנייה ארוכה בשעות הערב או לילה שלם זה מצב נורמלי.
2000 נכון למנוע 8V
אם מדובר על ELX עם 16V, להכין כפול.
מכיוון שהוא רשם "מד טמפ'" ולא נורת טמפ' (למרות שהתייחס ל"התראות"), יתכן ומדובר על ELX.
תלוי מה הנסיבות- הרבה פעמים ראש מנוע בגלל טיימנג שנקרע גורם נזק לשסתומים ב16V
ב8V זה לא יכול לפגוע בשסתומים (הטלטלים) גם אם הם במצב פתוח בעת שהם עולים.
2000 נכון למנוע 8V
אם מדובר על ELX עם 16V, להכין כפול.
מכיוון שהוא רשם "מד טמפ'" ולא נורת טמפ' (למרות שהתייחס ל"התראות"), יתכן ומדובר על ELX.
הסיבה לא משנה שמדובר על שיפוץ ראש מנוע בלבד.
שיפוץ ראש מלא לספייס 16V יוצא כ-4000 שקלים (אני עברתי לצערי אחד כזה לפני כחצי שנה)
כנראה שבמוסכי פיאט החליטו שזה לינארי למס' השסתומים :p
תלוי מה הנסיבות- הרבה פעמים ראש מנוע בגלל טיימנג שנקרע גורם נזק לשסתומים ב16V
ב8V זה לא יכול לפגוע בשסתומים (הטלטלים) גם אם הם במצב פתוח בעת שהם עולים.
תיקון קטן - הטלטלים מחברים בין הבוכנה לגל הארכובה (קראנק) ככה שהטלטלים לא יכולים לפגוע בשסתומים. הבוכנה כן.
אפשר להשתגע למה לשלם 4000 ש"ח.
יש לי רעיון השאלה אם החברים מעוניינים והצעתי היא:
כל החברים המעוניינים לעזור הן בידע ובעזרה ולימוד הפרוייקט יצטרפו.
אני מוכן לנדב את החנייה המקורה של בית הוריי.
אני מוכן לבדוק עלויות של ישור ראש מנוע והחלפת גומיות לשסתומים.
יש מכון לישור ראשים בלבד לייד החנייה של בית המשפט שוקן ת"א הצעה ראשונה.
יש לי אחיין ששולח ראשי מנוע לישור בלבד ב-100 ש"ח בכפר קסם לוקח עליי את הבדיקה.
עכככככככככשיו הגלגל עובר לחבריםהאם יש מעוניינים שיתרמו מזמנם לפרוייקט.
יכול להיות שפליישר ירצה או מישהו אחר יכול להיות.
זמנים ימי שישי ושבת.
לצערי למנועי 16V צריך נועלים מיוחדים לקאמשאפטים (גלי הזיזים).
לגבי יישור ראש ב-100 ש"ח, אני מעדיף שאם הראש כבר פורק אז שיעשו עליו עבודה יסודית ומדוייקת (יישור ומילוי, החלפת גומיות שסתומים, בדיקת אטימות בלחץ ושיוף והתאמת השסתומים מחדש) ולשלם על זה עוד קצת. (אני הולך למיכאל ראשים ביצחק שדה פשוט כי הם חביבים ביותר).
יש לי מידות לייצור של נועלים כאלה לפונטו דור ראשון 16V אבל אני לא יודע אם זה יתאים לפונטו ספייס.
יש לי מידות ליצור נועלים כאלה, פונטו דור 2 16V.
האים אתה משפץ ראש מנוע באופן עצמי.
השאלה מכוונת לחבר שפתח את השירשור בנושא ראש מנוע.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.