Nadav_Mam1
15-05-09, 03:54
אז קודם כל, אני כבר קורא איזה חודשיים באופן קבוע בפורום, בערך מאז שהחלטתי שאני קונה רכב ושזה יהיה פיאט פונטו וכמובן שהקריאה כאן בפורום עזרה לי לחזק את ההחלטה ולהתעלם מכל פנאטי היפניות למיניהם שמזהירים אותך מסכנת הפיאט, וביום ראשון האחרון סוף סוף קניתי את הפונטו שלי-
XTZ 75 98 מדהימה שלמרות הגיל נראית עדיין (בלי עין הרע, טפו טפו טפו) חדשה חוץ מהשפשוף שקיבלתי היום באדיבותה של אמא שלי עם הרכב המשפחתי... \:
ועכשיו, לענייננו:
כמובן שאחד הדברים הראשונים שעשיתי זה לקנות כיסויים חדשים לרכב במקום השקים האפורים והמשעממים שהבעלים הקודמים שם, וכמו כולם מהר מאוד הגעתי לשלב המתסכל של פירוק המשענות- ביצעתי חיפושים בכל פורום אפשרי, קראתי את העצות על מישוש המשענת, סיבוב המוטות, פרימת הכיסויים, חור בריפודים, קיצור, הכל... אבל חוץ ממסאז' למשענות ואצבעות כואבות לא יצא כלום עד שנתקלתי במקרה בפיתרון באיזה אתר מחו"ל:
דבר ראשון- דוחפים את כל הכיסא קדימה כדי שיהיה קל לעבוד, ומורידים את משענת הגב כלפי לקדמת הרכב. אחרי שעשיתם את זה אפשר לראות שיש בתחתית הכיסוי המקורי שני פסי פלסטיק ארוכים שמשתלבים אחד בשני ובעצם סוגרים את הריפוד. כדי להפריד ביניהם, ניתן לדחוף מאחד הצדדים מברג שטוח (טסטר למשל) ולהרחיק אותם אחד מהשני עד שהם נפרדים ואז עם הידיים להפריד את השאר.
אחרי שעשינו את זה בעצם יש לנו גישה מתחת לריפוד של גב המושב ואז מנסים למצוא תנוחה נורמלית ודוחפים יד ארוכה מאוד למעלה המשענת עד שמרגישים את הקפיץ שיושב על המוטות של המשענת ראש. מה שתרגישו זה צד אחד, שקרוב לקדמת הרכב ומרגיש כמו לולאה וצד שני שקרוב לאחורי המשענת הוא החלק הדק של הקפיץ.
מושכים את החלק הדק של הקפיץ לכיוון האחורי של משענת הגב ובו זמנית מבקשים ממישהו שימשוך את משענת הראש למעלה. עושים את זה עבור כל צד לפי הצורך עד שהמשענת בחוץ, ועם ידיים ואצבעות מנופחות וכואבות ושיר קטן בלב, שמים את הכיסוי החדש והיפה שקנינו.
בשביל להחזיר את המשענות ראש צריך רק לדחוף אותם בחזרה למקום עם הפעלה של "כוח פיזי מתון" או טיפה יותר מזה.
בהצלחה,
נדב.
XTZ 75 98 מדהימה שלמרות הגיל נראית עדיין (בלי עין הרע, טפו טפו טפו) חדשה חוץ מהשפשוף שקיבלתי היום באדיבותה של אמא שלי עם הרכב המשפחתי... \:
ועכשיו, לענייננו:
כמובן שאחד הדברים הראשונים שעשיתי זה לקנות כיסויים חדשים לרכב במקום השקים האפורים והמשעממים שהבעלים הקודמים שם, וכמו כולם מהר מאוד הגעתי לשלב המתסכל של פירוק המשענות- ביצעתי חיפושים בכל פורום אפשרי, קראתי את העצות על מישוש המשענת, סיבוב המוטות, פרימת הכיסויים, חור בריפודים, קיצור, הכל... אבל חוץ ממסאז' למשענות ואצבעות כואבות לא יצא כלום עד שנתקלתי במקרה בפיתרון באיזה אתר מחו"ל:
דבר ראשון- דוחפים את כל הכיסא קדימה כדי שיהיה קל לעבוד, ומורידים את משענת הגב כלפי לקדמת הרכב. אחרי שעשיתם את זה אפשר לראות שיש בתחתית הכיסוי המקורי שני פסי פלסטיק ארוכים שמשתלבים אחד בשני ובעצם סוגרים את הריפוד. כדי להפריד ביניהם, ניתן לדחוף מאחד הצדדים מברג שטוח (טסטר למשל) ולהרחיק אותם אחד מהשני עד שהם נפרדים ואז עם הידיים להפריד את השאר.
אחרי שעשינו את זה בעצם יש לנו גישה מתחת לריפוד של גב המושב ואז מנסים למצוא תנוחה נורמלית ודוחפים יד ארוכה מאוד למעלה המשענת עד שמרגישים את הקפיץ שיושב על המוטות של המשענת ראש. מה שתרגישו זה צד אחד, שקרוב לקדמת הרכב ומרגיש כמו לולאה וצד שני שקרוב לאחורי המשענת הוא החלק הדק של הקפיץ.
מושכים את החלק הדק של הקפיץ לכיוון האחורי של משענת הגב ובו זמנית מבקשים ממישהו שימשוך את משענת הראש למעלה. עושים את זה עבור כל צד לפי הצורך עד שהמשענת בחוץ, ועם ידיים ואצבעות מנופחות וכואבות ושיר קטן בלב, שמים את הכיסוי החדש והיפה שקנינו.
בשביל להחזיר את המשענות ראש צריך רק לדחוף אותם בחזרה למקום עם הפעלה של "כוח פיזי מתון" או טיפה יותר מזה.
בהצלחה,
נדב.