PDA

View Full Version : איך מורידים טורים בפונטו דור 1


s_nadav
06-05-09, 14:42
שלום יש לי פונטו 96 1250 סמק ואני מעוניין להוריד את הטורים שלי . הטורים עומדים על 1000 ואני חושב שזה צריך להיות על בערך 850 האם זה נכון ואיך אני עושה את זה.?
וגם כשאני נוסע במהירות של 90 קמ"ש הם עומדים על 3000 האם זה הגיוני?

ארילו
06-05-09, 15:37
אין אפשרות בפונטו דור ראשון להוריד טורים. הם נקבעים ע"י מחשב הרכב.
רק תוודא שכבל הגז שלך לא מתוח מדי.

לגבי הסל"ד בזמן נסיעה - תקין.

Lior_c
06-05-09, 21:31
גם אם זה קרבורטור??

s_nadav
07-05-09, 02:23
איך אני בודק אם הוא מתוח או לא?
ואם בכול זאת אני רוצה להוריד איך אני גורם למחשב להוריד? הרי 1000סלד זה לא סביר מה עושים?

Ron_Dadon
07-05-09, 08:39
ליאור - אין פונטו עם קרבורטור.

נדב - אם אני זוכר נכון המערכת יחסית דומה לשל ההזרקה של האונו, אז אתה צריך לחפש את הכבל שמגיע לכיוון בית המצערת (דומה לכבל בלמים של אופניים) ומחובר לציר של הפרפר.

ברגע שמדובר במערכת שהטורים נקבעים ע"י המחשב - אין לך דרך פשוטה (אם בכלל) לווסת את הטורים. אם הסל"ד סרק שלך גם כשהרכב "חם" נמצא על 1000 - בלי מזגן(!), אזי יש לך בעיה כלשהי ויתכן שחיישן כלשהו משדר אותות לא נכונים למחשב או לחלופין שיש לך בעיה במערכת הקירור והרכב אינו מגיע לטמפ' עבודה.

ארילו
07-05-09, 15:25
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.

יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)

s_nadav
07-05-09, 20:54
זה היוניט חום? אם כן בדקתי אותו והוא עובד אבל מה שכן נראה לי הטרמוסטט שלי פתוח. אבל גם כאשר אני מגיע לחום מנוע שבין הרבע לחצי הטורים לא יורדים מ 1000 סלד

david266
07-05-09, 23:50
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.

יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)


יש אפשרות להסביר לי איפה החיישן הזה בדיוק יושב כי ברצוני להחליפו

saar
08-05-09, 00:01
על מה ולמה רצונך להחליפו, אם אתה שואל איפה הוא יושב, אז ברור שאפילו לא בדקת אותו.
אני לא ממליץ לך לעבוד בשיטת ההחלפה, ראשית צריך לבדוק ולראות היכן הבעיה.
גש למוסך מורשה שיחבר את הרכב למחשב ויראה אם באמת המשתנים המתקבלים תקינים והחיישנים תקינים, אולי באמת בסוף כבל הגז קצת מתוח, או נתפס ולא חוזר עד הסוף.
לא מחליפים חיישן על סמך השערה.
כי אם תעבוד בשיטה כזו תבזבז כסף על הימור, יכול להיות ותצא צודק, אך גם יכול להיות שלא.
אם תחליף חיישן והבעיה תמשך אז מה? תחליף גם מנוע צעדים? תחליף חצי אוטו?
קודם בודקים התנגדות של החיישן לוודא שהוא תקין, קודם מבצעים דברים בסיסים, אם אינך בקיא בנושא, אני ממליץ לך לגשת למורשה לשם כך, וזאת על מנת שלא תגרום נזק למחשב הרכב.

Lior_c
08-05-09, 14:34
ליאור - אין פונטו עם קרבורטור.



בטח שיש!
תן לי כמה ימים אני אצלם לך אפילו.

Ron_Dadon
08-05-09, 15:13
אם כך אז זה מישהו שביטל את מערכת ההזרקה והתקין קרבורטור באופן עצמאי (ראיתי מישהו שעשה את זה באפלאוז).
הפונטו על כל סוגיה, החל משנת היצור הראשונה שלך שווקה עם מערכת הזרקה חד נקודית / רב נקודתית.

s_nadav
08-05-09, 18:33
לא אני בדקתי את החיישן במוסך אמרו לי שהוא טוב ( חיישן חום מנוע)

אריק שמאי
09-05-09, 16:39
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.

יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)

לפי דעתי אתה לא צודק יש לי פונטו 75 1290 שנת 95 והמער' הזרקה חד נקודתית בדיוק כמו בטמפרה

s_nadav
10-05-09, 18:49
אךי בודקים את מערכת ההזרקה הרי יש שתי סוגים כמו שאמרת?

Lior_c
10-05-09, 22:17
אם תעלה תמונה אני מאמין שתקבל תשובה.