Ron_Dadon
15-04-09, 22:27
אז ככה, החלטתי להעמיד סופית את החסכוניות של הרכב למבחן.
כמובן שאפשר לעשות עוד מדידות רבות, אבל מדידות אלו נערכו במשך חודש וחצי, סה"כ 6 תידלוקים מלאים.
המטרה העיקרית הייתה לבדוק את נושא ה-E שהדעות לגביו חלוקות (כשהרוב נגד השימוש בו).
*** חשוב לציין ***
כל הנסיעות הינן על אותו הקו (עכו-כרמיאל / עכו - נהריה / עכו קריות)
90% מהנסיעות - נהג בלבד ברכב. ב-10% האחרים עוד נוסע אחד מקדימה.
בכל הנסיעות התאוצה מעמידה מתונה ורגועה (והיה ממש קשה להתמיד בזה חודש וחצי :) )
מהירות שיוט קבועה של 100 קמ"ש בכבישים פתוחים
אחוז הנסיעות בתוך העיר (עכו) הינו אפסי, ומסתכם בנסיעות בודדות למרחק של לא יותר מ-5 ק"מ ולכן לדעתי דיי זניח.
למי שלא מכיר את האיזור, קווי הנסיעה המדוברים אומנם "בין עירוניים", אבל מרומזרים בכבדות, ולכן לפי דעתי לא נחשבים "בין עירוניים" ממש.
3 מיכלים נסעתי עם מצב D רגיל.
3 מיכלים עם מצב D-E.
צריכת הדלק הינה ק"מ/1 ליטר.
והתוצאות לפניכם:
מיכל ראשון - D רגיל
ק"מ: 431
ליטרים: 34.5
צריכת דלק: 12.5
מיכל שני - D רגיל
ק"מ: 452
ליטרים: 35
צריכת דלק: ~12.9
מיכל שלישי - D רגיל
ק"מ: 443
ליטרים: 34.6
צריכת דלק: 12.7
מיכל רביעי - D עם מצב E
ק"מ: 501
ליטרים: 35.2
צריכת דלק: ~14.2
מיכל חמישי - D עם מצב E
ק"מ: 528
ליטרים: 35.1
צריכת דלק: ~15
מיכל שישי - D עם מצב E
ק"מ: 498
ליטרים: 34.6
צריכת דלק: ~14.4
מסקנות:
מצב E (אצלי בכל אופן) מתפקד בדויק כמו שהוא אמור לתפקד. מורגש חיסכון דיי ניקר בשימוש איתו לעומת נסיעה על D רגיל. אם נסיעה על מצב E קבוע מזיקה לגיר, אין לי מושג, אבל מקווה שלא כי אני מתכנן להשאיר את הE קבוע.
ניתן גם לראות באופן ברור מאד שמצב E גורר נסיעה ב"הילוך גבוה יותר" משלב מוקדם יותר. הדבר ניכר בעיקר בנסיעות יחסית איטיות של עד 60 קמ"ש, כאשר במצב D רגיל הסל"ד לא ירד מתחת ל-2000 לרוב, ואילו במצב DE לאחר 2-3 שניות נסיעה במהירות הזו הסל"ד "צונח" לכ-1500 ונשמרת מהירות קבועה.
ועכשיו לשאלה :)
מבחינה תיאורתית (או פרקטית) - במיוחד במצב של עליות כאשר הרכב "מתאמץ", מבחינת צריכת הדלק. האם עדיף ללחוץ מעט את הרכב, להגיע לסל"ד גבוה יותר (מכאן גם מהירות גבוהה יותר) ולסיים את העליה יותר מהר, או שמע לשמוע על סל"ד מתון (מכאן גם מהירות איטית יותר), ולסיים את העליה לאט יותר?
הדבר מעניין אותי מכיוון שבנסיעה הכמעט יומית שלי למכללה בכרמיאל יש לי עלייה דיי ארוכה, ומעניין מה יהיה יותר חסכוני (תקציבי סטודנט והעליה במחירי הדלק לא עושה טוב :) )
כמובן שאפשר לעשות עוד מדידות רבות, אבל מדידות אלו נערכו במשך חודש וחצי, סה"כ 6 תידלוקים מלאים.
המטרה העיקרית הייתה לבדוק את נושא ה-E שהדעות לגביו חלוקות (כשהרוב נגד השימוש בו).
*** חשוב לציין ***
כל הנסיעות הינן על אותו הקו (עכו-כרמיאל / עכו - נהריה / עכו קריות)
90% מהנסיעות - נהג בלבד ברכב. ב-10% האחרים עוד נוסע אחד מקדימה.
בכל הנסיעות התאוצה מעמידה מתונה ורגועה (והיה ממש קשה להתמיד בזה חודש וחצי :) )
מהירות שיוט קבועה של 100 קמ"ש בכבישים פתוחים
אחוז הנסיעות בתוך העיר (עכו) הינו אפסי, ומסתכם בנסיעות בודדות למרחק של לא יותר מ-5 ק"מ ולכן לדעתי דיי זניח.
למי שלא מכיר את האיזור, קווי הנסיעה המדוברים אומנם "בין עירוניים", אבל מרומזרים בכבדות, ולכן לפי דעתי לא נחשבים "בין עירוניים" ממש.
3 מיכלים נסעתי עם מצב D רגיל.
3 מיכלים עם מצב D-E.
צריכת הדלק הינה ק"מ/1 ליטר.
והתוצאות לפניכם:
מיכל ראשון - D רגיל
ק"מ: 431
ליטרים: 34.5
צריכת דלק: 12.5
מיכל שני - D רגיל
ק"מ: 452
ליטרים: 35
צריכת דלק: ~12.9
מיכל שלישי - D רגיל
ק"מ: 443
ליטרים: 34.6
צריכת דלק: 12.7
מיכל רביעי - D עם מצב E
ק"מ: 501
ליטרים: 35.2
צריכת דלק: ~14.2
מיכל חמישי - D עם מצב E
ק"מ: 528
ליטרים: 35.1
צריכת דלק: ~15
מיכל שישי - D עם מצב E
ק"מ: 498
ליטרים: 34.6
צריכת דלק: ~14.4
מסקנות:
מצב E (אצלי בכל אופן) מתפקד בדויק כמו שהוא אמור לתפקד. מורגש חיסכון דיי ניקר בשימוש איתו לעומת נסיעה על D רגיל. אם נסיעה על מצב E קבוע מזיקה לגיר, אין לי מושג, אבל מקווה שלא כי אני מתכנן להשאיר את הE קבוע.
ניתן גם לראות באופן ברור מאד שמצב E גורר נסיעה ב"הילוך גבוה יותר" משלב מוקדם יותר. הדבר ניכר בעיקר בנסיעות יחסית איטיות של עד 60 קמ"ש, כאשר במצב D רגיל הסל"ד לא ירד מתחת ל-2000 לרוב, ואילו במצב DE לאחר 2-3 שניות נסיעה במהירות הזו הסל"ד "צונח" לכ-1500 ונשמרת מהירות קבועה.
ועכשיו לשאלה :)
מבחינה תיאורתית (או פרקטית) - במיוחד במצב של עליות כאשר הרכב "מתאמץ", מבחינת צריכת הדלק. האם עדיף ללחוץ מעט את הרכב, להגיע לסל"ד גבוה יותר (מכאן גם מהירות גבוהה יותר) ולסיים את העליה יותר מהר, או שמע לשמוע על סל"ד מתון (מכאן גם מהירות איטית יותר), ולסיים את העליה לאט יותר?
הדבר מעניין אותי מכיוון שבנסיעה הכמעט יומית שלי למכללה בכרמיאל יש לי עלייה דיי ארוכה, ומעניין מה יהיה יותר חסכוני (תקציבי סטודנט והעליה במחירי הדלק לא עושה טוב :) )