PDA

View Full Version : שאלה על סופרצ'ארג'ר\טורבו


BentzZz
27-04-09, 14:02
תקנו אותי אם אני טועה אבל, מה שאני יודע על עבודת הטורבו היא לקיחת אויר מהפליטה קירורו ודחיסתו החזרתו למנוע, אז מה תפקידו של הסופרצ'ארג'ר? ואם זה כלכך פשוט למה אי אפשר לעשות אתזה לכל אוטו במחיר זול?
סתם מדיפדוף באי ביי ראיתי קיטים של סופר צ'ארג'ר במחירים של 70 - 200 אירו היתכן?
וראיתי גם סופרצ'ארג'ר חשמלי כמה הוא יכול להתאים לאוטו שלי? כמה זה חוקי ?
כל פיסת מידע תתקבל בברכה! תודה

ido
27-04-09, 14:58
בזמן שטורבו עובד על גזים מהפליטה, הסופרצ'ארגר עובד על חגורה ופולי ומסתובב במהירות סיבובי המנוע, ככה המומנט מגיע בסלד נמוך יותר. לא פשוט ולא נעליים! לא כל מנוע מסוגל לעבוד עם זה.
מה שרואים באי ביי זה הסופר החשמלי שעובד בערך כמו מאוורר של מחשב.

ארילו
27-04-09, 16:55
אני ארחיב טיפה
טורבו רגיל מסתובב בגלל גזי הפליטה שנפלטים החוצה. הטורבינה שלו יונקת אוויר מבחוץ (ולא את גזי הפליטה, אין בהם מספיק חמצן) ודוחסת יותר אוויר לתוך הצילינדר.
הסופר עושה אותו הדבר רק כמו שנאמר מעלי באמצעות רצועה מהפולי מנוע.

החשמלי רק עושה רעש וכסף למי שמוכר אותו.

upetar
27-04-09, 19:22
תחשוב על שני טורבינות(פרופלורים)שהקשר בינהם זה רק ציר משותף.עכשיו הגזים מהאגזוז מסובבים טורבינה אחת,השניה מיסתובבת(כי על אותו ציר)ויונקת אויר ודוחפת אותו למנוע בלחץ.כשהטורים נמוכים ,הגזים זורמים לאט,ושני הטורבינות מיסתובבות לאט(ציר משוטף)ולחץ האויר(מהטורבינה השניה) למנוע חלש.עכשיו תחשוב כאילו בימקום הטורבינה של האגזוז,יש מנוע חשמלי או רצועה שמסובב את הטורבינה של האויר למנוע.זה ההבדל.שלח לי בבקשה קישור למה שראיתה ליקנות,תודה.

Caveman
27-04-09, 20:05
בשביל להתקין טורבו/סופרצ'ארג'ר ברכב שלך תצטרך גם לכייל את מחשב הרכב מחדש (על ידי החלפתו למשהו אחר למשל), לייעל את מערכת הקירור, ולהתאים רכיבים נוספים לעומס החדש.
כל דבר אחר הוא בגדר קשקוש מוחלט ויגרור אמינות נמוכה מאוד. או שעושים את זה כמו שצריך, או שלא עושים בכלל. "לחמור מראים חצי עבודה"

BentzZz
27-04-09, 23:18
אוקיי אז הבנתי שהסופר צ'ארג'ר הזה לא שווה כלום אבל למה? בתאוריה הוא עושה את אותה פעולה של הטורבינה שמכניסה אויר בלחץ גבוה יותר אל המנוע דרך כניסת האויר, אם הטורבינה\מאוורר הזה מספיק חזק עם המנוע החשמלי למה שלא יהיה טוב אפילו חצי מסופר נורמלי? לפי הסבר זריז בדף המכירה רושמים שאתה מרכיב כפתור שמפעיל את המנוע החשמלי וכשהוא נכנס לפעולה אתה מקבל את הבוסט, היתרון של זה - הרכבה קלה ומהירה, עלות זולה יותר מכל דבר אחר שישפר לך את המנוע באחוזים המדוברים (15-25 אחוז תוספת כוח) ואפשרות שליטה על הפעולה.
בתאוריה הכל נשמע טוב ויפה , והבנתי שכולם אומרים שזה לא עובד והשתכנעתי לוותר על הרעיון , אבל למה שלא יעבוד בעצם? כוח המנוע החשמלי אינו מספיק?

קישור אל אחד מדפי המכירה של המוצר:

http://cgi.ebay.com/New-Electric-Supercharger-Add-HP-to-your-Car-or-Truck_W0QQitemZ150340529212QQcmdZViewItemQQptZAU_C ar_Parts_Accessories?hash=item150340529212&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1171%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50#ebayphot ohosting

raanan_t
27-04-09, 23:36
סופר צ'ארג'ר שווה הרבה ויש לו כמה יתרונות על טורבו.
טורבו מסתובב החל מהרגע שהדוושה נלחצת אבל מתחיל לדחוס אוויר רק משלב מסויים (בהתאם לטורבו) מה שיוצר מצב שבכדי לקבל את תוספת הכח שלו אתה חייב להיות מעל טווח הסל"ד הזה.
סופרצ'ארג'ר מתחיל לדחוס כבר מהשלב הראשון ובעצם ככל שהמנוע עולה בסל"ד ככה הגדישה שלו עולה.

מה שלא שווה כלום זה המנוע החשמלי שמפעיל מאוורר, זה שקוראים לו בלינק שנתת סופרצ'ארג'ר זה לא אומר כלום.

ברכבי VW האחרונים, שולבו שתי המערכות בצורה כזו שהסופרצ'ארג'ר עובד מסל"ד הסרק ועד לסל"ד שבו נכנס הטורבו ושם ע"י מערכת מיוחדת יורד הצ'רג'ר ונכנס הטורבו.

upetar
28-04-09, 01:32
ובדמיון שלי כבר עשיתי את זה לבד.יש לי כבר את המניפה ,רק צריך להחליף את המנוע ל12V משהו חזק כזה ,אולי יש למישהו רעיון?.

stas203
28-04-09, 04:47
מגדש על פועל במהירות של כמה מאות אלפי סל"ד,המנוע החשמלי רק מפריע לזרימת אוויר הטבעית של המנוע!
הצעצוע הזה מספק כמות אוויר של מאוורר טוב למחשב לא יותר מזה,בזמנו בדקתי גם את הנושא הזה כשהיה לי HGT.
לא תוכל להגיע למהירות נדרשת של מאוורר לדחיסה מינימלית, מה גם שצריך להבים ממתכת בגאומטריה מיוחדת כדי שלא יתפרק כול העסק .

stas203
28-04-09, 04:53
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=29918#post29918

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=218550

כבר דיברנו על זה אז קבל קישורים