PDA

View Full Version : סיכום ביקור היום בשמשון


gsk
12-04-09, 23:23
שלום רב

לאחר שבעבר ביקרתי במוסכים רבים של רשת יבואן פיאט (מוסך קובלנץ ז"ל (המוסך בחולון לא האיש) , מוסך פסגה ז"ל, מוטורס - ראשל"צ, מוסך פיאטון - ת"א, מוסך אמיר - ת"א) ומאחר שנזרקתי מהאחרון לאחר שעמדתי על דעתי לא לבצע החלפת רפידות בלם, שלדעתי לא הייתה נחוצה, החלטתי, לאור ההמלצות החמות של חברי פורום זה לבקר במוסך שמשון יהוד.

היום בבוקר בסביבות 07:30 הרמתי טלפון למוסך שמשון ותאמתי את הגעתי לטיפול.

הגעתי למוסך בסביבות השעה 08:00 שם קיבל אותי חיים בסבר פנים יפות. הסברתי לחיים אילו טיפולים ובדיקות ברצוני לבצע (טיימינג, החלפת נוזל בלמים, בלמים - אחרוי וקדמי ובדיקות כלליות נוספות). חיים היה קשוב ולבקשותי והסביר לי את תהליך העבודה לאור מה שביקשתי.

מכיוון שבאתי מוקדם ועדיין לא הצטבר לחץ עבודה, רכבי היה תוך 10 דקות על הליפט והחל לעבוד עליו מכונאי מסור (שאיני זוכר כרגע את שמו). המכונאים גם איפשרו לי להיפטר ממלאי שמן משומש שצברתי בטיפולים שעשיתי בבית.
התרשמתי לטובה מגישתו של המכונאי לרכב. לא היה זה המכונאי ה"טיפוסי" שניגש ומבצע רק מה שביקשו ולא פסיק יותר, אלא מכונאי מקצועי שפועל ע"פ סדר פעולות מוגדר וברור. התפלאתי לראות שאפילו לחץ האוויר בצמיגים נבדק ע"י המכונאי, זאת אפילו מבלי שביקשתי, בכל ביקורי במוסכים למינהם לא ראיתי אף מכונאי מבצע זאת - כבר התחלנו עם רושם חיובי.

לאורך כל הטיפול חיים היה קשוב לשאלותי,ותוך כדי הזמין אותי לרכב כאשר נמצאו חלקים הדורשים החלפה והיה צריך לבקש את אישורי. חיים היה אדיב גם בשעות היותר קשות לקראת אמצע יום העבודה שהלקוחות החלו להצטבר במוסך. חשוב לציין את אדיבותו במיוחד לאור העובדה שבכל הנוגע לרכב שלי אני לקוח "קשה", שלעיתים מעיר הערות אם משהו לא נראה לו בתהליך הטיפול (הזכרתי כבר שנזרקתי כבר ממוסך אחר ברשת היבואן :)).

לאחר הטיפול חיים לקח את הרכב לנסיעת מבחן מקיפה ואפילו ביצע גירוז של ציר דוושת המצמד (ללא חיוב). למרבה האירוניה הדוושה שלא חרקה קודם לכן החלה לחרוק (נו מילא... העיקר הכוונה הטובה). חיים ערך מספר בדיקות נוספות והמליץ לי פעם בחודש להביא את המנוע לעבודה של מספר דקות על סל"ד גבוה (5000-6000) בכדי לנסות לנקות הצטברות פיח שלדעתו החלה להווצר לי במנוע.

דבר אחד שהרגיז אותי במקצת היא שהבנדים המחזיקים את קרב הסינון צמוד לצנרת האוויר נתלשו במהלך הפירוק באמצעות קאטר, כך שלא ניתן היה להשתמש בהם שנית ובמקומם הונחו אזיקונים מפלסטיק. מבחינתי זה פגם אסטטי, מה גם שהבאנדים הנ"ל יכולים להיות שמישים לשימוש חוזר אם מפרקים אותם בעדינות (כך עשיתי אני שפירקתי והחזרתי אותם למקומם כבר מספר רב של פעמים).למרות זאת, ממה שהצלחתי לראות (מנקודת התצפית הרחוקה שהייתה לי ובידע הבסיסי ביותר שיש לי במכונאות) העבודה נעשתה בצורה מקצועית וטובה.

לסיכום הייתי אומר שמוסך שמשון מבחינה מקצועיות ושירותית, בכמה רמות מעל מה שהורגלנו במוסכים בארץ. אני רוצה בזאת לחזק את המלצת חברי הפורום להגיע למוסך שמשון וקורא לכל בעל הפיאטים למינהם לעלות לרגל לשמשון יהוד בהמוניהם!

צביקוש23
12-04-09, 23:27
מוסך קובלנץ שבעבר היה מוסך מורשה של פיאט קיים עוד קיים בת"א במגרשי התערוכה הישנים.
אצלו שיפצתי את ה 127 .

raanan_t
12-04-09, 23:32
כיף לקרוא דברים כאלה. :)

gsk
13-04-09, 00:56
מוסך קובלנץ שבעבר היה מוסך מורשה של פיאט קיים עוד קיים בת"א במגרשי התערוכה הישנים.
אצלו שיפצתי את ה 127 .

כן, ידוע. התכוונתי שהמוסך הוא ז"ל במתכונת הישנה כמורשה יבואן.

רפי לין
13-04-09, 10:19
בשנת 1932 (בערך) הקים יהושע קובלנץ את המוסך ברח' החרמון 44 ת"א (מאחורי כלבו שלום כיום)
ואחיו משה קובלנץ היה החשמלאי במוסך הזה. המוסך היה מורשה יבואן פיאט ובשנת 1961 עבר
לשדרות ההשכלה 7 ת"א (קרוב לסינרמה).
בשנת 1962 (בגיל 15) הצטרפתי אל משה קובלנץ (מורי ורבי) כחשמלאי רכב מתלמד והמשכתי הלאה במוסך זה כחשמלאי רכב עצמאי.
בשנת 1965 נפטר יהושע קובלנץ והמוסך נשאר בבעלות 4 בניו, משה ז"ל, טוביה, מוטי ודני ז"ל.
בשנת 1996 (המוסך היה שייך משנת 1987 לנכד של יהושע, נתי קובלנץ וגיסו זאב וייס) לא.ת חולון ושם פעלנו עד סוף שנת 2002 שבו נסגר המוסך.
אחיו החורג והצעיר של יהושע קובלנץ, שאול קובלנץ, הקים במקביל בשנת 1951, מוסך מכונאות קטן במגרשי התערוכה שבסוף רח' דיזנגוף שקיים עד היום בניהולו של בנו נתי (כן, יש 2 נתי קובלנץ).
מוסך זה לא היה מורשה של אף יבואן רכב ופעל ופועל כמוסך רכב כללי אבל במשך השנים התנקזו אליהם הרבה מכוניות פיאט (יחסית) כך שבהן יש להם התמחות יתר.
מוסך קובלנץ (מורשה פיאט) היה חלק חשוב בהתפתחות השרות לרכב וללקוח, רכישת ציוד חדש ויקר, השקעה בלימודים וקורסים טכניים ועבודה ביושר והגינות (מה שהרג וחיסל את המוסך) ואחריות לעבודתו ונאמנות ללקוחות ושל הלקוחות אליו (היו לנו 3 דורות של לקוחות, סב, אב ונכד).
קשת המכוניות שאני עבדתי עליהן מתחילה בפיאט בלילה 1935וטופולינו ועד למכוניות המודרניות של דגם 2003 ובאמצע מכוניות מיוחדות ונדירות כפיאט 2300S קופה, פיאט 130, רפליקות פיאט "מורטי", דגמי הפיאט 500 השונים (וינלה, ביאנקינה, ז'רדיניירה).
בברכת חג שמח - רפי לין :)

gsk
13-04-09, 13:40
מוסך קובלנץ (מורשה פיאט) היה חלק חשוב בהתפתחות השרות לרכב וללקוח, רכישת ציוד חדש ויקר, השקעה בלימודים וקורסים טכניים ועבודה ביושר והגינות (מה שהרג וחיסל את המוסך)...

רפי, משתמע מדבריך שבתקופתנו, מוסך הרוצה לשרוד כלכלית אסור לו לרכוש ציוד יקר, להשקיע בלימודים ולהיות ישר והוגן....

אני רוצה להאמין שלא כך הדבר.

רפי לין
13-04-09, 15:11
לא כך, אלא על המוסך גם להסתכל כל הזמן בעיניים של רווחיות וכלכליות.
כמובן שהיו עוד גורמים רבים ונוספים שהשפיעו לרעה על רווחיות המוסך.
בברכת חג שמח - רפי לין :)

simon377
14-04-09, 16:22
על רמת הטיפול אין צל של ויכוח, אבל למה בפסח?
הפלאפל סגור :)

רפי, מה אתה מבלבל את המוח? אתה כולה בן 19, מה קשור שנת 62'?

:)

yair068
24-04-09, 22:48
באמצע טיפול שהיה לי לפני כמה שנים עצרתי את העבודה טיפול שמנים + תיקון תאונה.
באמצע העבודה כשהרגשתי שמשחילים אותי(החלפת מעבה תקין) הפסקתי את העבודה שילמתי ויצאתי מהמוסך אפילו עם טמבון מפורק בתוך הרכב