PDA

View Full Version : האוטו בולע שמן - פונטו HGT 2001


quadx
15-05-09, 12:48
יש לי פונטו HGT שנתון 2001, האוטו נסע כ85 אלף ק"מ בסה"כ.
האוטו אצלי לא נמצא יותר מחודשיים+, לכן הבחנתי בתופעה רק בחודש האחרון כשהתחלתי לבדוק שמן על בסיס יומי.
אחרי טיפול גדול שכלל תיקון נזילות קטנות, טיימינג, פילטר שמן, פילטר וכו', מילאו לי את כל מיכל השמן מנוע.
לאחר כשבועיים הבהבה לי נורת שמן למשך כמה שניות, במוסך נאמר לי שהייתי ממש על הקצה התחתון של המדיד ונסעתי לשלום.
לאחר כשבועיים ירד לי עוד פעם שמן בצורה חריגה, והלכתי ושם שוב מילאו לי הפעם שמן חצי סינטטי כדי לראות לאן השמן בורח.
לאחר כשלושה שבועות הבחנתי שוב בירידה דרסטית בכמות השמן אשר דרשה מילוי חוזר של 2 ליטר לפחות, החלטתי לרוקן את כל השמן והחלפתי את כולו לשמן סינטטי מלא.
לאחר שהחלפתי הבורג שסוגר את מיכל השמן בתחתית הרכב לא נסגר עד הסוף אז הייתה לי קצת נזילה משם, אז ניגשתי למוסך וסגרו לי אותו כמו שצריך.
היום בדקתי שמן, והמדיד ירד כמעט בחצי ממה שהוא היה, הנזילות שהיו מהבורג שסוגר לא היו כאלה גדולות, מה שכן האוטו עובד בסל"ד גבוהה רוב הזמן.
לאן השמן לעזאזל נעלם?
האוטו לא מעשן עד כמה שאני יודע ובדקתי כמה פעמים, מילאתי שמן סינטטי מלא 5W40, אין נזילות נראות לעין (האוטו עומד בחנייה מקורה ואני בודק כל הזמן).
שמעתי שמועה שאומרת שהמון פונטו HGT שיוצרו בשנת 2001, הגיעו עם בעיות ברינגים שגרמו לאכילת שמן, ואותם מכוניות הוחזרו לסוכנות עקב כך.
אני מודע לכך שכל ה-HGT אוכלות שמן, אבל בשבועיים ירד לי חצי מהמדיד זה הגיוני?!
מישהו גם זרק לי שאולי הקרטר שמן סתום, יכול להיות שמשם הבעיה?
אני מודה מאוד לכל מי שיעזור לי, אני על סף ייאוש.:neutral:

Caveman
15-05-09, 13:14
"כל הפונטו HGT אוכלות שמן" - אני מכיר לפחות 5 שלא. שמועות ותו לא.

לגבי הבעיה, כמו שרשמתי לך בקארספורום (זה אתה אגב?), נשמע לי תמוה. אני אשמח לדעת מה הייתה הבעיה בסופו של דבר.

זאב-ב
15-05-09, 14:36
תיבדוק את סביבת המנוע כלומר תשים לב האם על הצינורות מסביב למנוע עצמו יש שמן יבש או קרוש עם אבק והאם יש סימני שמן על המנוע עצמו כי אם כן יכול להיות שהמנוע משפריץ שמן מאטם מכסה השסטומים בימיוחד אם אתה אומר שהרכב עובד על טורים גבוהים רוב הזמן תשים לב על החיבור בין מכסה השסטומים לראש המנוע שקיים מעיין פס גומי שחור ושהוא נראה לחוץ בין מכסה השסטומים לראש המנוע כי אם האטם לא לחוץ היטב אז המנוע ישפריץ שמן בכמויות דיי רציניות

*ניר*
15-05-09, 14:55
תבדוק שהם לא "טחנו" את הבורג/הברגה של האגן שמן
אני עשיתי טיפול לפני חודש בערך ואז אחרי שבועיים היה חסר לי בערך 2 ל' שמן
ושחזרתי למוסך לבדוק התברר שהבורג נטחן ומשם נזל השמן.
וכמובן שהם סידרו את זה על חשבון המוסך

quadx
15-05-09, 15:42
עריכה:

בדקתי את סביבת המנוע ושמתי לב שכל החלק שמתחת למכסה השסתומים מלא בסוג של ג'יפה שחור, עירבוב של אבק ושמן ככל הנראה, וזה נמצא על כל הבלוק של המנוע שמתחיל מתחת למכסה שסתומים.
בנוגע לנזילות אני ישים קרטון מתחת לאוטו ויחזור עם רשמים מחר בבוקר.

ido
15-05-09, 17:32
לפעמים השמן גם נוזל לכיוון הפלאגים, פרק אותם ובדוק אם הם מלאים בשמן. בכל מקרה נסיעה בטורים גובהיים תאכל יותר שמן במיוחד עם סינטטי מלא שהוא יותר "דק" ויותר "קל" למנוע לאכול אותו. אם אתה לא מוצא נזילה כל שהיא אז אני יכול להמליץ לך על תוסף לשמן מנוע של BG (מואאה) כחול, הוא עושה עבודה לא רעה ואתה תראה תוצאות.

quadx
15-05-09, 17:36
לפעמים השמן גם נוזל לכיוון הפלאגים, פרק אותם ובדוק אם הם מלאים בשמן. בכל מקרה נסיעה בטורים גובהיים תאכל יותר שמן במיוחד עם סינטטי מלא שהוא יותר "דק" ויותר "קל" למנוע לאכול אותו. אם אתה לא מוצא נזילה כל שהיא אז אני יכול להמליץ לך על תוסף לשמן מנוע של BG (מואאה) כחול, הוא עושה עבודה לא רעה ואתה תראה תוצאות.

עבודה בטורים גבוהיים אוכלת שמן זה נכון, אבל עד כדי כך של חצי מהמדיד בשבועיים?
האם יכול להיות שהרינגים גמורים? (למרות שהקילומטראז' של האוטו נמוך 85 אלף)
אולי אטם דפוק? קרטר שמן סתום?
ומה עושה התוסף BG?

ido
15-05-09, 17:41
כמה אתה נוסע בשבועיים? וחצי מדיד זה חצי ליטר סה"כ. אם הרינגים היו גמורים היה לך המון שמן באגזוז לפי דעתי ואז העשן הלבן היה חוגג. BG לשמן מנוע זה תוסף שמייעל את איכות השמן שלך ובנוסף "נדבק" במרווחים שונים צרים מאוד שמשם עלול השמן להשרף.

orenhazan
15-05-09, 17:57
טוב בוא נסכם ככה ה HGT לא אוכלת שמן סידרתית גם לא שנת הדגם 2001 לצורך העניין הרכב שלי 2001 ועבר כבר 221K ורק עכשו לקראת ה 200K הוא אכל ממש טיפה שמן החלפת גומיות השסתומים פתרה את הבעיה לגמרי.
ולעניין עצמו יש בעיה ידועה בקריאת המדיד שמן בפונטו HGT. ופיליפ יכול גם לספר לך כי זה קרה לו.
הבעיה היא שצריך להכניס את המדיד אחרי הניקוי שלו בזווית מסויימת כי אם הוא לא נכנס בזווית הנכונה הוא יכול להראות שאין גם שמן בכלל נתקלתי בלא מעט HGT שאתה מוציא את המדיד ואתה רואה שחסר שמן אבל שאתה מרוקן את השמן הכמות שיוצאת תקינה לגמרי.
הבדיקה הכי טובה היא להשאיל מדיד שמן מ HGT אחרת ולבדוק איתו.
יש לפעמים מצב שהקפיץ של המדיד נשרף מהחום של מגן סעפת הפליטה ומשום מה המדיד מתקצר ולא נכנס עד הסוף בבדיקה ואז אתה חושב שחסר שמן.
או לחילופין לרוקן את השמן שיש כרגע ברכב ואז למדוד עם כלי קיבול כל שהוא מהי כמות השמן ברכב כרגע.
כל זה נכון אם בטוח אין נזילות שמן ושללנו את עניין נזילות השמן לחלוטין.
לגבי אכילת שמן לא נראה לי בכלל גם בגלל הכמות הרבה שחסרה ואם הרכב היה אוכל שמן בכמות כזו אתה היית צריך לראות מיסוך עשן לבן מאחורי הרכב בנסיעה ככה שאין סיכוי שזה אכילת שמן.
בכל מקרה תבדוק את מה שייעצתי לך.
יום טוב ומקווה שעזרתי.

ido
15-05-09, 18:37
אורן מה העלות של החלפת גומיות לשסתומים במורשה? והאם כדאי לבצע כטיפול מונע?

quadx
15-05-09, 21:01
אורן תודה רבה לך עזרת לי מאוד, אני עכשיו כמעט בטוח שזה לא נובע מהרינגים, גם בגלל שאם זה סה"כ חצי ליטר חצי מדיד אז זה סביר לגמרי, וגם בגלל שנראה לי שיש לי בריחה ממכסה השסתומים (גומייה לא אוטמת).
אני יבצע מעקב אחרי נזילות, יבדוק גם את המדיד למרות שאני לא חושב שיש לי דרך לעשות את זה אבל ננסה.
בכל מקרה תודה רבה על התגובה הבונה והעוזרת.
כנ"ל לגבי עידו תודה רבה.
אגב אם תוכל לומר לי כמה עלה לך להחליף את גומיית איטום השסתומים כולל עבודה אני אשמח מאחר ונראה לי שהמון שמן בורח משם.

orenhazan
15-05-09, 21:16
אטם מכסה שסתומים זה ממש שטויות העלות פה היא ממש זולה עלות האטם הוא 94 שקל לפני מע"מ ועם קצת ידע טכני אתה יכול להחליף אותו לבד.

גומיות שסתומים זה כבר עסק אחר מומלץ לעשות את זה בהחלפת רצועת תיזמון כי צריך לפרק את גלי הזיזים. ולעשות רק את זה לפי דעתי זה סתם יקר ומיותר אפשר להמתין עם זה עד להחלפת הטיימינג ברכב.

עלות הגומיות עצמם מאוד זניח 15 שקל לפני מע"מ לכל גומיה יש 16 כאלה.(דרך אגב סתם לידיעה כללית זה אותם גומיות שסתומים שיש בספייס 8V) לגבי העבודה יש כלים מיוחדים להוצאת הגומיות ללא פירוק ראש המנוע. כמו שאני יודע רק המוסך המרכזי מחזיק את הכלים האלה לכן רצוי לעשות את זה שם.

quadx
15-05-09, 22:32
הקטע הוא שעשיתי טיימינג לפני חודשיים, האם יכול להיות שלא אטמו את העניין טוב (גומייה לא במקום \ לא מחוזק)? ואם הם עשו לי טיימינג האם אני יכול לדרוש מהם איטום (גומיות חדשות כולל הרכבה) כפיצוי על כך שזה לא נעשה טוב בטיימינג?

orenhazan
15-05-09, 22:46
בכל פירוק מכסה השסתומים חובה להחליף את אטם מכסה השסתומים כי ברגע שאתה מהדק את הברגים בסגירה הוא נלחץ ואוטם.
ברגע שאתה פותח את המכסה שוב אסור להחזיר את האטם הישן כי בסבירות גבוהה שתהיה נזילת שמן מהחיבור של מכסה השסתומים לכן אפילו אם לא עברו כמה ימים מהחלפת אטם מכסה שסתומים במידה ופירקו את המכסה. שוב צריך להחליף שוב אטם.

הדבר נכון גם לגבי רצועת טיימינג אפילו אם החלפת אותה לפני כמה ימים והמנוע עבד כבר עם הרצועה במידה ואתה מפרק אותה שוב לפי הוראות היצרן אתה חייב להחליף את הרצועה שוב אסור להחזיר את אותה רצועה.

אני בטוח שרוב המוסכים לא מתייחס להנחיות האלה אבל תאמין לי שזה דברים חשובים שלא הומצאו סתם. ולכן כל דבר אפילו אם הוא לא הגיוני יש את הסיבה שלו.

גש למוסך שביצע את עבודת החלפת הטימיינג ודרוש שיחליפו לך את האטם אתה צריך לשלם רק על החלק ולא על העבודה מכיוון שהם היו צריכים להחליף את אטם מכסה השסתומים מלכתחילה.

quadx
15-05-09, 23:53
האם יכול להיות שכמות גדולה של שמן בורחת משם?
יכול להיות שהבעיה נובעת מקרטר שמן סתום? כמה עלול לעלות החלפה שלו?
ואיך אני בודק אם החליפו לי את אטם מכסה השסתומים כדי לא לצאת טמבל ולדרוש משהו שכבר עשו לי?

yair068
16-05-09, 01:18
ממכסה שסתומים לא יכול לנזול כל כך הרבה שמן כמה אתה נוסע ביום?
אין דבר כזה קרטר סתום .
בדיקת שמן חייבת להיעשות על משטח ישר ז"א שבעלייה תראה שחסר או על הצד אבל זה בצורה חריגה.
קח את הרכב לשטיפת מנוע 60 ש"ח ותעקוב אחרי הנזילות שלב ראשון.
בדוק כמו שאמרו הפעל את המנוע בסיבובים גבוהים ותראה אם יוצא עשן שחור.
בדוק קומפרסיה ואז תדע מצב הרינגים
יכול להיות שהרינגים נהרסו בגלל נסיעה פרועה ברכב שכזה .
חוץ מזה אל תתיאש

פיליפ
16-05-09, 13:38
גם אצלי היה חסר שמן שבוע אחרי שביצעתי החלפה, לפחות זה מה שהמדיד היה מראה לי.
רוקנתי את השמן לתוך בקבוקים ופשוט מדדתי את המפלס. התוצאה הייתה שלא היה חסר שמן למרות שהמדיד היה על המפלס התחתון.

לאחר כמה טיפולים שבכל אחד מהם מדדתי את כמות השמן לאחר הריקון הרכב היה אוכל כ-0.8 ליטר לכ-5000 ק"מ.

המדיד שלך שחור במקרה? יש עליו סימנים של שריפת שמן?

עידו, ממש לא מומלץ להוסיף את התוסף, הוא משנה את הצמיגות של השמן וההפך, יעילותו של השמן יורדת, הרי לשם מה שמנו שמן סינטטי בצמיגות נמוכה? לא חבל על הכסף? מה גם שהעלו כמה פעמים ב-CF תמונות שהראו בוצה בתוך המנוע לאחר שימוש בתוספי שמן.

זאב-ב
16-05-09, 13:55
ממכסה שסתומים לא יכול לנזול כל כך הרבה שמן כמה אתה נוסע ביום?
אין דבר כזה קרטר סתום .
בדיקת שמן חייבת להיעשות על משטח ישר ז"א שבעלייה תראה שחסר או על הצד אבל זה בצורה חריגה.
קח את הרכב לשטיפת מנוע 60 ש"ח ותעקוב אחרי הנזילות שלב ראשון.
בדוק כמו שאמרו הפעל את המנוע בסיבובים גבוהים ותראה אם יוצא עשן שחור.
בדוק קומפרסיה ואז תדע מצב הרינגים
יכול להיות שהרינגים נהרסו בגלל נסיעה פרועה ברכב שכזה .
חוץ מזה אל תתיאש


אז זהוא שבHGT כן יכול לעוף הרבה שמן מהמכסה שסטומים בימיוחד לאחר טיפול במוסך של סמל"ת
(אורן אל תיפגע לא מכוון אליך) אצלי למשל הם לא סגרו טוב את מכסה השסטומים והיה עף שמן בכמויות
וכאשר חזרתי למוסך כדיי שיהדקו את הברגים הם גזרו את הפינה של המכסה (שברו) לצערי הרב שמתי לב מאוחר מידיי שהפינה שבורה ועד היום זה ככה ומשפריץ משם שמן אומנם לא בכמות רצינית כי זאת רק הפינה אבל רואים ממש שרק באיזור הזה יש בוצה של שמן נכון להיום אני עדיין מחפש מכסה שסטומים תקין ואני לא מתקרב יותר למוסכים של החברה אלא אם אין לי ברירה בכלל (טיימיניג וכאלה)

quadx
19-05-09, 07:55
הלכתי למוסך מורשה פיאט ברחובות, לאחר שטענתי בפני המכונאי כי כניראה ולא החליפו את גומיית מכסה השסתומים כשפתחו אותו, וזה גורם לבריחה של שמן - נאמר לי ע"י המכונאי שאין מצב שבורח משם כל כך הרבה שמן אחרת הייתי רואה שלולית על הריצפה, אמרתי לו שאולי בורח רק בנסיעה, שוב נאמר לי שלא הגיוני שבורחת כמות גדולה.
הראתי לו את ההזעות שמן שהיו על הראש מנוע הוא אמר שזה נורמלי לגמרי.
הוא גם קבע שלא מדובר ברינגים (לא יוצא עשן מהאגזוז כמו שכבר רשמתי בהתחלה).
הפיתרון שלו לבעיה, שגם נראה לי מאוד חאפרי, הוא לשים שמן בצמיגות יותר גבוהה, כרגע אני משתמש ב-10W40 סינטטי מלא, הוא מילא לי את מה שחסר ב-15W40.
האם הטענות שלו נכונות?
האם זה נכון למלות שמן בצמיגות גבוהה יותר כמו שהוא עשה או שזה פשוט לעצום את העיניים?

Caveman
19-05-09, 08:18
זה מוסך ליליאן נכון? אם כן, תעשה לעצמך טובה ואל תחזור לשם יותר. אלא אם לא אכפת לך מהרכב שלך.

פיליפ
19-05-09, 11:25
אוי ואבוי, תן לי להבין, יש לך עכשיו במנוע 10W40 והוא הוסיף לך 15W40 ועירבב בינהם :o

זה פשוט מרגיז ומקומם לשמוע על על מוסך (ואני מצטער) פשוט זבל!!! :mad::mad::mad:


קרא שוב את ההודעה שלי בעמוד הקודם + ההודעה של אורן, אולי יש לך בעיה כמו שהייתה אצלי. ממליץ לך לבדוק את זה לפני שתוציא הרבה כסף או תעשה נזק לרכב.

ארילו
19-05-09, 12:08
שים 5W40 סינטטי מלא.
תחליף את השמן בהקדם.

quadx
19-05-09, 13:15
זה מוסך ליליאן נכון? אם כן, תעשה לעצמך טובה ואל תחזור לשם יותר. אלא אם לא אכפת לך מהרכב שלך.

אכן מוסך ליליאן, הרגשתי שמשהו שם מתנהל בצורה חובבנית.
אתה יכול להמליץ לי על מוסך שמכיר את הרכב שלי ולא יקר במיוחד?

quadx
19-05-09, 13:19
אוי ואבוי, תן לי להבין, יש לך עכשיו במנוע 10W40 והוא הוסיף לך 15W40 ועירבב בינהם :o

זה פשוט מרגיז ומקומם לשמוע על על מוסך (ואני מצטער) פשוט זבל!!! :mad::mad::mad:


קרא שוב את ההודעה שלי בעמוד הקודם + ההודעה של אורן, אולי יש לך בעיה כמו שהייתה אצלי. ממליץ לך לבדוק את זה לפני שתוציא הרבה כסף או תעשה נזק לרכב.

:mad: לא מאמין עליהם, זה הייתה הפעם הראשונה שלי שביקרתי שם במוסך וכניראה שזה גם תיהיה האחרונה.
כנ"ל לגבייך, יש לך מוסך טוב שאתה מכיר?
אגב זה פשוט מעצבן שאתה מגיע למקום שאתה מצפה שיבינו משהו והתשובות שלהם זה "לא יודע למה הוא אוכל שמן", "אבל תוכל לכוון אותי מה זה בערך?", "לא יודע שים שמן יותר צמיגי שפחות ישרף".
עכשיו אתה מדבר על ההודעה שלך עם הפלאשינג? זה אמור לפתור גם בעיות של "אכילת שמן"?
כשאני מסיים עם ביצוע הפלאשינג, ראיתי אנשים שרשמו שהם פירקו את האגן שמן להוצאת הבוצה, ולבסוף גם מרחו חומר איטום על האטם, תוכל לתת פרטים על 2 הפעולות האלה? האם מומלץ לפתוח? איזה חומר יש למרוח על האטם?
האם אני יכול להחליף גומיית מכסה שסתומים לבד?
כנ"ל לגבי הפילטר שמן , יש צורך להחליף אותו?

זאב-ב
19-05-09, 14:43
כן אתה יכול להחליף את גומיית מכסה השסטומים לבד זה לא ממש מסובך וכאשר את מחילף שמן ועושה פלאשינג אתה חייב להחליף את הפילטר שמן ולגביי חומר איטום לאגן השמן קיים סוג של סילקון שנקרא RTV הוא עמיד מאוד בחום ולאורך זמן זה מה שאני השתמשתי בו וזה עושה את העבודה יופי דרך אגב אם תחליף את אטם מכסה השסטומים מומלץ למרוח גם מעט מהחומר איטום גם על הגומייה ולהדק את הברגים בזהירות כלומר להיזהר שלא לגזור את ההברגה

פיליפ
19-05-09, 14:55
לא חובה לפרק אגן שמן לאחר פלאשינג ואני ממש לא ממליץ לך אם אין לך את הידע הדרוש.
לאחר פלאשינג מחליפים פילטר שמן ושמן כמובן. אגב, מי שביצע את הפלאש כאן ביצע אותו על מנת להשתיק מעט את הווריאטור ולא היה קשר לאכילת שמן.

quadx
19-05-09, 16:27
"קרא שוב את ההודעה שלי בעמוד הקודם + ההודעה של אורן"
תוכל לקשר אותי להודעה?
והאם חובה לשים גומייה של מכסה שסתומים מקורית? או שמשהו חלופי גם יהיה טוב? פשוט במוסך ליליאן לא היו מוכנים למכור לי פילטר אז כניראה שגם גומייה לא (טענו שהפילטר מגיע בקיט שלם).

orenhazan
19-05-09, 19:52
הלכתי למוסך מורשה פיאט ברחובות, לאחר שטענתי בפני המכונאי כי כניראה ולא החליפו את גומיית מכסה השסתומים כשפתחו אותו, וזה גורם לבריחה של שמן - נאמר לי ע"י המכונאי שאין מצב שבורח משם כל כך הרבה שמן אחרת הייתי רואה שלולית על הריצפה, אמרתי לו שאולי בורח רק בנסיעה, שוב נאמר לי שלא הגיוני שבורחת כמות גדולה.
הראתי לו את ההזעות שמן שהיו על הראש מנוע הוא אמר שזה נורמלי לגמרי.
הוא גם קבע שלא מדובר ברינגים (לא יוצא עשן מהאגזוז כמו שכבר רשמתי בהתחלה).
הפיתרון שלו לבעיה, שגם נראה לי מאוד חאפרי, הוא לשים שמן בצמיגות יותר גבוהה, כרגע אני משתמש ב-10W40 סינטטי מלא, הוא מילא לי את מה שחסר ב-15W40.
האם הטענות שלו נכונות?
האם זה נכון למלות שמן בצמיגות גבוהה יותר כמו שהוא עשה או שזה פשוט לעצום את העיניים?

קודם כל בשלב ראשון ואני כרגע לא רוצה להתייחס לשאר תעיף את השמן ששמו לך כרגע במנוע ותשים שמן מתאים במקומו.
נראה לי שבנסיון שלך לפתור את הבעיה אתה תגרום יותר נזק מאשר תועלת.
אתה סתם נלחץ יותר מידיי אפשר לבדוק את הבעיה שלך בשתי שניות אני לא מבין מה הסיפור.
גש למוסך אמין שיבדוק לך את עניין אכילת השמן ושייתן לך פיתרון סופי לבעיה.
אתה צריך להבין שעל ידי מספר בדיקות פשוטות אפשר מיד לדעת למה הרכב אוכל שמן.

quadx
19-05-09, 20:15
אבל אתה לא מבין אורן, הייתי במוסך אחד מורשה פיאט אבל בוא נגיד שהם על הפנים (כולם רשמו עליהם ביקורות שליליות).
הוא לא פתר לי את הבעיה.
הייתי במוסך של דוד שלי שזה מוסך פחחות וצבע אבל יש להם גם 2 מכונאים, והם רק מנחשים - אחד המכונאים אפילו לא התבייש ואמר לי לשים מודעה למכור את האוטו!!
חברים אני עוד מעט בוכה, תיכננתי כל כך הרבה על האוטו, השקעתי בו המון, ואז בא מכונאי (לא מכיר את האוטו אבל עדיין) אומר לי להניע, מקשיב למנוע וקובע לפי רעש המנוע "המנוע פשוט אוכל שמן" "למה?" "כי המנוע לא תקין הוא אוכל שמן" "אני אומר שים מודעה למכירה על האוטו".
האוטו הזה הוא אוטו שאני מחובר אלי מאוד מכל הבחינות ויהיה לי קשה לוותר עליו עוד במיוחד שהוא אצלי רק חודשיים.
תפנו אותי בבקשה, למוסך באזור המרכז, שאכן מכיר את האוטו (ולא עובד על שיטת הניחוש כמו כל מי שהייתי אצלו עד עכשיו), יודע לעבוד עם האוטו הזה, ויידע להצביע לי על הבעיה ואולי אפילו לפתור אותה (לתת דיאגנוסטיקה אמיתית).
אני התחברתי לאוטו והדבר האחרון שאני רוצה זה למכור אותו.
בבקשה תפנו אותי לבנאדם הנכון ואני יהיה חייב לכם הרבה מאוד.
תודה :(

Caveman
19-05-09, 20:25
המרכזי ברמת החייל או מוסך שמשון ביהוד...

אצל ליליאן לא הייתי עושה טיפול לאופניים שלי.

quadx
19-05-09, 20:30
שמעתי שהמרכזי גם קצת חאפרי וגם יקר.
יש עוד המלצות? לא רוצה למכור את האוטו :(

yair068
19-05-09, 20:55
תגיד מה נהיה איתך
שירשור של עוד מאה תגובות לא יורידו אותך מהעץ.
הסביר לך ברור לך לסודאי בבן אביגדור בת"א ותקנה אטם ראש
קנה שמן 5W40
קנה פילטר שמן.
קנה פלשינג אפשר דרך אגב לקנות בחצי חינם ויש גם שמנים באייס בזול.
לך אפילו לתחנות דלק כמו בחולון יש שם סיכאי או בת"א ואמור לו
נקה בפלשינג.החלף שמן .פילטר.אטם .
לאחר מכן אמור לו לשטוף את המנוע ותראה לאחר מכן מאיפה אם יש בכלל נזילות.
ואם תעצבן "אותי" אני אבוא לעשות את זה נשבע לך עליי רק אל תתייאש

Caveman
19-05-09, 21:40
שמעתי שהמרכזי גם קצת חאפרי וגם יקר.
יש עוד המלצות? לא רוצה למכור את האוטו :(

המרכזי לא חאפרי בכלל.
אני מטפל שם 3 שנים ומאוד מרוצה.

חוץ מזה, המלצתי לך על מוסך שמשון ביהוד. אם היית מריץ חיפוש, היית רואה אינספור המלצות על המוסך הזה.

quadx
19-05-09, 21:48
תגיד מה נהיה איתך
שירשור של עוד מאה תגובות לא יורידו אותך מהעץ.
הסביר לך ברור לך לסודאי בבן אביגדור בת"א ותקנה אטם ראש
קנה שמן 5W40
קנה פילטר שמן.
קנה פלשינג אפשר דרך אגב לקנות בחצי חינם ויש גם שמנים באייס בזול.
לך אפילו לתחנות דלק כמו בחולון יש שם סיכאי או בת"א ואמור לו
נקה בפלשינג.החלף שמן .פילטר.אטם .
לאחר מכן אמור לו לשטוף את המנוע ותראה לאחר מכן מאיפה אם יש בכלל נזילות.
ואם תעצבן "אותי" אני אבוא לעשות את זה נשבע לך עליי רק אל תתייאש
:rolleyes: חח
את האמת קניתי כבר הכל כולל פילטר, שמנים, פלאשינג, תוסף לשמן, אבל הוסבר לי כבר 100 פעם שזה לא מה שיפתור את הבעיה - אבל אני עדיין יבצע את זה.
בקשר לשטיפת מנוע, אני יודע שיש נזילה כלשהיא אומנם הוסבר לי ע"י המכונאי שזה לא מה שיגרום להעילמות רבה כמו שאני מתאר.
ואיך קוראים למוסך ביהוד?
ובמרכזי אם אני יילך יעלו על הבעיה כמעט בטוח?

*ניר*
19-05-09, 22:28
בדקת שבאמת חסר לך שמן?
כי כמו שפיליפ ואורן אמרו יש מצב שבאמת לא היה חסר שמן פשוט המדיד דפוק
ושתחליף שמן תראה אם היה חסר או לא.


אגב, יש דרך לדעת אם המדיד דפוק?

Caveman
19-05-09, 23:52
ואיך קוראים למוסך ביהוד?
ובמרכזי אם אני יילך יעלו על הבעיה כמעט בטוח?

המרכזי ברמת החייל או מוסך שמשון ביהוד...

אצל ליליאן לא הייתי עושה טיפול לאופניים שלי.

המרכזי לא חאפרי בכלל.
אני מטפל שם 3 שנים ומאוד מרוצה.

חוץ מזה, המלצתי לך על מוסך שמשון ביהוד. אם היית מריץ חיפוש, היית רואה אינספור המלצות על המוסך הזה.
:roll:

KoF-sHeLeG
20-05-09, 04:17
אחרי טיפול גדול שכלל תיקון נזילות קטנות, טיימינג, פילטר שמן, פילטר וכו', מילאו לי את כל מיכל השמן מנוע.
לאחר כשבועיים הבהבה לי נורת שמן למשך כמה שניות, במוסך נאמר לי שהייתי ממש על הקצה התחתון של המדיד ונסעתי לשלום.


זו כנראה התשובה לכך שלא מדובר בבעיה במדיד השמן.

הייתי ממליץ לך (אמנם לא מנסיון אישי) ללכת או למוסך שמשון יהוד, שם למירב הבנתי הם מקצועיים ואדיבים, או לחלופין למוסך התלתן בפ"ת, שהם אמורים להכיר את סוג המנוע הזה די טוב.

פיליפ
20-05-09, 06:36
כשאתה מרוקן את השמן תמדוד לאחר הריקון בדיוק כמה שמן יצא! ככה תדע אם באמת הרכב אוכל שמן או לא. אם אתה עושה את זה במוסך תתעקש שהרישון יהיה לאיזה גיגית/בקבוק שתביא על מנת שתוכל לבדוק.

לגבי המכונאים במוסך של דוד שלך, נו באמת, מה אני אגיד. אגב, גם בבדיקת במכון לפני שמכרתי את האוטו אמרו שגל זיזים דורש החלפה והמנוע דורש שיפוץ בגלל רעש יתר, הסברתי שזה הווריאטור והבוכן לא ידע מה זה בכלל :confused: בעלי מקצוע איכותיים.