התחבר

View Full Version : בעית התנעה.


YOSI-BR
19-04-09, 12:33
היום בבוקר לאחר נסיעה קצרה, ירדתי לחמש דקות מהאוטו ושוב הבעיה של ההתנעה, אני נותן סטרטר והוא לא נותן כלום, ממש כלום, המנורות בלוח השעונים לא חלשים ולא כלום.
חיכיתי כמה דקות, ניסיתי שוב וכלום לא עזר. לאחר ניתוק המצבר ניסיתי וג"כ לא עזר.לבסוף העברתי את ידית ההילוכים עד למצב L והחזרתי ל P והאוטו הניע לי.
האם יכוליות שזה הבעיה של הרכב שלפעמים במצב של P הוא מזהה שהאוטו לא יכול להניע כמו שאי אפשר להניע במצב של R מה אתם אומרים?
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=42197#post42197

ארילו
19-04-09, 14:11
בהחלט יכול להיות.

saar
19-04-09, 23:42
יפה מאוד, אמרת יפה. יש בגיר חיישן, שמודיע לרכב מתי ניתן להניע שאתה על פארקינג, יכול להיות שהחיישן נדפק, או נשחק, יכול להיות שהידית הילוכים הבורר מצבים שלה נשחק או נדפק.
עוד הייתי מעלה אפשרות, אומנם סיכוי קלוש, אבל תמיד טוב לקחת בחשבון, יכול להיות שהעברת ההילוכים שלך, נתנה מין מכה או תזוזה כמובן באזור המנוע, מה שגרם לסטרטר להשתחרר, יכול להיות שהוא נתפס. אם קורה לך שוב, הפעם אל תשחק בידית, אלא תן ישירות על הסטרטר כמה דפיקות, ונסה להניע. אם הניע, לך תחליף סטרטר, אם לא הניע, שחק בידית, אם הניע, הריי שבודדנו את הבעיה וזה בטוח הידית.

תמיד לבודד את הבעיה.

YOSI-BR
20-04-09, 00:05
סהר תודה על הפירוט,הבעיה בפונטו שאין גישה לסטרטר. חשבתי ע"ז שזה קרה לי, אבל לא מצאתי גישה לתת מכה לסטרטר.כמו כן בד"כ כשסטרטר נחלש, אתה אמור להרגיש את זה בהתנעה, מה שאצלי בכלל לא מורגש.לכן כמו שאתה אומר ייתכן מאוד שזה החיישן, נחכה לפעם הבאה.
הבעיה בתקלות מהסוג הזה, שאתה לא יודע איפה זה יתפוס אותך, דווקא במקום הכי לא צפוי.
יש למישהוא הערכה כמה עולה חיישן כזה?

Amit-IL
20-04-09, 00:18
לא הייתי ממהר לפסול את החיישן, ראה תגובתו של סהר.
הבעיה היא כמו שאמרת הרכב אוטו' וזה יכול לתפוס אותך עם המכנסים למטה.
לדעתי אם התופעה חדשה אצלך אז לך יותר בכיוון של הסטרטר.
תחזיק ברכב "לפעם הבאה" מקל של מטאטא באורך חצי מטר ומשהו כבד להכות עליו,
אם זה יחזור תוכל לתת מכות קלות על הסלונואיד שנמצא מעל הסטרטר ומחובר אליו.

נסה לשחק מעט עם ההנעה של הרכב עם הפסקות קלות מפעם לפעם ושילוב ידית ההילוכים למצבים שונים.
סטרטר חלש זו בעיה חשמלית=מצבר חלש, חוסר טעינה, מגעים רופפים וכו', אצלך לדבריך לא כך הדבר
ועל הפרק שתי תקלות לדעתי או החיישן בעדיפות נמוכה או הסלונואיד שכאמור מחובר לסטרטר עצמו והוא נתקע לפעמים
ולא זז או שמחליק ואז גם שומעים רעש של סיבוב על ריק.