View Full Version : בעיה עם כרית אויר נוסע
נידלקה נורת תקלה של כרית אויר + כרית אויר נוסע.ספייס 2005
מכיוון שלפני כמה חודשים סידרו לי את הבעיה הנפוצה שנגרמת מאיזה חופש במפסק ביטול כרית אויר נוסע, פניתי למוסך מורשה כדי לבדוק את העניין.
פישפשו בחוטים, בדקו חיבורים, ובסוף החליטו שכנראה הבעיה עם הכרית עצמה.
ניתקו אותה, במקומה חיברו איזה פלג דמה, ואמרו לי לנסוע כמה ימים. אם לא תופיע תקלה - אז הכרית אשמה. אם תופיע תקלה - אז הבעיה במקום אחר (חיווט, מחשב כריות אויר, או משהו אחר).
בינתיים, כבר כמה ימים, התקלה לא חוזרת.
הכאב בכיס גובר מיום ליום. עלות כרית כ-2500 שח.
מה שמוזר, למדתי מספרות שרות של פיאט וגם מהספר של היינס, שמחשב כריות האויר יכול לזכור רק 2 תקלות כרית !!!, תקלה בפעם השלישית לא ניתנת להמחק מהמחשב ויש צורך להחליפו.
לי נראה שהכל נגרם בגלל איזה כבל אנטנה סלולרית שהעבירו שם באזור הכרית.
יש לכם איזה הצעות?
אז מה עכשיו אתה בעצם דואג ליסוע בלי נודע במושב לידך ?
אולי תספר לנו איזה מוסך עושה בדיקות כאלה ?
המלצה אפשרית - סע למעבדה לרכב ממוחשב של איל נוימן בראשון לציון. מומחים לנושאים האלה וגם יש להם כריות מפירוקים שנבדקות לתקינות.
האם נבדק שאין נזילה של נוזל קירור על מחשב כריות האוויר מרדיאטור החימום הפנימי ?
ופרטיו של איל נוימן והמעבדה באתרו: www.vehicle-lab.net
והוא גם מכיר היטב את מכוניות פיאט ומתמחה בהן ורצוי מאוד לתאם איתו טלפונית מראש את ההגעה אליו.
בברכה - רפי לין :)
נידלקה נורת תקלה של כרית אויר + כרית אויר נוסע.ספייס 2005
מכיוון שלפני כמה חודשים סידרו לי את הבעיה הנפוצה שנגרמת מאיזה חופש במפסק ביטול כרית אויר נוסע, פניתי למוסך מורשה כדי לבדוק את העניין.
פישפשו בחוטים, בדקו חיבורים, ובסוף החליטו שכנראה הבעיה עם הכרית עצמה.
ניתקו אותה, במקומה חיברו איזה פלג דמה, ואמרו לי לנסוע כמה ימים. אם לא תופיע תקלה - אז הכרית אשמה. אם תופיע תקלה - אז הבעיה במקום אחר (חיווט, מחשב כריות אויר, או משהו אחר).
בינתיים, כבר כמה ימים, התקלה לא חוזרת.
הכאב בכיס גובר מיום ליום. עלות כרית כ-2500 שח.
מה שמוזר, למדתי מספרות שרות של פיאט וגם מהספר של היינס, שמחשב כריות האויר יכול לזכור רק 2 תקלות כרית !!!, תקלה בפעם השלישית לא ניתנת להמחק מהמחשב ויש צורך להחליפו.
לי נראה שהכל נגרם בגלל איזה כבל אנטנה סלולרית שהעבירו שם באזור הכרית.
יש לכם איזה הצעות?
לא יודע מאיפה הבאת את הסיפור שאפשר למחוק תקלה במחשב כרית האויר רק פעמיים אין הגבלה על מחיקת תקלות במחשב כרית האויר אתה יכול למחוק גם 1000 פעם.
מה שכן ברגע שכרית האויר נפתחת בעקבות תאונה אז צריך להחליף את מחשב כרית האויר.
אורן,
אם הכרית נפתחת במקרה של תאונה זה לא אומר שהרכב מושבת?
למה מושבת מחליפים את הכרית ומחשב כריות האויר וזהו.
ייתכן והרכב יהיה מושבת מהתאונה עצמה. לרוב תאונות שבגללן הכריות נפתחות הן חמורות יותר.
פתיחת כרית אוויר לכשעצמה לא גורמת להשבתת רכב.
קראתי פעם שפתיחת שתי כריות אוויר קדמיות עקב תאונה זה כבר נזק של 10,000 - 15,000 ש"ח ואפילו יותר. כריות האוויר עצמן, מחשב כריות אוויר, חלקי פלסטיק ולעיתים כל החלק העליון של הדשבורד, חגורות בטיחות קדמיות, קרוב לוודאי גם הקדם-מותחנים, לעיתים שמשה קדמית. שלא לדבר על הנזק לשאר הרכב.
אז אם הרכב לא כל כך חדש אז אפילו בתאונה קלה יחסית אבל שגרמה לפתיחת כריות, הרכב הופך לטוטאל לוס או לאובדן להלכה.
כל נזק לרכב מעל 60% מהשווי שלו- פשוט משביתים אותו. נזק לכריות אוויר כלול כמובן בנזק, ועלות כריות האוויר ומחשבים מאוד יקר מעלות הפחחות והצבע.
המידע ממקור ראשון.
זה תלוי בסוג הרכב, בשנתון שלו, ובמחיר מחירון שלו.
יש רכבים שפתיחת כרית אויר או שתיים תשבית את הרכב ותוריד אותו מהכביש
ויש רכבים שניתן להחזיר את הכרית/יות בעלות נמוכה או כדאית שוב תלוי בסוג הרכב ובמחיר העבודה במורשה הספציפי ששייך לרכב וליבואן.
מטפל במוסך שחר נתניה, מורשה פיאט. הומלץ פה בפורום.
מאד מקווה שהנסיון העכשווי עם פיאט לא יוריד לי את החשק מהתוצרת הזו!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.