PDA

View Full Version : מהו קוטר הצינור של פילטר האויר בHGT?


BentzZz
10-04-09, 19:48
שבת שלום חברים!
מתוך עצלות ומתוך זה שהרכב בסוף הזה לא איתי
אולי מישהו שעשה כבר בניה עצמית של פילטר אויר פתוח + צנרת.
יכול להגיד לי מה קוטר הצינור שאני צריך לקנות שמתחבר אל יציאת פילטר האויר?
והאם המקום הטוב ביותר למקם את הפילטר הוא למטה מאוד קרוב לתחתית הרכב ובצמוד לטמבון הקדמי?
תודה !
חג שמח ושבת שלום :]

Caveman
10-04-09, 19:55
אני נוטה להאמין שהמקום למטה הוא הכי טוב, מהסיבה הפשוטה שיש שם הרבה מקום לאויר קר להיכנס. חשוב רק שהצנרת עצמה תהיה מבודדת מחום כמו שצריך, כי היא עוברת ליד צנרת הפליטה לפני בית המצערת.

ido
10-04-09, 22:12
בן, יש לפיט סטופ קיט מושלם של סימוטה מקרבון כמו שאני רכשתי והוא מגיע עד לגריל השמאלי התחתון בטמבון של הרכב. עלה לי 550 ש"ח. יכול להיות שצריך להזמין מראש.

BentzZz
11-04-09, 04:06
השאלה אם לא שווה לבנות אחד לבד? כי הערכה שלי עלות של כל זה + פילטר זה משהו כמו 350 ש"ח
יום שני אני יעשה סיבוב לפיטסטופ יש שם המון דברים שמעניינים אותי

raanan_t
11-04-09, 10:37
אני חושב שכדאי להשקיע ולהכין משהו נורמלי לבד או להזמין את הקיט של GSR מחו"ל.
בשונה מכל הקיטים שראיתי, הקצינור בקיט של GSR מתחבר אל בית המצערת בקוטר מסוים אך החיבור שלו אל פילטר האוויר רחב משמעותית מהחיבור אל בית המצערת.
מצ"ב לינק לקיט של GSR לדגמי ה-1242 סמ"ק16V (http://forums.puntomk2.co.uk/showthread.php?t=1434&highlight=induction), התמונה הבאה לקוחה משם.
שימו לב להיצרות הצינור לאחר כל זוית.
http://i64.photobucket.com/albums/h167/puntoalbum06/GSR3Medium.jpg


עידו, 500 ש"ח לקיט מקרבון?! נשמע לי זול מדי, כנראה שלא מדובר על קרבון אמיתי. אשמח לגלות שאני טועה.

Caveman
11-04-09, 12:25
אם זה עלה 550 ש"ח, זה לא מקרבון. זה אולי נראה כמו קרבון, אבל זה לא קרבון.
לשם השוואה, חבר שעובד בחברה שמתעסקת עם קרבון בין היתר, מכין לי קייס קטן למפוחיות שלי. הוא לא גדול יותר מדף A4, ואפילו שמדובר בשאריות, עלות החומר היא כמה אלפי שקלים.

לפי מספיק דיווחים מהמנים, GSR עושים את זה הכי טוב. הצנרת שלהם מאפשרת זרימת אוויר מקסימלית, והיא מבודדת מחום בצורה מצויינת.
כל פטנט אחר הוא סוג של וואנאבי בסופו של דבר.

idango
11-04-09, 12:55
אני הזמנתי את הקיט של GSR צפוי להגיע עוד שבוע וחצי .

עלויות : הקיט עצמו אמור לעלות באנגליה 183 פאונד - המחיר הזה כולל מס ומשלוח פנימי.

לכן העלות של הצנרת עלתה 183 פחות 10 (משלוח) פחות 17 פאונד(מס) ופלוס 43 פאונד משלוח לארץ סה"כ : 199 פאונד

Caveman
11-04-09, 14:02
איך יורד המשלוח הפנימי והמס אם אפשר לשאול?

ido
11-04-09, 16:45
הצנרת לא מקרבון! רק הבית פילטר של סימוטה. סליחה אם הטעתי. הצנרת עשויה מחומר מבודד.
http://www.simota.com/main.htm?pid=22&Focus_ID=5&Class_ID=5&Sub_Class_ID=32

פיליפ
11-04-09, 19:04
פשיי עידן יפה מאוד, אני מקווה שלא יהיו לך בעיות במכס עם הקיט.
אני מכחה לרשמים, ותתקין כבר את הרפידות! :grin:

BentzZz
18-04-09, 12:00
התחיל בזה שנסעתי לפיט סטופ וקניתי פילטר בד אדום פתוח
http://img4.imageshack.us/img4/5514/filterbig.jpg
יום לאחר מכן נסעתי בהמלצתו של אבא שלי לחנות שנמצאת בצמוד לתחנה המרכזית הישנה בת"א "באביגומ 7" מתמחים בגומי צנרות ופלסטיק למיניהם (בצמוד לחנות הזאת יש עוד 2 חנויות שאני לא זוכר את שמם) לאחר סקר קטן בניהם והמלצות על הצנרת הכי טובה - צוברת כמה שפחות חום ולא נמסה או נשרפת ועמידה בחום.
הצנרת שנבחרה - שרשור 80mm ששכחתי את שם החומר שהוא עשוי ממנו אבל עמיד בטמפ' של עד 120 מעלות ועולה 150 ש"ח למטר אחרי הנחות וויכוחים (בחנות צמודה למטר הוא רצה 310 ש"ח על אותו שרשור אבל אם אני קונה את כל ה10 מטר הוא עושה לי אותו ב170 ש"ח למטר - אבל לא רציתי לעטוף את האוטו בצנרת אז וויתרתי :P)
לפי חישוב ממש לא נכון לקחתי 1.2 מטר - ליתר ביטחון ונשאר לי משהו כמו 0.8 מטר.
http://img6.imageshack.us/img6/4535/1001967u.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/6928/1001966.jpg
בנוסף לשרשור הוצע לי לקחת צינור שהשרשור יכנס לתוכו וזה יבודד לי מכל קמצוץ של חום שימצא באזור - אבל זה כבר הגיע לנפח כלכך גדול שזה לא היה נכנס לתא המנוע אז במקום קניתי את אותו חומר אבל דק יותר ומגיע עם מדבקה מצד אחד בשביל להדביק אותו לשרשור באזורים שחסופים יותר לחום (למי שמכיר הצנרת של הHGT עוברת ונוגעת בצינור המים העליון שיוצא\נכנס לרדיאטור

לאחר שפירקתי את הפילטר המקורי - פרויקט רק לפרק את המפלצת הזאת!
http://img155.imageshack.us/img155/61/1001981.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/2216/1001983.jpg

ניסיתי להתאים את השרשור מההתחלה ועד לסופו וגיליתי שזאת בעיה! השרשור לא מגיע לזוויות שרציתי! וכשהוא כן מגיע החלק הקדמי (שמתחבר לפתח האויר) מחליק (לא משנה כמה חזק מחזקים את הבנד שמחזיק אותו)
אז החלטתי להשתמש בחלק הראשון והמקורי של הפילטר אויר - הדבקתי אליו את החומר המבודד באזורים שמועדים לפורענות
http://img4.imageshack.us/img4/7618/1001968.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/9894/1001969q.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/7220/1001970.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/2216/1001971.jpg

אליו התחבר השרשור עד כמעט למגע עם המגן גחון כשהפילטר מקבל אויר גם מהיציאת אויר המקורית של הרכב וגם מפתחי האוורור בטמבון.
תוצאה סופית :
http://img155.imageshack.us/img155/6530/1001972w.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/4651/1001979t.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/9422/1001980.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/6682/1001978h.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/8305/1001977.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/2260/1001976s.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/2884/1001975m.jpg

מאוד מרוצה! מהרעש , מהתגובות של הרכב אחלה שיפור במחיר מצחיק!
עלה לי פחות או יותר 350 ש"ח כולל הפילטר (הגזמתי עם אורך הצנרת וקניתי 10 מטר מהחומר המבודד!) שההצעה שקיבלתי בפיט סטופ לשרשור ופילטר אוניברסלים זה 850 ש"ח. בהמשך רענן עידן ואני נבדוק את הצנרת המקורית, הבניה שלי והקיט המיוחד שעידן הזמין ונחזור עם פידבקים!

Caveman
18-04-09, 13:49
לדעתי מיקום הפילטר אינו נכון. אני מקווה שבחורף לא יהיו לך בעיות עם כניסה של מים. הוא ממש חשוף שם.
אגב, לא ייתכן שהוא מקבל אוויר מהצינור המקורי מכיוון שהוא נמצא גבוה יותר מאיפה שהפילטר של ננמצא עכשיו. הוא מקבל אוויר קר, אבל לא משם.

ido
18-04-09, 14:00
בן נראה יפה מאוד, כל הכבוד. 850 ש"ח בפיט סטופ? למה? ונראה לי שאיש המערות צודק, בחורף תאלץ להחזיר את הפילטר המקורי או להזיז את החדש קצת שמאלה לגריל הקטן. הפילטר ממוקם כמו שצריך להיות למרוצי דראג אבל לא ליום יום, כמו למשל בהאצ'בקים של סיווק שמוסבות לטורבו, הם שמים את הפילטר מאחורי הפנס אבל רק במרוצים הם מפרקים את הפנס לכניסת אוויר מקסימלית.

נ.ב - לפי דעתי תשים חוצץ בינו לבין הרדיאטור.

ארילו
18-04-09, 14:25
תיזהר בחורף כשאתה נכנס לשלוליות.

זאב-ב
18-04-09, 14:33
החלט כאשר התנאים יהיו רטובים אתה עלול לסבול בצורה רצינית כי הפילטר יספוג הרבה מים והמים כנראה ימשיכו לבית המצערת ובמקרה הטוב אתה רק תיתקע באותו הרגע אבל זה גם יכול לגרום לנזק משמעותי הרבה יותר למנוע
אפילו לסדקים בבלוק אבל בקיץ זה יהיה לך אחלה תמצא מקום יותר מוסתר מעיין פשרה ביין המיקום הזה למיקום האורגינאלי של הפילטר

BentzZz
18-04-09, 15:03
תודה.
כן אני יודע שבחורף זה יהיה בעייתי ואני אמצא מקום אחר שיהיה קצת יותר טוב גם לחורף
השאלה היא, אם אני מרים אותו לאותה כניסת אויר שהפילטר המקורי קיבל ממנה אויר, זה מספיק? (מספיק אוויר קר + מספיק מוגן מהגשם?)

Caveman
18-04-09, 15:28
הפילטר המקורי היה כלול בתוך מנגנון בסגנון "ראם אייר". שזה אומר שהוא שאב אוויר מהצינור הרוחבי בפגוש, ורק משם.
אם תתקין את הפילטר הפתוח שלך מול פתח הצינור הזה, האפקט יהיה זהה גם אם הצינור לא יהיה קיים.
כל עוד לא תכריח את המצערת לקחת אוויר משם בלבד, הצינור הזה הוא סתם תוספת משקל לרכב.

לגבי הגנה ממים, זה יהיה טוב יותר מעכשיו, אבל עדיין יחסית חשוף.
שים לב שפתח היניקה של הצינור בפגוש פונה אחורנית (אל תוך תא המנוע), שזו בערך הדרך הכי טובה להתמודד עם כניסת מים.

דבר נוסף שאתה צריך לקחת בחשבון,הוא עניין הלכלוך. הפילטר עכשיו חשוף להכל. אבק, חצץ, מים, חרקים, you name it.
תדאג לנקות אותו על בסיס חודשי לדעתי (במיוחד בקיץ), אחרת הוא לא יהיה יעיל. ורק יקשה על המנוע לקבל אוויר במקרה הטוב, או ידאג שחלק מהלכלוך שאגור בו יגיע למנוע במקרה הרע.
לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות שלו. מיקום הפילטר אצלך אמנם מביא אוויר קר למנוע (בתקווה), אך חושף אותו יותר לפגעי הטבע, שזה קצת פחות פרקטי.

BentzZz
18-04-09, 15:37
סבבה אז לפי דעתך המקום הכי טוב לשים בו את הפילטר זה המקום הזה? (איפה שהיה הפילטר המקורי)

Caveman
18-04-09, 18:32
לדעתי כן. זהו גם פחות או יותר המקום שבו הערכה של GSR מציבה את הפילטר.
מדובר כמובן על החלק שבו נמצאה קופסת הפילטר המקורית.
זה אולי לא 100% חסין ממפגעים, אבל מספיק טוב.

raanan_t
19-04-09, 02:24
בסה"כ נראה טוב, אך גם אני חושש שהמיקום קצת פגיע ובימי חורף עלול להוות בעיה.
לגבי הספוג על הצנרת - אני מניח שחום המנוע עלול לשחרר את הדבק שלו, ממליץ לסגור עליו עם אזיקונים.

אני בחיפושי מצאתי את האתר הזה (http://gumi.co.il/Product.asp?ProductID=111) יחד עם המוצרים הבאים:
1. צינור סיליקון בזוית 90 מעלות (קטרים שונים)
2. מקטין קוטר סיליקון.
נראה לי ששלוש זויות + שני מקטינים (או בעצם מגדילים) יכולים לייצר משהו מעניין.