View Full Version : טורים עולים ויורדים באונו
צצה לי השבוע בעיה באוטו הטורים שלי עולים בצורה מפחידה בלי ללחוץ על הגז ובלי כלום ואז יורדים ונהיים ממש נמוכים ושוב זה לא קורה באופן קבוע שאוטו חם או קר זה מגיע למצב שאני נוסע 80 אני יעזוב את הרגל מהדוושה והאוטו ימשיך לנסוע יכול להיות שזה המייצב טורים שהשתגע?
אגב זו אונו 95 הזרקה
נסה לבצע את מה שכתבתי כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=44804#post44804
נמא עדכן ממצאים ותוצאות.
בברכה - רפי לין :)
אני אנסה תודה
החיבור הזה זה החיבור שמתחבר למייצב טורים או זה שמתחבר למזרק אם אני לא טועה זה שמתחבר למזרק הוא בצבע בז כזה וזה שמתחבר למייצב הוא שחור
טוב ניסיתי פירקתי את הכבל שמתחבר למייצב (אני מקווה שלזה התכוונת) כמו שאמרת וכלום הבעיה לא נעלמה
מייצב זה מנוע צעדים ולא אליו התכוונתי.
קרא בעיון מה שכתבתי (ואולי גם הדפס זאת, כדי שההוראות יהיו לידך) וצריך לנתק את המחבר החשמלי ממתג מצב המצערת שנץץי פרטים לזיהויו ע"י צבעי חוטי החשמל שלו.
אם בכל זאת האיפוס לא יפתור הבעייה, אז צריך להעזר בשרותי מוסך/מכון הזרקת דלק מקצועיים ושי להם מחשב/סורק אבחון תקלות.
בברכה - רפי לין :)
כן רשמתי אבל אני לא מוצא את הצבעים של החוטים יכול להיות שהם עטופים בגומי השחור הזה?
אתה מתכוון לשקע הזה שמתחבר למזרק אם זה זה אז אני יודע על מה מדובר
יש שמה שני חיבורים סך הכל אחד למייצב ואחד למזרק
העלתי תמונה של המזרק עם מה שאני חושב שזה זה מסומן
יש שרשור שחור שמקיף את החיווט, ראיתי את התמונות, ולא לזה רפי מתכוון.
עכשיו תקשיב טוב אני אכוון אותך בתיקווה שתבין.
פתחת מכסה מנוע, אתה עומד מול הרכב. הפלאג (קונקטור) נמצא בצד ימין של בית המצערת, איפה שהצינורות דלק כניסה ויציאה (בינהם).
אם תתבונן בתמונות שהעלת, מדובר בתמונה השמלאית, רואים בבירור את הקונקטור בין צינורות הדלק כניסה ויציאה.
רפי , האם קיימת נוסחה כזו (היות ואנחנו באותו הנושא) לאיפוס גם לפיאט פונטו?
בפיאט פונטו אין אפשרות כזאת.
זה ניתן לביצוע כך בפיאט אונו ששם יש מחשב הזרקה נפרד של "בוש" ומע' הזרקת דלק חד נקודתית.
בברכה - רפי לין :)
אוקיי אז מצאתי את זה ועשיתי שניסיתי להניע בהתחלה לחק לו כמה הנעות על שהוא הניע לא יודע אם זה נורמלי אחרי האיפוס אבל מה שבטוח שזה לא עזר
אני משתגע למישו יש עוד המלצה? כיוון למה זה יכול להיות או משו כזה?
טורים רוקדים, תן לי לחשוב אמממ, טוב, אז ככה,
א. בדוק היטב ניקוז אוויר במערכת קירור מנוע, קרה לי פעם שבגלל ניקוז אוויר המנוע צעדים התחיל להרקיד את הטורים, לאחר ניקוז האוויר, הוא הפסיק וחזר להיות יציב.
ב. בצע ניקוי למנוע צעדים מפיח.
ג. בדוק הארקת מחשב, קרה לי כמה פעמים שהמינוס שם היה חלש ובחיזוקו המנוע הפסיק לבצע ריקודים.
ד. בדוק התנגדות של המנוע צעדים, יכול להיות שהוא בכלל לא תקין.
ה. אם עדיין לא יעזור גש למוסך מורשה פיאט, שם ישר ימצאו את התקלה, יכול להיות חיישן שמזייף ולכן מעביר קריאה לא נכונה, יכול להיות שבאמת מנוע הצעדים אצלך התעייף.
חזור עם ממצאים.
אוקי אני ינסה
כמה שאלות בנוגע למה שהצעת
איך אני מנקה פיח מהמנוע צעדים?
איך אני בודק אם הוא תקין?
ואיך אני בודק תארקה?
ועוד שאלה עשיתי ככה סיבוב בפירוקיות ושאלתי כמה עולה מנוע צעדים אמרו לי שלא ימכרו לי אותו לבד רק קומפלט עם המזרק ורצו על זה 300 ש''ח
והלכתי לחלקי חילוף ושאלתי אם אפשר להשיג את המנוע צעדים לבד הוא אמר לי שיש לו אבל בסכום שאני חושב די מוגזם הוא רצה רק על המנוע צעדים חדש 780 שקל זה לא קצת יקר?
עוד אופציה זה שיש בעיית ואקום איפשהו.
ארילו הגאון תודה לך, כל פעם אתה מזכיר לי את זה.
פותח השרשור, בדוק צינורות ואקום לבית מצערת וגם לזה שהולך לממברנה היושב על המפלג.
לגבי מה שכתבת, לפני חצי שנה ביררתי במוסך מורשה, מנוע צעדים לפיאט אונו 94 1100 סמק חדש עולה 450 ש"ח.
לגבי שאר הבדיקות שביקשת, אין טעם שארחיב היות ולא נראה לי שאתה מומחה ברמות האלו ויש לך את הכלים הנדרשים, כמו כן, רק לידיעה, לאחר ניקוי מנוע צעדים יש לבצע סינכרון מחדש למנוע צעדים ולרכב.
לכן, אם ביצעת את הבדיקות ולא עלה בידך דבר, גש למוסך מורשה וחזור אלינו עם ממצאים.
שים לב לארילו, בדוק צינורות ואקום. והתנצלותי הכנה ששכחתי לציין זאת בפניך מלכתחילה.
טוב אז לפחות איך אני בודק צינורות ואקום? חח
קיימים מספר צינורות בצבע שחור, צינורות דקים כאלו.
למשל, על המפלג שלך יש ממברנה, מתחבר אליה צינור שחור וואקום דק, תבדוק שהוא לא סדוק, תעקוב אחריו, ותראה בבסיס בית המצערת שנכנסים עוד מספר צינורות, תראה שכולם בפנים, תראה שהם לא סדוקים.
מדובר בצינור דק בצבע שחור, לעיתים אם הוא נסדק ונפרץ, אז אין סחיבת אוויר כמו שצריך, ואין וואקום, ולכן הטורים ירקדו לך.
סהר בדקתי את מה שאמרת בקשר לואקום ואכן הצינור השמאלי אכול לגמרי סביב הבאנד
נסיתי לחתוך אותו ולחבר אבל נראה לי שאחרי כל כך הרבה זמן הוא פשוט נהיה יבש לגמרי
אני ילך לקנות צינור חדש וינסה
ואגב הייתי במוסך ובמוסך אמרו שכנראה זה המייצב לא בדקו אם רב מוודדד או מה שאמרתם ככה שזה נראה לי כמו ניחוש
קודם כל עבודה יפה, עכשיו אני יכול להבין שאתה באמת רציני.
אכן הערתך לגבי המוסך היא נכונה ובמקום, לא ניתן לקבוע שהמנוע צעדים (לא מייצב!) הוא תקול, אם אפילו לא בדקו לו התנגדות עם רב מודד, לא זאת אלא גם זאת, כי עליהם לדעת כמה התנגדות בכלל שפיאט קבעה שהוא תקין. על כן, התרחק ממוסך זה.
אם רצונך למוסך אמין, גש ליהוד למוסך שמשון (מורשה פיאט), אשר ישמח לבדוק לך התנגדות ולתת לך דיאגנוזה, באם החלפת הצינור לא תועיל.
זכור כי מנוע צעדים יכול להיות רק השערה, יכול להתקיים גם חיישן תקול וכמו כל מה שכתבנו לך למעל.
בברכה,
סעעעעעעעררררר עם ע' כמו בחתימה מתחת
החלפתי את הצינור אבל לא עזר
אני מהצפון זה קצת בעיה להגיע ליהוד [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR]ח תאמת רוב המוסכים פה נוכלים אז אני כבר לא יודע לאן ללכת
אם בכל זאת האיפוס לא יפתור הבעייה, אז צריך להעזר בשרותי מוסך/מכון הזרקת דלק מקצועיים ושי להם מחשב/סורק אבחון תקלות.
בברכה - רפי לין :)
תאמין לרפי לין אין דרך אחרת.
אני מבין אותך ידידי, אך אין מה לעשות חזרנו לנקודת המוצא, אין מנוס מלהגיע למורשה וזאת על מנת שהבעיה תבדק.
אם יש משהו נוסף שאני יכול לחשוב עליו, זה הייתי מפרק את בית המצערת ומנקה אותו עם ספריי לניקוי ייעודי למלאכה.
עם זאת, אל תשכח אותנו לחזור עם ממצאים.
עשיתי איזו בדיקה קטנה כמה אני יכול להשיג מנוע צעדים והצלחתי בסביבות ה150 שקל מפירוקיה אתה חושב שכדאי לנסות?
לא ממליץ לקנות את החלק מפירוקיה, מה גם שאינך יודע מה מצבו שאתה רוכש אותו בפירוקיה, והם לא כל כך אוהבים לתת אחריות ולעמוד מאחוריה, כך שיכול להיות שאתה משלם על משהו שהוא בכלל אינו תקין.
כמו כן, אל תשכח כי גם לאחר הבאת מנוע צעדים אחר, יש לבצע סינכרון בינו לבין הרכב מחדש, וסינכרון זה אני לא יודע אם תדע לעשות.
יתרה מכך, וזו כבר הפעם המי יודע כמה שאני חוזר ומדגיש לך, אל תלך ישירות למנוע צעדים, יש עוד גורמים נוספים היכולים לגרום לטורים לעלות ולרדת, צריך לבדוק אותם, ורק לאחר שברור לנו כי מדובר במנוע צעדים, רק אז נדע בוודאות שיש להחליפו. ולא עובדים בשיטת המצליח, היות ואתה יכול לבזבז כסף ובסוף המנוע שלך היה במצב טוב יותר מזה שהבאת מהפירוקיה.
ככלל כל חלק אלקטרוני או חשמלי אני נוטה לרכוש ממורשה, היות ומיפרוקיה אתה לא יכול לדעת באמת מה מצבו.
לפני שנה נאמר לי במוסך מורשה כי מנוע צעדים חדש עולה 450ש"ח. מנוע צעדים לאונו 94 הזרקה 1100 פייר.
אהלן כולם..
ממצאים חדשים הלכתי לעוד מוסך לקבל חוות דעת על הבעיה המכונאי שמה שאני די סומך עליו שאל אותי עם בתקופה האחרונה נסעתי על הסוף של הדלק ותאמת שכן די הרבה נסעתי על הסוף הוא אמר שזה יכול להיות קודם לכלוך שאני ישים תוסף דלק ואז נראה מה קורה שמתי לו ופתאום הבעיה חלפה לה
לא לגמרי זה היה חוזר לי פעם ביום לטיפה זמן ומפסיק אבל אז התחיל בעיה חדשה שנראה לי די קשורה לבעיה הזו פעם ביום אולי היה קשה לי להניע הייתי מניע עם גז ושמתי לב שיוצא עשן של פיח כזה מהאגזוז עכשיו הבעיה לא נפתרה לגמרי אבל אפשר לומר שיכול להיות שזה רק לכלוך?
קרא היטב את הודעתי המופיעה בתחילת העמוד השלישי (ניקוי בית מצערת)
בצע אותה, אם אתה לא יודע גש למכון להזרקת דלק שיבצע אותה הוא יכול גם לעשות "אינפוזיה".
כמו כן החלף מיידית פילטר דלק - שים לב שמביאים לך פילטר דלק למנוע הזרקה ולא רגיל.
קניתי ספריי (:
אבל אם אני לא טועה אני צריך גם אטם חדש נכון?
ובקשר לפילטר סתם בשביל הידע למה צריך להחליף אותו?
הפילטר הינו החלק ברכבך שמסנן את הדלק שמגיע למזרקים.
יש בתוכו רשת בעלת חורים קטנים מאד, אשר מונעים מעבר של גופים זרים לתוך המערכת הזרקה.
אם נשאב ליכלוך רב במשך הזמן, הפילטר "נסתם" ובכך מנוע מעבר תקין של דלק למערכת ההזרקה.
עלות של פילטר חלופי חדש לאונו הינה כ-30-40 שקלים.
בקשר לניקוי בית מצערת, אם כבר מפרקים את כל החלק של המצערת ומנקים בחוץ כמו שצריך, אז עדיף להלחיף את האטם (עלות זניחה).
אוקיי הבנתי שאלה נוספת ואני מקווה שאחרונה [COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR][COLOR="Red"]*[/COLOR] יש אפשרות לנקות בלי לפרק את כל בית המצערת?
ניתן אך לא מומלץ, שכן כל הליכלוך במקום למצוא את דרכו החוצה, מוצא את דרכו פנימה...
פירוק בית המצערת כולל אם אני זוכר נכון פירוק של פילטר האוויר (אום אחד, בוקסה 10) ולאחר מכן פתיחת 4 ברגים (אלן אם אני זוכר נכון) מסביב למצערת (כמובן ניתוק מחברי החשמל וצינורות הדלק והואקום.
אם יש לך זוג ידיים ימניות וידע טכני, פירוק, ניקוי והרכבה לא אמורים לקחת יותר מחצי שעה.
שלוםם לכולםם חזרתי אבל הבעיה עדיין איתי ):
אז ככה הלכתי למכנואי שאמר לי לשים תוסף דלק הוא הביא לי מנוע צעדים אחר תקין רק כדי לבדוק אם זו הבעיה חיברנו הנעתי ושוב הבעיה נמצאת הוא אמר שהוא חושב שעדיף להחליף את כל הבית מצערת דיברתי אם מישו מפירוקיה הוא אמר לי שהוא יתן לי תבית מצערת אם זה יעזור לי סבבה אם לא אני יוכל להחזיר לו תבית מצערת ולקבל את כספי בחזרה בנתיים היום קמתי במצב רוח פירקתי את הבית מצערת וניקיתי אותה טוב טוב ויסודי אם ספרי קרבורטורים בהתחלה הטורים היו נמוכים והאוטו נסע מצוויין אבל אז שוב חזרה הבעיה בנוסף החלפתי תפילטר דלק כמו שכבר הצעתם כאן
אני כבר לא יודע על מה לחשוב יש עוד משו שאפשר לנקות כדי שזה יעזור?או הצעה אחרת אני מאוד ישמח לנסות עד יום ראשון שאני יקבל תבית מצערת השני לבדיקה
תודה ושבת שלום
מה יהיה הסוף איתך, כבר חזרתי ואמרתי לך אין ספור פעמים, גש למוסך מורשה של חברת פיאט, הוא יערוך את הדיאגנוזה, הוא יבצע את הבדיקות והוא יגיד לך בדיוק מה הבעיה.
יכול להיות ששמתם מנוע צעדים תקין אך לא סינכרנתם אותו, ועל כן התגובה תשאר אותה תגובה.
יכול להיות שכאשר שמים מנוע צעדים יש לבצע איפוס משתנים למחשב.
יכול להיות שכאשר שמתם מנוע צעדים אחר, הייתם צריכים לבצע את תורת האיפוס של (לפי מה שרפי לין כבר רשם כמה פעמים פה בפורום).
יכול להיות שכבל הארקה (מינוס) למחשב הזרקה של בוש (יושב אצלך מתחת לתא כפפות) ניזוק ואינו מעביר מינוס כראוי.
יכול להיות שמדובר בחיישן חמצן שאינו תקין או חיישן טמפרטורה תקול, שאומר למחשב שהרכב קר ולכן הטורים שלו עולים, או חיישן חמצן שמודיע על קריאות לא נכונות של תערובות ולכן הטורים עולים ויורדים.
יכול להיות חוטי הצתה, יכול להיות מפלג שלך גורם לזיוף, יכול להיות שבכלל הכיוון הצתה שלך אינו תקין.
לא עובדים בשיטת ההחלפה וההצלחה, כי הריי כך אתה תצא מיואש ותחליף חצי רכב.
יש חיישנים שלאחר הרכבתם יש לבצע איפוס משתנה מחשב על מנת שהמחשב יבין כי כעת חיישן הוחלף ויאותחל.
עשה לעצמך טובה, גש למוסך מורשה כמו שמשון ביהוד, אלו אנשים שאוכלים אונו בבוקר בצהריים ובערב, מכירים בעל פה את רוב הבעיות, ויודעים בדיוק לאן לגשת ואיפה הנקודה שצריך לחפש ולבדוק.
חוץ מזה, אל תשכח לחזור עם ממצאים כאשר פתרת את הבעיה!
סער הסברתי שאני מהצפון איך אני יגיע עד יהוד?
ודבר שני פיאט מורשה פה הם חארות אני אומר לך מנסיון הם לא אמינים ומנסים לדחוף לך כמה שיותר חלקים להחליף אתה מבין? הלכתי לכמה מוסכים שכולם אמרו לי את הדבר הפשוט תחליף מנוע צעדים לא עזר תחליף את כל הבית מצערת וזהו אף מוסך שהלכתי לא חשב על משו בכיוון שאתה אמרת!
משו קטן שאולי יעזור איך לעזאזל מסנכרים תמנוע צעדים?
צביקה קרבורטור
01-06-09, 21:08
שלום רב !
מכיוון שאתה מהצפון, אפנה אותך לנכון ההזרקה והדיאגנוסטיקה הטוב ביותר בצפון, פנה ל"אורי מלמד ובנו" בחיפה חפש את כתובתו בגוגל.
טיפול ברכב בשיטת מצליח, נהוג תמיד לעשות במקומות שרחוקים מממרכז הארץ.
בהצלחה
צביקה
פרטיהם באתרם http://www.urimelamed.ybay.co.il/
ונא מסור שם ד"ש חמה ממני ושבקשתי שיסייעו לך. בפתרון הבעיה.
בברכה - רפי לין :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.