PDA

View Full Version : פירוק פקק "נס קפה" הנמצא בין הגיר לבלוק המנוע, על בלוק המנוע (ערוך)


Amit-IL
02-04-09, 19:28
טוב אז אחרי שהחלפתי בשבועיים האחרונים 3 פקקי נס קפה
במקומות שונים במנוע, שתיים באיזור הטיימינג ואחד מתחת לסעפת פליטה,
הגיע תורו של הפקק הנורא מכל, זה שיושב בין הגיר למנוע.
מחר אני מפרק גיר עד חדירה למטרה בצורת פקק.
לפי מה שהסבירו לי היום השלבים הם:
הוצאת המצבר, פירוק כבל קלאץ, חיישן רברס בגיר, פירוק צינור מים הנכנס מהרדיאטור לטרמוסטט,
פירוק כבלי המתנע, פירוק ברגי המתנע, פירוק גלגל שמאלי ואת כל המיכלול כולל ציריה שמאלית,
הצבת מגבהה מתחת לקרטר שיתן יציבות, פירוק 4-5 ברגים שמחברים את הגיר למנוע, הורדת הגיר,
פירוק הקלאץ', ונקווה שיתאפשר לי לפרק את גלגל התנופה ללא פטיש אויר ואז אני חושף את הפקק אל מול עיניי, דקירה קלה במברג שפיץ והוא בחוץ, ניקוי המקום, מריחה קלה של סיליקון בבלוק ועל הפקק החדש, עכשיו אותו הדבר רק בכיוון ההפוך שתמיד לוקח כפול זמן להרכבה.

יש למישהו מה להוסיף לפני שאני מתחיל ? אזהרות או דברים שכדאי לי לשים לב ?
תודה מראש.

Amit
02-04-09, 20:33
אני מקווה שהפקק יצא בצורה חלקה כמו שאתה מתאר , שבוע שעבר נלחמתי עם אחד במשך שעתיים עד שהוצאתי ועד שהכנסתי ..
עמית

yair068
02-04-09, 21:12
כמה ק"מ הרכב עשה שצריך להחליך האם בק"מ מסויים הם הולכים שווה לדעת.
יכול להיות שהרכב התחמם ואז הם נפרצים?
בכל אופן אני מעריך אנשים כמוך שעושים לבד אומנם זה קשה אבל יש סיפוק מזה אם תוכל לתת שני תמונות יהיה נחמד.
אני חושב שאתה צריך שמן לגיר ואם אני לא טועה אתה צריך לפרק את הצירייה הימנית שמחוברת לגיר.
ושיהיה לך בהצלחה

raanan_t
02-04-09, 22:56
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא החלפת כל הפקקים שיהיו נגישים.
כבר מורידים נוזל קירור וגם ככה הפקקים עושים צרות לפי דברייך, אז למה לא?! זה רק יחסוך כאב ראש אח"כ.

אני שמח לדעת שאנשים עושים עבודות כאלה בתנאים ביתיים.

Amit-IL
03-04-09, 01:40
לרכב שלי יש 209K הרכב היה מוזנח.
הרכב התחמם ולכן יש השפעה אולי על הפקקים,
זה שלא השתמשו בנוזל קירור יעודי תרם הכי הרבה אני חושב.
לפי מה שאני יודע אין זמן מסויים להחלפת פקקי המנוע,
בדרך כלל שעובדים על אזור במנוע, מסתכלים על מצב הפקקים, אם יש צורך מחליפים.
הפקקים שאני משתמש הם תחליפיים ולא אורגינלים.
אני עובד בחנייה של הבניין משתדל לא לעשות רעש ולא משאיר לכלוך וכתמי שמן, אז בנתיים אין תלונות.
אני יעלה תמונות של תהליכים בעבודה.

upetar
03-04-09, 12:11
אני עוד לא פרקתי גיר בפיאט,אבל שמח לישמוע שבישביל להחליף מצמד אפשר לפרק את הגיר וזהו.שים לב בהרכבה ,למרכז (לכוון את השינים ולמרכז את הדיסקית במדויק שיכנס הגיר).כשהחלפתי פקקים אצלי,קניתי פקקים מנחושת,שזה ניראה לי יותר טוב ועמיד.מענין מה בעלי הנסיון יגידו?המחירים היו 15ש לרגיל,ו20ש לנחושת.

Amit-IL
03-04-09, 18:00
בגלל סידורים שנפלו עלי היום בבוקר החלטתי לדחות את הפרוייקט ליום ראשון הקרוב,
בנתיים אני נוסע על הרכב אין נזילה משמעותית סה"כ כמה טיפות על הכביש כאשר אני מכבה מנוע,
מפלס המים לא יורד ובכל מקרה יש אצלי בקבוק מים רתוחים בתא המטען, כמובן שאני לא מתרחק
מהעיר.
לא ידעתי על פקקים מנחושת אני אבדוק את הנושא העלות של ההפרש ממש לא משמעותית.
אני נכנסתי לחנות חלפים וביקשתי פקקים, לא הציעו לי סוגי מתכות שונות, אז פשוט לקחתי מה שהוצע לי.
אני לא מכונאי למרות שלמדתי בבי"ס.
בזמנו למדנו על מנועים של מכסחת דשא עם בוכנה אחת, רק בשנה השניה ללימודים עברנו למנוע 4 בוכנות של פורד וסובארו.
אני מרבה לשאול חברים שעוסקים במכונאות והם גם מכוונים אותי אם בטלפון ואם בכך שאני מגיע אליהם.
יש לי כמעט את כל הכלים (אני פריק של כלי עבודה) וידיים טובות וטכניות ועם זה אני מנצח.

upetar
03-04-09, 23:05
ואני חושב שצריך לישאול בפורום איך הפקקי נחושת כי כבר ראיתי אותם בכמה חנויות.ואגב,מיים מורתחים טוב לחולים בבידוד בב"ח,(אין חידקים).לרכב משתמשים עים מיים יעודיים שיש בהם תוספות למניעת קורוזיה ולשימון משאבת המיים.(אולי יש לך את הבוקסה לסגירת ראש מנוע בפיאט טיפו\טמפרה)

Amit-IL
03-04-09, 23:52
בקשר לסגירת ראש אני מתגורר בצפון ככה שזה פחות רלוונטי מבחינתך.
מסכים איתך שמים מורתחים מצויינים לשתייה לחולים בחדרי בידוד, אבל גם לפונטו שלי בעירבוב של 50% מים רתוחים, 50% נוזל קירור יעודי לפיאט בשם פראפלו יעשו עבודה אופטימלית לדעתי.

עם מה אתה מערבב את הפראפלו אצלך?

upetar
04-04-09, 00:19
הם נטולי מלחים ומינרלים ומתאימים יותר.הרתחה של מי ברז רק הורגת את החידקים,תקנו אותי עים אני טועה.בקשר לבוקסה אני מחפס את המקורית ולא מצאתי באזור המרכז.

Amit-IL
06-04-09, 00:52
היום פירקתי את הגיר, מחר נרכיב הכל חזרה ונחליף את כל מה שדורש החלפה.
הנה כמה תמונות משלבים בעבודה, הידיים מלוכלכות קבוע אז אין לי אפשרות לצלם ממש שלבים של צעד צעד.
תגובות הארות/הערות לפני שאני מרכיב בחזרה יתקבלו באהבה.

מה שבטוח אחרי העבודה היום הבנתי שהדבר הבא שאני רוכש זה שני בוקים תיקניים.

eliko1976
06-04-09, 01:04
גבר !!! כל הכבוד , RESPECT !!!
בהצלחה בהרכבה מחר .
תספר אחר כך כמה אומים\ברגים נשארו לך בארגז:)

raanan_t
06-04-09, 01:09
כל הכבוד.

תודה על ההשקעה בצילום ובהסברים.

upetar
06-04-09, 01:19
ותגיד לי משהו,כמה הגבהתה את האוטו קדימה?אפשר להוציא את הגיר לבד ובשכיבה?והאים בדקתה את הפקקים מנחושת?ושוב יופי של יוזמה,ומגיע כול הכבוד.

Amit-IL
06-04-09, 01:55
אח'לה, תודה על הפירגון.
אין לי בעל בית אז אני עובד לאט ולבד ועושה הפסקות כשבא לי.
מחר אני יגיע לחנות החלפים ויבדוק את פקקי הנחושת ואעדכן,
אחרי שפירקתי את הפקק לא היה לי איך להגיע לחנות (הרכב מושבת).
מחר בבוקר אני אסע עם חבר לקנות את הפקק.
לא הגבהתי את הרכב יותר מידי (אין לי בוקים תקניים),
הז'ק ההידראולי שלי יושב מתחת לקרטר שמן מנוע,
אין בעיה לשלוף החוצה את הגיר, הוא גם לא ממש כבד,
צריך להגביה יותר את הרכב ולא לשכוח להגיב גם עם הז'ק שיושב מתחת למנוע בהתאם.
אני לא שלפתי את הגיר החוצה מפני שלא פירקתי את הציריה הימנית( ושוב בגלל שאין לי בוקים),
אחרי שאסיים להרכיב את הכל אני אצטרך לפרק את הציריה הימנית ולהחליף את שתי הגרמושקות, אם היו לי בוקים הייתי חוסך הרבה זמן ועובד במקביל.

saar
06-04-09, 02:01
לשקול להחליף את מחזירי השמן היושבים בין המנוע לגיר, חבל שאחרי כל העבודה הזו תתחיל נזילה ממחזיר שמן ותאלץ שוב לחוות את הכל.

Amit-IL
06-04-09, 02:15
גבר !!! כל הכבוד , RESPECT !!!
בהצלחה בהרכבה מחר .
תספר אחר כך כמה אומים\ברגים נשארו לך בארגז:)

הלו, הלו להירגע זה שאין לי בעל בית לא אומר שאני עושה מה שאני רוצה.
לא שווה להשאיר ברגים ואומים, מחירי המתכות ירדו לריצפה, כמה כבר ישלמו עליהם?:p

eliko1976
06-04-09, 13:42
יש לך מפתח מומנט ? ברגים של גלגל תנופה סוגרים בד"כ עם מפתח מומנט .
לא יודע כמה זה בפונטו , בטמפרה זה 83 . לדעתי משהו כזה גם אצלך .

eliko1976
06-04-09, 13:46
אני לא מבין בכלל בשביל מה ייצרו את הפקקים האלו , מה הם נותנים ? למה זה טוב ליהודים ???
יוצקים בלוק צילינדרים ונגמר הסיפור , אז לא ...קבלו פקקים שצריך להחליף אותם .
בטוח שזה קשור ללחץ בכדי שהמנוע לא יתפוצץ או משהו כזה .

Amit-IL
07-04-09, 00:40
לדעתי את החורים בבלוק יצרו כדי לתת גישה לשרות במעברי המים בבלוק.
אבל גם אני לא ממש בטוח בזה, גם אני אשמח אם מישהו ישפוך אור על הנושא.
היום התחלתי די מאוחר ומאד התעקבתי אבל הספקתי את מה שחשוב,
קניתי שני פקקים, מחזיר שמן לפולי של גלגל התנופה, וסוף סוף קניתי את היוניט חום למאורר רדיאטור.
התחלתי לעבוד על הפקקים, אחד התקנתי מעל גלגל התנופה ואחד ממש בצד השני, מתחת למותחן של הטיימינג,
שנייהם בדיוק באותו גודל, ניקיתי את האיזור עם ספריי ממיס (ספריי קרבורטורים) יבשתי, גרדתי מעט עם סכין יפנית, לאחר מכן מרחתי סיליקון אדום מסביב להיקף הפקק, בעזרת בוקסה מידה 32 מ"מ
הכנסתי את הפקק למקום ובעזרת פטיש הכתי בדפיקות קלות על הבוקסה.

לאחר מכן מרחתי סיליקון אדום על היקפו החיצוני של מחזיר השמן, לאחר שניקיתי היטב שוב בעזרת ספריי ממיס הכנסתי אותו למקומו, ובעזרת הידיים ומעט עם פטיש בשכיבה (החלק הזה עדין).

הלבשתי את גלגל התנופה, חיזקתי ברגים "ברגש" ללא מד מומנט, לאחר מכן הלבשתי את המצמד עם הבית שלו "שמש" סגרתי את כל ששת הברגים שלו ידנית, מרכזתי את המצמד בעזרת מפתח הלן בקוטר מתאים, בדקתי עם העין בעזרת פנס, והדקתי את ששת הברגים.

בשלב הזה הסתבכתי ולא הצלחתי להרים את הגיר לבד, חבר שבא לעזרה עזר לי לסיים את הלבשת הגיר בחמש דקות ואני לא מגזים (זה מה שנקרא טוב שיש איש תמיכה בסביבה), את הציר של הגיר גירזתי בעדינות עם גריז אדום איכותי וגם את המנוף של הקלאץ (נראה אם יהיה שינוי לטובה, אם בכלל).

מחר נשאר להרכיב את כל הכבלים והאביזרים שמתחברים לגיר כולל את התושבת גיר התחתונה, לאחר מכן אתפנה להחליף עוד שני פקקים שיושבים מתחת לסעפת הפליטה (כבר מפורקת), החלפת היוניט מאורר וטיפול בגרמושקות של הציריה הימנית.

לגבי פקקי הנחושת, בחנות שקניתי אין לו במלאי והוא גם לא מחזיק את זה בסדיר,
ויתרתי על החיפושים בשביל הפקקים מנחושת אבל אני עוד יחקור על זה.

ונקווה שנגיע מוכן לליל הסדר.
בתמונות: היוניט מאורר שתי מהירויות, שלוש יציאות בדיוק כמו שרפי לין הסביר לי (80 ש"ח)
מחזיר שמן משומש מהפולי של גלגל התנופה (החדש עלה 55 ש"ח)
פקק המים שיושב מעל גלגל התנופה ומתחת למותחן הטיימינג (15 ש"ח ליח')

Amit-IL
07-04-09, 00:42
שכחתי את התמונות

נזכרתי במשהו, יש מצב טוב שהפקקים אכן מיועדים למנוע פיצוץ של המנוע עקב לחץ וחום.
כמו שבקולטי שמש על הגגות יש פקקים שעשויים מפליז או מנחושת, ואם וכאשר יש לחץ גדול בתוך הקולטים אז במקום שהקולטים יתפוצצו, אז הפקק שעולה בקושי 5 ש"ח מתפוצץ והוא אכן מיועד להתפוצץ בחום מסויים ואף בטמפ' נמוכה קיצונית.

upetar
07-04-09, 03:00
כי הפקקים שאני מכיר ניראים אחרת.ואשמח לישמוע את דעתם של בעלי הנסיון,תודה רבה.

eliko1976
07-04-09, 08:17
לגבי הפקקים ,לא יודע , אף פעם לא התעסקתי איתם .
אבל לגבי העבודה , יש לציין שאתה עושה עבודה יפה מאוד , יסודית ונכונה .
יישר כוח !!!
קבל שפו !!!!
לגבי הגיר , בטוח שלא היה קל לבד,כך זה, לפרק הרבה יותר קל מלהרכיב .:)
היה צריך לחשוב על ג'ק הידראולי נוסף ולהניח אותו על הג'ק .
תמשיך לעדכן אותנו ובהצלחה .

yair068
07-04-09, 12:00
תשמע יש לי להגיד לך כמה דברים
אתה עובד בכמה מישורים גם מצלם גם כותב ומתקן.
תיאור של כל מהלך הייתי שם את זה במדריכים לשיפוץ.
לגבי שיפוץ הצירייה הימנית הייתי מבקש שתיצור לזה מדריך מצולם או מתועד.
כל הכבוד וחג שמח

Amit-IL
07-04-09, 22:09
זהו לבנתיים הכל יושב כמו שצריך, אין נזילות של מים או של שמן, שתי הציריות טופלו באהבה,
ממש לא קל להכניס את תפוח המשולש לנאבה לבד ללא עזרה, אבל הצלחתי.
כל הפקקים שזיהיתי כפגומים הוחלפו בחדשים, החלפתי שמן לגיר, ולא נשארו לי שום אומים או ברגים, אפילו טבעות לחץ (שיבות) לא נשארו והכל חזר למקומו.

הגיר קצת רועד בטורים נמוכים (בסרק) מחר אני יציץ שוב על התושבות למטה ולמעלה, אולי יש צורך בחיזוק נוסף, את הקלאץ' אני יכוון מחר למצב אופטימלי, וכנראה שמשהו בסעפת פליטה לא חוזק נכון מכיוון שאני שומע רעש חלול שלא היה קודם, אומנם דברים קטנים אבל יש זמן עד הצהריים להתעסק בשטויות.

דבר אחרון מישהו יכול להזכיר לי לגבי צבעי החוטים של יוניט מאורר, אני זוכר שאדום=מהירות נמוכה.
מה בקשר לירוק= צהוב= ? רפי לין או מישהו שזוכר.

בנתיים מלאתי מים ירוקים הכי זולים שמצאתי 20 ש"ח למיכל של 5 ליטר, ניסע עם הנוזל הזה יום יומיים ואם הכל יהיה בסדר וללא נזילות נחליף חזרה לפארפלו.

Amit-IL
08-04-09, 02:02
כי הפקקים שאני מכיר ניראים אחרת.ואשמח לישמוע את דעתם של בעלי הנסיון,תודה רבה.

יש לא מעט סוגי פקקים וכל סוג/דגם מתאים למקום שונה במנוע
יש גדלים שונים וצורות שונות.
מה שנחמד זה שכל יצרני המנועים משתמשים פחות או יותר באותם סוגי פקקים,
הכוונה שאין פקק לאונו ופקק לג'סטי, יש כמה סוגים וכל היצרנים משתמשים בסוגים אלה,
זה מה שאני מצליח להבין.

upetar
09-04-09, 00:31
שאני רואה פקקי מיים לבלוק מנוע ברזל בצורה כזו.כניראה שעוד לא ראיתי הכול.מענין אותי לדעת ,לאן יועד הפקק מהתמונה?.ואולי יש לך צילומים שמראים איך זה יושב על הבלוק.

Amit-IL
09-04-09, 06:20
upetar שים לב בעמוד השני של השירשור יש מספיק תמונות גם של המקום שבו התקנתי את הפקק,
בנוסף תמונות של פקק משומש שהוצאתי מהמקום המצולם.

טוב אני ממש מרוצה מהתוצאה של העבודה שהשקעתי במשך השבוע,
לגבי התקלות שחשבתי שקיימות אז ככה, תושבת הגיר התחתונה הייתה מחוזקת מצויין ולא היה צורך בחיזוק נוסף אותו דבר בקשר לסעפת פליטה, הרעידות שהרכב סבל בסרק נבעו כתוצאה של הורדת המנוע בשיפוע חד כדי להקל בהלבשת הגיר, בגלל סיבה זו נותק אחד מצינורות האוויר במצערת שגרם לרעידות בסרק, סה"כ חיתוך קצה הצינור בעזרת קטר וחיבור מחדש למצערת והבעיה כלא הייתה.

בערב נסעתי מכרמיאל עמוס בהרבה ציוד לחגוג את החג ואיתי ברכב עוד שני בני משפחה בוגרים,
נסיעה מתונה ואחראית, תדלקתי טנק מלא ביציאה מהעיר ונסעתי לכיוון רחובות דרך כביש החוף,
אספתי בן משפחה נוסף בוגר וכיוונתי את הרכב לירושלים, הרכב לא התחמם בכלל ממש טיפה מעל הרבע לא יותר, כשהגעתי לגשר המיתרים בכניסה לבירה עמדתי ברמזור ואז המד חום הראה קצת מתחת לחצי.
לאחר ארוחת החג נסעתי חזרה לכרמיאל, לאחר שנסעתי בדיוק 300 ק"מ תדלקתי בכביש החוף ביקום,
לרכב נכנסו בדיוק 20.447 ליטר, קצת פחות מ-15 ק"מ לליטר עמוס בבני משפחה וציוד ובנוסף הרכב לא מתחמם גם ללא הפראפלו שאקנה עוד השבוע.
יש לציין שזו הנסיעה הארוכה ביותר שביצעתי עד כה עם הרכב.
נותר לי רק לבדוק את מהירויות המאוור שנשלט ע"י היוניט מאורר והנגד שיושב בבית המאורר,
האם קודם פועלת המהירות הראשונה ורק לאחר מכן השנייה, מפני שלא בדקתי זאת עדין, אך עם זאת הרכב לא מתחמם והבדיקה תעשה השבוע, פשוט בנתיים חיברתי את החוט הירוק באמצע, ואת האדום והצהוב חיברתי באופן אקראי בצדדים, אני גם לא יודע אם הנגד עובד או לא.

נ.ב בדרך הלוך ליד שפיים נסעתי במקביל לרכב מסוג סיאט מלאגה 1988 יפהיפיה במצב טוב נהוגה בידי אדם מבוגר וניראת יד 1, ממש קינאתי ששלי צעירה בדיוק בעשר שנים ונראית הרבה יותר גרוע.

upetar
09-04-09, 13:34
שהפקק הצורתי ישב בין הגיר למנוע,(ולשם עוד לא הגעתי), ועוד לא ראיתי.אבל גם ראיתי שהרכבתה פקק אוניברסלי על הבלוק בצד.ולאלו אני מיתכון ,אני הרכבתי שם פקקי נחושת ומקוה שיחזיק.תודה רבה על העשרת הידע ,וסיפוק סקרנותי.(אגב תעשה חיפוס בפורום זה או בקארס פורום,אני זוכר שרב רפי פעם פרט על ציבעי החוטים בחיבור לונטה),וכול הכבוד על האומץ לנסיעה כזו ליפני בדיקת הונטה על בוריה.

Amit-IL
23-04-09, 01:59
לאחר גלישה באתר שנמצא בסמוך אלינו "קארספורום",
מצאתי את התשובה מדוע נפרצו אצלי הפקקים במקומות שונים בבלוק
אז הנה קישור לת'רד שמסביר הכל.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=80937&highlight=%F4%F8%F1%E8%E5%EF

upetar
23-04-09, 03:05
בלהרכיב פקקים מנחושת.אני עוד מחכה לתגובה של התותחים .(בעלי הניסיון)

Amit-IL
23-04-09, 12:48
upetar אתה צודק לגבי הפקקים מנחושת הם יותר איכותיים ועשויים ממתכת אצילה יותר ובעלת תכונות טובות יותר לחום/קור וקורוזיה,
אך יחד עם זאת עפ"י הבנתי אם השתמשו במי ברז תקופה ארוכה הנזק שנעשה למערכת הקירור הוא בלתי הפיך ובמקרה הזה פקקים מנחושת יחזיקו אולי יותר מעמד אך הנזק שנעשה יפרוץ אותם מתישהו.
עכשיו אחרי שהחלפתי כמעט את כל רכיבי מערכת הקירור (טרמוסטט, משאבה, צינור מתכת בכניסה לבלוק, פקקים, ניקוי רדיאטור, החלפה לנוזל קירור יעודי לפיאט, יוניט מאוורר לשתי מהירויות) אני מקווה שיהיה לי יותר "זמן איכות" עם מערכת הקירור.

upetar
23-04-09, 16:53
אתה באמת עשיתה עבודה יסודית ואני מאמין שיהיה לך שקט הרבה זמן.בניגוד להרבה אנשים שמכבים שרפות וכול הזמן מיתלוננים על תקלות.(אגב כמה אתה מוכן לשלם על צינור מתכת בכניסת המיים לבלוק,חדש מנרוסטה):shock:בימקום הצינור פח דק המקורי?

Amit-IL
23-04-09, 21:57
מנירוסטה? עבודת יד?
כולל רגל קטנה לחיזוק עם ראש בורג 10 מ"מ לבלוק?
לא מאמין שמייצרים כזה לחלפים בכמויות
את האמת תחליפי באמת ממתכת דקה מאד יכולתי לרכוש חדש בשקית ב-45 ש"ח,
כשאחזתי בו ביד בתוך החנות הבנתי שהוא לא יחזיק הרבה זמן, הצינור שלי הוא מקורי ממתכת עבה יחסית שפירקתי ממנוע של רכב לאחר תאונה וניתן לי ללא תשלום, פשוט החלפתי עם שלי התקול, שבאמת היה במצב רע מקורוזיה.
כאמור אני מתגורר בצפון אבל אשמח אם תביא אותו לאיזה מפגש, כמה אתה דורש עליו?

upetar
24-04-09, 03:50
עוד אין לי צינור כזה.אבל כשהחלפתי אצלי ,הרכבתי את הצינור היחידי שמצאתי בחנות חלפים. וראיתי שהצינור דק ולא יחזיק הרבה .ומאז אני חושב על פיתרון קבוע.(א)יש לי מסגר שיש לו ארגון(ריתוך נרוסטה)ומיצר לי דברים לפי הזמנה,אני אדבר איתו בשבוע הבא.(ב)יש חברות ליצור קיטים לתוספות ושיפור מנועים וחלקי מכוניות(אני הזמנתי פעם חלקים לאופנוע שלי (היה לי הרלי).צריך פשוט לחפס באינטרנט,(בזה אני עדין חלש-חדש)ומאוד אשמח לעזרה מהתותחים;-).

Amit-IL
24-04-09, 19:04
בטוח שיש כל מיני קיטים לשיפורים ואפשר למצוא כמעט הכל,
אני לא ביצעתי מעולם הזמנה דרך האינט' מחו"ל למרות שזה קורץ לי כל הזמן.
מה שבטוח שחלק כזה מנירוסטה ויש לי הבנה קצת יותר מבסיסית בסוגי נירוסטה יחזיק לעולמים
וכמעט שלא יספח אליו לכלוך ואבנית כמו מתכת רגילה.
אם החב' שמיצרות רכבים היו מיצרות חלקים מנירוסטה כמו למשל צינורות, משאבת מים, מניפות, טרמוסטט ועוד. הן היו פושטות רגל מפני שלקוחות לא היו זקוקים לחלקי חילוף כמעט, שהרי חלק חשוב לחב' יצרנית הוא יצור ומכירה של חלקי חילוף.

בקשר לצינור המדובר הוא באמת קל להעתקה מנירוסטה, סה"כ צינור בקוטר המתאים שאליו מרתכים צינור זוית 90 מעלות ומרתכים בארגון חתיכת נירוסטה מתאימה מכופפים אותה להתאמה וקודחים חור לעגינה באמצעות בורג לבלוק,
מה שנשאר זה רק למצוא גומיית טבעת O רינג מתאימה לאטימה בכניסה לבלוק ולהוסיף סיליקון אדום או דומדום לבן

upetar
26-04-09, 18:16
במוזאון המדע במינכן גרמניה,מוצגת בחתך ואפשר ליראות גם את המנוע והבודי והשסי הכול הכול 8Oפורש8-O שעשויה כולה מנרוסטה .אז לעינינו דיברתי אים המסגר ואמר להביא הכול מוכן, וחתוך, וחורים .וכול הריתוכים יעלה 100ש.אצלי בטמפרה זה צינור פשוט(אצרף תמונה הצינור חדש שחור)ואטם נייר וסיליקון.ולכול מי שרואה שקורא את השירשור,ויש לא צינור מתכת דפוק,אשמח לקבלו(אשלם את מחיר הברזל)או לכוון אל המסגר.ואגב אפשר להזמין אצלו גם אגזוז,לפי דוגמה.