התחבר

View Full Version : בעית חשבל באלפא רומיאו


blueuno
19-04-09, 00:24
שלום לחבר שלי יש אלפא 90, דגם נדיר מאוד בארץ,
עברה שיפוץ במשך שנתיים ,
כרגע יש לו בעיה שאנחנו לא מצליחים לעלות עלייה
הבעיה היא שהמצבר לא נטען, יש מתח טעינה תקין ,והאלטרנטור מוציא מתח טעינה.
אז מכך רציתי לדעת אם משהוא יודע, כמה אמפר צריך להוציא האלטנטור
אם משהוא יודע בערך כמה אמפר מוציא אלטנטור?

בתודה מראש...

Amit-IL
19-04-09, 02:25
אולי כדאי לנסות מצבר אחר, אולי הבעיה נמצאת במצבר עצמו, נבדק?

yuvk
19-04-09, 23:16
כמה אלטרנטור מוציא? כמה שלוקחים ממנו - עד מגבלת הזרם שלו.

אם בזמן העבודה מתח הטעינה על המצבר תקין (13.9-14.3V בערך) אז הטעינה תקינה, ואז יש לחפש את הבעייה במקום אחר (למשל מצבר לא תקין או זליגה שמרוקנת את המצבר לאחר כיבוי המנוע).

saar
19-04-09, 23:22
מה הוא שאל, ומה אתם עונים לו. הוא שאל על הירח, ואתם עונים לו על הכוכבים.
הוא שאל כמה אמפר צריך להוציא האלטרנטור, אמפר זה זרם, ולא מתח כמו שעניתם לו.
יש כמה שיטות לבדוק זרם ידידי, דבר ראשון צריך להיות כתוב על האלטרנטור 50A או 80A סתם דוגמא.
אם לא מצאת על האלטרנטור, תראה כמה אמפר המצבר שלך, וצריכה להיות התאמה מסויימת בינו לבין האלטרנטור. אבל תבדוק לפי האלטרנטור, צריך להיות מוטבע עליו כמה זרם עליו לספק, יכול להיות שהוא מוציא מתח תקין אבל זרם נמוך. יכול להיות שהמצבר פורק מתח או שישנו צרכן גנב זרם.
כל חשמלאי מתחיל יודע לזהות גניבת זרם, זוהי בעיה פשוטה.

blueuno
19-04-09, 23:57
קודם כל תודה להתייחסות...
אבל אני , יתן הסבר קטן משכתוב על המצבר או האלטרנטור הוא אמפר שעה,
אך כאשר אני מודד עם פלוק{ מודד זרם } במעגל החשמלי אני בעצם אמור לקבל אמפר כל שהוא,
וזה לא אותו אמפר שכתוב לי בנתונים של המצבר או האלטרנטור , בנתונים כתוב אמפר לשעה.
במעגל עצמו אמור להיות אמר כל שהוא שאני לא יודע כמה , וזה משה אני בעצם מנסה לברר.
בבדיקה שלי קיבלתי 5 אמפר ואני רוצה לדעת אם זה תקין.
ולידע כלל לא היגיוני שבמעגל יהיה 50 אמפר לדוגמא כמו שאתה חושב , כי זה זרם מטרוף.
שים לב שכל הפיוזים ברכב הם לא יותר מ20 אמפר , כלומר אם יהיה לכה אפילו 20 אמפר , אז זה ישרוף לכה את כל הפיוזים ברכב..

Amit-IL
20-04-09, 00:26
"מה הוא שאל, ומה אתם עונים לו. הוא שאל על הירח, ואתם עונים לו על הכוכבים.
הוא שאל כמה אמפר צריך להוציא האלטרנטור, אמפר זה זרם, ולא מתח כמו שעניתם לו."

אני לא דיברתי לא על מתח ולא על זרם, יכול להיות בכלל בעיה בדיודות שבאלטרנטור ועוד כל מיני דברים, סה"כ הצעתי שקודם ישלול את בעיית המצבר למשל ע"י החלפת מצבר בינייהם.

saar
20-04-09, 02:44
מה קרה לא דיברתי עליך, ולגבי פותח השרשור ,מה שעניתי לך נכון. אתה רשאי ללכת ולשאול חשמלאי רכב באזורך.

כמו כן רק בשביל לסבר קצת את אוזניך תשאל אותם כמה מתח ואמפר מספק סטרטר בעת הפעלתו, כמה מתח ואמפר הניצוץ שמגיע לפלאגים ותחזור לפה לומר לי אם יש פיוז ברכב שבכלל מתקרב לרמות הללו.