התחבר

View Full Version : ניקוז אויר ממערכת הקירור


Amit-IL
18-05-09, 03:39
לאחר החלפת נוזל קירור באיזה שלב מנקזים את האויר?
1. בזמן ההמתנה לפתיחת הטרמוסטט (לפני שהוא נפתח).
2.לאחר פתיחת הטרמוסטט (ברגע ששומעים את המאורר נכנס לפעולה והצינור העליון מתחמם כמו הצינור התחתון).
3אין חשיבות ברגע שמניעים את הרכב לאחר מילוי הנוזל החדש מנקזים אויר או לאחר פתיחת הטרמוסטט.

ההיגיון אומר לי שתשובה מס' 2 היא ההגיונית ביותר אך לגעת בבורג הניקוז או לקבל מגע עם המים הרותחים לא ממש נעים ונוח, בבקשה דעתכם בנושא.

לכל בעלי הפונטו והפיאט בכלל אם עוד לא הבנתם את הרמז של הימים האחרונים הקיץ הולך להיות גיהנום אמיתי הרבה יותר מיציע ג' מחר נגד הפועל ת"א, זה הזמן למי שעוד לא הספיק לטפל במערכת הקירור שרגישה לחום בארץ, משאבת מים חדשה/תקינה תורמת רבות לסירקולציה חזקה וטובה למערכת הקירור ובנוסף טרמוסטט חדש/תקין שניפתח ונסגר במעלות הנכונות כמעט חורץ גורלות,
ניקוי חיצוני של הרדיאטור באמצעות מכונת לחץ מים (כמו במכוני רחיצת רכבים) שינקה את כל האבק והזוהמה ויתן מעבר חופשי יותר של אויר ומגע של 100% עם צלעות הרדיאטור.

saar
18-05-09, 09:35
אף אחת מהתשובות שרשמת.

לאחר ריקון הרדיאטור והחזרת הצינור התחתון, פותחים את ברזי הניקוז שיהיו פתוחים ומתחילים למלא מים עד שיוצאים מים מברזי הניקוז, ואז סוגרים את הברזים הללו וממשיכים למלא עד הסוף או עד הסימון.

בפונטו יש לך ברז ניקוז אוויר מאחורי הפנס הימני הקידמי מתחתיו.
ותמיד אפשר לשלב זאת עם פתיחת צינור מים עליון באזור תא המנוע.

ארילו
18-05-09, 11:20
יש גם בורג ניקוז על הצנרת שהולכת לרדיאטור חימום.

Amit-IL
18-05-09, 12:29
אוריי הבנתי ותודה על התשובות.
השאלה היא, אם עדין הטרמוסטט לא נפתח זה אומר שלא עוברים דרכו מים ואין סירקולציה לא יכול להיות מצב שבועות אויר יכלאו בצינור העליון?

saar
18-05-09, 14:18
לא משום שאתה מבצע את ההליך שפקק הרדיאטור פתוח , ולא סגור. ועל כן הן יצאו החוצה מהצינור העליון כלפי מעלה על לפקק שכאמור הוא פתוח.

כמו כן, הקפד לתת לחיצות קלות על צינורות המים על מנת שבועות שנלכדו ימצאו עצמן החוצה.

שוב אני מחדד, את הברזי ניקוז אתה פותח, ממלא מים עד שהמים יוצאים מברזי הניקוז, רק אז אתה סוגר אותם, וממשיך למלא עד שהגעת למקסימום. רק אז אתה מניע את הרכב, כאשר המכסה של הרדיאטור פתוח בלבד. לאחר מספר סירקולציות בו אתה מוסיף קצת קצת מים ועד שראית שהמפלס התאזן על המקסימום לאחר פתיחת הטרמוסטט. אתה רשאי לסגור את המכסה. וסיימת.

Amit-IL
18-05-09, 14:45
תודה על ההסבר נשמע פשוט ובטוח.
עוד שאלה שיש לי לגביה תשובה מסופקת, איך יודעים מתי הפקק של הרדיאטור אינו תקין ושצריך להחליפו בחדש?

רקובי
18-05-09, 16:06
מצטרף לשאלה לגבי פקק מיכל העודפים. לפי הידע הכללי, בלחץ מסויים הוא אמור לשחרר את הנוזל החוצה, אך לפי מידת הסגירה, והמבנה שלו, נראה שהפקק הזה מיועד לחסום יציאת נוזל קירור ויהי מה...

saar
19-05-09, 15:14
לא הבנתי אותכם בכלל!
תעשו הפרדה!
יש רדיאטור וכמו ברוב המכוניות הרדיאטור מחובר למיכל עיבוי המהווה גם כמיכל עודפים.

בפיאט וויתרו על זה וקיים רק רדיאטור, משמע אין מיכל עיבוי (עודפים).

רקובי
20-05-09, 00:32
מיכל העודפים בפונטו יושב "על" הרדיאטור. אבל זה לא פקק על הרדיאטור עצמו.
הכוונה (שלי) היא כמובן לפקק השחור שנמצא משמאל לרדיאטור

saar
20-05-09, 10:54
אין בפיאט מיכל עודפים (עיבוי). מה שאתה חושב שזה מיכל עודפים זה המשפך של הרדיאטור, והוא מהווה חלק אינטגרלי מהרדיאטור עצמו. משמע יש רק רדיאטור. אין מיכל עודפים.
מיכל עודפים זהו מיכל הנפרד מהרדיאטור, וכפי שכבר אמרתי אין בפיאט פונטו מיכל עודפים. אם היה זה מיכל עודפים, הריי שהיה יוצא ממנו צינור שהיה מאפשר יציאת עודפים, ובפיאט פונטו אתה רואה שהמערכת קירור מנוע סגורה ואטומה, משמע אין מיכל עודפים (עיבוי).

ואם אתה מדבר על הפקק שאתה פותח על מנת לשים נוזל קירור, אז אתה מדבר על הפקק של הרדיאטור.

רקובי
20-05-09, 11:18
בכל מקרה, קרא לו איך שתרצה, מדובר בפקק היחיד שיש.
מה לגבי התכונות שלו ? כיצד יודעים שפעילותו תקינה?

ארילו
20-05-09, 12:23
אני לא יודע איך הוא בספייס, אבל מדובר בפקק שיש בו קפיץ. כאשר הלחץ במערכת הקירור עולה מעל לרף מסויים הוא מתגבר על הקפיץ וככה משחרר לחץ.

saar
20-05-09, 18:29
ארילו צודק אין לי מה להוסיף

רקובי
21-05-09, 00:16
אז בספייס אין לו קפיץ. הוא סתם פקק שנסגר בהברגה, חזק ככל האפשר...
נו שוין.

Amit-IL
21-05-09, 00:28
הפקק בספייס הוא כמו כמו בדור 1, שים לב בתוכו יש פלסטיק לבן שמסתיר קפיץ, אם תלחץ ותשחרר לחץ עם היד תרגיש זאת.

על השאלה עדין אין תשובה חד משמעית, מתי/איך יודעים שפקק הרדיאטור אינו תקול?

אין מצב מבחינה הגיונית שלא יהיה מקום להוצאת/שחרור לחץ מהמערכת.