View Full Version : איך מורידים טורים בפונטו דור 1
שלום יש לי פונטו 96 1250 סמק ואני מעוניין להוריד את הטורים שלי . הטורים עומדים על 1000 ואני חושב שזה צריך להיות על בערך 850 האם זה נכון ואיך אני עושה את זה.?
וגם כשאני נוסע במהירות של 90 קמ"ש הם עומדים על 3000 האם זה הגיוני?
אין אפשרות בפונטו דור ראשון להוריד טורים. הם נקבעים ע"י מחשב הרכב.
רק תוודא שכבל הגז שלך לא מתוח מדי.
לגבי הסל"ד בזמן נסיעה - תקין.
איך אני בודק אם הוא מתוח או לא?
ואם בכול זאת אני רוצה להוריד איך אני גורם למחשב להוריד? הרי 1000סלד זה לא סביר מה עושים?
ליאור - אין פונטו עם קרבורטור.
נדב - אם אני זוכר נכון המערכת יחסית דומה לשל ההזרקה של האונו, אז אתה צריך לחפש את הכבל שמגיע לכיוון בית המצערת (דומה לכבל בלמים של אופניים) ומחובר לציר של הפרפר.
ברגע שמדובר במערכת שהטורים נקבעים ע"י המחשב - אין לך דרך פשוטה (אם בכלל) לווסת את הטורים. אם הסל"ד סרק שלך גם כשהרכב "חם" נמצא על 1000 - בלי מזגן(!), אזי יש לך בעיה כלשהי ויתכן שחיישן כלשהו משדר אותות לא נכונים למחשב או לחלופין שיש לך בעיה במערכת הקירור והרכב אינו מגיע לטמפ' עבודה.
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.
יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)
זה היוניט חום? אם כן בדקתי אותו והוא עובד אבל מה שכן נראה לי הטרמוסטט שלי פתוח. אבל גם כאשר אני מגיע לחום מנוע שבין הרבע לחצי הטורים לא יורדים מ 1000 סלד
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.
יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)
יש אפשרות להסביר לי איפה החיישן הזה בדיוק יושב כי ברצוני להחליפו
על מה ולמה רצונך להחליפו, אם אתה שואל איפה הוא יושב, אז ברור שאפילו לא בדקת אותו.
אני לא ממליץ לך לעבוד בשיטת ההחלפה, ראשית צריך לבדוק ולראות היכן הבעיה.
גש למוסך מורשה שיחבר את הרכב למחשב ויראה אם באמת המשתנים המתקבלים תקינים והחיישנים תקינים, אולי באמת בסוף כבל הגז קצת מתוח, או נתפס ולא חוזר עד הסוף.
לא מחליפים חיישן על סמך השערה.
כי אם תעבוד בשיטה כזו תבזבז כסף על הימור, יכול להיות ותצא צודק, אך גם יכול להיות שלא.
אם תחליף חיישן והבעיה תמשך אז מה? תחליף גם מנוע צעדים? תחליף חצי אוטו?
קודם בודקים התנגדות של החיישן לוודא שהוא תקין, קודם מבצעים דברים בסיסים, אם אינך בקיא בנושא, אני ממליץ לך לגשת למורשה לשם כך, וזאת על מנת שלא תגרום נזק למחשב הרכב.
ליאור - אין פונטו עם קרבורטור.
בטח שיש!
תן לי כמה ימים אני אצלם לך אפילו.
אם כך אז זה מישהו שביטל את מערכת ההזרקה והתקין קרבורטור באופן עצמאי (ראיתי מישהו שעשה את זה באפלאוז).
הפונטו על כל סוגיה, החל משנת היצור הראשונה שלך שווקה עם מערכת הזרקה חד נקודית / רב נקודתית.
לא אני בדקתי את החיישן במוסך אמרו לי שהוא טוב ( חיישן חום מנוע)
הערת אגב:
בפונטו 75 יש מערכת הזרקה רב נקודתית.
יכול להיות גם חיישן טמפרטורה שמת ומשדר למחשב שהאוטו קר כל הזמן. (ואז אתה נוסע על תערובת עשירה מדי. מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר)
לפי דעתי אתה לא צודק יש לי פונטו 75 1290 שנת 95 והמער' הזרקה חד נקודתית בדיוק כמו בטמפרה
אךי בודקים את מערכת ההזרקה הרי יש שתי סוגים כמו שאמרת?
אם תעלה תמונה אני מאמין שתקבל תשובה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.