PDA

View Full Version : בעיית התחממות בפיאט פונטו שנת 97 דגם SX 1300


david266
12-04-09, 11:37
שאלתי היא האם המאוור אמור לפעול בשתי מהיריות ואם כן אז מתי כל אחד מהם אמור לפעול
ובנוסף ברצוני לשאול מה תפקידו של היוניט חום ומה תפקידו של חיישן הטמפרטורה?

david266
12-04-09, 11:45
בעת נסיעה בעיר או עמידה חום הרכב מטפס מעל לחצי לאמצע שבין החצי ל 3/4 אחרי כמה שניות מתחיל לרדת בחזרה לחצי לא חסר לי שמן ולא מים יש למישהו מושג מה זה?

stio
12-04-09, 12:06
מאוורר רדיאטור שלא פועל במהירות ראשונה (אך ורק לדגמים עם מזגן מקורי).
טרמוסטט שנתפס חלקית במצב סגור.
רדיאטור סתום.
משאבת מים בעלת ספיקה נמוכה.
חוסר מים במע' קירור ו/או נזילה מהמערכת.
מאוורר שלא נדלק בזמן עקב כשל מסויים ביוניט.

s_nadav
12-04-09, 12:31
תבדוק שיש לך 2 מהיריות למאוור ותראה אם היוניט מקורי ויש לו שם 3 חוטים ולא 2 (מה שרוב המוסכים אוהבים לעשות ,עבודה מסריחה) ..

david266
12-04-09, 12:53
היכן היוניט יושב על מנת שהבדוק את החוטים ויש לי מהירות אחת אשר פועלת שהמנוע מגיי לחצי בדיוק

david266
13-04-09, 01:25
מישהו בבקשה יכול לעזור לי?

רפי לין
13-04-09, 10:49
אם במכוניתך יש מזגן מקורי אז צ"ל יוניט ברדיאטור עם 3 חוטים שמפעיל את מאורר הרדיאטור בשתי מהירויות, 1 איטית ו 2 מהירה.
אם במכוניתך יש מזגן ישראלי ("רסקור" או "אלכס") אז יש יוניט ברדיאטור עם 2 חוטים שמפעלי את מאורר הרדיאטור רק במהירות 1 אבל אז אצל "רסקור" הוסיפו מאורר קטן נוסף בצד ימין של הרכב ואצל "אלכס" שינו בכלל את המאורר לדגם "בוש" גדול יותר.
כך תזה אם המזגן במכוניתך מקורי או ישראלי:
1. במזגן מקורי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 4 מהירויות פעולה.
2. במזגן ישראלי - בכפתור המפוח הפנימי יש מצב 0 (כבוי) ועוד 3 מהירויות פעולה.
יש במכוניתך עוד יוניט חום מנוע אחד להפעלת שעון/נורת חום בלוח השעונים ועוד יוניט חום מנוע לשידור נתוני חום המנוע אל מחשב ניהול המנוע, קרי יש 3 יוניטים חום שונים.
בברכה - רפי לין :)

saar
13-04-09, 12:17
רפי לידיעתך פונטו דגם 90 ELX 1600 סמ"ק היא עם מזגן ישראלי, ועם זאת יש לה בבורר מצב 0 ועוד 4 מהירויות. אני יודע שזה אחד ל.... אך רק רציתי ליידע אותך.

לגבי פותח השרשור היוניט צריך לשבת על הרדיאטור, בין הצינור הגדול העליון שמכניס מים לרדיאטור ולבין הצינור הגדול התחתון המוציא מים מהרדיאטור, שם תראה את היוניט.
אם יש לה 2 יציאות כפי שאמר רפי אז סימן שאצלך זה מיועד להיות כך שהמאורר יעבוד במהירות אחת.

אם המאוורר נכנס לפעולה אז יאללה עבור הלאה לחלק הבא, מאוורר תקין.

לגבי הבהרה לפותח השרשור שאני רואה שאתה קצת מתבלבל: שים לב, חיישן טמפרטורה אינו קשור למערכת קירור מנוע ואינו פוקד שום פקודה עליה, תפקידו הוא לשדר נתונים למחשב ניהול המנוע כפי שציין רפי. אז אל תכניס אותו למשוואה.

מערכת קירור מנוע כוללת את הרכיבים הבאים: רדיאטור, יוניט מאורר, מאורר, טרמוסטט, משאבת מים. אתה יכול להכניס גם יוניט שעון חום מנוע, היא יושבת על בלוק המנוע.
אם המאורר תקין, והרדיאטור תקין, המשך לבדוק הלאה.

בוא אני אלמד אותך כמה טריקים על מנת שתוכל להצביע פחות או יותר על הבעיה.
תניע הרכב, בדוק מתי המאווררים נכנסים לפעולה, אם הם נכנסים לפעולה מאוחר מידי החלף יוניט. אפשר גם להבציע על כך בצורה כזו, אם החום עובר את החצי, אך נתקע בשלושת רבעי מחוג, סימן שהמאווררים נפתחים מאוחר מידי. היות והמחוג חייב להיתקע על החצי. אם הוא ממשיך לטפס מעל השלושת רבעי כבה את המנוע, הבעיה היא או סירקולציה של מים שאינה תקינה או ראש מנוע.
אם הם נכנסים לפעולה בזמן, שים את ידך בין המאוורר למנוע (זהירות לא להכניס את היד לתוך המאוורר), בדוק בכף ידך האם האוויר שזורק המאוורר חם, אם כן, אז זה בסדר יש סירקולציה, אם אתה מקבל אוויר קר או פושר, סימן שאין סירקולציה, מצביע על משאבת מים או טרמוסטט.
אם אתה נוסע בלילה בכביש בין עירוני, והמחוג לא מגיע לחצי, סימן שביטלו אצלך את הטרמוסטט. אם הוא מגיע לחצי (טמפרטורת עבודת מנוע) תמיד, סימן שהטרמוסטט אצלך עובד ואינו מבוטל. בקיצור, בדוק סירקולציה של המים כפי שהסברתי לך. ואז נדע איך להמשיך הלאה.
אם יש סירקולציה תקינה, בדוק מתי הטרמוסטט נפתח אם הוא תקין, אם הוא נפתח מאוחר מידי, החלף אותו.
במידה והכל הכל מכל כולל הכל נמצא תקין, הגעת לבדיקה האחרונה. פתח מכסה רדיאטור כשהרכב קר, תן סטרטר, אם קופצים מים מהרדיאטור מתחיל לעלות חשד של ראש מנוע.
הרשה לי להעלות גם את עיניין יוניט חום מנוע, לא מן הנמנע שהיא מזייפת, אך שוב, ראשית בדוק מה שכתבתי וחזור עם ממצאים.