PDA

View Full Version : יוניט מאוור


s_nadav
09-05-09, 00:02
חברה הייתי במוסך מורשה פיאט בעכו ואמרו לי שהיוניט חום של המאוור הוא לא מקורי ולמאוור יש מהירות אחת רק והלך שם נגד .. עכשיו רק אם תוכלו להסביר לי למה צריך נגד? כאילו למה???


פונטו 96 1250 סמק.

ארילו
09-05-09, 00:19
אני מנחש שברכב שלך למאוורר הרדיאטור יש שתי מהירויות.

יש לך מזגן מקורי?

רפי לין
09-05-09, 04:26
1. בפונטו עם מזגן מקורי יש מאורר רדיאטור גדול עם נגד ו2 מהירויות פעולה ויוניט רדיאטור עם 3 חוטים.
2. בפונטו עם מזגן של "רסקור" יש מאורר רדיאטור מקורי קטן והוסיפו עוד מאורר מעבה מזגן קטן שפועל מייד בהפעלת המזגן. יונט מאורר הרדיאטור הנו עם 2 חוטים.
3. בפונטו עם מזגן של "אלכס אוריגינל" הוחלף מאורר הרדיאטור למאורר גדול "בוש" שנמצא בתוך ביית מברזל (לעומת המקורי שנמצא בבית מפלסטיק). מאורר זה גם פועל בשתי מהירויות ע"י יחידת בקרה אלקטרונית (ונגד) ויוניט הרדיאטור נשאר המקורי עם 2 חוטים.
4. יש מכוניות פונטו בודדות שהותקן בהן, בישראל, מזגן איטלקי מתוצרת DIAVIA אבל בגלל נדירותו איני מתייחס אליו כלל
(ואני כנראה מהבודדים בארץ שבכלל מכיר אותו ושיש לי גם את השרטוט החשמלי שלו).
בברכה - רפי לין :)

Amit-IL
09-05-09, 04:51
חברה הייתי במוסך מורשה פיאט בעכו ואמרו לי שהיוניט חום של המאוור הוא לא מקורי ולמאוור יש מהירות אחת רק והלך שם נגד .. עכשיו רק אם תוכלו להסביר לי למה צריך נגד? כאילו למה???


פונטו 96 1250 סמק.


לא ממש ברור אם מורכב לך כרגע יוניט עם שתי יציאות שבודאי לא מקורית אם יש לך מזגן מקורי
או שמורכב אצלך יוניט שלוש יציאות תחליפית (לא מקורית) והנגד שבבית המאורר תקול ולכן המאורר עובד על מהירות אחת בלבד.

תחדד אם אפשר.

s_nadav
10-05-09, 18:48
אוקי אז ככה כמו שזה צריך להיות אמרו להיות יוניט בעל 3 חוטים ו2 מהיריון של המאוור אבל עשו לי קומבינה וחתכו את הכבל ה שלישי ושמו יוניט חילופי עם 2 חוטים והוציאו את הנגד. אז כאילו עכשיו יש לי רק מהירות מאוור 1 שהיא מהירה..
אין לי מושג איזה מזגן יש לי.. איך אתם בכלל יודעים?
אבל השאלה שלי הייתה למה צריך נגד?? מה התפקיד שלו ואם למישהו יש תמונה שלו?

saar
10-05-09, 21:41
תפקיד הנגד לומר למאורר את הפקודות הבאות, תן מהירות א', תן מהירות ב'.
שהוא מתקלקל, מי שלא יודע להתעסק איתו, ולהחליפו אז עושה את הקומבינה שעשו אצלך.

s_nadav
10-05-09, 23:47
כמה העסק הזה עולה? הנגד וזה קשה להרכיב? כי יש לי ידע באלקטרוניקה

ארילו
11-05-09, 11:13
הנגד דיי זול, ולהחליף אותו לוקח 5 דקות.
אבל במקרה שלך אתה צריך גם יוניט חדש (חיישן חום) של המאוורר, ולתקן את החיווט.

s_nadav
11-05-09, 12:48
כמה אתה חושב העסק הזה עולה"? בערך ?

Amit-IL
11-05-09, 14:02
יוניט חום מאורר עלותה כ100 ש"ח +- ולהחליף אותה זה די פשוט באמצעות מפתח רינג 27 מ"מ,
יש להוציא אותה ולהרכיב את החדשה במהירות כדי שלא יצאו כל המים מהרדיאטור (אם לא תצליח פשוט תצטרך להוסיף נוזל קירור שיצא בעת החלפת היוניט), יש להיזהר לא להדק חזק יתר על המידה את היוניט כדי לא לשבור את ההברגה הפנימית ברדיאטור ולדאוג שמולבשת על היוניט טבעת נחושת לאטימה(אפשר גם להוסיף מעט סיליקון אדום).

הנגד מהירות עולה כ200 ש"ח+ ויושב בבית המאורר ומוחזק באמצעות שני ברגי פיליפס קטנים, תיצטרך מברג קטן ביותר כדי שתהיה גישה אם לא תצטרך לפרק את ארבעת הברגים ראש10 מ"מ של בית המאורר עצמו כדי לקבל גישה נוחה.
כיווני שני החוטים של הנגד לא משנה ושניהם גם באותו צבע כך שתוכל להרכיבם על הנגד החדש בלי בעיה.

צבעי שלושת החוטים של יוניט מאורר הם:
א. אדום מהירות נמוכה
ב. צהוב מהירות גבוהה
ג. ירוק מינוס קבוע יושב במרכז היוניט.

את הנגד לא תמצא בכל חנות לחלפים, כן תוכל למצוא אצל המתמחים בפיאט סודאי או מיר חלפים בת"א
על יוניט המאורר צריך להיות רשום/מוטבע בבירור 87-92 (מהירות נמוכה) ---------92-97 (מהירות גבוהה) המספרים הם במעלות חום.

אם יש לך בגלגל בורר מהירות המאורר בדש בורד חוץ מהסיפרה 0 עוד 4 מהירויות יש לך מזגן מקורי,
אם יש לך רק עוד 3 מהירויות יש לך מזגן שאינו מקורי.

s_nadav
11-05-09, 17:20
ואללה תודה על ההסבר.
עכשיו החלפתי טרמוסטט עלה לי 120 שקל והמים שלי..

s_nadav
11-05-09, 20:23
אתם חושבים שכדאי שאני ילך לקנות יוניט מאוור ונגד בפרוקיה?
ואם מישהו יכול לצלם לי איך הכול נראה ברכב שלו חיבורי היוניט לנגד , זה נורא יעזור לי תודה.

s_nadav
11-05-09, 22:43
מישהו?

ארילו
12-05-09, 10:56
אם הם תקינים - לא אמורה להיות בעיה.

תצלום של מה אתה צריך בדיוק?

(היה פה מישהו שעשה בדיוק את הפרוייקט הזה של שחזור הצמה המקורית של מאוורר הרדיאטור)

s_nadav
12-05-09, 14:19
של איך מתחבר היוניט לנגד ושם למאוור.
חישפתי פה הכול על זה תאמת לא מצאתי כלום רלוונטי..
אם תוכל לעלו תאת זה אני ישמח תודה

saar
12-05-09, 20:43
"מה קרה" , אמר מה שאתה אמרת רפי לין בעבר, אם יש בבורר מהירויות 4 מהירויות נוספות חוץ מ 0 אז מדובר במזגן מקורי.
הרשה לי לחדש לך שאצלי יש 4 מהירויות נוספות חוץ מ 0 ואצלי אין מזגן מקורי. פונטו דגם 90 שנת 95 1600 סמק ידני, אז יכול להיות שאני סטיית תקן, אבל רק שתדע.

s_nadav
12-05-09, 21:26
יש לי גם 4 .
מה בנוגע לתמונה למישהו יש אולי?

yair068
12-05-09, 21:32
אצלי החיבור למאורר הוא ל 2 כניסות כך שיוצא שיש מהירות אחת.
המזגן אורגינלי 4 מהירויות ובדרך כלל כונס מפלסטיק.

Amit-IL
14-06-09, 02:50
"מה קרה" , אמר מה שאתה אמרת רפי לין בעבר, אם יש בבורר מהירויות 4 מהירויות נוספות חוץ מ 0 אז מדובר במזגן מקורי.
הרשה לי לחדש לך שאצלי יש 4 מהירויות נוספות חוץ מ 0 ואצלי אין מזגן מקורי. פונטו דגם 90 שנת 95 1600 סמק ידני, אז יכול להיות שאני סטיית תקן, אבל רק שתדע.

רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך מלפני כחודש.
נשמע מוזר אולי רפי לין יוכל להסביר למה ברכב שלך זה אחרת,
בכל מקרה חצי מהתשובה שכתבתי (תגובה מס' 10 בשירשור) נלקחה מהסברים של רפי לין אם באמצעות שיחת טלפון ואם מדפים שכתב בפורומים השונים ובינהם זה כמובן.