View Full Version : שאלה- רעש של מים
<<האריה השחור>>
26-04-09, 13:36
יש לי פונטו SX 2002 וכל פעם שהטורים מגיעים ל3 ככה יש רעש של מים מהמנוע רעש יפה כזה אבל למה זה קורה???
בטורים גבוהים המשאבת מים מתחילה לרקוד בציר שלה, כתוצאה מכך שבטורים גבוהים המשאבה מסתובבת מהר יותר (ספיקה גבוהה יותר).
על כן בצע בדיקה לוודא שהיא לא הולכת לגמור ואז תתקע בדרך, היות ואין זה מצב תקין שהוא תרקוד בציר שלה.
ronesbones
26-04-09, 16:44
יש לי פונטו SX 2002 וכל פעם שהטורים מגיעים ל3 ככה יש רעש של מים מהמנוע רעש יפה כזה אבל למה זה קורה???
הרעש הוא לא של מים, אלא של אויר במערכת. עצם נוכחות של אויר במערכת הקירור זה סימן לכך שמשהו לא תקין. או שיש נזילה במערכת (משאבה שעומדת למות), ואז חודר אויר פנימה, או שלא ניקזו אויר כמו שצריך. האם החלפת נוזל קירור לאחרונה/חלק כלשהו במערכת קירור?
במקרה שלי, הופיעו קולות של מים באזור תא הכפפות זמן קצר לפני שמשאבת המים החזירה נשמתה לבורא.
למרות שהנושא נטחן בפורום עד דק:
מדובר בהחלט באויר במערכת הקירור. בגדול התופעה הזו מוכרת בפונטו באופן מובהק.
אם הרכב לא מאבד נוזל קירור - עזוב את זה.
אם יש אובדן נוזל קירור - גש למוסך לבדיקת לחץ.
אני חושב שיש בריחת לחץ למערכת הקירור בסל"ד נורמלי-גבוה (כלומר 3+). בזמנו, ולאחר שהלך האטם ראש אצלי ברכב, שאלתי אם חיים מ"שמשון" אם יכול להיות שלמרות שהוחלף האטם עדיין יש מעבר של קומפרסיה - הוא שלל את האפשרות - אבל אני לא השתכנעתי לגמרי.
בסופו של דבר האויר עדיין שם, אם כי פחות ממה שהיה לפני החלפת האטם.
אוי ואבוי אם בורחת קומפרסיה למערכת הקירור של האוטו.
במצב תקין אין שום סיכוי לזה.
אני באמת לא יודע מה זה.
אבל בפועל האויר נשאר במערכת, גם אחרי ניקוז.
אצלי ג"כ קיימת הבעיה למרות שביצעתי ניקוז אויר כמה פעמים.
מדוע אתם חושבים שזה המשאבת מים היא יושבת מאחורי התא כפפות? והאם יש מצב לבדוק את מצב המשאבה?
משאבת המים יושבת בצמוד לטיימינג, ממש לא ליד התא כפפות, פשוט ליד התא כפפות עוברים צינורות של נוזל הקירור מאחורי הדשבורד בשביל הרדיאטור חימום.
העלות של המשאבה היא יחסית זולה וזניחה, העלות של הפירוק והרכבה זה החלק היקר, מכיוון שיש צורך לפרק גם את הטיימינג, לכן, אם כבר מפרקים למען בדיקה (לא בטוח שצריך לפרק, אין לי מושג האמת, אבל בהנחה שכן) - אז עדיף להחליף בכל מקרה, שכן מתישהו היא תשווק חיים (ותוחלת החיים הממוצעת לפי בעלי רכבים בפורום ומידע מהמוסך "בית" שלי, היא בין 120-150K)
רק למען הסר ספק - אצלי הוחלפו טרמוסטט + משאבת מים בעת החלפת האטם.
כמובן מהסיבה שזה יותר זול ככה, וגם "ליתר בטחון" לעתיד.
עם זאת, האויר, כאמור, עדיין שם.
אצלי היו את הקולות האלו בפיאט אונו בכל פעם שהייתי מעביר את בורר הטמפ' של המזגן על חום.
זמן קצר אח"כ התחיל הברז חימום לנזול. לאחר החלפתו הקולות האלו פסקו, לכם כדאי שתבדקו גם את הנ"ל לפני שאתם מחליפים משאבת מים (אם אין ברז חימום בספייס אולי זה הרדיאטור החימום הפנימי).
בפיאט פונטו אין ברז חימום ותמיד יש זרימת מיים/נוזל קרור דרך רדיאטור החימום הפנימי.
גורם לתקלה בדגם רכב מסוים אינו תמיד דומה בדגם רכב אחר.
בברכה - רפי לין :)
<<האריה השחור>>
04-05-09, 01:53
סליחה שאני מקפיץ , אבל אם אני הולך למוסך מורשה של פיאט כמה אמור לעלות לי טיימינג והחלפת משאבת מים?!
תודה מראש אתם עוזרים המווון!
בעבר הרחוק החזקתי סיאט איביזה 1994,
בעל הרכב היה יד 1 ואני רכשתי ממנו את הרכב,
הוא התקין ברז בדיוק כמו בתמונה על צינור המים שיוצא מהמנוע לכיוון הרדיאטור הפנימי
ומיקם אותו ממש סמוך לקיר האש.
במצב כזה גם אין חימום סתמי של חלל הנוסעים
אין בלאי של הרדיאטור הפנימי, ברזים פנימיים, צינורות וכו'
והכל דופק כמו שעון, פשוט בסוף החורף סוגרים את הברז וזהו.
אבל הרי לרדיאטור הפנימי יש צינור כניסה ויציאה לא כן?
אני יודע שאם מבטלים אותו, אז מגשרים בין 2 הצינורות בכדי שהנוזל קירור ימשיך כביכול במסלולו. אם נחסום את הכניסה, אזי הנוזל לא ימשיך - זה לא גורם לנזק כלשהו?
ישנם רכבים (כמו באונו למשל) שיש בהם ברז להפסקת הסירקולציה של המים בהם אפשר לשים ברז שכזה. ישנם רכבים אחרים (כמו בפונטו למשל) בהם אסור לשים ברז שכזה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.