View Full Version : התיעצות , הרכב מקרטע ואני לא יודע למה
פונטו 98 , החליפו לי מנוע לפני כ-3 חודשים
אתמול כשחזרתי הביתה ,נסיעה של שעה , האוטו התחיל לקרטע סתם ככה פתאום.
כשיצאתי מהחניה הייתי צריך ממש לעשות "זינוק בעליה" כדי שהאוטו לא יכבה (החניה ישרה ,כן)
במהלך הנסיעה כל רמזור אותו סיפור ,צריך לתת הרבה גז ואז לשחרר קלאץ' ממש ממש לאט כשמקודם לא היו בעיות . במהלך נסיעה בכביש בין עירוני היו מעין "קפיצות" ז"א הרגל על הגז לא זזה ופתאום יש האצה וכשהרפתי מהגז אז המצב חוזר לקדמותו וככה כל הנסיעה , עצרתי בתחנת דלק , בדקתי שמן -מים (זה מה שאני יודע לבדוק ,לא מכונאי גדול...) למרות שלא היתה התחממות ,המצב היה תקין , מספיק מים ומספיק שמן.
אחרי שהנעתי את האוטו פתאום הנסיעה היתה חלקה בלי הפרעות .
היום בבוקר נסיעה של 10 דקות לגן של הילד ושוב הבעיות של אתמול בלילה חזרו.
אין לי מושג ממה זה נובע , היום גם בדקתי שמן ומים אחרי שהאוטו כבר היה קר ושוב הכל תקין .
אשמח לקצת ידע בנושא כדי לאתר את מקור הבעיה .
תודה מראש .
הבעיה שאתה מתאר היא בעיית קירטועים ויכולה לנבוע מכמה סיבות, את סיבות אלה נחלק על מנת שתבין היות ואתה לא מכונאי גדול (כפי שציינת) לשתי מערכות:
מערכת דלק:
מסנן דלק סתום, על כן לא מעביר הזרמת דלק תקינה לבעירה.
משאבת דלק שהולכת לסיים את חייה, על כן לא מעבירה הזרמת דלק ולחץ תקין לבעירה.
מערכת חשמל:
פלאגים שאינם מקוריים יגרמו לקירטועים מחמת ניצוץ עני.
חוטי הצתה שאינם מקוריים או קרועים יגרמו לקירטועים מחמת ניצוץ עני ואף בריחת ניצוץ.
מפלג לא תקין, רוטור במפלג לא תקין, מכסה מפלג סדוק, מגעים אינם נקיים יגרמו לקירטועים מחמת מגעיים עניים.
סליל הצתה אינו תקין, יגרום לבריחת ניצוץ שיגרום לקרטועים.
מודול הצתה או אצלך חיישן נמ"ע שאינו תקין, יגרום לקרטועים ותזמון לא נכון.
כעת עליך להתחיל מהקל לכבד, עליך לבודד את הבעיה האם היא שייכת לקבוצת הדלק או החשמל, ומשם להמשיך הלאה.
כמו כן, עלי להביא לידיעתך שקיים החשש כי בוכנה אחת אצלך אינה מתפקדת במאה אחוז, יש לבצע בדיקת קומפרסיה לכל בוכנה ובוכנה.
אך השלבים הם כפי שרשמתי לך, אל תקפוץ ישר לכבד.
תודה לך
בקיצור אתה אומר להתכונן להיפרד מהאוטו לכמה ימים במוסך וגם להיפרד משלום מחלק נכבד מהמשכורת החודשית (;
אם זו באמת בעיה במנוע ,והמנוע הוחלף לאחרונה , האם יש אחריות ? אני נראה לי בגבול ה 3 חודשים
בספק לגבי בעיה במנוע. בעיה שבאה והולכת לרוב מקורה לא במנוע.
תופעות זהות לחלוטין היו לי בעבר (באונו אומנם) ולבסוף זה היה משאבת דלק + מפלג (בדיוק 2 דברים שסער רשם לך שעשויים להיות הגורם). עלות - כאלפייה במוסך מורשה (לפונטו אולי יצא קצת יותר יקר) לאיתור תקלה + עבודה + משאבת דלק חליפית + מפלג שאני קניתי מפירוקיה (הכללתי אותו באלפייה).
לא אמרתי להתכונן להיפרד מהרכב, ובטח שלא מכמות גדולה של כסף ידידי, קרא שוב מה שכתבתי.
לדוגמא אם זה פלאגים, אז יצאת בנזק נמוך, אם זה חוטי הצתה, אז יצאת בנזק נמוך.
לאוו דווקא מתחילים מלמעלה.
חס וחלילה להפטר מהרכב , חח , הכוונה היתה להפטר זמנית ליום יומיים כי הוא יהיה במוסך .
ואם כבר בנושא זה , כמה ,אם בכלל אפשר לנסוע במצב כזה , כי צריך לתכנן טוב טוב (אין לי אוטו חליפי) אם האוטו יהיה במוסך יום-יומיים אני ממש יהיה תקוע .
שאלתך מובנת וגם במקום, אני לא יכול לומר לך תשובה מדוייקת היות ואני לא יכול להצביע על הגורם הבעייתי דרך המסך.
עם זאת קח בחשבון שאם המשאבת דלק (סתם כדוגמא!) היא הבעיה ואתה תמשיך לנסוע במצב הזה עוד קצת, הרי שלא רחוק היום שהיא תסיים את חייה לגמרי.
אם חוטי הצתה לא טובים (סתם כדוגמא!) הם הבעיה ותמשיך לנסוע אז לא רחוק היום שיהיה בריחת ניצוץ ומחשב הרכב שלך עלול להינזק.
הבנתי את כוונתך ידידי, אני לא יכול להצביע דרך המסך ולומר לך אם אתה יכול לנסוע עוד או שזהו יאללה להיכנס למוסך.
מצב האוטו לא מאפשר לי לנסוע למוסך (כשעה נסיעה)
לכן נשאלת השאלה הבאה: אם אני גורר את האוטו למוסך ,האם אני חייב להיות נוכח או שמספיק ליידע את המוסך לגבי האוטו , אין לי טעם לנסוע למוסך ולחזור באוטובוס זה בזבוז של זמן (ברור שהאוטו ישאר שם והבעיה ל תתוקן בשעה).
כבר דיברתי איתם אתמול והוא אמר לי לבוא ביום חמישי אחרי החג אבל כשדיברתי איתו עוד חשבתי שאני אוכל לנסוע עם האוטו ...רק אחרי זה הבנתי שהמצב יותר חמור .
בכל מקרה אני צריך גרר השאלה זה איתי או בלעדי , מה מקובל בדרך כלל?
אין שום סיבה שלא יגמר בשעה.
אם זה להחליף משאבת דלק - פרוצדורה מאד קצרה ופשוטה יחסית. גם הבדיקה מאד פשוטה (מד לחץ).
אם מדובר במצתים/חוטי הצתה, גם הבדיקה יכולה להיות יחסית פשוטה (גם אם מדובר בפירוק והרכבת חדשים בניסיון לבדוק).
אם הבעיה מורכבת יותר, זה כבר סיפור אחר.
הבעיה פה, זה אם הרכב שלך לא יחליט פתאום להתנהג כרגיל שתגיע למוסך (זה קרה לי), ואז הם באמת לא יכולים לדעת מה הבעיה P:
איך שמתאים לך ככה נהוג.
אם אתה מדבר על מוסך מורשה, ואני מאוד מקווה שאתה מדבר על מוסך מורשה! אז אין בעיה לגרור את הרכב, לומר לגרריסט את הכתובת של המוסך ושמו, ולעדכן את המוסך שמגיע אליהם גרר עם הרכב שלך ומה הבעיה עם הרכב, רק אל תשכח להשאיר את המפתחות של הרכב באוטו. בשביל שהמוסך יוכל לבדוק מה שצריך הוא צריך כמובן את המפתח.
אני לא מגיע למוסך הכל אני פותר בעצמי, כך שאני לא מכיר את הנוהג של מוסך, אך עם זאת לעולם אני לא ממליץ לבעל רכב להשאיר את רכבו במוסך ללא השגחה צמודה עליו.
דבר ראשון תודה לכולם על העזרה וההצעות .
אז ככה , ממצאים :
במוסך (מורשה) עשו את הבדיקות שצויינו כאן - מכנית , חשמלית . לא מצאו משהו מיוחד חוץ מצילינדר שלא עבד . לאחר בדיקות נוספות גילו שיש חור באיזה צינור שלפי מה שהבנתי אמור לשמור על ואקום במערכת , כתוצאה מהחור נכנס אויר שגרם לזיוף בצילינדר ועל הדרך שרף את המצתים .
הוחלפו 4 מצתים , החולף הצינור והוחלף עוד צינור מים .
כולל בדיקת המחשב עלות כל הטיפול כ 700 ש"ח.
מה דעתכם ?
ronesbones
19-04-09, 17:25
דעתי היא, שאם הרכב עכשיו נוסע כמו שצריך והבדיקה שנעשתה אחרי התיקון מראה שהכל תקין, אז הרכב שלך תקין :)
לגבי המחיר, מההסבר שלך קצת קשה להבין בדיוק מה נעשה.
באיזה מוסך היית?
שום דבר מיוחד חוץ מצילינדר שלא עבד? באמת לא מיוחד.
לדעתי נשמע מחיר הוגן.
שכה יהיה לי טוב, נראה לי שהם דיברו איתך על צינור הוואקום שמתחבר שם לממברנה היושבת על המפלג.
אבל בעצם ברכב שלך אין מפלג, יש שתי סלילי הצתה, אז כנראה על צינור וואקום של בית המצערת, הא הבנתי מה היה הסיפור שלך, אחד הצינורות יצא, ואז לא הייתה אטימה ותזמון, לכן הוא שאף אוויר יותר מידי ואז היו חיתוכים. על זה 700 ש"ח?
טוב אני אשתוק, רק אומר לך דבר אחד. למוסך מורשה לא משלמים על העבודה, אלא משלמים על המומחיות.
יש רופא בחמש עשרה שקל, ויש רופא מומחה במאה.
עשית בשכל, מה לעשות, אם היית מהאזור אולי הייתי מסדר לך.
גידעון זה רק צילינדר,יש לו עוד שלושה
נניח ויד שמאל מפסיקה לתפקד יש גם את יד ימין, לא ביג דיל
אולי זה הצינור וואקום ששייך לאחד המזרקים ועל כן צילינדר אחד זייף,
אם זה צינור וואקום שבמצערת אז למה רק צילינדר אחד זייף?
אתה בטוח שכל הטיפול כלל 4 מצתים ושתי צינורות אויר ומים?
אם זה בוצע במורשה תסתכל היטב בקבלה מה רשום באיזור חלפים שהורכבו ומה מהות הטיפול
מפני שלי זה נשמע מוגזם, נניח בהגזמה 100 ש"ח 4 פלאגים, 200 ש"ח הצינורות, 400 ש"ח עבודה?
אולי חיברו מחשב משהו?
על זה 700 ש"ח?
טוב אני אשתוק, רק אומר לך דבר אחד. למוסך מורשה לא משלמים על העבודה, אלא משלמים על המומחיות.
יש רופא בחמש עשרה שקל, ויש רופא מומחה במאה.
עשית בשכל, מה לעשות, אם היית מהאזור אולי הייתי מסדר לך.
למה שתישתוק ולא תביע דעה גם על המחיר? יבוא אחד אחר יקרא את ההודעה ויחשוב שזה נורמאלי
לגבות מחיר מוגזם ואנחנו בשתיקתנו מעלים את הרף, אם זה מורשה אז הוא יכול לגבות כראות עיניו להפך לא? בכל מקרה אני מציע שיסתכל שוב בקבלה ואפילו ירים טלפון למוסך לבירור עלות החלקים ותשלום בגין עבודה.
אני מסכים אם makara
לפי דעתי שיבדוק שוב את הקבלה והעבודה שנעשתה.
אדון מה קרה ואדון בוני, פעם אחרונה שהבעתי דעה על מחירים, קיבלתי אזהרה ממנהלי הפורום כי ההתבטאויות שלי אינם במקום, ואף מסכנים את מנהלי הפורום לתביעת דיבה.
לכן אם אני אומר אני אשתוק, משמע, תסיקו את המסקנות לבד.
כעת, עלולים האינטיליגנטים שבכם לקום ולומר לי, אז סער, תביע את דעתך בלשון מעודנת. להם אני אענה שעץ עקום קשה לישר.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.