התחבר

View Full Version : אנא חיתמו על העצומה: העלאת המהירות המותרת בכבישים הבין עירוניים


stio
18-05-09, 18:22
אנא חיתמו על העצומה שהכנתי היום בנושא העלאת המהירות המותרת בכבישים הבין עירוניים, נושא שידוע אצל כל חובב רכב. ביחד נצליח (אולי) לשנות את החוק ההזוי הנהוג כיום.

אם אפשר, פרסמו עצומה זאת בכל דרך אפשרית המקובלת כיום, ע"מ לצבור חתימות נוספות. אשתדל להפיץ ברוב הפורמים.

כמו כן, אשמח להערות, אני יכול לערוך את העצומה בכל עת.

קישור לעצומה:
http://www.atzuma.co.il/petition/stio/1

תודה לכולם,
גיא.

gsk
18-05-09, 18:40
עריכה: לא ידעתי STIO הוא יוזם העצומה.

בכל אופן גיא. יוזמה דומה הועלתה ע"י רוני אהרונוביץ ונכשלה. מציע לך לעיין בנוסח ההצעה שלו (http://www.netcar.co.il/petitions/p.asp).

מעיוון רופף בנוסח שלך ראיתי שאתה מציע להעלות את המהירות ל-100 בכבישים ללא הפרדה בין נתיבים - לדעתי סכנה חמורה!

בנוסף הגדרה קטגורית של "חורף" שאוטומטית יוביל להורדת מהירות הנסיעה היא די מגוחכת ודי מתאימה לחקיקה ה"טיפשית" שיש לנו היום. ידוע שבישראל יש הרבה ימים יבשים עם ראות מצויינת.

gsk
18-05-09, 18:58
עוד דבר בעניין העצומה שלך.

החמרת הענישה לעברייני מהירות (בתנאי שהעצומה תתקבל) פה אתה בעצם קובר את רוב הטיעונים שלך כי אתה בעצם מצדיק את הטענה השגויה של המשטרה ש: מהירות היא גורם מרכזי בתאונות דרכים (מה שלא נכון עובדתית). במקום זה צריך לתת דגש על החמרת ענשיה וחילוט רכבים לעבריינים סדרתיים, מזגזגי נתיבים, עוברים באדום, נהגים בשכרות/ סמים, משוחחים בסלולרי, מתאפרות/ מתגלחים בזמן נהיגה (לא בזמן עמידה ברמזור), עוקפי פס לבן וכד'. כלומר להחמיר עם הנהגים שעוברים עברות מסוכנות וכלונו רואים זאת יום יום על הכביש.

stio
18-05-09, 19:38
עריכה: לא ידעתי STIO הוא יוזם העצומה.

בכל אופן גיא. יוזמה דומה הועלתה ע"י רוני אהרונוביץ ונכשלה. מציע לך לעיין בנוסח ההצעה שלו (http://www.netcar.co.il/petitions/p.asp).

מעיוון רופף בנוסח שלך ראיתי שאתה מציע להעלות את המהירות ל-100 בכבישים ללא הפרדה בין נתיבים - לדעתי סכנה חמורה!

בנוסף הגדרה קטגורית של "חורף" שאוטומטית יוביל להורדת מהירות הנסיעה היא די מגוחכת ודי מתאימה לחקיקה ה"טיפשית" שיש לנו היום. ידוע שבישראל יש הרבה ימים יבשים עם ראות מצויינת.

קודם כל פעם ראשונה שאני רואה את היוזמה של רוני. מסתבר שפחות או יותר הצעתו דומה לשלי.
שים לב לאן הוא שלח אותה, למשטרה?! הריי ברור שלא ייצא מזה כלום. במדינה שלנו הכל צריך לעבור דרך התקשורת, רק ככה זז משהו.

בנוגע לכבישים עם נתיב אחד ללא שטח הפרדה: למה לדעתך זוהי סכנה חמורה? הריי כולם נוסעים שם גם ככה על 100 (לפחות). כביש הערבה הוא גם עם נתיב אחד לכל כיוון וללא שטח הפרדה. האם שם לא ניתן לנסוע על 100 קמ"ש בביטחה?

בנוגע לקטגוריית "חורף"- צודק, אבל אין ברירה. גם אורות ביום שמשי ללא הגבלת ראות לא עוזרים בכלום (לדעתי), בכל זאת חובה להדליק בחורף, כי יודעים שאם יגידו לנהגים "תדליקו רק בגשם" אז יהיו כאלה שלא ידליקו בטענה ש"רק עכשיו התחיל לרדת גשם"... ככה זה גם לגבי מהירות. תגביל מהירות בימים חורפיים בלבד? תמיד אלו שיתחכמו בטענות "לא ידענו, לא שמענו, לא חשבנו..." בחורף לא לוקחים סיכונים, מה גם שלך תדע איזה חורף ייפול עלינו (זוכרים את חורף 91-92?)

עוד דבר בעניין העצומה שלך.

החמרת הענישה לעברייני מהירות (בתנאי שהעצומה תתקבל) פה אתה בעצם קובר את רוב הטיעונים שלך כי אתה בעצם מצדיק את הטענה השגויה של המשטרה ש: מהירות היא גורם מרכזי בתאונות דרכים (מה שלא נכון עובדתית). במקום זה צריך לתת דגש על החמרת ענשיה וחילוט רכבים לעבריינים סדרתיים, מזגזגי נתיבים, עוברים באדום, נהגים בשכרות/ סמים, משוחחים בסלולרי, מתאפרות/ מתגלחים בזמן נהיגה (לא בזמן עמידה ברמזור), עוקפי פס לבן וכד'. כלומר להחמיר עם הנהגים שעוברים עברות מסוכנות וכלונו רואים זאת יום יום על הכביש.

החמרת הענישה לאחר ההלאה נועדה להפריך את הטענה ש"גם ככה כולם נוסעים מעל המהירות. תעלו מהירות? ייסעו עוד יותר מהר".
ככה אני סותם את הפירצה הזאת ולא מאפשר לאנשים להגזים יתר על המידה.
בנוגע להחמרת הענישה על עבירות חמורות אחרות אני מסכים, אבל זה כבר נושא אחר.

shachar
18-05-09, 22:03
עם כל הכבוד. עד שלא תהיה תשתית כבישים ראויה (סע קצת באירופה ותראה מזה כביש אמיתי)
אין סיבה להעלות את המהירויות המותרות בכבישים. הכבישים בארץ הם סכנת חיים בפני עצמם.
אמנם מהירות אינה הגורם המרכזי לתאונות דרכים, אבל תאונת דרכים במהירויות גבוהות קטלנית הרבה יותר

העלאת המהירויות ל 120,130 ו 140 כפי שאתה דורש, תגרור מיד אחריהן את עברייני מהירויות להעלות את הרף
שאם כיום הם נוהגים על 140 בכבישים של 90 אז לאחר השינויים שלך הם ינהגו במהירויות של 180,190,200 קמ"ש.

אינני צדיק ואיני אומר שאני נוסע כחוק ואני אשמח אם נוכל לנסוע קצת יותר מהר ושזה יהיה גם חוקי
אבל זו הצעה רעה מהסיבות שציינתי


נ.ב
היום ניתפסה סבתא על גלגלים , שוטרים תפסו זקנה בת 95 !! נוסעת 135 קמ"ש בכביש בין עירוני בטענה שהכביש היה פנוי.
קודם שיורידו אנשים בגילים מופלגים כאלה מהכביש, אח"כ שידאגו לתשתיות ורק אח"כ למהירות הנסיעה

stio
18-05-09, 22:26
אבל מצד שני אתה לא יכול להוריד אנשים מהכביש בגלל גילם, זאת אפליה. למרות גילם, עדיין יש כאלו שכשירים לנהוג.

liorwohl
18-05-09, 23:07
שחר אם היית נוסע בקטע כביש הזה היית מבין למה אפילו אישה בת 95 נסעה שמה 130..
יש שמה 3 נתיבים רחבים לכל כיוון עם הפרדה רצינית, וזה כביש ממש חדש ומאוד איכותי, משהו שלא רואים בארץ. אפילו אני בנסיעה הראשונה שלי עם המלווה שעוד לא ידעתי לעשות התחלת נסיעה בלי לכבות את האוטו נסעתי שמה 110 בלי להרגיש..

VivaItalia
19-05-09, 11:08
חילוט רכבים היא אחת התקנות ההזויות ביותר שתוקנו במדינת ישראל, מדובר בתקנה אנטי-דמוקרטית בעליל הפוגעת בזכות הקניין של אדם ואף של אדם שלישי ! חייבים להבין שרכב לא מבצע עבירות ולא עושה תאונות - הנהג כן !!! מה גם שאין שוייון בפני החוק משום שלא ראיתי שמשביתים לחודש רכב של שר או ח"כ וגם לא ניידת משטרה ... היוזמה הזאת באה מכיוונם של "אור ירוק" והגורו חיים הכט שנטלו לעצמם את המונופול על הבטיחות בדרכים ובדרכם שלהם הצליחו לשכנע את המחוקק.
ישנן עבירות חמורות שמובילות לתאונות דרכים, גם אם לא במישרין, שלא ניתנת עליהן הדעת כגון נסיעה בנתיב שמאל (וזה שמאחוריו חסר סבלנות, מתעצבן, עוקף מימין ועלול לעשות תאונה), חוסר איתות, חניה כפולה (גם אם זה רק לרגע לרדת לפיצוציה לקנות סיגריות...), נהיגה תוך כדי קריאת עיתון/גילוח;איפור, חיתוך נתיבים (כל החבר'ה מהצוות האווירובטי באיילון שחותכים מהנתיב השמאלי ביותר לירידה מהאיילון ...) - את כל אלה חייבים להוריד מהכביש !!!
בהקצנה אומר שאולי צריך להוציא מכרז שאיזה משפחת פשע תיקח על זה אחריות ובשיטות שלהם ישליטו סדר - עמדת בחניה כפולה ?! - שוברים לך פנס, נסעת בנתיב השמאלי - פנצ'ר בארבעת הגלגלים וכל אחד עם הדימיון שלו. בקיצור, תנו לנהוג בארץ הזאת ...
ואפרורפו זקנים על ההגה, אתמול בערוץ 2 היתה כתבה על רות דיין, בת 92 שעדיין נוהגת בכוחות עצמה ובערבה נהגה למעלה מ-120 קמ"ש :)

ניר.