התחבר

View Full Version : צריכת דלק גבוהה ELX גיר רציף


hararim
30-04-09, 22:52
מאז שרכשתי את הרכב לפני כמה חודשים צריכת הדלק הממוצעת היא 1:12.5-13.
נראה לי שזה יותר ממה שהוא אמור לאכול, (אולי אני טועה).
ממה זה יכול לנבוע?

פיני
30-04-09, 23:22
זאת צריכת הדלק הנורמלית של הרכב, כאשר הנסיעות הם
בערך 60% בעיר ו 40% מחוץ לעיר.
פיני

Ron_Dadon
01-05-09, 00:07
ראיתי שאתה גר בכרמיאל, עיר שופעת עליות ולא כל כך עדינות, קח זאת בחשבון.
אני עושה עם ELX גיר רציף את הדרך מעכו לבראודה כמעט על בסיס יומי, והצריכת דלק שלי יוצאת כ-14.5, ככה שאם רוב הנסיעות שלך בתוך כרמיאל, או שאתה עם רגל כבדה על הגז, הגיוני בהחלט.

hararim
01-05-09, 01:23
זהו שרוב הנסיעות שלי הם כרמיאל - חיפה (אני עובד בחיפה)
אז אני מאמין שהייתי מריך להגיע גם כן לצריכה של 1:14 בערך לא?
דרך אגב מה אתה לומד בבראודה?

Ron_Dadon
01-05-09, 14:01
האם יוצא לך לעמוד הרבה בפקקים?
בחיפה, העבודה שלך באיזור העיר התחתית או למעלה (משמע אתה צריך לעבור עליות)?
בעיקרון 1:13 זה לא רע כל כך, אבל יש מקום לשיפור.
בנסיעות כאלה (שהרוב זה בין עירוני), מומלץ להפעיל את מצב הE של התיבה, דבר שיגרום לגיר לעבור ל"הילוך" גבוה יותר, כתוצאה מכך סל"ד נמוך יותר וכתוצאה מכך צריכה טובה יותר.
כמו כן, אני אישית שמתי לב שאם אני מאיץ באופן חד ומהיר (נגיד מצמיד את הסל"ד ל3500-4000 עד שאני מגיע ל100), אז זה גורם לצריכת דלק גבוהה באופן משמעותי לעומת האצה מתונה ואיטית יותר (סל"ד 2000-2500).

ואופציה אחרונה - מתי לאחרונה הרכב עבר טיפול? אולי הגיע הזמן...

(אני לומד בבראודה הנדסת מערכות מידע)

Caveman
01-05-09, 14:02
נשמע הגיוני מאוד. (בדביק מצויים פרטים על סמך נסיון החברים במועדון, חבל שלא בדקת שם)
מה אופי הנסיעה והנהיגה שלך?

a_eliran
02-05-09, 13:18
האם יוצא לך לעמוד הרבה בפקקים?
בחיפה, העבודה שלך באיזור העיר התחתית או למעלה (משמע אתה צריך לעבור עליות)?
בעיקרון 1:13 זה לא רע כל כך, אבל יש מקום לשיפור.
בנסיעות כאלה (שהרוב זה בין עירוני), מומלץ להפעיל את מצב הE של התיבה, דבר שיגרום לגיר לעבור ל"הילוך" גבוה יותר, כתוצאה מכך סל"ד נמוך יותר וכתוצאה מכך צריכה טובה יותר.
כמו כן, אני אישית שמתי לב שאם אני מאיץ באופן חד ומהיר (נגיד מצמיד את הסל"ד ל3500-4000 עד שאני מגיע ל100), אז זה גורם לצריכת דלק גבוהה באופן משמעותי לעומת האצה מתונה ואיטית יותר (סל"ד 2000-2500).

ואופציה אחרונה - מתי לאחרונה הרכב עבר טיפול? אולי הגיע הזמן...

(אני לומד בבראודה הנדסת מערכות מידע)

איך בדיוק מפעילים את המצב הזה?

Caveman
02-05-09, 14:42
לוחצים על כפתור ה"E" ליד ידית ההילוכים.

a_eliran
02-05-09, 14:51
האם ישנו חיווי מסוים שאני אמור לראות בלוח שעונים?

האמת שבכלל בלבתם אותי כאן.
לפי מה שהבנתי עד עכשיו, אם הרכב מחזיק הילוך כמה שיותר אז אנחנו נקבל חסכון בדלק.
כאן אתם אומרים שאם הסלד נשאר גבוה אז אנחנו נקבל בזבוז דלק כי הוא לא מחליף להילוך גבוה יותר.

dodihob
02-05-09, 15:08
לי אישית יש את הידנית אז לא יודע אם יש מנורה הנדלקת כשה- E מופעל.
אך אין יותר פשוט בנסיעה הבאה פשוט להסתכל אם הסל"ד עולה מעל 2,000.
אם לא עולה אז E מופעל, אם עולה מעל אז ה- E לא מופעל.
יותר פשוט מזה לא נראה לי.

a_eliran
02-05-09, 15:17
דוגרי הכי פשוט.
אני עוד מעט ארד לעשות סיבוב ונראה אם זה אכן כך.
באמת לא הבנתי למה בזמן האחרון הרכב מגיע ל3000 סל"ד.

מסקנה: אל תתנו לחברה שלכם לשחק בכפתורים של הרכב!

Caveman
02-05-09, 16:17
אין לך הילוכים בתיבה. זה קודם.
שנית, כאשר מצב האקונומי מופעל, ליד האות D בלוח השעונים יהיה כתוב בקטן "E".
שלישית, כאשר האקונומי מופעל קורים מספר דברים:

סל"ד המקסימום יורד מעט (לא זוכר לכמה)
הרצועה תגיע למיקום גבוה יותר בקונוסים מהר יותר. זה בעצם מקביל להעברת הילוכים מוקדמת בתיבה אוטומטית.
הסל"ד במהירות שיוט יהיה נמוך יותר
תגובות המצערת נעשות איטיות וקהות יותר


בנסיעות שלא כוללות הרבה תאוצות, זה אכן עוזר לחסוך בדלק.

Ron_Dadon
02-05-09, 17:55
במצב E סל"ד המקסימום מוגבל ל-4000~, ואם באמת הסל"ד הוא הפקטור של צריכת הדלק, אזי ממהירות 110 קמ"ש ומעלה, אין ל-E משמעות, שכן נסיעה איתו או בלעדיו מפיקה סל"ד זהה. אצלי אישית לדוגמא 2300 במהירות 110, עם E או בלעדיו, אולם במהירות 90-100 יש הפרש של כ-100 סל"ד בין מצב הE לבלעדיו, וכאשר יורדים במהירות ההפרש גדל, מהירות 80 עם E סל"ד כ1700, בלי E, סל"ד כ-2000.

דוגרי הכי פשוט.
אני עוד מעט ארד לעשות סיבוב ונראה אם זה אכן כך.
באמת לא הבנתי למה בזמן האחרון הרכב מגיע ל3000 סל"ד.

מסקנה: אל תתנו לחברה שלכם לשחק בכפתורים של הרכב!

3000 סל"ד? מתי? בזמן שיוט?
בזמן שיוט על 120 קמ"ש, גם במצב D רגיל הרכב (ELX רציף) עומד אצלי על 2500 לאחר שהגיר "מבין" שאין תאוצה יותר ומוריד את הסל"ד.
אם הוא נעמד לך על 3000 סל"ד בשיוט, אז:
1) כנראה שאתה נוסע מעל 120 קמ"ש, תעזוב את הגז, לאיפה אתה ממהר? :)
2) יתכן ויש לך בעיה כלשהי.

a_eliran
03-05-09, 21:54
תפנית מרעישה... אין לי כפתור E.
יש משהו דמוי לחצן בתיבת הילוכים אבל זה לא נלחץ. תקוע כאילו זה מובנה.
יכול להיות שבדגם רכב שלי אין את הכפתור הזה?
מזכיר ELX 03

Caveman
04-05-09, 18:45
לא ייתכן.
תציץ בדביק, יש שם תמונה של ידית ההילוכים שלך, תוכל לראות שם את הכפתור.

a_eliran
04-05-09, 20:06
הצצתי ובדקתי בדביק.. ואפילו הגדלתי ראש ונעסתי למוסך המורשה.
בעקרון, הכפתור תקוע. בשביל לשחרר אותו אני צריך להפרד יפה מ180 ושעה וחצי יקרות כדי שיפרקו לי את כל המכלול של ההילוכים ויוציאו משם את הכפתור התקוע.

איך דרך פשוט זולה ומהירה יותר?
סה"כ כפתור! למה 180 שקל (לא כולל עבודה של שעה וחצי)????

Caveman
04-05-09, 21:02
אתה יכול לפרק את הידית בעצמך.
יש לזה מדריך בדביק גם כן.

a_eliran
04-05-09, 21:38
כן קראיתי, באמת השקעה יפה.
הפחד שלי זה שאני אפרק ואני לא אצליח להחזיר.

קראתי כאן על אנשים שפירקו, חיברו ונהיה גרוע יותר.
אתה חושב שהמחיר והזמן שנחוץ לחלץ כפתור מוצדקים?

YOSI-BR
05-05-09, 00:28
זה ממש לא מסובך.
תגדיל ראש ותעשה את זה חבל על הכסף זה ממש לא מצדיק את ה180 ש"ח. לי זה נתקע לי לפני פסח, פתחתי, החזרתי את הכפתור למקומו והכל חזר לעבוד כרגיל.

a_eliran
05-05-09, 09:14
אם ככה אני יעשה את זה לבד.

אני מקווה שאני לא יעשה נזק.

dedo1
10-05-09, 13:52
אם אתה אוהב לזנק חזק ברמזורים, לעקוף את כולם בעליות וכו... אז תגדל לך צריכת הדלק.
תסע רגוע, תאיץ רגוע, על תמשוך סל"ד מעל 4000 ותראה איך תשתפר לך צריכת הדלק.
נסעתי נתניה עפולה וחזרה, נסיעה רגועה, כ-17 ק"מ לליטר, ELX גיר רובוטי, E לחוץ.

Caveman
10-05-09, 21:13
אין גיר רובוטי בELX, יש גיר רציף.