PDA

View Full Version : [פרויקט מצולם] - החלפת הרמקולים הקידמיים בפונטו ספייס


Ron_Dadon
23-04-09, 14:33
טוב, אז כמו שנאמר, לאור המלצות החברים בפורום על סט קומפוננט Morel Pulse בהתחשב בתקציב שהצבתי (400-500 שקלים), הרמקולים נרכשו, וקדימה לעבודה.

לצורך כל העבודה השתמשתי בכלים הבאים:
מברגה חשמלית
ביט פיליפס
ביט אלן (משושה) (תסלחו לי אבל אין לי מושג מה המידה המדויקת, הוא היה בתפזורת עם עוד הרבה במחסן - בערך 5-6 מ"מ)
קאטר / שפיץ פלאייר (עם עדיפות לשני)
חושף חוטים (אפשר כמובן להשתמש באחד הכלים הקודמים לשם מטרה זו)
מברג רגיל קטנטן (על מנת להוציא כיסויי פלסטיק של ברגים מבלי לפגוע בפלסטיק)
מברג טסטר/פיליפס בינוני.
מברג רגיל גדול.
איזולירבנד.
למשקיעים - מלחם + בדיל על מנת לחזק את חיבורי החוטים.
אקדח דבק חם.
כבל לרמקולים, כ-2.5 מטרים.
http://img25.imageshack.us/img25/9024/p4220681.jpg

כמובן שיש צורך בסט רמקולים, כאשר הMorel Pulse כוללים:2
מיד-וופר מידה 6.5 אינץ'
2 דום טוויטר מידה 1.15 אינץ'
2 קרוסאובר
http://img7.imageshack.us/img7/9620/p4220680.jpg

ועכשיו לעבודה (תודה לרענן על ההסבר בהודעה המקורית)

תחילה, נפרק את משולשי הפלסטיק (היכן שיושב הטוויטר / מכווני המראות צד).
בכדי לעשות זאת, פשוט נשלוף את הגומי שעוטף את ידית המכוון (יוצא בקלות), בעזרת שפיץ פלייר, נפתח את האום הכסוף. שימו לב כי בחלק התחתון ישנה חתיכת פלסטיק קטנה, שיש להוציא החוצה בעזרת מברג קטן (בעדינות, לא לפגוע בפלסטיקה), ומתחתיה ישנו בורג שיש לשחרר.
כעת ניתן למשוך את החיפוי פלסטיק המשלוש החוצה. ננתק את הכבל מהטוויטר, וכך ניתן לשים את המשולש בצד.
http://img7.imageshack.us/img7/9027/p4220683.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/9669/p4220684.jpg
http://img183.imageshack.us/img183/8045/p4220685.jpg

השלב הבא הינו פירוק חיפוי הדלת כולה.
שלב ראשון - יש לפרק את הגריל שמכסה את הרמקולים. עשו זאת בעזרת מברג, התחילו מהצד שקרוב לחיבור הדלת לרכב ושחררו בעדינות (זה קצת קשה, הקליפסים תפוסים דיי חזק). ברגע שזה בחוץ, פתחו את שלושת הברגים שאוחזים את הרמקול, הוציאו אותו, ושחררו את הקליפס של הכבל מהרמקול.
שימו לב, כי מסביב לרמקולים נמצא עוד 3 ברגים שהיו מוסתרים מתחת לגריל - יש לשחרר אותם.
עברו על שאר הדלת ושחררו את כל שאר הברגים. יש צורך להוציא כיסוי פלסטיק קטן בצד הקיצוני של הדלת על מנת לחשוף בורג מוסתר, וכמו כן יש לפרק את מעטפת ידית פתיחת הדלק, וזאת ע"י 3 ברגים עם ראשי אלן, כאשר 2 גלויים והשלישי גם כן מוסתר מתחת לעיגול פלסטיק שבמרכז המעטפת.
לאחר שפירקתם את המעטפת, הרחיקו אותה מחיפוי הדלת.
כאשר כל מה שמחזיק את החיפוי לדת הינם מספר קליפסים מפלסטיק. בעזרת מברג גדול, לאט ובזהירות, הרחיקו את החיפוי מהדלת, כאשר השתדלו להכניס את המברג קרוב ככל האפשר לקליפסים.
ברגע שזה הושלם, אתם תוכלו "להרים" מעט את כל החיפוי בזווית, וכך תוודאו שלא נשאר שום בורג / קליפס מחובר. כעת, משכו את החיפוי כלפי מעלה. הוא יצא יחד עם הפלסטיק השחור שנמצא בצמוד לחלון (גם כאן נדרשת סבלנות ועבודה עדינה).

http://img7.imageshack.us/img7/4447/p4220682k.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/6356/p4220687.jpg
http://img25.imageshack.us//img25/193/p4220686.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/8062/p4220688.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/1148/p4220689.jpg


כעת הכל בחוץ וניתן להתחיל לעבוד.

נחזור למשולשים שהשארנו בצד. בכדי להוציא את הטוויטרים המקוריים, צריך פשוט לסובב אותם והם יוצאים בקלות. כעת אנו נשארים עם חתיכת פלסטיק שמעוגנת למשלוש ב-3 נקודות. אני פשוט הכנסתי מברג בינוני בין הפלסטיק המדובר לפלסטיק המשולש, ואחרי מספר ניסיונות הפלסטיק פשוט עף החוצה.
הטוויטר שמגיע עם הMorel Pulse גדול יותר מהמקורי, ולכן לא ניתן להרכיבו ממש, אלא יש צורך לאלתר מעט. הפיתרון שהוצע לי ע"י dodihub אכן היה הפשוט ביותר, והוא להחזיק את הטוויטר באופן כזה שהוא יהיה בקו ישר עם קצוות המשולש (כלומר לא יבלוט החוצה), ואז הדבקה ב-3 נקודות עם דבק חם והכל מוחזק מצויין.

http://img7.imageshack.us/img7/3650/p4220692.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/4310/p4220693.jpg

עכשיו הדילמה שלי הייתה, לאיפה אני מחבר את הקרוס (מבחינת מיקום הקרוס בדלת, כבר נאמר לי ע"י רענן ואכן הם יושבים שם מצויין). יש לי 2 זוגות חוטים, אחד שהגיע אל המיד המקורי, ואחד שהגיע אל הטוויטר המקורי. אני משער שהיכן שהו בדרך הם נהפכים לחוט אחד שמגיע אל המערכת, ולכן החלטתי לבטל את זוג חוטי הטוויטר (שהיו גם קצת דקים יותר), ולחבר את החוטים של המיד אל הכניסה של הקרוס. בכדי לעשות זאת, ולמקם את הקרוס במקום שלו ("בתוך" משענת היד), יש צורך להאריך מעט את החוט.
מהקרוס חיברתי זוג חוטים שהגיעו בחזרה למיקום המיד, בכדי לחברתם למיד-וופר החדש.
לטוויטר החדש יש כבר חוט מולחם עליו, והוא גם באורך מספיק לחלוטין כך שלא הייתי צריך להוסיף לו חוט נפרד.

http://img183.imageshack.us/img183/5254/p4220694.jpg

סדר ההרכבה קצת שונה, רק מכיוון שיש צורך לחבר את החוט של הטוויטר לקרוס, ולכן אי אפשר פשוט להרכיב בסדר הפוך לפירוק.

את המשולשים, חיברתי חזרה למכווני המראות, וסגרתי את האום, כך שהמשולש בעצם "תלוי באוויר".
העברתי את החוט של הטוויטר בדלת עד לקרוס, וחיברתי אותו אליו. כעת יש להרכיב בחזרה את חיפוי הדלת כולו.

http://img25.imageshack.us/img25/7786/p4220695.jpg

קודם כל יש להכניס בחזרה למקום את פס הפלסטיק שיושב בצמוד לחלון. שימו לב שהוא נכנס עד הסוף (כמובן שיש לדאוג גם שהפתור סגירת/פתיחת דלת עובר בחור שלו). מקמו את הקרוס בתוך המשענת יד, אני אישית הדבקתי אותו עם פס בודד דבק דו צדדי, לאחר שעטפתי אותו בניילון בכדי למנוע רטיבות, לתוך החלק הפנימי של המשענת בכדי שלא יזוז בזמן ההרכבה. הצמידו את החיפוי לדלת, ולחצו את כל הקליפסים למקומם. כעת הבריגו את כל הברגים שהוצאו בחזרה למקומם. כמובן גם לחבר את המעטפת של ידית הפתיחה למקומה. ברגים שהיו מכוסים על ידי חתיכות פלסטיק, כסו בחזרה. חברו את המשולש בחזרה לצד הדלת ע"י הקליפס שלו, ואז ע"י הבורג (גם כאן, לא לשכוח להחזיר את חתיכת הפלסטיק הקטנה שמכסה את הבורג, אסטטיות :) ).
כעת כל שנותר לנו הוא לחבר את המידוופר למקומו. חברו את החוטים להדקי הפלוס והמינוס של הרמקול (בסט של Morel בכל אופן הגיעו קליפסים יעודיים למטרה זו), והבריגו את הרמקול למקומו (אני אישית פיספסתי את העבודה שגם הגיעו בסט ברגים יעודיים והברגתי עם הברגים הישנים אבל לא נורא). כסו את הרמקול עם הגריל, וודאו שכל הקליפסים נכנסו למקומם.

http://img26.imageshack.us/img26/9774/p4220696.jpg

הדליקו את המערכת, הגבירו את הווליום, ותתענגו על צליל נקי ששווה את כל השעתיים עבודה :)

אגב, לפניכם הרמקולים המקוריים במצב עגום במיוחד (וזה של צד שמאל, של צד ימין היו במצב יותר גרוע)

http://img25.imageshack.us/img25/4113/p4220690.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/2560/p4220691.jpg

הבחירה בסט המדובר של Morel הוכיחה עצמה כנכונה, כאשר גם בעוצמה יחסית גבוהה, עם מערכת רדיודיסק בלבד ללא מגבר (ואפילו פשוט מערכת ישנה של קנווד, ללא MOFSET), הגברתי לעוצמה כזאת שכבר הטרידה אותי ועדין השמע היה חלק ונקי, ולכן מצטרף בחום להמלצות שקיבלתי לגביהם.

ido
23-04-09, 15:35
נראה נהדר ומוסבר מצויין.

Roi b.e
23-04-09, 16:00
מדריך ברמה גבוהה... כול הכבוד!

raanan_t
23-04-09, 16:22
יופי של תיעוד והסברים. שמח שאתה מרוצה.

בכל מקרה קבל כמה הערות בונות:
1. את הקרוס המלצתי לך לעטוף בבד כלשהו. עקוב קצת אחר הרעשים ברכב, וראה אם הקרוס לא מרעיש בתא בו הוא יושב.
2. להתקנת הפולס, אין צורך בפירוק כל החיפוי היות ואפשר להשחיל את הקרוס למקומו גם ללא פירוק ידית פתיחת הדלת.

בכל אופן, יופי של עבודה ותודה רבה על ההשקעה בתמונות.

dodihob
23-04-09, 17:36
תתחדש! אני שמח שאתה מרוצה מהבחירה, וכל הכבוד על המדריך, ההשקעה וההתקנה העצמית.
וכמובן שמח שעצתי עזרה לך בהתקנת הטוויטרים.
אה ודבר אחרון..תהנה!;)

אלי_בוני
23-04-09, 18:11
יפה מאוד עבודה טובה ונקייה ומתועדת כמו שצריך תמונה לאחר תמונה הסבר אחר הסבר יפה מאוד מקצועי לדעתי .
שאלה לי אלייך על מה חיברתה אותם על המערכת או על מגבר ???

Ron_Dadon
23-04-09, 19:22
תודה לכולם. אני לומד המון מהפורום הזה וכך גם אחרים, כך שכל מה שאני יכול לתרום, אתרום בשמחה.

רענן,
נכון לעכשיו, לא שמתי לב לשום רעש מהדלתות. מיקמתי את הקרוב באופן כזה, שהוא נמצא בין הדיפון לדלת עצמה, בלחץ מאד קטן אך קיים, ואני משער שגם הדבק הדו"צ עוזר להחזיק אותו במקום.
בהתחלה ניסיתי מבלי לפרק את כל הדיפון של הדלת, אך זה היה מאד לא נוח, אז פשוט העדפתי להוציא אותו לחלוטין ולעבוד בנוחות.
אגב, בקשר לסיליקון שיעצת לי, כל סיליקון פשוט יעשה את העבודה?
לפי מה שהבנתי, צריך פשוט לקחת ממש טיפה על האצבע ולמרוח את זה על החור.

אלי בוני,
כמו שרשמתי, המערכת אצלי ברכב בלי מגבר, לכן זה מחובר ישירות לרדיו דיסק.

raanan_t
23-04-09, 19:37
אכן, כל סיליקון יעשה את העבודה. חשוב לשים כמות קטנה ככל הניתן כדי לא לשנות את מאפייני התנועה והמשקל באותו המקום. טבעת הגומי תפקידה למרכז את האלמנט ופגיעות בה (או משקל עודף) עלולות להוציא את הממברנה מאיזון מה שיגרור שחיקה של הסליל ושריפת האלמנט בטווח הארוך.
נשמע קצת מפחיד אך אל תתרגש, מנסיון עם תיקון כזה גם אחרי שלוש שנים עדיין אין בעיה.

קראתי שעטפת את הקרוס בניילון, אני מקווה שהשארת לו קצת אוורור. שים לב שיש לקרוס פתחי אוורור חיוניים לפעולתו התקינה לאורך זמן.

Caveman
23-04-09, 20:21
יישר כח !
אחלה בחירה לדעתי. אם רק הייתי יכול להתקין את שלי בפונטו... :)

Amit-IL
23-04-09, 21:39
תתחדש על הסט החדש ותהנה מהאזנה נעימה.
הסט הזה לדעתי הוא התמורה הטובה ביותר ביחס להשקעה וגם ללא מגבר הוא נשמע לא רע.
בקשר להתקנה:
1.חיבור הטויטר ע"י הדבק חם הוא לא מחזיק הרבה זמן עקב כך שהדבק מתקשה לאחר המסתו
ומאבד מהגמישות שלו, יחד עם זאת הוא לא ממש נדבק, הוא יותר יוצר וואקום בין שני חלקים,
הרכב בשעות היום מתחמם ובערב מתקרר, עם הזמן הדבק החם ישתחרר מניסיוני והוא מתאים יותר למקומות שאין שינויי טמפ' קיצוניים, סיליקון עדיף לאחר מיקום בעזרת הדבק החם בכמה נקודות קטנות, מפני שכאמור לסיליקון לוקח הרבה זמן להתייבש, אפשר גם להמיס חתיכות פלסטיק בעזרת מלחם ולחברם לחלק האחורי של המשולש וכך תהיה אחיזה טובה יותר (אל תשכח שהם עומדים לעבור פסי האטה בנסיעה).
2.למרות שלא חיברת מגבר עדיף ובטוח יותר חוט שמקצה לקצה אינו מחובר לחוט אחר אפילו אם בעזרת מלחם (דבר ראשון זה לא אסטטי ודבר שני כל חיבור יוצר התנגדות מסויימת).
3.כמו שאמר רענן יש לעטוף את הקרוס אם הוחלט להתקינו בדלת, באמצעות שקית נילון אטומה, לא אלו השקופות מהסופר השכונתי, יש לגלגל את הקרוס בתוך יריעת נילון שחתוכה באמצעות סכין יפנית, ואחיזת השקית באמצעות אזיקונים שיכולים לעזור גם בהצמדת הקרוס עצמו למרכב הדלת או לדיפון הדלת, אפשר גם לקדוח שני ברגים קודחים קטנים בפח הדלת לשם עגינת הקרוס באמצעות האזיקונים או ע"י פתיחת מכסה הקרוס ושימוש בחורים המצויים בו.
4. יש לדאוג שהחוטים שהעברת על פני הדלת יהיו צמודים ולא מטלטלים באוויר גם לשם מניעת רעשים וגם כדי שלא הסתבכו במנגנון החלון או הנעילה.

האם השתמשת בחיווט המקורי של הרכב או שביצעת חיווט חדש מההד יוניט אל האלמנטים?

Ron_Dadon
23-04-09, 23:53
או.קי...
בקשר לטוויטרים, כרגע מחזיק, באם יתפרק אז אפתח ואדביק עם סיליקון באמת, פשוט אין לי כוח לפרק את זה שוב :P

את הקרוס עטפתי בשקית ניילון לכריכים (זה מה שהיה לי זמין) ועשיתי 2-3 חורים עם מחורר ליד הפתחי איוורור המקוריים של הקרוס (שיערתי בזמן ההתקנה שאם יש את פתחי האיוורור הנ"ל אז יש להם משמעות). האמת שעכשיו שמעתי מין קירקושים בזמן נסיעה מהדלת שבצד של הנהג, אבל אני לא סגור על זה אם זה מהקרוס שמתנדנד לו שם או לא. אם הם יחזרו (ולצערי אני משער שכן), אז אפרק שוב ואבדוק.

בקשר לחיווט, השתמשתי במקורי של הרכב. אינני מכיר כלל את המערכת חיווט ברכב הזה, ושלא כמו באונו בזמנה שהיה מאד פשוט לראות לאיפה כל חוט הולך, פה צריך לפרק חצי דשבורד נראה לי, אז ויתרתי על הרעיון.