PDA

View Full Version : פיאט פונטו ספייס HGT / HGT Abarth - כמה שאלות לגבי תחזוק הרכב.


Essencee
17-04-09, 19:38
אהלן וסוף שבוע נעים לכולם.

מכוון שאני מתכנן לרכוש פיאט פונטו HGT / HGT Abarth בעתיד, הייתי רוצה לשאול כמה שאלות לגבי עלויות התחזוק של הרכב. ראשית, אשתדל לחפש את מודל האברט' למכירה בצורה נרחבת, אך במידה ולא אצליח למצוא אחת כמובן שאקנה את ה-HGT הרגילה, שנת 2001 או 2002.

כעקרון הרכב ישמש לנסיעות יומיומיות רגילות, ולא למרחקים ארוכים למדי.
הייתי רוצה לשאול אתכם, חברי הפורום שברשותם HGT כלשהי, האם עלויות התחזוק של הרכב הינן יקרות או שמה סבירות בהחלט?

הייתי שמח לקבל פרטי תחזוק הן מבחינת ביטוח, דלק, חלקי חילוף וכדומה.
שבת שלום לכולם ותודה רבה! :)

agent5
17-04-09, 19:47
אתה יודע שהאבארת' הוא רק שידרוג קוסמטי, נכון?

Essencee
17-04-09, 19:51
אתה יודע שהאבארת' הוא רק שידרוג קוסמטי, נכון?
יאפ, ולכן זה לא כל כך משנה לי.
בכל מקרה, אם אמצא אחת יפה - אקנה.

שחרון
17-04-09, 20:02
ועוד נתון קטן.
אבארט' רק משנת 2003

ido
17-04-09, 21:53
אם תמצא רכב מטופל כמו שצריך לאורך השנים עם ק"מ סביר והבעיות שלך יהיו רק טיפולים אז אין לך בעיה של תחזוקה. ברקסים מקוריים (צלחות + רפידות) - כמעט 1000 ש"ח, יש אפשרות לחליפי בחצי מחיר. מולמי זעזועים וקפיצים דיי יקריים המקוריים ומי שכבר היה צריך להחליף אז בדר"כ שם חלקיים חליפיים משודרגים (OMP,בילשטיין,אייבך ועוד), מצמד מקורי - 1700 ש"ח בערך (תקנו אותי אם אני טועה). טסט - 1000 ש"ח לערך. ביטוח מקיף - בהנחה שאתה נהג צעיר - 5000-5500 ש"ח (לא ידוע לי תוספת לנהג חדש). דלק - תלוי בנסיעה שלך - מגיעה גם ל -12 ק"מ לליטר.

raanan_t
17-04-09, 22:22
12 ק"מ לליטר, זה קצת יומרני לדעתי. בנסיעה מאוד רגועה בתנאים משולבים (עיר\חוץ\מזגן\בלי מזגן) אפשר לצפות ל-10\11 ק"מ לליטר ובנסיעה שגרתית יומיומית 9 ק"מ לליטר.
חלפים יקרים יותר מהספייס החלשות יותר (מעריך בהפרש ממוצע של כ-15% באחזקה שוטפת) וזמינות החלקים קצת בעייתית.

צריכת הדלק, לדעתי האישית, צריכה להוות פאקטור לגבייך רק אם הנסועה השנתית שלך רבה.

סה"כ רכב מאוד מהנה לנהיגה ובמחיר אחזקה סביר ביחס לביצועים שאתה מקבל.

אלי_בוני
17-04-09, 22:54
היום קשה למצוא HGT שמורה וטובה אז תחשוב טוב טוב ותבדוק טוב טוב כול אוטו שאתה מתעניין למה היום עובדים הרבה על אנשים במכירת מכוניות, תעשה את השיקולים שלך גבר זאת ההמלצה שלי.

Caveman
17-04-09, 22:58
אני מקבל 1:11+- ק"מ לליטר.
אכן עלויות אחזקה גבוהות בכל דבר אל מול הספייס הרגילות (כמו כל רכב ספורטיבי בהשוואה לדגמים שהם לא). יחסית לשאר הרכבים בקטגוריה, היא מהזולות.

קח בחשבון כמה דברים.

על רכב שמור תשלם יותר
נוחות הנסיעה לא משהו
פחות פרקטי (3 דלתות)
נוזל קירור פראפלו בלבד
ווריאטור אחת ל80K ק"מ בערך (לא זול)


האבארת' שונה לא רק בקוסמטיקה, וזה תלוי אם תמצא HGT 02 שהיא יורו 3 (לא נפוצות ממש).

הרכב שלי משמש אותי על בסיס יומי יופי. ב3 השנים שהוא אצלי לא מצאתי את עצמי מתייאש ממנו, או מגיע למצב שאני רוצה להחליף אותו.
תמורה מצויינת לכסף לדעתי.

תשמור על הרכב ואין סיבה שיהיו בעיות, לא תשמור, ולא יהיה נעים. אני מכיר כמה רכבים מוזנחים מאוד שאמנם נוסעים בסדר, אבל מראים סימנים לתקלות לעיתים יחסית תכופות.

מעבר לזה, ואני מתחיל להישמע כמו תקליט שבור, תריץ חיפוש.

anakonda
17-04-09, 23:47
הנתונים של הצריכת דלק שונים כנראה כי שלי אני עושה על ליטר 9-10 ק"מ.
אין בכלל מה להשוות בין פונטו רגילה אפילו ה-75 כ"ס או בראבו ל-HGT
ההנאה בכל לחיצה על הגז מעלה חיוך על הפנים(גם אם זה "אוכל יותר")
נתקלתי בהרבה פורומים שאומרים שאיכות הנסיעה ירודה ואני חייב לציין שלא כך הדבר!
נסעתי בסיאטים(קופרה,FR),מגאן קופה ורגיל,פונטו למינהם
ואיכות הנסיעה לא נופלת מאף אחד מהרכבים הללו!
כאשר הבולמי זעזועים תקינים אני לא מוצא הבדל!(כמובן שהבולמים בHGT טיפה יותר קשים-מורגש)
מה שכן שמתי לב לירידת ערך מטורפת ברכבים הללו ובגלל זה הדרישה מעל המחירון
לוי יצחק שחט את הרכב שלי תוך חודשיים ב-4000 ש"ח-הזוי משהו.
אם מתארגנת חבורה על מנת לטפל בו אני אשמח להצטרף :)

vRS
18-04-09, 01:35
FR נוחה מהפונטו בצורה די משמעותית.

ה-CUPRA קשיחה יותר מה-FR ועדיין מעט נוחה יותר מהפונטו.

זאב-ב
18-04-09, 14:46
אבל הFR לא יושבת כמו הHGT (יציבה) בגלל זה היא יותר נוחה המתלים שלה הרבה פחות קשיחים מניסיון אישי שלי
בהשוואה בין שתיי הרכבים האלה כל מה שהFR מרוויחה בקו ישר בגלל הכח שלה הפונטו סוגרת בסיבובים

בקיצור הHGT הוא רכב ממכר איך אמרה פעם הפירסומת תיפתח גליל תתמכר לצליל מה שכן לא היה מזיק לה טיפה יותר סוסים ומומנט יותר בריא

vRS
18-04-09, 15:18
אבל הFR לא יושבת כמו הHGT (יציבה) בגלל זה היא יותר נוחה המתלים שלה הרבה פחות קשיחים מניסיון אישי שלי
בהשוואה בין שתיי הרכבים האלה כל מה שהFR מרוויחה בקו ישר בגלל הכח שלה הפונטו סוגרת בסיבובים

בקיצור הHGT הוא רכב ממכר איך אמרה פעם הפירסומת תיפתח גליל תתמכר לצליל מה שכן לא היה מזיק לה טיפה יותר סוסים ומומנט יותר בריא

זאב, אל תעלב - אבל זה אוסף של שטויות.

האיביזה SPORT (שזאת פשוט FR עם מנוע 1.6 [במקום ה-1.8T המוכר], חישוקי 16' [במקום 17'] וכל מיני פרטי איבזור מעט שונים וזניחים) אוחזת ויציבה באופן די משמעותי ביחס לפונטו.

ואגב, כל הקטע של קו ישר/סיבובים - שטותי לגמרי.

עם האיביזות (SPORT ובעיקר FR ו-CUPRA) צריך ליישם את הכניסה האיטית לפנייה והיציאה הזריזה מהפנייה - מבטיח לך שהן יעלו לך חיוך על הפנים.
מעבר לזה, מניסיוני, ה-FR וה-CUPRA יודעות גם להוציא את הזנב ולגרום לאקסטרה חיוכים (ולא. אני לא מתכוון לסוג של היגוי יתר עם הרמת בלם יד).

מבחינה דינמית - הפונטו והאיביזה אינן מבריקות בגרסאות הספורטיביות (והלא ספורטיביות כמובן) שלהן.

לפונטו יש מנוע חלש יותר (שנשמע מעולה), בלמים צנועים יותר (אך מצויינים), היגוי קליל וחסר כל רגש ונוחות נסיעה נוקשה וחובטת.

לאיביזה יש מנוע חזק יותר (שנשמע לא רע, יש לו פוטנציאל שיפורים עצום והוא מנוע מצויין בבסיסו), בלמים מכובדים יותר (288 מ"מ ב-FR [שעוצרים לא רע בכלל] ו-312 מ"מ ב-CUPRA [שעוצרים באופן לא פחות ממדהים), היגוי כבד יותר ועם יותר רגש, נוחות נסיעה טובה יותר (פחות ב-CUPRA הקשיחה יותר) ויש לה נטייה עצבנית יותר לתת היגוי (כתוצאה מהמנוע הכבד יותר, הספק/מומנט גבוהים יותר ומתלים מוקשחים בצורה קיצונית יותר) - וגם על זה ניתן להתגבר וניתן ללמוד להנות ממנה ולגרום לה לעלות חיוכים רבים.

לדעתי, הפונטו פונה יותר לכיוון הצעירים שמחפשים רכב ספורטיבי'ש (במבטא גרמני ;)) עם מנוע חביב, לוק נכון, התנהגות סבבה ועלויות אחזקה נמוכות ביחס לשאר הקטגורייה.

האיביזה פונה יותר לכיוון של החבר'ה שמחפשים רכב ספורטיבי'ש (שוב :D) עם מנוע בעל פוטנציאל שיפורים עצום, לוק עצבני יותר, התנהגות מחודדת יותר, אפשרויות שידרוג (מתלים/בלמים - לא רק מנוע) מגוונות יותר ועלויות אחזקה סבירות (גבוהות יותר של הפיאט מן הסתם - וזה הגיוני).

וגדעון, אני עדיין מאוד מחבב את הצהובונת שלך :D
וזוכר את היום הראשון שלכם ביחד כאילו זה היה אתמול...
וכבר חלפו להן 3 שנים מהנות - שרק ימשיך ככה.
מזל טוב :)

זאב-ב
18-04-09, 17:29
אז ככה אני ממש לא נפגע וזה בסדר כי זאת דעתך את כל מה שאמרתי אמרתי מההרגשה שלי כאשר נהגתי על 2 הרכבים האלה מן הסתאם פוטנציאל השיפורים באיביזה הוא גדול יותר כי הרכב "גודש" ולכן אפשר להוציא ממנו הרבה יותר במיוחד כי החברה מכוונת את הרכב לעבוד בהספק של 70% מהיכולת האמיתית שלו

Essencee
18-04-09, 21:08
תודה רבה לכולם.
גדעון, הייתי שמח אם תפרט למה רשמת ש-"נוחות הנסיעה לא משהו", בתור אחד שיש לו אוטו כזה 3 שנים.

שבוע טוב לכולם :)

Caveman
18-04-09, 22:21
זה שהרכב אצלי 3 שנים לא אומר שאני צריך להציג אותו באור חיובי לגבי דברים לא נכונים. מה שאני כן יכול לעשות, זה לומר את האמת ולבסס אותה על הניסיון הלא קצר שיש לי עם הרכב.

היא אינה מצטיינת בנוחות הנסיעה. המושבים הם מהטובים והנוחים שנתקלתי בהם, זה כן. אבל כיול המתלים קשה, ומרגישים כל גבשוש ובור הכי קטן בכביש. אם זה היה מביא איתו התנהגות כביש נפלאה, מילא, אבל כאמור התנהגות הכביש שלה היא פושרת (שזה בסדר גמור, ממש לא רע).

לכל רכב יש חסרונות. ברכבים ספורטיביים אתה מקריב פרקטיות, נוחות נסיעה טובה, צריכת דלק טובה, ואחזקה זולה כדי לקבל רכב עם לוק טוב יותר, התנהגות טובה יותר, פחות פרקטיות וכו'
אם אתה מוכן לקבל את החסרונות האלו, אז הרכב מתאים לך.

Essencee
18-04-09, 22:42
ואיך ה-HGT לעומת ספייס רגילה (נניח ELX)?

Caveman
19-04-09, 01:02
מאיזו בחינה?

Essencee
19-04-09, 01:09
נוחות, דלק וכדומה (הדגם הידני לדוגמה).

raanan_t
19-04-09, 02:43
לא יודע למה, אני מעדיף את ה-HGT על ה-ELX.
אולי בעצם, אני כן יודע למה. הקשיחות היחסית של ה-HGT עושה שני דברים שאני אוהב:
1. מקטינה את זוויות הגלגול של הרכב מה שנותן תחושה בטוחה יותר בסיבובים.
2. נותנת תחושה טובה יותר במהירויות גבוהות ומחדדת את ההתנהגות של הרכב.

ההבדל בנוחות לטעמי הוא לא כזה משמעותי פרט לדבר אחד שקצת מציק ב-HGT וזה דווקא בהקשר של הנוחות האקוסטית. במהירות של 90 קמ"ש המנוע לא נשמע רגוע, כאילו מחכה שתתן לו קצת גז. זה יוצר נסיעה קצת פחות שלווה לנהג (במהירויות תלת ספרתיות) מה שב-ELX, בזכות יחסי העברה שונים בגיר, לא קורה. מצד שני, במצב הזה ה-HGT מרגישה הרבה יותר דינמית ומגיבה טוב יותר ללחיצת דוושת הגז (עקיפה וכדומה).

Caveman
19-04-09, 20:01
נוחות, דלק וכדומה (הדגם הידני לדוגמה).
נחות זה בעייתי. מצד אחד המושבים טובים בהרבה, מצד שני הרכב קופצני יותר עקב כיול המתלים הקשיח יותר.
אני חושב שנסיעה ברכב כזה תבהיר לך בדיוק על מה אנחנו מקשקשים כל הזמן.

מעבר לזה, מסכים עם רענן. הרכב יציב הרבה יותר, מתגלגל הרבה פחות, וההיגוי חד יותר ומגיב טוב יותר. כמו כן, בנסיעה במהירות שיוט, כאשר הכביש סלול טוב, הרכב נוח להפליא (יותר מרכב מקביל עם מתלים רכים למשל).
וכן, ב 100 קמ"ש סיבובי המנוע כמעט נושקים ל3,000.
בELX הידניות זה שונה רענן? מוזר, חשבתי תמיד שזה אותו גיר.

דלק, לפי הנתונים שלי, 1:11 בנסיעה עירונית בHGT.
בELX הרציפה הקודמת שלי הייתי מקבל 1:13.5 באותם התנאים. (אקונומי כבוי כמובן).
מעבר לזה יש לך בדביק נתונים נוספים.

חוץ מזה, אני לא מבין את ההשוואה שלך. אתה רוצה רכב ספורטיבי? תוציא את דגם הELX מהמשוואה, הוא לא קשור לכאן. אתה רוצה משהו עם קצת יותר כח, אבל לא מוכן להתפשר על נוחות הנסיעה? תוציא את דגם הHGT מהמשוואה.

raanan_t
19-04-09, 20:38
גדעון, אם אינני טועה אני מרויח עוד 10 קמ"ש באותו הסל"ד שלך, אבדוק במדויק ואחזור.

לפותח השרשור, אם אתה מחפש יותר כח ולא מוכן להתפשר על נוחות אל תוציא רק את ה-HGT מהמשוואה, תוציא את כל הספורטיביות למיניהן.

Essencee
19-04-09, 21:10
אני אוכל להתפשר על הנוחות.
לדעתי HGT זהו הדגם שמתאים לי במדוייק לאחר מה שתיארתם, ולכן כנראה אלך עליו.
בנוסף, הייתי שמח לדעת מהם ההבדלים הריאלים בין ה-HGT הרגילה לדגם האבארת', כמו שגדעון ידידי ציין כבר מקודם.

בתודה ושבוע טוב,
Essencee.

Caveman
19-04-09, 23:39
שוב, דגמי יורו 3 לעומת דגמי יורו 2. זה בגדול, מלבד האיבזור החיצוני והפנימי.

anakonda
20-04-09, 00:15
איך אני יכול לדעת אם רכבי יורו 3?
שנתון 2002.איפה זה רשום?

ido
20-04-09, 10:43
לפי דעתי ההבדל העיקרי שנראה לעין זה המצערת. שלך עם כבל או בלי? בלי זה יורו 3 ועם זה יורו 2. עוד הבדל שאמור להיות זה חיישן חמצן אחד או שניים. יכול להיות שאני טועה.

Caveman
20-04-09, 20:39
אכן בית המצערת הוא דרך טובה ופשוטה להבחין.